مشاوره حقوقی ارث و میراث: مشاوره رایگان با نوین وکیل

 مشاوره حقوقی ارث و میراث قبل از تقسیم ارث کمک می‌کند تا اختلافات جلوگیری شود.

ارث یکی از مباحث مهم حقوقی است که افراد خواه یا ناخواه درگیر آن می‌شوند برای خانواده‌ها مسئله را به صورت توافقی حل می‌کنند برخی دیگر با مراجعه به مراجع قضایی به حل اختلافات در این حوزه می‌پردازند شاید برخی گمان کنند که مسائل مربوط به ارث بسیار ساده است اما دارای پیچیدگی‌هایی است که برای حل ان فرد باید دانش کافی را داشته باشد.

در این نوشتار نوین وکیل می‌خواهیم درباره مشاوره حقوقی ارث و میراث مطالبی را ارائه دهیم با ما همراه شوید.

ارث چیست؟

ارث به کلیه اموال، حقوق شخص پس از مرگ او می‌گویند که به وراث او منتقل می‌شود وارثان براساس قانون سه دسته هستند:

طبقه اول: پدر و مادر فرد فوت شده و اولاد و نوه‌های او

طبقه دوم: خواهر و بردار‌ها و اولاد آن ها

طبقه سوم: عموها، عمه‌ها، دایی‌ها، خاله‌ها و اولاد آن ها

چنانچه در هر یک از این طبقات شخصی نبود طبقه بعدی ارث را نی برد همچنین براساس قانون تنها خویشاوندان نسبی از یک دیگر ارث می‌برند و خویشاوندان سببی ماند زن و شوهر از یک دیگر ارث نخواهند برد.

لازم به ذکر است که بگوییم تقسیم ارث مس ار ادای حقوق و دیون فرد متوفی امکان پذیر است، ابتدا باید بدهی‌ها و وصیت او پرداخت شود سپس نوبت به تقسیم الارث می‌رسد.

همچنین مطالعه نمایید: مشاوره حقوقی نفقه

مشاوره حقوقی ارث و میراث

در نتیجه تقسیم ناعادلانه ارث ممکن است میان وراث اختلافاتی بوجود آید به همین می‌توانند با دریافت مشاوره حقوقی ارث و میراث اقدام به تقسیم عادلانه ارث کنند.

شرایط تقسیم عادلانه با توجه به جنسیت و طبقه وراث، زمان وقوع متوفی و.. متفاوت است، گاهی اوقات افراد رای جلوگیری از نزاع میان وراث ترجیح می‌دهند در زمان حیات اموال خود را تقسیم کنند اما بعضی دیگر ترجیح می‌دهند تا ارث به صورت قانونی تقسیم شود و چنانچه پس از فوت متوفی هنوز ارث تقسیم نشده باشد می‌توانید مشاوره حقوقی ارث و میراث دریافت کنید تا یک تقسیم ارث عادلانه داشته باشید.

مشاوره حقوقی ارث و میراث با بررسی همه جوانب می‌تواند به تمام سوالات حقوقی شما در خصوص تقسیم ارث پاسخ دهد.

به چه کسی مشاوره حقوقی ارث و میراث می‌گویند؟

مشاوره حقوقی ارث و میراث کسی است که به قوانین تقسیم ارث به طور کامل مسلط باشد و بتواند افراد برای تقسیم ارث عادلانه راهنمایی کند و به آن راه حل‌های قانونی که موجب حل مشکلاتشان می‌شود را ارائه بدهد.

مزایای مشاوره حقوقی ارث و میراث

بهره مندی از مشاوره حقوقی ارث و میراث مزایایی دارد که عبارتند از:

  • بسیاری از افراد به جای استفاده از وکیل ارث از مشاوره حقوقی ارث و میراث استفاده می‌کنند که یکی از مزایای آن هزینه مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.
  • یکی دیگر از مزایای مشاوره حقوقی ارث و میراث این است که طرفین می‌توانند خود مشاور خود را انتخاب نمایند یا از مشاوره افراد مختلف استفاده نمایند.
  • مشاوره حقوقی ارث و میراث به افراد کمک می‌گند تا حقوق خود آگاه شوند و نسبت به استحقاق آن اقدام نمایند.

ویژگی‌های مشاوره حقوقی ارث و میراث

اولین ویژگی که یک مشاوره حقوقی ارث و میراث باید داشته باشد دانش و تخصص لازم در حوزه ارث است او باید نسبت به قوانین روز ارث آشنایی داشته باشد و به تمام راه حل‌های قانونی برای پرونده‌های ارث مسلط باشد.

مشاوره حقوقی ارث و میراث باید بتواند پرونده مراجعه کننده خود را در ابعاد مختلف بررسی کند و یک راه حل معقول را به ارائه بدهد تا مشکلش حل شود.

به طور کلی مسئله ارث بسیار مهم است؛ زیرا کوتاهی در این مسئله ممکن است به ضرر فرد تمام شود به همین دلیل مسئولیت پذیری انصاف داشتن در حل پرونده یکی از ویژگی‌های مهم مشاوره حقوقی ارث و میراث می‌باشد.

همچنین مطالعه نمایید:مشاوره حقوقی نفقه

مشاوره حقوقی ارث و میراث رایگان

با اخذ مشاوره حقوقی ارث و میراث می‌توانید از عواقب عدم آگاهی نسبت به موضوع ارث جلوگیری کنید امروزه بسیاری از موسسات امکان دریافت مشاوره حقوقی ارث و میراث به صورت رایگان را برای کاربران فراهم کردند شما می‌توانید از خدمات استفاده نمایید.

مشاوره حقوقی ارث و میراث تلفنی

بسیاری از موسسات مشاوره حقوقی ارث و میراث را ارائه می‌دهند که این مشاوران راهکار‌های قانونی و حقوقی در خصوص تقسیم ارث به شما ارائه می‌دهد.

تنها کافیست شما شماره موسساتی که این خدمات را ارائه می‌دهند پیدا کنید و با مشاوران متخصص و مجرب آن ارتباط برقرار کنید و مشاوره دریافت نمایید.

موسسه نوین وکیل یکی از موسساتی است که امکان دریافت مشاوره حقوقی ارث و میراث به صورت تلفنی رو برای کاربران خود فراهم کرده است تنها کافیست با شماره 02166901176 تماس بگیرید.

تاثیر مشاوره حقوقی ارث و میراث در روند پرونده

در پرونده‌های مربوط به ارث دریافت مشاوره حقوقی می‌تواند مسیر طولانی و پر پیچ و خم حل دعاوی را کوتاه‌تر کند، در واقع مشاوره به شما راه حل‌هایی را ارائه می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسید، همچنین از پایمال شدت حق و حقوق شما جلوگیری می‌کند.

اگر خود به تنهایی این دعاوی را شروع کنید احتمال اینکه زمان و هزینه زیادی را صرف کنید و در نهایت به نتیجه دلخواه نرسید زیاد است پس راه منطقی این است که با یک مشاوره کوتاه و ابهامات و سوالات خود را بپرسید، سپس بسته به میزان پیچیدگی پرونده اقوام به انتخاب یک وکیل متخصص ارث نماید.

این راه باعث می‌شود بهترین تصمیم را بگیرید؛ زیرا شاید مشاوره حقوقی به شما بگویید که در مدت زمان کم می‌توانید خود بدون پیچیدگی خاص پرونده را به دست بگیرید و به نفع خود به پایان برسانید.

آیا مشاوره حقوقی ارث و میراث قبل از دادگاه لازم است؟

همانطور که در قسمت‌های فوق اشاره کردیم حل پرونده‌های مربوط به ارث دارای پیچیدگی‌های زیادی است حتی مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت نیز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

عدم همکاری وراث برای تقسیم ارث ممکن است دلایل زیادی داشته باشد که هر کدام از این دلایل راه حل مخصوص به خود را دارد به طور مثال گاهی وراث با یکدیگر پس از فوت متوفی توافق محضری نسبت به تقسیم اموال متوفی می‌کنند حال ممکن است یکی از وراث ساز مخالف بزند و مخالف این توافق نامه باشد.

گاهی وراث با یک دیگر توافق می‌کنند تمام امور مربوط به انحصار وراثت را به یک وکیل بسپارند اما یکی از وراث موافق نیست و اجازه این کار را نمی دهد، در چنین شرایطی ابتدا سعی کنید با مذاکره و صلح تمام وراث به یک نتیجه مسالمت آمیز برسند، اما اگر این کار نتیجه نداد و با عدم همکاری وراث مواجهه بودید بهترین اقدام مطرح کردن این موضوع با یک مشاوره حقوقی ارث و میراث است.

به طور کلی انحصار وراثت طولانی و زمان بر است و در صورت عدم همکاری وراث این مسیر سخت‌تر نیز خواهد شد لذا برای طی کردن این مسیر لازم است با کسی که تخصص و علم کافی در این زمینه دارد مشورت کنید تا مسیر متقاعد کردن مخالفین را به شما نشان دهد.

هزینه مشاوره حقوقی ارث و میراث

هزینه مشاوره حقوقی ارث و میراث در هر موسسه‌ای متفاوت است بسیاری از موسسات یک جلسه مشاوره را به صورت رایگان ارائه می‌دهند تا مراجعه کننده بتواند سوالات و ابهامات خود را بپرسد و از جلسات بعدی برای مشاوره حق المشاوره دریافت می‌کنند.

همانطور که در قسمت فوق بیان کردیم بسیاری از موسسات هستند که مشاوره حقوقی ارث و میراث رایگان به صورت تلفنی و آنلاین ارائه می‌دهند و افراد می‌توانند به صورت رایگان از خدمات آن‌ها استفاده نمایند.

تقسیم ماترک به کمک مشاوره حقوقی ارث و میراث

همانطور که در قسمت فوق گفتیم وراث برای تقسیم ارث باید گواهی انحصار وراثت را دریافت کنند در واقع باید بگوییم که پس از فوت متوفی اولین اقدام اخذ این گواهی است، این گواهی یک سند رسمی و قانونی می‌باشد که نام وراث و زمان فوت متوفی در آن مشخص شده است پس از دریافت این گواهی وراث خواهن تقسیم اموال هستند که باید به صورت رسمی دادخواست خود را به دادگاه ارائه بدهند.

حال اگر میان وراث اختلافی نباشد دادخواست تنظیم و به امضای تمام وراث می‌رسد و پس از صدور گواهی تقسیم ماترک مراحل نهایی تقسیم ارث طی خواهد شد حال اگر یکی از وراث مخالف باشد پای دادگاه به میان می‌آید و به این موضوع رسیدگی خواهد کرد و پس از اخذ نظر کارشناسان رای نهایی را صادر می‌کند البته این رای قابل اعتراض است و در دادگاه تجدید نظر مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اگر در مسیر تقسیم اموال در میان وراث اختلافاتی بوجود آید این موضوع به یک مسئله پیچیده و حساس تبدیل می‌شود اگر در این مسیر آگاهی لازم را نسبت به قوانین نداشته باشند مسیر حل پرونده طولانی‌تر می‌شود و ممکن است حق افراد پایمال شده و بر زندگی مادی و مالی آن‌ها تاثیر زیادی بگذارد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما با یک مشاوره حقوقی ارث و میراث مشورت کنید مشاوران با قوانین آشنایی کاملی دارند به همین دلیل می‌توانند راه حل‌هایی را به شما پیشنهاد دهند که مشکلتان حل شود.

حتما بخوانید:مشاوره حقوقی جرایم اقتصادی

سخن پایانی

در این مقاله به مشاوره حقوقی ارث و میراث پرداختیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد چنانچه در این خصوص سوالات و ابهاماتی دارید می‌توانید با 02166901176 تماس بگیرید و از کارشناسان و مشاوران مجرب ما سوالات خود را بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *