مراحل درخواست طلاق از طرف زن: توضیح جامع و کامل 5 مرحله

مراحل درخواست طلاق از طرف زن چگونه است؟

مراحل درخواست طلاق از طرف زن چگونه است؟ مراحل طلاق از طرف زن چه تفاوت هایی با مراحل طلاق از طرف مرد دارد؟ اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخ این سوال ها هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در جریان زندگی زناشویی ممکن است مشکلات متعددی بین زوجین وجود داشته باشد. برخی از این مشکلات حل نشدنی و غیر قابل چشم پوشی هستند و باعث می شوند زن به جدایی و درخواست طلاق روی آورد.

 

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با مشاوره تلفنی رایگان برای طلاق نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

 

مراحل درخواست طلاق از طرف زن و مرد با یک دیگر تفاوت هایی دارند.

به طور کلی درخواست طلاق از طرف زن شامل 5 مرحله ثبت نام در سامانه تصمیم،جلسات مشاوره قبل از طلاق، ثبت درخواست طلاق، برگزاری جلسات دادگاه خانواده و جاری شدن صیغه طلاق می باشد.

که در ادامه توضیح کاملی در رابطه با هریک از این مراحل برای شما بیان خواهیم کرد. قبل از اقدام به درخواست طلاق دادن لازم است نسبت به این مراحل آگاهی کافی داشته باشید.

تفاوت مراحل طلاق گرفتن از طرف زن و مرد

بنابر ماده 1133 قانون مدنی در جریان یک زندگی زناشویی، مرد هرگاه بخواهد میتواند برای ارائه درخواست طلاق اقدام کند و برای این درخواست نیاز به ارائه دلیل خاص و مشخصی ندارد.

همچنین پس از پرداخت حق و حقوق زن مانند مهریه، اجرت المثل و … به راحتی میتواند حکم طلاق را از دادگاه دریافت کند.

اما این قانون برای زنان صادق نیست! مراحل طلاق گرفتن از طرف زن تشریفات خاصی دارد و همچنین زن برای ارائه درخواست طلاق باید دلایل خاصی را بیان کرده و آنها را به دادگاه و حاکم اثبات کند.

مراحل درخواست طلاق از طرف زن در صورتی جریان پیدا میکند که برای این درخواست حداقل یکی از دلایل زیر وجود داشته باشد :

  1. عدم پرداخت نفقه و دیگر حقوق مالی زن به مدت 6 ماه و بیشتر
  2. برقراری حداقل یکی از شروط دوازده گانه مندرج در عقدنامه و توانایی اثبات آن به دادگاه
  3. برقرای شروط ضمن عقد که به تایید و امضای مرد رسیده باشد و توانایی اثبات آن به دادگاه
  4. در صورتیکه مرد غیبت طولانی داشته یا مفقودالاثر باشد
  5. در صورتیکه زن از طرق مرد حق طلاق مشروط یا غیر مشروط داشته باشد
  6. وجود عسر و حرج

مراحل درخواست طلاق از طرف زن

مراحل طلاق از طرف زن دارای تشریفات خاص و زمانبر است. طبیعتاً عدم آگاهی درست و کافی از این مراحل طولانی تر شدن این پروسه را به دنبال دارد.

بنابراین اطلاع داشتن از جزئیات این مراحل به شما کمک بزرگی میکند. مراحل طلاق گرفتن از طرف زن به شرح زیر است :

1. مرحله اول : ثبت نام در سامانه تصمیم

اولین قدم برای درخواست طلاق از طرف زن ثبت نام در سامانه تصمیم است. برای این کار در ابتدا از طریق آدرس zaman.behzisti.net وارد سامانه تصمیم شده و از طریق گزینه دریافت نوبت وارد مراحل بعدی خواهید شد.

در این قسمت عکسی از صفحه سامانه تصمیم قراره داده شده است.
ثبت نام در سامانه تصمیم اولین مرحله طلاق گرفتن از طرف زن است.

در مرحله بعد پس از انتخاب استان محل سکونت، وارد صفحه ای میشوید که باید اطلاعات شخصی خود و همسرتان را وارد کنید.

همچنین لازم است زمان و مرکز مورد نظرتان برای انجام جلسات مشاوره را نیز مشخص کنید. پس از طی این مراحل یک کد رهیگیری به شما داده میشود.

در این قسمت تصویر مراحل ثبت نام در سامانه تصمیم نشان داده شده است.
مراحل ثبت نام تا زمان دیافت کد رهگیری ادامه ارد.

2. مرحله دوم : جلسات مشاوره قبل از طلاق

دومین قدم برای درخواست طلاق از طرف زن، شرکت در جلسات مشاوره قبل از طلاق است. برای طی کرن مراحل طلاق از طرف زن لازم است زن و مرد به مدت 5 جلسه در این جلسات اجباری شرکت کنند.

لازم به ذکر است که برای شرکت در این جلسات به همراه داشتن مدارک شناسایی و کد رهگیری مربوط به ثبت نام در سامانه تصمیم الزامی است.

پس از پایان یافتن این جلسات در صورتیکه مشاور معتقد باشد ادامه زندگی برای این زوج غیرممکن است، گواهی عدم انصراف از طلاق را برای آنها صادر میکند.

3. مرحله سوم : ثبت درخواست طلاق

در ادامه روند مراحل درخواست طلاق از طرف زن، پس از شرکت در جلسات مشاوره و دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق لازم است که زن درخواست طلاق خود را در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت کند.

اگر بعد از شرکت در جلسات مشاوره اقدام به ثبت درخواست در دفتر خدمات الکترونیک قضایی داشته باشید لازم است که گواهی عدم انصراف از طلاق را ضمیمه درخواست خود کنید.

اما در صورتیکه قبل از شرکت در جلسات مشاوره درخواست خود را ثبت کرده باشید، پس از صدور گواهی عدم انصراف از طلاق مستقیماً به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مربوطه فرستاده و درخواست طلاق از طرف زن ثبت می شود.

پس از ثبت درخواست طلاق در دفتر خدمات الکترونیک قضایی، درخواست به دادگاه خانواده جهت رسیدگی به آن ارسال می شود.

4. مرحله چهارم : برگزاری جلسات دادگاه خانواده  

پس از طی کردن مراحل ذکر شده در روند مراحل طلاق گرفتن از طرف زن به برگزاری جلسات دادگاه خانواده میرسیم.

این مرحله با توجه به حضور یا عدم حضور مرد در دادگاه، نحوه دفاعیه زن و مرد از خود و عوامل دیگر میتواند پروسه طولانی و زمانبری داشته باشد.

همراهی یک وکیل طلاق که به قوانین اشراف کامل دارد میتواند این روند را تسریع بخشد و حاکم را برای صدور حکم طلاق با توجه به مفاد قانونی قانع کند.

همچنین مطالعه نمایید: هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد

5. مرحله پنجم : جاری شدن صیغه طلاق

آخرین مرحله در جریان مراحل طلاق گرفتن از طرف زن جاری شدن صیغه طلاق می باشد. پس از طی مراحل قبل و حضور در دادگاه در صورتیکه حاکم رای بر طلاق صادر کند، زن و مرد میتوانند به مدت 6 ماه به یکی از دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه کرده و صیغه طلاق را جاری کنند.

لازم به ذکر است که برای مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق علاوه بر مدارک شناسایی زوجین، عقدنامه و حکم دادگاه مبنی بر طلاق، ارائه گواهی عدم بارداری زن نیز الزامی است.

همچنین مراجعه به دفتر ازدواج  طلاق باید در بازه زمانی اتفاق بیافتد که دوران عادت ماهیانه زن نباشد.

ضمنا اگر نیاز دارید اطلاعات کاملتری در مورد درخواست طلاق از طرف زن را داشته باشید می توانید مقاله طلاق یکطرفه از طرف زن را مطالعه نمایید.

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن شامل موارد زیر می باشد :

  1. مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی)
  2. اصل عقدنامه یا کپی آن
  3. گواهی آزمایشگاه مبنی بر عدم بارداری زن
  4. ارائه وکالتنامه وکیل دادگستری در صورت داشتن وکیل
  5. گواهی انجام جلسات مشاوره قبل از طلاق
  6. فرم مربوط به دلایل دادخواست طلاق از طرف زن

 

مدت زمان طلاق از طرف زن

مدت زمان طلاق از طرف زن کاملا بستگی به دلایل و اسناد ارائه شده به دادگاه و تمایل یا عدم تمایل مرد به طلاق دارد. هرچقدر اسناد ارائه شده کامل تر باشد این روند کوتاه تر خواهد بود.

به طور میانگین این زمان تقریبی بین 3 ماه تا 1 سال متغیر است.

بنابراین دریافت مشاوره قبل از ارائه دادخواست و داشتن وکیل حرفه ای طلاق میتواند در سرغت بخشیدن به این امر بسیار موثر باشد.

در این زمینه شما میتوانید از مشاوره رایگان نوین وکیل بهره ببرید.

 

مراحل ثبت طلاق از سمت زن در سامانه تصمیم به چه صورت می باشد؟

همانگونه که میدانید سامانه تصمیم یک سامانه طراحی شده توسط بهزیستی می باشد که برای اقدام برای انواع طلاق می توانید به آن مراجعه نمایید.

برای اینکه بتوانید در سامانه تصمیم درخواست طلاق از طرف زن را ثبت نمایید کافی است داخل گوگل سرچ نمایید: سامانه تصمیم

که بعد از این سرچ شما با عکس زیر مواجه خواهید شد:

همانگونه که در عکس بالا مشاهده می نمایید باید گزینه سوم کلیک نمایید تا مستقیم وارد سامانه تصمیم شوید و بعد از ورود به سامانه باید روی گزینه ثبت نام غربالگری کلیک نمایید.

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید در اولین قدم شما باید شهری را که در آن سکونت دارید و قصد دارید درخواست طلاق از طرف زن را از این شهر ارسال نمایید را باید انتخاب نمایید که بعد از انتخاب شهر با عکس زیر مواجه خواهید شد:

طبق عکس بالا شما باید ابتدا مشخضات درخواست کننده و پرکننده فرم را وارد نمایید و در بخش نوع درخواست نیز باید گزینه طلاق یکطرفه به درخواست زوجه را انتخاب نمایید تا به مراحل بعدی درخواست طلاق از طرف زن وارد شوید و در مرحبه های بعدی باید مشخصات خودتان و همچنین مشخضات زوجه را وارد نمایید و در انتها باید زمان و مکان مشاوره بهزیستی را انتخاب نمایید همچنین در این سایت اطلاعات کاملی در مورد آدرس مراکر مشاوره قرارد دارد:

 

طبق عکس بالا شما باید ابتدا استان مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس در بخش نوع مرکز باید مراکز مشاوره و مددکاری را انتخاب نمایید و سپس با کلیک روی گزینه جست و جو به شما تمام مراکز به همراه آدرس های آنها به شما نمایش داده خواهد شد:

همچنین اگر قصد دارید اطلاعات مراحل طلاق از طرف زن را به صورت گرافیکی ببینید می توانید در عکس زیر این مراحل را مشاهده نمایید:

 

مدت زمان طلاق غیابی از طرف زن

به طور کلی مدت زمان طلاق غیابی از طرف زن میتواند بسیار روند طولانی داشته باشد و نمیتوان بازه زمانی خاصی برای آن تعیین کرد. چرا که این زمان کاملا به شرایط ویژه زوجین و چگونگی دسترسی به زوج بستگی دارد.

هزینه درخواست طلاق از طرف زن

در روند درخواست طلاق از طرف زن مراحلی که طی میشود دارای هزینه می باشد که زن می بایست آنها را پرداخت کند. از جمله این هزینه ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. هزینه ی مربوط به ثبت و تنظیم دادخواست طلاق
  2. هزینه مربوط به جلسات مشاوره قبل از طلاق
  3. هزینه دادرسی و اعتراض به رای دادگاه بدوی
  4. هزینه مربوط به دفاتر رسمی ازدواج و طلاق برای جاری کردن صیغه طلاق
  5. هزینه مربوط به حق وکالت در صورت داشتن وکیل برای طلاق

توصیه می شود در این زمینه مقاله هزینه درخواست طلاق از طرف زن را مطالعه نمایید.

وکیل برای طلاق از طرف زن

همانطور که متوجه شده اید ارائه دادخواست طلاق از طرف زن پروسه طولانی دارد و همچنین متقاعد نمودن حاکم برای صدور حکم طلاق نیز امر دشواری می باشد.

بنابراین داشتن یک وکیل حرفه ای در زمینه طلاق که تسلط کامل بر قانون دارند میتواند این روند را برای شما کوتاهتر و آسان تر کند. در این زمینه شما میتوانید از وکلای حرفه ای نوین وکیل درخواست همکاری در پرونده دعوای طلاق خود داشته باشید.

ضمنا اگر نیاز دارید اطلاعات کاملتری در مورد درخواست طلاق از طرف زن را داشته باشید می توانید مقاله طلاق یکطرفه از طرف زن را مطالعه نمایید.

روشهای دریافت مشاوره در مورد درخواست طلاق از طرف زن چگونه است؟

در صورتیکه در زندگی مشترک خود دچار مشکل شده اید و قصد دارید وارد دعوای حقوقی طلاق شوید قبل از هرگونه اقدامی نیاز خواهید داشت از یکی از وکلای طلاق مشاوره دریافت نمایید، مخصوصا زمانیکه درخواست طلاق از طرف زن باشد این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

در نتیجه شما می توانید برای دریافت مشاوره در حوزه طلاق از طرف زن به دو صورت آنلاین و تلفنی و همچنین مشاوره حضوری طلاق از سمت زن اقدام نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی طلاق از طرف زن با شماره 02122690179 تماس برقرار نمایید و همچنین برای اینکه قصد دارید از مشاوره آنلاین وکلا از طربق پیام رسان واتساپ استفاده نمایید بعد از ورود به سایت نوین وکیل در سمت راست پایین روی آیکن تماس چندگانه کلیک نمایید و گزینه واتساپ را انتخاب نمایید

همچنین برای اینکه از مشاوره حضوری طلاق از طرف زن استفاده نمایید می توانید به یکی از شعب نوین وکیل آمده و درخواست دریافت مشاوره از یکی از وکلای طلاق را درخواست دهید

ایا اگر درخواست طلاق از طرف زن باشد مهریه به او تعلق میگیرد؟

دریافت مهریه مرتبط با این موضوع نمی باشد که درخواست طلاق از طرف چه کسی صادر شود و فقط در طلاق توافقی است که براسا توافق ممکن است زن مهریه خود را ببخشد.

نفقه در طلاق از طرف زن چگونه تعلق میگیرد؟

نفقه جزو حقوقی می باشد که مرد باید حتما آن را پرداخت نماید و حتی بدون درخواست طلاق نیز زوجه می تواند درخواست قضایی برای دریافت مهریه داشته باشد.

خدمات نوین وکیل در موضوع طلاق از طرف زن چگونه است؟

با توحه به اینکه وکلای نوین وکیل از تخصص خوبی در زمینه شرایط طلاق از طرف زن برخوردار می باشند و با صفر تا صد مراحل طلاق از طرف زن را انجام داده اند می توانند در پیشبرد پرونده طلاق شما کمک خیلی خوبی به شما نمایند.

کلام آخر

در این مقاله سعی بر این داشتیم که همه چیز را درباره درخواست طلاق از طرف زن برای شما بیان کنیم تا در این راه بتوانید با آمادگی بیشتری قدم بردارید.در صورتیکه در این زمینه سوالی ذهنتان را درگیر کرده است که پاسخ مناسبی به آن داده نشده میتوانید از طریق راه های ارتباطی نوین وکیل با ما در ارتباط باشید.

ما در این مقاله سعی کردیم به موضوع درخواست طلاق از طرف زن بپردازیم و کلیه نکات در این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم. اما به یاد داشته باشید به علت اینکه در کشور ما یکسری قوانین محدود کننده در مورد طلاق از طرف زن وجود دارد در نتیجه همواره سعی کنید که از یک وکیل خانواده برای مسائل حقوقی خود کمک بگیرید و همچنین تلاش نمایید که تا جایی که می توانید بدون مشاوره از وکیل دست به اقدام حقوقی نزنید و علت این موضوع این می باشد که در صورتیکه تسلط به قوانین حقوقی نداشته باشید ممکن است در پرونده های حقوقی نتوانید به حق و حقوق خود دست پیدا نمایید

در پایان شایان به ذکر است که بگوییم همانطور که میدانید طلاق گرفتن همیشه آخرین مرحله در رویارویی با مشکلات زندگی مشترک می باشد.

اما زمانی که راه حل دیگری برای حل این مشکلات پیش روی شما نباشد برای قدم گذاشتن در این راه باید با آگاهی کامل عمل کنید.

چرا که عدم آگاهی کافی از مراحل درخواست طلاق از طرف زن میتواند باعث طولانی شدن آن شود.

طولانی تر شدن مراحل طلاق گرفتن از طرف زن میتواند باعث فرسایش ذهنی و روحی زن شود و حتی میتواند باعث شود زنان از حقوق خود مانند مهریه و … دست بکشند.

بنابراین وجود یک وکیل حرفه ای در این زمینه میتواند باعث قوت قلب شما در این پروسه باشد. شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و یافتن پاسخ سوال های ذهنتان با نوین وکیل در ارتباط باشید.انچه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت فقط کلیاتی در مورد نحوه طلاق از طرف زن و مراحل طلاق از طرف زن بود ولی زمانیکه شما قصد قطعی برای گرفتن طلاق داشته باشید قطعا مشکلات قانونی و اداری خواهید داشت و در صورتیکه از وکیل استفاده نکرده باشید احتمال اینکه نتوانید از بسیاری از حق و حقوق خود دفاع نمایید بسیار زیاد میباشد در نتیجه حتما پیشنهاد می شود که حتما از مشاوره وکیل طلاق از طرف زن استفاده نمایید. و بعد از آن با کمک او هرگونه اقدام حقوقی را اغاز نمایید.

تماس: 02122690179

 

تلفن های تماس با وکیل طلاق از طرف زن: 02166901176 – 02166902176

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *