مراحل و نحوه درخواست طلاق از طرف مرد چگونه است؟

طلاق از طرف مرد چگونه است؟

طلاق از طرف مرد چگونه است؟ مطابق با نظام حقوقی ایران، ما سه نوع طلاق داریم که شامل طلاق از طرف زن، طلاق از طرف مرد و طلاق توافقی می‌باشد، براساس قوانین سابق، مردان می‌توانستند بدون دلیل و مدرک، هر زمان که بخواهند همسر خود را طلاق بدهد، اما به دلیل اینکه طلاق از طرف مرد موجب آشفتگی در نظم اجتماعی خواهد شد این قانون تغییر پیدا کرد و شرایطی برای طلاق از طرف مرد بوجود آمد که مرد قبل از طلاق از همسر خود باید مراحلی را طی کند تا دادگاه به او اجازه طلاق بدهد.

در ابتدای مقاله باید به این موضوع اشاره کنیم که در جامعه ما به علت مشکلات فرهنگی و اقتصادی موضوع طلاق بسیار پیچیده شده است و زوجین زیادی به راحتی تصمیم به طلاق میگیرند که یکی از عوامل آن تصمیم زود برای ازدواج بوده است و زوجین معمولا بدون اینکه شناخت دقیق از خود و طرف مقابل داشته باشند اقدام به ازدواج نموده اند که بعد از مدتی و شروع زندگی مشترک به این نتیجه می رسند که انچه در عمل با آن مواجه شده اند با انچه در ذهن آنها بوده است بسیار متفاوت می باشد.

در نتیجه این موضوع برای مراحل طلاق از طرف مرد نیز بسیار مشاهده می شود که مردها بعد از انتخاب همسر خود و ورود به زندگی مشترک نیازهای اساسی و مهم را ممکن است که مهمترین آن ارامش در کنار زوجه و اخلاقیات زوجه می باشد را در نظر نگرفته و در نتیجه بعد از ازدواج دچار مشکلاتی در زندگی خواهند شد و بعد از مدتی شرایط برای آنها قابل تحمل نخواهد بود

پیشنهاد نوین وکیل برای تمام زوجینی که قصد طلاق دارند این می باشد که حتما قبل از هر تصمیم برای طلاق در جلسات مشاوره روانشناسی خانواده شرکت نمایند و اگر واقعا به این نتیجه رسیدند که نمی توانند با هم سازش داشته باشند اقدام برای طلاق نمایند.

 

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با مشاوره حقوقی طلاق یکطرفه نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

 

برای درخواست طلاق از طرف مرد او باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کند و پس از تنظیم و ثبت دادخواست خود، زمان و مکان مشاوره را دریافت کند و در جلسات مشاوره حضور یابد و سپس گواهی عدم انصراف از طلاق را دریافت نماید و با مراجعه به دادگاه و پرداخت حقوق مالی زن گواهی عدم امکان سازش را اخذ کند و در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، طلاق را ثبت نماید.

با این مقدمه در این مقاله به سوالاتی مانند طلاق از طرف مرد چیست و درخواست طلاق از طرف مرد چگونه است؟ را پاسخ خواهیم داد.

همچنین بخوانید درخواست طلاق از طرف زن و طلاق توافقی چیست؟ را مطالعه کنید.

طلاق به درخواست مرد چیست؟

مطابق با قانون مدنی سابق، مردان می‌توانستند بدون ارائه دلیل و مدرک و با مراجعه به دفاتر ثبت طلاق و معرفی نمودن دو شاهد و پرداخت حقوق مالی زن، همسر خود را طلاق بدهند، اما به علت سواستفاده برخی از مردان این قانون تغییر پیدا کرد، که این تغییر قانون مطابق با ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی عبارتند از: مرد می‌تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید.

مطابق با این ماده مرد با توجه به شرایط خاصی می‌تواند همسر خود را طلاق بدهد.

مراحل طلاق از طرف مرد چیست؟

در قسمت فوق طلاق به درخواست مرد را به صورت کامل بیان کردیم، در این قسمت مراحل طلاق از طرف مرد را بیان خواهیم کرد.

مراحل طلاق از طرف مرد عبارتند از:

  • اولین مراحل درخواست طلاق از طرف مرد می‌باشد، که مرد با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی می‌تواند درخواست طلاق از طرف مرد را ثبت و تنظیم نماید، سپس توسط این دفاتر برای دادگاه خانواده ارسال می‌شود.
  • مرحله بعدی از مراحل طلاق از طرف مرد این می باشد که زوجین مکلف به معرفی یکی از نزدیکان خود به عنوان داور در دادگاه هستند.
  • مهمترین مرحله طلاق به درخواست مرد هنگامی که دادخواست طلاق از طرف مرد باشد، او مکلف به پرداخت تمام حقوق مالی زن از جمله نفقه، اجرت المثل، مهریه و… میباشد. در نتیجه باید بعد از محاسبه ونظر قاضی در مورد مبالغ مهریه و نفقه این مبالغ باید توسط مرد پرداخت گردد
  • مرحله بعدی از مراحل طلاق به درخواست مرد در صورت تشخیص عدم ادامه به زندگی مشترک توسط زوج، دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر خواهد شد.
  • و مرحله آخر مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق و از طریق خطبه طلاق مرد از همسر خود جدا می‌شود.
  • شما می‌توانید قبل از انجام این مراحل وکیلی برای خود انتخاب کنید و کار وکالت را به او واگذارید که در این صورت او موظف است تمام این مراحل را بدون حضور شما انجام دهد.

شرایط طلاق از طرف مرد چگونه است؟

برای اینکه مرد بخواهد برای طلاق دادن زن اقدام نماید شرایط خیلی خاصی نیاز نمی باشد اما در ادامه مقاله به عللی که مرد ها را مجاب می کند که اقدام به طلاق یکطرفه نمایند را اشاره میکنیم:

1- اولین مورد از شرایط طلاق از طرف مرد زمانی است که زوجه نازا باشد

2- مهمترین شرایط طلاق از طرف مرد زمانی که زوجه تمکین از مرد را به خوبی انجام ندهند و یا کلا عدم تمکین داشته باشد

3- یکی دیگر از شرایطی که باعث می شود مردها اقدام به طلاق یکطرفه نمایند زمانی است که زوجه دچار بیماری های لاعلاج باشد

 

چرا باید برای درخواست طلاق از مرد باید از وکیل استفاده نماییم؟

شاید از دید مردها علتی برای اینکه از وکیل استفاده نمایند نباشد اما به یاد داشته باشید که قوانین حقوقی دارای پیچیدگی می باشد و همچنین نوشتن دادخواست ها و اعتراض به حکن اعلامی قوانین خاص خود را دارد و  زن اگر از وکیل استفاده کرده باشد ممکن است با یک کوتاهی از سمت شما منجر به ضرر و زیان مالی زیادی برای شما شود.در نتیجه پیشنهاد می شود که برای انجام مراحل طلاق از طرف مرد حتما از وکیل طلاق استفاده نمایید.

علت های روحی روانی درخواست طلاق از طرف مرد چیست؟

یکی از علت هایی که روابط زوجین به خوبی پیش نمیرود موضوع عدم شناخت زوجین از خود و طرف مقابل می باشد مخصوصا وقتی بعضی مردها در ذهن و روح و روان خود یک نیازهایی برای ارتباط با جنس مخالف دارد که معمولا این نیازهای از نوع رفتار متقابل و نوعی کرنش از سمت زن می باشد و زن بعد از ازدواج چون این مدل رفتار کردن در مدل شخصیتی او نیست و در واقع بعضی از شخصیت های در بعضی خانم ها هست که این مدل کرنش را دوست دارند در نتیجه موجب دلزدگی مردها می شود البته این موضوع یکی از دلایل بسیار زیاد علت درخواست طلاق از طرف مرد می باشد. و علت های مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که این موارد توسط مشاوران روانشناسی قبل از ازدواج قابل شناسایی و بازگویی توسط مشاوران می باشد.

 

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق چیست؟

 

داشتن وکیل در طلاق از طرف مرد چه تاثیری دارد؟
طلاق از طرف مرد با داشتن وکیل سریعتر طی میشود.

درخواست طلاق از طرف مرد

به طور کلی برای دادخواست طلاق از طرف مرد، او باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کند و دادخواست خود را ثبت و تنظیم نماید، سپس توسط این دفاتر دادخواست طلاق از طرف مرد به دادگاه ارجاع داده می‌شود تا مورد بررسی قرار بگیرد.

البته لازم به ذکر است که برای دادخواست طلاق از طرف مرد، باید به نحوه تنظیم و نوشتن دادخواست طلاق بسیار توجه کرد، در دادخواست طلاق از طرف مرد باید مشخصات زوجه و زوج به طور کامل نوشته شود.

همچنین زوج باید عدم توانایی یا توانایی خود را برای پرداخت حقوق مالی زوجه درج نماید و مدارک لازم را باید به دادخواست خود پیوست کند، اما در صورت داشتن وکیل تنظیم و ثبت دادخواست طلاق از طرف مرد برعهده وکیل خواهد بود.

 

حتما بخوانید:  وکیل برای طلاق توافقی 

نمونه درخواست طلاق از طرف مرد

در قسمت فوق نحوه درخواست طلاق از طرف مرد را بیان کردیم، در این قسمت از مقاله می‌خواهیم نحوه نوشتن درخواست طلاق از طرف مرد را به طور کامل بیان کنیم، اما با توجه به شرایط هر شخص و نوع پرونده در نحوه نوشتن متن دادخواست طلاق از طرف مرد باید تغییراتی بدهید تا خصوصی‌سازی شود:

خواهان: …… مشخصات زوج

خوانده: ………. مشخصات زوجه

وکیل یا نماینده قانونی: …….. ( در صورت داشتن وکیل، نام و نام خانوادگی و مشخصات وکیل نوشته می‌شود )

خواسته یا موضوع و بهای آن: تقاضای طلاق( صدور گواهی عدم امکان سازش )

دلایل و منضمات دادخواست: 1 – فتوکپی مصدق عقدنامه

شرح دادخواست:

ریاست محترم دادگاه خانواده ….

با سلام

احترام به استحضار می‌رساند: با توجه به عقد نامه پیوستی اینجانب ……

و زوجه خانم …… به تاریخ …….. با عقد دائم ازدواج کرده ایم. مدت ……. سال از زندگی مشترک می‌گذرد . حاصل زندگی …. فرزند ….. ساله می‌باشد. ( هیچ فرزندی نداریم ) حال توجه به اختلاف و ناراحتی‌های پیش آمده و عدم امکان ادامه زندگی مشترک و سوء رفتار نامبرده به استناد ماده 1133 قانون مدنی تقاضای رسیدگی و صدور حکم نامبرده را دارم .

شرح دادخواست: …..

همچنین مطالعه نمایید: چگونه به کسی در طلاق توافقی وکالت دهیم

شرایط طلاق از طرف مرد

ضمن تعریفی که برای طلاق از طرف مرد و نحوه دادخواست طلاق از طرف مرد رو ارائه دادیم، گفتیم که مرد چگونه و در کجا باید دادخواست طلاق خود را ثبت نمایید، همچنین بیان کردیم که مطابق با قانون جدید مرد با توجه به شرایط خاصی می‌تواند همسر خود را طلاق دهد.

مرد برای طلاق همسر خود باید شرایط زیر را رعایت نماید:

  • پرداخت مهریه زن، در صورتی که مرد توانایی مالی برای پرداخت آن را نداشته باشد، می‌تواند درخواست اعسار پرداخت کند و اگر دادگاه قبول نماید، مهریه را به صورت اقساطی پرداخت کند.
  • نفقه زن که مطابق با شئونات اجتماعی و خانوادگی تعیین می‌شود باید توسط مرد پرداخت شود، در طلاق به درخواست مرد، طلاق از نوع رجعی می‌باشد و مرد فرصت پشیمانی دارد و می‌تواند در طول مدت عده که سه ماه می‌باشد به زن رجوع کند، همچنین زن می‌تواند در طول این سه ماه در منزل شوهر سکونت کند و پرداخت نفقه او در طول این سه ماه برعهده شوهر است و اگر زن حامله باشد تا پایان وضع حمل مرد موظف به پرداخت نفقه او است.
  • اگر زن تقاضای اجرت المثل کند باید سه مورد در دادگاه مشخص و محرز شود تا به او اجرت المثل تعلق بگیرد:
  • اثبات شود که زن به دستور‌های همسر خود که مطابق با شرع برعهده او می‌باشد، عمل نمی کند.
  • زن برای انجام امور خانه قصد رایگان کار کردن را نداشته باشد.
  • و کارهایی که توسط زن انجام شده، مطابق با عرف دارای مزد باشد.

 

اگر سه مورد فوق در دادگاه اثبات شود زوجین نسب به مقدار اجرت المثل باید با یکدیگر مصالحه کنند، اما اگر به توافق نرسند، میزان اجرت المثل را کارشناس رسمی تعیین می‌کند و مرد موظف به پرداخت آن می‌باشد.

  • پرداخت نحله زمانی به زن تعلق خواهد گرفت که طلاق به درخواست مرد و مرد نیز دلیل محکمه پسند برای طلاق نداشته باشد، اما اگر به دلیل شرایط خاصی به زن نحله تعلق نگیرد، دادگاه خود مبلغی را به عنوان نحله سال‌های زندگی مشترک برای زن تعیین خواهد کرد.
  • در صورتی که شرط تنصیف دارایی جز شروط ضمن عقد باشد و مرد نیز آن را امضا کرده است و زن درخواست پرداخت ان را نماید مرد موظف به پرداخت آن است، البته لازم به ذکر است که بگوییم برای پرداخت آن طلاق به درخواست مرد باشد و او نیز دلیلی برای جدایی از همسر خود نداشته باشد، شوهر باید نصف دارایی خود را که در ایام زناشویی بدست اورده است به زن منتقل کند.

هنگام درخواست طلاق از طرف مرد وضعیت نفقه و اجرت المثل چه میشود؟

به یاد داشته باشید که نفقه و اجرت المثل برگردن مرد می باشد و جزء وظایف قانونی مرد می باشد و اگر این دو را عملی نکند نمی تواند یکطرفه زن را طلاق دهد ولی در این دو مورد به یاد داشته باشید که شما باید امار دقیقی از هزینه های که برای خرج و مخارج زندگی داشته اید را تهیه نموده و مخصوصا مخارجی که برای زن به صورت مستقیم انجام داده اید. و با ارائه این مخارج میتوانید اثبات نمایید که هزینه های لازم را برای همسر خود انجام داده اید.

خرج هایی نظیر خرید پوشاک – خرید لوازم شخصی برای زن – خرید لوازم برای خانه – هزینه های درمان و آموزش و هر هزینه ای که برای زندگی مشترک و شخصی برای زن انجام داده اید را باید به صورت مستند به دادگاه ببرید.

همچنین مطالعه نمایید: وکیل برای طلاق از طرف مرد

طلاق غیابی از طرف مرد

در صورت غیبت و عدم حضور زن در زندگی مشترک مانع صدور حکم طلاق غیابی نمی شود، دادگاه در این شرایط نیز رای خود را صادر خواهد کرد، به طور کلی باید بگوییم که طلاق غیابی از طرف مرد با طلاق حضوری تفاوتی ندارد.

زیرا در صورتی که مرد خواستار طلاق غیابی باشد دادگاه موظف است که امور مالی زوجه مانند نفقه، مهریه، اجرت المثل ایام گذشته را تعیین تکلیف نماید، بدین ترتیب اگر پس از مدت طولانی زن از طلاق خود مطلع شود می‌تواند در قالب واخواهی نسبت به طلاق خود اعتراض کند.

طلاق از طرف مرد چگونه است؟
در طلاق از طرف مرد همه ی حقوق مالی زن باید پرداخت شود.

هزینه دادخواست طلاق از طرف مرد

هزینه دادخواست طلاق از طرف مرد، شامل هزینه تنظیم و ثبت آن در دفاتر خدمات قضایی و هزینه دادرسی و هزینه وکیل در صورت داشتن وکیل می‌باشد. برای اینکه از هزینه‌های دادخواست طلاق از طرف مرد با صورت دقیق آگاه شوید با شماره 02166901176 تماس بگیرد.

مدارک طلاق از طرف مرد

در قسمت‌های فوق نحوه دادخواست طلاق از طرف مرد را بیان کردیم در این قسمت به مدارک لازم برای طلاق از طرف مرد خواهیم پرداخت.

مدارک طلاق از طرف مرد عبارتند از:

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مرد
  • اصل سند ازدواج ( در صورت نبودن باید یک رونوشت از دفتر ثبت ازدواج دریافت کرد)

مراحل ثبت نام در سامانه تصمیم برای طلاق از سمت مرد چگونه است؟

همانگونه که می دانید یکی از مراحل طلاق از طرف مرد موضوع ثبت نام در سامانه تصمیم می باشد که در این بخش از مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

در قدم اول برای ثبت نام در سامانه تصمیم باید وارد لینک این وبسایت بشوید.

بعد از ورود به سامانه تصمیم با صفحه زیر مواجه خواهید شد که تعداد گزینه داخل آن خواهد بود:

 

همانطور که در عکس بالا مشاهده می نمایید تعدادی دکمه در این صفحه می باشد که برای انجام مراحل طلاق از سمت مرد باید این موارد توضیح داد شود:

1-اولین گزینه از سمت چپ دریافت نوبت غربالگری می باشد که با کلیک روی این دکمه شما می توانید مشخصات خودتان و همسرتان را وارد نمایید. در اینجا توضیحی لازم است داد شود این می باشد که شما باید اول نوبت برای ارزیابی اولیه دریافت نمایید و سپس در جلسات مشاوره شرکت نمایید که بعد از ثبت نام زمان آن مشخص می شود:

مشخصات ثبت کننده در سامانه تصمیم
مشخصات ثبت کننده در سامانه تصمیم

در این بخش شما باید اطلاعات خودتان را که به عنوان ثبت کننده مشخصات طلاق وارد سامانه شده اید را وارد نمایید که چهار گزینه پیش روی شما می باشد:

1-نام و نام خانوادگی ثبت کنند طلاق از طرف مرد

2-تلفن همراه ثبت کنند

3-نسبت ثبت کننده با متقاضی طلاق

4- و نوع درخواستی که دارید که با زدن روی این دکمه می توانید مدل طلاقی را که مدنظر دارید را انتخاب نمایید که باز هم چند گزینه پیش روش شما خواهد بود:

1- طلاق توافقی  2- طلاق از طرف زن  3- طلاق از طرف مرد   4- سایر دعاوی

بعد از انجام این مرحله باید روی گزینه ادامه کلیک نمایید تا به مرحله بعدی بروید که ورود اطلاعات متقاضی طلاق می باشد:

مراحل طلاق توافقی در سامانه تصمیم
مراحل طلاق توافقی در سامانه تصمیم

همانگونه که در عکس بالا مشاهده می نمایید: شما باید در این بخش اطلاعات خودتان که متقاضی طلاق از طرف مرد می باشید را وارد نمایید. این اطلاعات شامل: استان و شهری که در آن تقاضای طلاق دارید و همچنین تابعیت متقاضی را وارد نمایید و همچنین کد ملی متقاضی و تاریخ تولد و شماره همراه متقاضی طلاق از طرف مرد باید وارد شود

در مرحله بعد باید اطلاعات مربوط به همسر خود را وارد نمایید و در مرحله آخر نیز مکان و زمان برای ارزیابی را انتخاب نمایید.

اما گزینه های دیگری که در این صفحه وجود دارد می توان به آدرس های شعب دفاتر خدمات قضایی اشاره کرد و همچنین شما در این صفحه می توانید آدرس و مشخصات مراکزی که کار ارزیابی و شرکت در جلسات مشاوره را انجام می دهند را مشاهده نمایید.

در شکل زیر شما می توانید یک شمای کلی از مراحل ثبت نام طلاق از طرف مرد را مشاهده نمایید

درخواست طلاق از طرف مرد بدون مهریه چگونه است؟

یکی از مواردی که ذهن بسیاری از مردهایی که قصد جدایی را دارند را مشغول خود میکند موضوع مهریه می باشد و اگر مرد درخواست یکطرفه برای طلاق داشته باشد باید حتما مهریه را بپردازد و تنها حالتی که ممکن است مرد مهریه را نپردازد برای حالتی است که یا زن درخواست طلاق داشته باشد ولی دلیلی محکمه پسندی نداشته باشد و یا اینکه زن و مرد هر دو تمایل به طلاق داشته باشند ولی از روش طلاق توافقی بخواهند طلاق بگیرند.

 

درخواست طلاق از طرف مرد چقدر طول میکشد؟

بعد از ثبت دادخواست طلاق در دفاتر خدمات قضایی و مراجعه به دادگاه و حضور در جلسات و اخذ حکم طلاق از سوی دادگاه مدت زمان طلاق از طرف مرد بستگی به این دارد که زن نسبت به حکم طلاق اعتراض نماید یا خیر، به طور کلی در قانون برای اینکه حکم طلاق قطعی شود سه مرحله طی شود که زن می‌تواند در این مراحل نسبت به حکم طلاق اعتراض نماید.

سه مرحله به شرح زیر می‌باشد:

مرحله اول بدوی و صدور حکم است و در صورتی که زن اعتراض کند به مرحله تجدید نظر ارجاع می‌شود و اگر در این مرحله نیز زن اعتراض کند پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع می‌دهند که این مراحل تقریبا یک سال طول میکشد، اما اگر زوجه در مرحله بدوی اعتراض نکند، مدت زمان طلاق از طرف مرد حداکثر ۴ ماه طول خواهد کشید.

حتما بخوانید: شرایط طلاق توافقی 

نکاتی در مورد درخواست طلاق از طرف مرد:

1- همانگونه که میدانید مراحل درخواست طلاق از طرف مرد از نوع طلاق های رجعی می باشد به این معنی که مرد در دوران عده زن می تواند دوباره به زن رجوع نماید.و این از حقوق مرد در طلاق رجعی می باشد. تنها حالتی که طلاق از طرف مرد انجام شود و مدل طلاق بائن می شود زمانی است که زن باکره باشد در اینصورت امکان رجوع مرد به زن وجود ندارد.در بین طلاق ها طلاق توافقی از نوع بائن می باشد

2-در مورد مهریه نیز همانگونه که می دانید مهریه به دو حالت عند المطالبه و عند الاستطاعه تقسیم می شود و اگر درخواست طلاق از طرف مرد باشد و مدل مهریه نیز عندالمطالبه باشد مرد باید حتما مهریه را پرداخت نماید اما یکی راهکاری که مرد ها میتوانند از آن استفاده نمایند تقاضای اعسار و در نتیجه تقسیط مهریه می باشد که باید مرد اثبات نماید توانایی پرداخت یکجای مهریه را ندارد که در اینصورت قاضی با توجه به شرایط مرد و زن اقدام به قسطی نمودن مهریه خواهد نمود و همچنین اگر مهریه از نوع عند الاستطاعه باشد مرد فقط زمانی مجبور به پرداخت مهریه می باشد که استطاعت پرداخت آن را داشته باشد و زن هم نتواند از مرد مالی را به دادگاه معرفی نماید

3- دقت نمایید که اگر مرد بتواند ثابت نماید که زن رابطه نامشروع داشته  باز هم  فرقی در پرداخت حقوق قانونی زن از جمله مهریه ندارد.

4- شاید شما هم مواردی را در مورد نحله شنید باشید ولی ندانید که نحله چیست و چه ارتباطی به طلاق از طرف مرد دارد. بعد از اینکه مرد درخواست خود برای طلاق را به دادگاه تقدیم می نماید باید حقوق زن را پرداخت نماید اما گاهی حقوق قانونی زن قابل اثبات نمی باشد و مثلا اجرت المثلی به زن تعلق نخواهد گرفت.

در این حالت قاضی می تواند با نظر خود با توجه به میزان کار که زن در خانه انجام داده است برای او مبلغی را به عنوان نحله تعیین نماید و مرد مجاب به پرداخت آن خواهد شد.

آیا می توان درخواست طلاق از طرف مرد را به طلاق توافقی تبدیل کرد؟

پاسخ به این سوال نیز مثبت می باشد و مرد در صورتیکه حین درخواست طلاق با زن به توافقاتی برسند می توانند همان موقع نوع درخواست طلاق را عوض کنند و در نتیجه طلاق از طرف مرد تبدیل به طلاق توافقی خواهد شد و بعد از انجام توافقات لازمه، مرد و زن می توانند از هم جدا شوند.

در این مقاله نحوه دادخواست طلاق از طرف مرد و شرایط و مراحل ان را به طور کامل بیان کردیم، اگر در خصوص دادخواست طلاق از طرف مرد سوالی دارید می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت نوین وکیل تماس حاصل نمایید و از کارشناسان مجرب ما سوالات خود را بپرسید.

مشاوران و کارشناسان حقوقی ما آمادگی ارائه خدمات حقوقی را به صورت آنلاین و تلفنی دارند. تنها کافیست با شماره 02166901176 تماس حاصل نمایید.

وضعیت حضانت فرزندان در طلاق از طرف مرد چگونه است؟

یکی از مواردی که در طلاق از طرف مرد بسیار مورد بحث می باشد موضوع حضانت فرزندان بعد از طلاق از طرف مرد می باشد و علت این موضوع این می باشد که معمولا مادر ها تقاضای زیادی برای حضانت فرزندان خواهند داشت و در نتیجه به علت مشکلاتی که بین زن و شوهر به وجود می آید معمولا مرد حضانت فرزند را به زن نداده و از اینرو موجب ایجاد مشکلاتی بین مرد و زن می شود و این مشکل فقط از طریق توافق قابل حل شدن می باشد.

طبق مواد قانونی حضانت فرزندان به مرد میرسد و فرزند دختر و پسر تا 7 سالگی پیش مادر خواهد بود و بعد از آن حضانت فرزند دختر تا 9 سالگی با پدر و فرزند پسر تا 15 سالگی با مرد خواهد بود

همچنین مطالعه نمایید: مشاوره تلفنی با وکیل خانواده

شرایط دریافت مشاوره در زمینه مراحل طلاق یکطرفه از طرف مرد

برای اینکه بتوانید سوالات خود را در زمینه طلاق از طرف مرد با یک وکیل حقوقی مطرح نمایید می توانید از روشهای مشاوره طلاق استفاده نمایید.

یکی از روش های مشاوره طلاق دریافت مشاوره از طریق تماس تلفنی می باشد و شما می توانید در طول ساعات کاری با یکی از شماره هایی که در بخش تماس با ما وجود دارد با موسسه حقوقی نوین وکیل تماس برقرار نمایید سوالات و مشکلات حقوقی خود را مطرح نمایید.

بعد از برقراری تماس ابتدا اپراتور موسسه پاسخ شما را خواهد داد و در مرحله بعدی باید از او درخواست نمایید که شما را به یکی از وکلا که در زمینه طلاق از طرف مرد تبحر دارد وصل نماید.

دریافت مشاوره از موسسه حقوقی نوین وکیل به صورت تلفنی رایگان می باشد و در صورتیکه قصد دریافت مشاوره حضوری طلاق از طرف مرد را دارید باید به محل دفتر حقوقی آمده و از مشاوره وکلای طلاق استفاده نمایید.

 

کلام آخر

یکی از مشکلاتی در پرونده های طلاق برای مردها به وجود می آید این موضوع می باشد که معمولا مردها اقدام به گرفتن وکیل نمیکنند و برعکس آنها خانم ها اکثرا اقدام به گرقتن وکیل می کنند و به علت اینکه مرد ها از ریز قوانین حقوقی در حوزه طلاق مطلع نیستند در نتیجه در بسیاری از پرونده شکست خورده و در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه های زیادی می شوند البته علت این موضوع این می باشد که اولا مردها به اشتباه فکر میکنند می توانند در خواست طلاق از طرف مرد را به راحتی خودشان انجام دهند و پرونده را به مراحل نهایی برسانند و همچنین یک علت دیگر برای عدم درخواست وکیل طلاق از طرف مرد ها این می باشد که کلا داشتن وکیل برای زن ها صرفه اقتصادی دارد و به علت وجود مسائلی مانند مهریه و نفقه و اجرت المثل هزینه خوبی از این منابع مالی می توانند به وکیل بدهند ولی این موضوع در مورد مردها وجود ندارد

در کل با توجه به تمام این موارد هزینه نداشتن وکیل معمولا خیلی بیشتر از داشتن وکیل است و این موضوع را پرونده های مختلف که به شکست آقایون انجامیده دیده ایم.تماس: 02166901176

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *