طلاق توافقی بدون حضور زوجه – آیا طلاق توافقی بدون حضور زوجه امکان پذیر است؟

طلاق توافقی بدون حضور زوجه امکانپذیر است در صورتی که زوجه تمایل به حضور در مراحل طلاق توافقی را نداشته باشد وکیل طلاق توافقی او می‌تواند به جای او مراحل طلاق توافقی رو طی کند.

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن زوجین می‌توانند از یکدیگر جدا شوند به همین دلیل بسیاری از زوجین تمایل دارند از این شیوه برای طلاق استفاده کنند که مهم‌ترین اقدام توافق بر سر مسائل مادی و غیر مادی است و زوجین باید این توافقات را به صورت مکتوب در دادگاه ارائه بدهند.

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم درباره طلاق توافقی بدون حضور زوجه بپردازیم و اطلاعاتی درباره آن ارائه بدهیم با ما همراه شوید.

طلاق توافقی بدون حضور زوجه

بسیاری از خانم‌ها در هنگام طلاق توافقی به دلیل مشکلات روحی و روانی که پیدا می‌کنند به دنبال راهی هستند که در فرایند طلاق توافقی حضور پیدا نکنند یکی از روش‌ها برای طلاق توافقی بدون حضور زوجه انتخاب یک وکیل و دادن وکالت به او است.

یک وکیل طلاق توافقی می‌تواند به جای موکل خود در تمام مراحل طلاق توافقی اعم از حضور در جلسه توافق با همسر، حضور در جلسات مشاوره مراکز بهزیستی، تنظیم دادخواست طلاق توافقی، حضور در جلسه دادرسی، حضور در جلسه مشاوره خانواده دادگاه و حضور در دفترخانه بروی ثبت طلاق حاضر شود و دیگر نیازی به حضور موکل نیست.

علاوه بر این شما می‌توانید با جای وکیل به یکی از اطرافیان خود وکالت تام در طلاق توافقی بدهید و ان شخص در فرایند طلاق توافقی به جای شما حاضر خواهد شد.

جلسات مشاوره طلاق توافقی بدون حضور زوجه

همانطور که گفتیم طلاق توافقی بدون حضور زوجه ممکن است اما فرد باید به یک وکیل یا شخص دیگری وکالت بدهد تا او بتواند به جای زوجه در مراحل طلاق توافقی حاضر شود.

اگر به یک وکیل وکالت داده باشید دیگر نیازی به حضور شما در جلسات مشاوره طلاق توافقی نیست و وکیل می‌تواند به جای شما در این جلسات حاضر شود و از شما دفاع کند.

به طور کلی جلسات مشاوره طلاق توافقی بدون حضور زوجه در صورتی ممکن است که وکیل او به جای او در جلسه حاضر شود در غیر این صورت زوجین نمی توانند گواهی عدم انصراف از طلاق و گواهی عدم سازش را دریافت کنند.

همچنین مطالعه کنید:حضانت فرزند در طلاق توافقی-طلاق توافقی با داشتن فرزند

ثبت طلاق توافقی در محضر بدون حضور زوجه

ثبت طلاق توافقی در محضر آخرین مرحله از طلاق توافقی است هنگامی که زوجین جلسات مشاوره خانواده دادگاه را به اتمام می‌رساند و نظر کارشناس مبنی بر عدم ادامه زندگی مشترک آن‌ها است دادگاه حکم طلاق توافقی را صادر خواهد کرد.

زوجین با استفاده از این حکم می‌توانند به دفترخانه مراجعه کنند و پس از جاری شدن صیغه طلاق ان را ثبت نمایند. در برخی از موارد زوجه به ار دلیلی اعم از جسمی، روحی و روانی نمی تواند در دفترخانه ثبت طلاق حاضر شود که در چنین حالتی وکیل او باید در دفترخانه حضور پیدا کند.

به طور کلی ثبت طلاق توافقی در محضر بدون زوجه ممکن است به شرطی که وکیل طلاق توافقی حاضر باشد.

انتخاب وکیل طلاق توافقی برای عدم حضور زوجه

همانطور که در قسمت‌های قبل از مقاله گفتیم طلاق توافقی بدون حضور زوجه منوط به وجود وکیل طلاق توافقی است که بتواند به جای او در تمام مراحل طلاق توافقی حاضر شود.

پس برای طلاق توافقی بدون حضور زوجه، زوجه باید یک وکیل مجرب و متخصص در حوزه طلاق توافقی انتخاب کند و به او وکالت بدهد شما می‌توانید برای انتخاب وکیل طلاق توافقی از مشاوران متخصص نوین وکیل کمک بگیرید.

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم چنانچه در خصوص طلاق توافقی بدون حضور زوجه سوالی دارید می‌توانید با استفاده از شماره 02166901176 با کارشناسان مجرب و متخصص نوین وکیل تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *