شرایط طلاق توافقی از طرف زن – مشاوره رایگان با نوین وکیل

شرایط طلاق توافقی از طرف زن چیست؟

شرایط طلاق توافقی از طرف زن، دارای شرایط خاصی نمی باشد فقط زن و شوهر باید توافقنامه طلاق توافقی به دادگاه ارائه بدهد و قبل از آن نیز با مرد در خصوص مهریه، حضانت، نفقه و اجرت المثل ایام گذشته توافق کند.

یکی از راحت ترین مدل های طلاق برای زن ها طلاق توافقی می باشد که با توجه به نوع این طلاق چون قبل از طلاق توافق صورت میگیرد شما بهتر می توانید مرد را راضی به  طلاق دادن نمایید و علت این موضوع این می باشد چون دو طرف در حال توافق می باشند در نتیجه هرکدام تاحدی از حقوق قانونی خود کوتاه می آیند و در نتیجه روند طلاق راحت تر پیش میرود.در نتیجه شرایط طلاق توافقی از طرف زن نسبت به طلاق های دیگر راحت تر میباشد.

 اگر زن درخواست طلاق دهد و اگر مرد راضی به طلاق نباشد

طلاق توافقی یکی از ساده‌ترین و کم دردسر‌ترین انواع طلاق است که زن و شوهر با یک دیگر توافق می‌کنند تا از هم جدا شوند و به زندگی مشترک خود خاتمه بدهند.

در ماده‌های ۱۱۱۱۹، ۱۱۲۹، ۱۱۳۰‌ قانون مدنی به مواردی که زن حق طلاق دارد اشاره شده است، که زن می‌تواند در صورت دارا بودن شرایطی درخواست طلاق بدهد، این شرایط شامل عسر و حرج، تحقق شروط دوازدهگانه، داشتن حق طلاق، غیبت مرد می‌باشد، که زن باید یکی از این دلایل را با ارائه مدرک در دادگاه اثبات کند.

در غیر این صورت زن نمی تواند طلاق بگیرید.

در این نوشتار میخواهیم شرایط طلاق توافقی از طرف زن را به طور کامل بررسی کنیم، برای کسب آگاهی در این زمینه با نوین وکیل همراه شوید.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با شرایط طلاق توافقی چیست؟  نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

شرایط طلاق توافقی از طرف زن چه شرایطی است؟

همانطور که در قسمت‌های فوق بیام کردیم زن می‌تواند همانند مرد درخواست طلاق بدهد، اما برای این کار باید دلایل محکمه پسندی را به دادگاه ارائه بدهد و آن را به اثبات برساند.

از جمله شرایطی که زن می‌تواند در هنگام درخواست طلاق آن رو به عنوان دلیل طلاق بیان کند موارد زیر می‌باشد:

داشتن حق طلاق: داشتن حق طلاق، از جمله شرایط طلاق از طرف زن می‌باشد، هنگامی که زن از سوی مرد وکالتنامه طلاق داشته باشد و از حق طلاق برخوردار باشد، می‌تواند از این طریق اقدام به طلاق کند که باید فرایندی را نیز برای طلاق طی کند.

شروط دوازدهگانه طلاق: در صورتی وجود یکی از شروط دوازدهگانه حق طلاق برای زن ایجاد می‌شود و در صورت اثبات آن دادگاه حکم طلاق را صادر خواهد کرد، این شروط دوازدهگانه شامل موارد زیر می‌شود:

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با مشاوره حقوقی رایگان تلفنی  نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

۱-‌عمل نکردن مرد به شروط ضمن عقد در صورتی که این شروط را امضا کرده باشد.

۲-سوءرفتار مرد و یا جنون وی و اثبات آن در دادگاه

۳-اثبات عدم دریافت نفقه زن به مدت شش ماه

۴-اگر زندگی زن با سختی و مشقت فراوان همراه باشد.

۵-در صورت ابتلای مرد به بیماری‌های لاعلاج

۶-اشتغال مرد به کارهای غیرمشروعی که شایسته زن نباشد و به حیثیت وی لطمه وارد کند.

۷-اعتیاد شدید مرد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی که ادامه زندگی را دشوار کند.

۸-محکومیت مرد به زندان بیش از پنج سال

۹-ترک زندگی و منزل توسط مرد بیش از شش ماه یا غیبت بیش از چهارسال وی

۱۰-بچه دار نشدن مرد بعد از پنج سال

۱۱-ناپدید شدن مرد پس از شش ماه از مراجعه زن به دادگاه

۱۲-ازدواج مجدد مرد بدون رضایت زن

ملاک طلاق توافقی برای دادگاه توافقی طرفین است.
شرایط طلاق توافقی از طرف زن بستگی به توافق طرفین دارد.

اثبات عسر و حرج زن

هنگامی که زن بتواند یکی از موارد عسر و حرج را در دادگاه اثبات کند، درخواست طلاق از سوی زن در دادگاه مورد بررسی قرار میگیرد و رای طلاق صادر خواهد شد. موارد عسر و حرج عبارتند از:

  • عدم برقراری رابطه جنسی با زن برای مدت زیاد
  • اثبات خیانت مرد در مراجع قانونی
  • دوری زوجین از یکدیگر برای مدت طولانی
  • روابط جنسی نامتعارف
  • بلاتکلیف رها کردن زوجه
  • عدم تهیه مسکن مناسب به مدت طولانی و نامتعارف

غیبت شوهر بیش از چهار سال: مطابق با ماده ۱۰۲۹‌قانون مدنی: هرگاه شخصی چهار سال تمام غایب مفقودالاثر باشد، زن او می‌تواند تقاضای طلاق کند.

  • براساس ماده بیان شده هنگامی که شوهر به مدت ۴سال غایب باشد، زن می‌تواند از دادگاه با رعایت تشریفاتی تقاضای طلاق کند.

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی از طرف زن

۱-‌اصل و کپی شناسنامه زوجه

۲-‌‌اصل سند ازدواج

۳-اصل و کپی کارت ملی زوجه

۴-‌برگه توافقنامه طلاق

۵-گواهی عدم بارداری

۶-گواهی بکارت از پزشک قانونی

در صورت نبودن اصل سند ازدواج باید از دفترخانه رو نوشتی را دریافت کند.

همچنین مشاهده نمایید: حضانت فرزند در طلاق توافقی

چند نکته در خصوص شرایط طلاق توافقی از طرف زن

  • هنگامی که زن درخواست طلاق می‌دهد، باید دلایل خود را در دادگاه اثبات کند در غیر این صورت هزینه‌هایی که برای دادخواست و دادرسی پرداخت کرده است، هدر خواهد رفت.
  • زن باید یکی از شرایط‌های فوق را که بیان کردیم در دادگاه اثبات کند، زیرا اثبات دلیل از مهم‌ترین نکته‌ها برای درخواست طلاق از طرف زن می‌باشد.
  • زن می‌تواند در فرایند طلاق خود از وکیل کمک بگیرد، البته دستمزد وکیل را نیز باید پرداخت کند، اما از آنجا که وکیل با روند طلاق آگاهی کامل دارد به راحتی می‌تواند دلیل شما را در دادگاه اثبات کند.

آیا زن بدون دلیل می‌تواند طلاق توافقی بگیرد؟

در قسمت‌های فوق شرایط طلاق از طرف زن را بیان کردیم حال شاید برای شما این سوال مطرح شود که زن بدون دلیل نیز می‌تواند طلاق بگیرد؟

باید بگوییم به طور کلی خیر، زن برای طلاق باید یکی از شرایط فوق را در دادگاه بیان و اثبات کند، البته یک استثنایی نیز وجود دارد، هنگامی که زن حق طلاق داشته باشد یا نسب به همسر خود کراهت شدیدی داشته باشد که در ازای طلاق از تمام حقوق مالی خود بگذرد.

البته کراهت زن نسبت به شوهر باید این قدر زیاد باشد که زن حاضر به زندگی یا نزدیکی به همسر خود نشود، البته در خصوص این مسئله را قاضی پرونده تصمیم خواهد گرفت.

در حقیقیت با هر اظهار کراهت یا بخشیدن تمام حقوق مالی زن به راحتی نمی تواند از همسر خود طلاق بگیرد که این امر باید شرایط خاصی باید نزد قاضی دادگاه اثبات شود.

همچنین بخوانید: راه های طلاق از طرف زن

تاثیرات طلاق برای زن چه می‌باشد؟

متاسفانه طلاق عواقب جبران ناپذیری را برای زنان در پی خواهد داشت و باعث فشار‌های روحی، روانی و اجتماعی بر آنان می‌شود، براساس یک آمار کلی بسیاری از زنان پس از طلاق دچار افسردگی، نگرانی از آینده، اضطراب می‌شوند، و طلاق پیامدهایی مانند واکنش افراد جامعه، پشیمانی، عذاب وجدان و بازگشت به خانه پدری را برای زنان در پی خواهد داشت.

مراحل طلاق از طرف زن

در قسمت‌های فوق سعی کردیم شرایط طلاق توافقی از طرف زن را به طور کامل بیان کنیم در این قسمت از مقاله می‌خواهیم مراحل طلاق از طرف زن را شرح دهیم، اولین مرحله انتخاب وکیل برای طلاق از طرف زن می‌باشد، زیرا این مسئله دارای پیچیدگی خاصی است، که ما توصیه میکنیم طلاق از طریق یک وکیل مجرب صورت بگیرد.

ابتدا جهت ثبت دادخواست زن باید به دفتر خدمات قضایی مراجعه کند تا پس از ثبت دادخواست به دادگاه محل سکونت زن ارسال شود. دادگاه در روز معینی زوجین را احضار می‌کند و پس از بررسی‌های لازم رای نهایی را صادر خواهد کرد.

در واقع زوجه برای دریافت حکم قطعی طلاق توافقی باید سه مرحله را طی کند: مرحله اول جلسه بدوی و مرحله دوم اعتراض به رای دادگاه توسط زوج و جلسه تجدید نظر و ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور و مرحله سوم صدور حکم قطعی و مراجعه زوجین به دفتر ثبت طلاق می‌باشد.

شرایط طلاق از طرف زن چیست؟
شرایط طلاق توافقی از طرف زن با داشتن حق طلاق بسیار آسان می شود.

 حضانت فرزندان در طلاق توافقی از طرف زن برعهده چه کسی است؟

مطابق با قانون حضانت فرزند وابسته به اینکه طلاق از طرف زن باشد یا مرد نیست، بلکه حضانت بر اساس شرایط قانونی و مصلحت طفل می‌باشد، حضانت فرزند پسر و دختر تا سن ۷سالگی با مادر می‌باشد سپس حضانت تا سن بلوغ به پدر واگذار می‌شود و در صورت عدم صلاحیت هر یک از والدین حضانت از آن‌ها سلب خواهد شد.

هنگامی که فرزندان به سن بلوغ رسیدند و از حضانت خارج شدند خودشان می‌توانند تصمیم بگیرند که با مادر یا پدر استفاده کنند، البته هنگامی که طلاق از طرف زن باشد زن میتواند در ازای بخشش تمام یا بخشی مهریه حضانت فرزند را بگیرد.

اما شما می‌توانید برای گرفتن حق حضانت فرزند با یک وکیل خوب مشورت کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از وکلای مجرب نوین وکیل که در زمینه طلاق از طرف زن تخصص کافی دارند مشورت بگیرید.

تکلیف حقوق مالی زن در طلاق توافقی از طرف زن چه می‌شود؟

مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام گذشته از جمله حقوق مالی زن می‌باشند که در هر صورت مرد موظف به پرداخت آن است و وابسته به این نمی باشد که درخواست طلاق از طرف مرد یا زن باشد، تنها در صورت خیانت زن، مهریه و اجرت المثل و نفقه ایام گذشت مشمول به پرداخت نیست.

همچنین اگر مرد توانایی پرداخت مهریه را ندارد، می‌تواند با طرح دعاوی اعسار مهریه زن را به صورت اقساطی بپردازد. اما به طورکلی مرد باید حقوق مالی زن را نیز بپردازد و درصورت عدم پرداخت زن می‌تواند از او شکایت کند.

در صورتیکه نیاز به مشاوره رایگان حقوقی با وکیل طلاق را دارید با ما تماس بگیرید

روش های دریافت مشاوره در زمینه شرایط طلاق توافقی چگونه است؟

در مورد شرایط طلاق توافقی و مشاوره ای که در این زمینه می توانیم به شما ارائه دهیم می توان گفت که این مشاوره از 3 روش قابل ارائه می باشد شما در ساده ترین روش می توانید با شماره های موسسه تماس برقرار نمایید و سپس درخواست دهید که به یکی از مشاوران طلاق ارتباط برقرار نمایید. در این روش شما به صورت مستقیم با وکیل طلاق توافقی مکالمه خواهید نمود و می توانید کلیه سوالات خود را از او بپرسید. این روش از مشاوره تلفنی کاملا رایگان بوده و وکیل طلاق اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در روش بعدی مشاوره شما بعد از کلیک روی آیکن واتساپ در سمت راست پایین سایت به پی وی یکی از وکلای طلاق منتقل خواهید شد و می توانید به صورت چت سوالات خود را مطرح نمایید. و در اخرین روش نیز شما باید به آدرس میدان توحید – ساختمان توحید ط4 مراجعه نمایید و به دفتر وکالت امده و از مشاوره حضوری وکلای ما که البته دارای هزینه می باشد استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این نوشتار تلاش کردیم شرایط طلاق توافقی از طرف زن و مسائل پیرامونی آن را به طور کامل بیان کنیم، امید است توانسته باشیم در این خصوص اطلاعات مفیدی را در اختیار شما کاربران قرار دهیم.اگر در خصوص شرایط طلاق از طرف زن سوالاتی دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با مشاوران و کارشناسان حقوقی ما تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره بگیرید، کارشناسان نوین وکیل آمادگی ارائه خدمات حقوقی به صورت آنلاین و تلفنی در هر ساعتی از شبانه روز را دارند.

در پایان این مقاله سعی کردیم به تمام موارد مربوط به شرایط طلاق توافقی از طرف زن اشاره داشته باشیم و در صورتیکه همچنان سوالاتی در این زمنیه دارید می توانید با تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به محل دفتر از مشاوره رایگان طلاق استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *