طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟ مدت زمان طلاق توافقی+02122690179

طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟

طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟ با توجه به اینکه انواع مختلفی از طلاق وجود دارد اما سریع‌ترین نوع طلاق، طلاق توافقی می‌باشد، این نوع جدایی به این دلیل میان زوجین محبوبیت پیدا کرده است که زوجین می‌توانند هرگاه از ادامه زندگی مشترک خسته و نا امید شدند با توافق دو طرفه بر سر مسائل مادی و غیر مادی تصمیم به طلاق توافقی بگیرند و برای این کار درخواست طلاق توافقی بدهند.

 

البته این نکته نیز بسیار مهم است که صرفا با توافق زوجین نمی توانند به طور سریع از یک دیگر جدا شوند، زیرا این نوع طلاق نیز مدت زمان خاص خود را دارد، تقریبا می‌توانیم بگوییم پرسه طلاق توافقی حداقل ۴۵روز طول می‌کشد.

اما باید یک سری نکات را رعایت کرد که این مدت زمان طولانی‌تر نشود مانند اینکه آخر ماه درخواست طلاق توافقی نکنیم.

در این نوشتار قصد داریم بگوییم طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد و زن و شوهر چه مدت زمانی را برای طلاق توافقی صرف کنند تا به درخواست خود که جدایی است برسند، برای کسب اطلاعات بیشتر با نوین وکیل همراه شوید.

مدت زمان طلاق توافقی

در خصوص این سوال که طلاق توافقی چه قدر طول میکشد باید بگوییم معمولا زوجینی که خواهان جدایی از یک دیگر هستند برای اینکه زودتر از یک دیگر جدا شوند طلاق توافقی را انتخاب می‌کنند و گمان می‌کنند با درخواست طلاق توافقی می‌توانند همان روز از یک دیگر جدا شوند یا نهایتا پروسه طلاق آنها یک هفته خواهد بود.

اما باید بگوییم گمان انها بطلان است، زیرا براساس قوانین جدید و ثبت نام در سامانه طلاق و الزامی بودن حضور زوجین در جلسات مشاوره حداقل زمانی را که می‌توان برای طلاق توافقی پیش بینی کرد ۴۵ روز می‌باشد.

 

پروسه طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟
در پاسخ به اینکه طلاق توافقی چقدر طول میکشد میتوان گفت حداکثر 45 روز.

پروسه طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟

در مقام پاسخ به این سوال که پروسه طلاق توافقی چقدر طول میکشد باید بگوییم بسیاری از جزئیات موثر می‌باشد به طور مثال هنگامی که شما بیست و پنجم یک ماه تا اول ماه اقدام به ثبت درخواست طلاق میکنید به دلیل اینکه هر شعبه باید یک امار اجمالی ارائه بدهد پرونده شما ارجاع نمی شود.

بدین ترتیب اگر ثبت دادخواست در ۵ روز آخر ماه باشد، مدت زمان طلاق توافقی طولانی‌تر خواهد بود.

بسیاری از شعبه‌های دادگاه نسب به طلاق توافقی زن و شوهر حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند به طور مثال اگر زن دارای حق وکالت باشد، شعبه دادگاه در خصوص صحت آن و اعتبار ان استعلام میگیرد.

اگر دفترخانه در همان شهر باشد که یک روزه میتوان جواب استعلام را اخذ کرد، اما اگر دفترخانه در شهر دیگر باشد صدور رای طلاق مدت زمان بیشتری طول میکشد.

 

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با مهریه در طلاق توافقی نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

 

طلاق توافقی در دوران عقد چقدر طول میکشد؟

اگر زوجین بخواهند به صورت توافقی در دوران عقد از یک دیگر جدا شوند و هیچ گونه رابطه جنسی در این دوران نیز صورت نگرفته باشد، تنها نصف مهریه به زن تعلق خواهد گرفت.

البته از آنجا که طلاق به صورت توافقی است، اگر زن تصمیم بگیرد تمام مهریه خود را ببخشد، دادگاه نیز بر همین اساس تصمیم می‌گیرد.

حال شاید این سوال در ذهن شما نقش ببند که طلاق توافقی در دوران عقد چقدر طول میکشد؟ مدت زمانی طلاق توافقی در دوران عقد بستگی به عوامل مختلفی از جمله وکیل شما دارد، حداقل زمانی که می‌توان برای طلاق توافقی در دوران عقد پیش بینی کرد ۳تا ۱۵روز یا حداکثر یک ماه است تا زوجین به صورت توافقی در دوران عقد از یک دیگر جدا شوند.

دلایل طولانی شدن طلاق توافقی چیست؟

بر اساس اینکه مطابق با قوانین جدید حضور زوجین در جلسات مشاوره چه طلاق توافقی باشد، چه توافقی نباشد الزامی می‌باشد که البته این کار اثرات بسیار مفیدی داشته است که در طول زمان مشخص شده اما باعث شده طلاق توافقی به ۴۵ روز طول بکشد.

البته این مدت زمان در شهرها و استان‌های مختلف یکسان نیست، حتی در شعبه‌های مختلف رسیدگی به طلاق توافقی در شهر تهران نیز متفاوت است.

آیا با نرفتن به جلسات مشاوره میتوان پرسه طلاق را کوتاه‌تر کرد؟

متاسفانه امروزه بسیاری از افراد گمان می‌کنند با نرفتن به جلسات مشاوره می‌توانند روند رسیدگی به طلاق را سرعت ببخشند در صورتی که اصلا این چنین نیست، حال شاید در ذهن بسیاری از افراد این سوال طرح شود که آیا با نرفتن به جلسات مشاوره قبل از طلاق می‌تواند روند رسیدگی به طلاق را کوتاه‌تر کرد؟

در پاسخ به سوال فوق باید به صراحت بگوییم که خیر، زیرا رفتن به جلسات مشاوره برای متقاضیان طلاق اجباری است، خواه طلاق از نوع توافقی باشد یا خیر و اولین گام این است که در سامانه طلاق ثبت نام کنند و تاریخ و ساعت مشاوره قبل از طلاق را دریافت کنند و پس از طی کردن پنج جلسه مشاوره و دریافت گواهی عدم سازش می‌توانند نسب به دیگر فرایند طلاق توافقی اقدام کنند.

سپس اگر مشاور تشخیص دهد که زوجین قادر به ادامه زندگی با یک دیگر نیستند، گواهی عدم انصراف از طلاق را صادر و دفاتر خدمات الکترونیک ارسال می‌کند تا آنها به دادگاه خانواده محل اقامت زوجین ارسال کنند تا قاضی حکم طلاق را صادر کند.

البته حضور زوجینی که خارج از کشور هستند یا یکی از زوجین در خارج از کشور سکونت دارد در جلسات مشاوره الزامی نیست.

 

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با طلاق توافقی نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

طلاق توافقی توسط وکیل چقدر طول میکشد؟

یکی از مواردی که در فرایند مدت زمان طلاق توافقی موثر است این می‌باشد که شما وکیل دارید یا خیر، جلسات مشاوره که ۴۵ روز است را میخواهید بروید یا خیر، اگر این مراحل توسط زوجین انجام شود حدود ‌دو هفته زمان نیاز است.

اما اگر این فرایند توسط یک وکیل مجرب و متخصص و در زمینه طلاق توافقی انجام بگیرد، این مدت زمان به سه تا پنج روز یا نهایتا یک هفته کاهش می‌یابد و زوجین می‌توانند در هیچ کدام از مراحل دادگاه حضور پیدا نکنند و این مراحل از ابتدا یعنی ثبت دادخواست تا اخذ نتیجه ثبت طلاق در دفترخانه توسط وکیل انجام می‌شود.

 

بدون حضور وکیل طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟

حال شاید این سوال مطرح شود که طلاق توافقی بدون وکیل چقدر طول میکشد؟ به طور کلی باید بگوییم وکیل متخصص در طلاق توافقی به این علت که آن پرونده‌های طلاق توافقی را به صورت مکرر انجام داده از تمام جزئیات آن آگاه است و می‌تواند در مدت زمان کمتر و با هزینه‌های مناسب طلاق شما را در حداقل ۴۵ روز بگیرد.

طلاق توافقی بعد از مشاوره چقدر طول میکشد؟

هنگامی که زوجین تاریخ و وقت مشاوره قبل از طلاق را سامانه طلاق دریافت می‌کنند و پس از رفتن به جلسات مشاوره و طی کردن این جلسات، اگر مشاور تشخیص دهد که زوجین امکان ادامه زندگی با یک دیگر را ندارند برای انها گواهی عدم انصراف از طلاق را صادر خواهد کرد.

سپس زوجین با این گواهی اقدام به طلاق می‌کنند. طلاق توافقی بعد از مشاوره حدود ‌۳تا ۵ روز طول خواهد کشید که دادگاه حکم طلاق را صادر خواهد کرد.

اگر طلاق توافقی باشد چقدر طول میکشد؟

هنگامی که طلاق به صورت توافقی باشد زوجین باید نسب به مسائل مادی و غیر مادی با یک دیگر توافق کنند، سپس پس از گذراندن جلسات مشاوره که حداقل‌ ۴۵ روز طول خواهد کشید و تشخیص مشاور به اینکه زوجین قادر به ادامه زندگی مشترک نیستند، گواهی عدم انصراف از طلاق را برای آنها صادر خواهد کرد.

آنها با در دست داشتن این گواهی میتوانند در جلسه دادگاه حضور یابند و از دادگاه خواستار طلاق باشند، قاضی دادگاه نیز پس از بررسی‌های لازم گواهی عدم امکان سازش را صادر خواهد کرد و انها با این گواهی می‌توانند به دفترخانه ثبت طلاق و ازدواج مراجعه کنند و طلاق خود را ثبت کنند.

حضور وکیل در طلاق توافقی چه تاثیری دارد؟
داشتن وکیل میتواند مدت زمان طلاق توافقی را کوتاهتر کند.

مراحل طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟

  • ابتدا زوجین باید در سامانه ثبت طلاق ثبت نام کنند و برای آنها زمان و مکان مشاوره برای صدور گواهی عدم انصراف از طلاق تعیین خواهد شد.
  • سپس زوجین می‌توانند نزد یک وکیل بروند و توافقات خود را به او بیان کنند تا به‌صورت مکتوب توافقات انها را که در خصوص مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام گذشته، نحله، حضانت فرزندان می‌باشد را تنظیم کند.
  • سپس دادخواست طلاق زوجین توسط دفتر خدمات الکترونیک قضایی به دادگاه ارجاع می‌شود.
  • شعبه رسیدگی به پرونده مشخص خواهد شد و وقت دادرسی توسط شعبه تعیین می‌شود.
  • زوجین یا وکیل باید در وقت مقرر در جلسه رسیدگی حاضر شوند.

 

  • پس از بررسی‌های لازم توسط قاضی گواهی عدم امکان سازش توسط وکیل صادر می‌شود.
  • حداکثر تا سه ماه از تاریخ قطعی شدت گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق مراجعه شود.
  • و مرحله آخر اجرای صیغه طلاق و ثبت صدور طلاق در دفترخانه ازدواج و طلاق است.
  • زوجین باید تمام مراحل فوق را طی کنند تا بتوانند طلاق بگیرند، مدت زمان طلاق توافقی حداقل ۴۵‌ روز تا سه ماه طول خواهد کشید.

 

رای دادگاه برای طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟

زوجین با گواهی عدم انصراف از طلاق میتوانند وقت دادگاه بگیرند و در دادگاه حضور یابند سپس قاضی بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد و تا یک هفته رای نهایی را صادر خواهد کرد و پس از آن عده طلاق باید طی شود.

 

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با عده طلاق توافقی چند روز است؟ نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

چند نکته مهم درباره مدت زمان طلاق توافقی

  • اگر زوجین با یک دیگر به توافق نرسند یا قبل از صیغه طلاق یکی از زوجین پشیمان شوند، امکان طلاق توافقی وجود ندارد.
  • مدت زمان اجرای حکم طلاق از ۳ ماه تا تاریخ قطعیت حکم است.
  • هنگامی که زن از شوهر خود وکالت در طلاق را بگیرید حتما باید در وکالت نامه قید شود در غیر این صورت فاقد اثر خواهد بود.
  • در صورتی که زوجه باکره باشد، زوجین می‌توانند از سر دفتر طلاق بخواهند نام همسر را از شناسنامه اشان حذف شود.
  • در صورتی که زن تمام مهریه خود را بخشیده باشد، نمی تواند در دفتر اسناد رسمی به مهریه خود رجوع کند.

تکلیف مهریه در طلاق توافقی چیست؟

یکی از مواردی که ممکن است مراحل انجام طلاق توافقی را با مشکلاتی مواجه نماید موضوع مهریه می باشد که ممکن است بر سر توافق آن مدت زمان قابل توجهی وقت صرف شود در نتیجه این موضوع در مدت زمان طلاق توافقی تاثیر خواهد گذاشت.

 

مشاوره آنلاین در زمینه مدت زمان طلاق توافقی

در صورتیکه میخواهید اطلاعات دقیقی از مراحل طلاق توافقی داشته باشید و همچنین بدانید که مراحل طلاق توافقی چگونه است و هر مرحله چه قدر زمانی میبرد و در نهایت کل زمانی که شما باید برای طلاق منتظر بمانید چه قدر است می توانید به صورت آنلاین یا تلفنی و به صورت غیر حضوری سوالات خود را در زمینه مدت زمان طلاق توافقی بپرسید و همچنین شما می توانید از خدمات حضوری ما استفاده نماییدو به محل موسسه حقوقی آمده و از مشاوره حضوری بهره ببرید

طلاق توافقی بدون وکیل چه قدر طول میکشد؟

در صورتیکه شما قصد داشته باشید بدون استخدام وکیل اقدام به انجام طلاق توافقی نمایید در این حالت ممکن است مراحل انجام طلاق برای شما چند برابر طول بکشد در نتیجه اگر دوست دارید که مراحل طلاق توافقی با سرعت بالاتری انجام شود و همجنین خودتان به علت استرس هایی که به علت طلاق به شما وارد می شود در جلسات دادگاه حاضر نشوید می توانید از یک وکیل خبره برای انجام کارهای مربوط به طلاق توافقی استفاده نمایید.

وکیل چه قدر می تواند مدت زمان طلاق توافقی را کاهش دهد؟

وکیل طلاق توافقی با توجه به تبحر و اطلاعاتی که از مراحل درخواست طلاق توافقی دارد این توانایی را دارد که در مدت زمان کوتاه و حتی حدودا دو هفته ای کارهای مربوط به طلاق شما را انجام دهد

ایا جلسه های مشاوره نیز جزو مدت زمان طلاق است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که شرکت در جلسات مشاوره اجباری می باشد مگر اینکه شما دلیل قانع کننده برای قاضی داشته باشید که در جلسات مشاوره بهزیستی شزکت ننمایید. در نتیجه این مدت زمان معمولا به زمان طلاق توافقی اضافه می شود.

چگونه زمان طلاق توافقی را کاهش دهیم؟

تنها راه حل کاهش زمان طلاق توافقی استفاه از یک وکیل با تجربه در زمینه پرونده های طلاق توافقی با وکیل  می باشد.

نحوه دریافت مشاوره در مورد مدت زمان طلاق توافقی

با توجه به اینکه اطلاعات در مورد اینکه طلاق توافقی چه قدر طول میکشد سوالات زیادی از طرف موکلین انجام میشود در موسسه نوین وکیل 3 روش برای پاسخ به این سوال و مشاوره در مورد مدت زمان طول کشیدن طلاق توافقی قرار داده شده است.

روش اول مشاوره استفاده از مشاوره تلفنی مدت زمان طلاق توافقی می باشد که در این روش از مشاوره باید با شماره 02166901176 و شماره 02122690179 تماس برقرار نمایید و بعد از ارتباط با اپراتور از او بخواهید شما را به یکی از مشاوران تخصصی طلاق توافقی متصل نماید.

در روش دوم مشاوره در حوزه زمان طلاق شما می توانید با استفاده از پلتفرم هایی مانند واتساپ سوالات خود را مطرح نمایید.علت استفاده از این روش این می باشد که بسیاری از مردم از مطرح نمودن سوالات خود شرم دارند و در نتیجه راحت تر هستند که سوالات خود در مورد مدت زمان طلاق توافقی را از طریق چت در واتساپ مطرح نمایند.

آخرین روش برای دریافت مشاوره طلاق استفاده از خدمات مشاوره حضوری می باشد که این روش نیز با توجه به دو شعبه این مرکز در شمال تهران و مرکز تهران قابل انجام می باشد و دقت نمایید که مشاوره حضوری رایگان نمی باشد و همچنین باید قبل از مراجعه با مرکز تماس برقرار نمایید و موضوع مراجعه را بیان نمایید و همچنین زمان مراجعه برای شما ترتیب داده شود.

 

 سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم بگوییم طلاق توافقی چقدر طول میکشد و مدت زمان طلاق توافقی چقدر است در قسمت‌های فوق بیان کردیم که مدت زمان طلاق توافقی حداقل ۴۵ روز میباشد که اگر شما برای خود وکیل انتخاب کنید این فرایند ۴۵ روز تا ۵ روز کاهش پیدا خواهد کرد.

اگر در خصوص مدت زمان طلاق توافقی و طلاق توافقی چقدر طول میکشد سوالی دارد میتوانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و از مشاوران نوین وکیل پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *