مشاوره حقوقی طلاق توافقی

مشاوره حقوقی طلاق توافقی به طرفین کمک می‌کند تا در خصوص مسائل مادی و مسائل معنوی بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

طلاق یکی از مسائل حقوقی در حوزه خانواده است و تکلیف مسائل مختلف همچون نفقه، مهریه، اجرت المثل، حضانت فرزندان و… مشخص شود برای این امر بهترین راه حل کمک گرفتن از مشاوره حقوقی طلاق توافقی است مشاور نسبت به حقوق و تکالیف طرفین اگاه است و به ان‌ها کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرند.که می توانید در مقاله نحوه درخواست توافقی مشاهده نمایید.

در مقالات قبلی در مورد تعداد جلسات مشاوره طلاق توافقی در این نوشتار میخواهیم درباره مشاوره حقوقی با وکیل طلاق توافقی مطالبی را ارائه دهیم با ما همراه شوید.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با مراحل طلاق توافقی بدون وکیل نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

مشاوره حقوقی طلاق توافقی

گاهی اوقات زوجین با یک دیگر تصمیم میگیرند تا به زندگی مشترک خود خاتمه بدهند و راه طلاق را در پیش میگیرند این افراد دیگر نمی توانند زندگی در کنار یکدیگر را تحمل کنند و هر دو راضی به طلاق توافقی است.

آسان‌ترین و سریع‌ترین نوع طلاق، طلاق توافقی است زوجین قبل از درخواست طلاق توافقی باید توافقنامه‌ای را تنظیم کنند و تکلیف امور مادی و معنوی که شامل مهریه، نفقه ایام گذشته، حضانت فرزندان، اجرت المثل ایام زوجیت و جهیزیه مشخص شود که تمام این موارد دارای مسائل حقوقی مختلفی است پیشنهاد می‌کنیم حتما مشاوره حقوقی طلاق توافقی دریافت کنید و برای تعیین و تکلیف این موارد با او مشورت کنید.

همچنین مطالعه نمایید: طلاق از طرف زن

معمولا پروسه طلاق توافقی زودتر از سایر طلاق‌ها به پایان می‌رسد اما در طلاق توافقی حتما باید مشاوره‌های خانواده در مراکز بهزیستی انجام شود.

مشاوره حقوقی طلاق توافقی به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید و سپس درخواست طلاق توافقی نمایید.

مشاور حقوقی طلاق توافقی چه کسی است؟

 مشاور حقوقی طلاق توافقی کسی است که تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان رسانده است و در زمینه طلاق توافقی دانش و تجربه کافی را دارد و نسبت قوانین طلاق توافقی و شرایط آن آگاهی کامل دارد و می‌تواند با توجه به شرایط مراجعه کنندگان بهترین راه حل را ارائه بدهد.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با مشاوره تلفنی برای طلاق نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

مزایای مشاوره حقوقی طلاق توافقی

بهره مندی از مشاوره حقوقی طلاق توافقی مزایایی دارد که عبارتند از:

  • مهم‌ترین مزیت مشاوره حقوقی با وکیل طلاق توافقی این است که مانع اختلافات میان زوجین می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا در مسائل مادی و حقوقی با یک دیگر به توافق برسند.
  • مشاوره حقوقی طلاق توافقی به زوجین راه حل‌هایی را ارائه می‌داد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتواند به نتیجه مطلوب برسند و از یک دیگر جدا شوند.
  • مشاوره حقوقی باعث می‌شود تا زوجین نسبت به تمام حقوق خود آگاهی پیدا کنند و از تضییع حقوق خود جلوگیری نمایند.
همچنین مشاهده نمایید: مشاوره طلاق یکطرفه

ویژگی‌های مشاوره حقوقی طلاق توافقی

 مشاوره حقوقی طلاق توافقی دارای ویژگی‌هایی است که مهم‌ترین آن دانش و تجربه و تخصص لازم در حوزه طلاق توافقی است او نسبت به تمام قوانین طلاق توافقی آشنا است و نسبت به راه حل‌هایی مختلف برای حل پرونده‌های طلاق توافقی مسلط می‌باشد و می‌تواند بهترین و معقول‌ترین راه حل را به مراجعه کنندگان خود ارائه بدهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مشاوره حقوقی طلاق توافقی امین و قابل اعتماد بودن است، مشاوره حقوقی در جلسه مشاوره محرم اسرار مراجعه کننده است و در این زمینه مسئولیت و تعهد اخلاقی مهمی برعهده دارد.

بیان مسائل حقوقی به زبان ساده، یک مشاور حقوقی باید بتواند مسائل حقوقی را به گونه‌ای بیان کند که برای افراد قابل فهم باشد و به راحتی بتوانند آن‌ها را درک کنند.

داشتن قدرت تصمیم‌گیری نیز یکی از ویژگی‌های مشاوره  با وکیل طلاق توافقی است او باید بتواند در مدت زمان کوتاه در جلسه مشاوره بهترین و درست‌ترین تصمیم را بگیرید و با توجه به همان تصمیم مراجعه کنند‌ها را راهنمایی نماید.

داشتن قدرت کلام یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مشاوره حقوقی طلاق توافقی است او باید از قدرت سخنوری خوب برای متقاعد کردن افراد برخوردار باشد در برخی موارد مشاوره حقوقی دارای اطلاعات حقوقی خوبی است اما به دلیل عدم قدرت کلام نمی تواند به روش درست افراد را راهنمایی کند.

همچنین مطالعه نمایید: رجوع بعد از طلاق توافقی

حتما بخوانید:مشاوره حقوقی طلاق یکطرفه

مشاوره حقوقی طلاق توافقی رایگان

مشاوره حقوقی طلاق توافقی به صورت رایگان در بسیاری از موسسات انجام می‌شود کافیست از طریق راه‌های ارتباطی تعیین شده از سوی موسسه با مشاوره حقوقی طلاق توافقی ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها مشاوره دریافت نمایید.

همانطور که در قسمت‌های پیش گفتیم زوجین باید ابتدا در مسائل مادی و معنوی همچون مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت فرزندان، جهیزیه و… با یک دیگر توافق کنند و توافقنامه‌ای نیز بر این مبنی تنظیم کنند به همین دلیل بهتر است که زوجین مشاوره حقوقی با وکیل طلاق توافقی را دریافت نمایند.

مشاوره حقوقی طلاق توافقی نسبت به قوانین و شرایط طلاق توافقی آگاهی کاملی دارند و به افراد کمک می‌کنند تا در مسائل مادی و معنوی بهترین تصمیم را بگیرد و حق هیچ یک از زوجین پایمال نشود.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با مراحل طلاق با داشتن حق طلاق نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

مشاوره حقوقی طلاق توافقی تلفنی

مشاوره حقوقی طلاق توافقی یکی از روش‌های کارآمد مشاوره است امروزه بسیاری از موسسات این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده اند که با استفاده از شماره تلفن با مشاور حقوقی طلاق توافقی ارتباط برقرار کنند و از آن مشاوره دریافت نمایند.

مشاوره حقوقی طلاق توافقی تلفنی این امکان را فراهم می‌کند تا شما ۲۴ ساعته و به صورت رایگان با کارشناسان حقوقی از طریق تلفن ارتباط برقرار کنید و سوالات حقوقی خود را بپرسید.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم مشاوره حقوقی طلاق توافقی این است که در زمان صرفه جویی می‌کند و نیازی نیست افراد زمانی را برای رفت و آمد و مراجعه به موسسه حقوقی یا دفاتر وکالت در نظر بگیرند.

مشاوره حقوقی طلاق توافقی آنلاین

یکی دیگر از روش‌های دریافت مشاوره حقوقی طلاق توافقی به صورت آنلاین است که در سریع‌ترین زمان ممکن صورت میگیرد، این مشاوره معمولا در بستر پیام رسان‌هایی مانند واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و یا اپلیکیشن‌های خاصی انجام می‌شود البته این روش جز هزینه اینترنت هزینه دیگری ندارد.

البته لازم به ذکر است که مشاوره حقوقی طلاق توافقی آنلاین تنها چند دقیقه و برای پرسیدن چند سوال ساده رایگان می‌باشد و بررسی دقیق پرونده و ارائه راه حل مشمول هزینه بوده است.

همچنین مشاهده نمایید: مهریه در طلاق توافقی

هزینه مشاوره حقوقی طلاق توافقی

هزینه مشاوره حقوقی برای طلاق توافقی به صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌شود همچنین هزینه مشاوره با عوامل مختلفی مانند پیچیدگی موضوع و مقدار زمان مشاوره نیز بستگی دارد گاهی اوقات اسناد و مدارکی را برای مشاور ارسال می‌کنند زمان زیادی را برای تجزیه و تحلیل نیاز دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا زمان و هزینه مشاوره بیشتر شود.

گاهی اوقات هم مشاوره در حد پرسیدن چند سوال حقوقی است که قطعا هزینه آن بسیار کمتر است.

تیم نوین وکیل آمادگی ارائه انواع مشاوره‌های حقوقی در زمینه‌های مختلف از جمله طلاق توافقی هستند همچنین هزینه‌های که برای انجام مشاوره حقوقی وکیل طلاق توافقی در تیم ما تعیین شده است بسیار منصفانه و کم است.

مشاوره حقوقی طلاق توافقی در دوران عقد

گاهی اوقات زوجین در دوران عقد به سر می‌برند و تصمیم به خاتمه این ازدواج می‌گیرد بهتر است زوجین قبل از درخواست طلاق توافقی مشاوره حقوقی طلاق توافقی در دوران عقد را دریافت کنند.

همچنین از انجا که هنوز زندگی مشترک خود را آغاز نکردند به همین دلیل مسائل مادی کمی وجود دارند که باید در خصوص آن‌ها تصمیم بگیرند که مهم‌ترین آن‌ها مهریه است، در خصوص پرداخت مهریه در دوران عقد زوجین خود باید تصمیم بگیرند.

نکته حائز اهمیت این است که بر اساس قانون مدنی اگر در دوران عقد روابط زناشویی صورت نگرفته باشد تنها نصف مهریه به زن تعلق خواهد گرفت او می‌تواند تمام این نصف یا بخشی از آن را دریافت کند یا تمام مهریه را نیز بذل کند.

همچنین مطالعه نمایید: مشاوره با وکیل طلاق

مشاوره حقوقی طلاق توافقی در دوران بارداری

گاهی اوقات زوجین تصمیم به طلاق توافقی می‌گیرند اما زن باردار می‌باشد در این صورت زوجین باید علاوه بر مسائلی همچون مهریه، اجرت المثل، نفقه ایام گذشته و جهیزیه در خصوص حضانت و نفقه فرزند نیز تصمیم جدی بگیرند و آن را در توافقنامه مکتوب کنند.

پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک مشاوره حقوقی طلاق توافقی در دوران بارداری مشورت کنید، مشاوره حقوقی از قوانین طلاق توافقی هنگامی که زن باردار است آگاهی کامل دارد و به شما کمک می‌کند تا بهترین راه را انتخاب نمایید و زودتر جدا شوید.

همچنین مشاوره حقوقی نفقه را مطالعه نمایید.

مشاوره حقوقی حضانت فرزندان در طلاق توافقی

حضانت فرزندان در طلاق توافقی یک مسئله مهمی است که زوجین باید قبل از طلاق توافقی نسبت به آن با یکدیگر به توافق برسند اما به طور کلی حضانت فرزندان تا ۷ سالگی با مادر است س حضانت فرزندان با پدر خواهد بود اما نفقه فرزندان برعهده پدر می‌باشد.

اما از انجا که نوع طلاق توافقی است زوجین می‌توانند خود در این خصوص تصمیم بگیرند به طور مثال حضانت فرزند ۵ ساله برعهده پدر باشد و دادگاه نیز هیچ دخالتی نخواهد کرد البته باید توافقات خود را در خصوص حضانت فرزند مکتوب نمایند و به همراه درخواست طلاق توافقی به دادگاه ارائه بدهند.

مشاوره حقوقی حضانت فرزندان در طلاق توافقی به شما کمک می‌کند تا از قوانین حضانت فرزندان در طلاق توافقی آگاه شوید و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

نحوه انتخاب بهترین مشاور طلاق چگونه است؟

برای اینکه بتوانید بهترین مشاور در حوزه طلاق را انتخاب نمایید باید به رزومه وکلایی که در حوزه طلاق فعالیت کرده اند دقت نمایید. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که انواع طلاق دارای قوانین و پیچیدگی های خاص خود می باشد و شما اگر بخواهید بهترین وکیل طلاق را انتخاب نمایید حتما باید در رزومه او دقت نمایید که در پرونده های طلاق چه سبک پرونده هایی را موفق بوده است و به عنوان مثال سبک سیاق پرونده ها طلاق یکطرفه بسیار متفاوت با پرونده های طلاق یکطرفه می باشد.

ایا بعد از دریافت مشاوره طلاق می توانیم خودمان اقدام حقوقی انجام دهیم؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که اکثر کسانی که اطلاعات مختصری در مورد پرونده های خانواده کسب کرده اند با این فرض که خودشان می توانند مراحل پیشرفت پرونده را بدون استفاده از مشاوره با وکیل طلاق توافقی انجام دهند اقدامات حقوقی را انجام میدهند ولی با توجه به پیچیدگی های قوانین حقوقی و تبصره های موجود در مقابل طرف مقابل که اقدام به استخدام وکیل نموده است معمولا دچار مشکل شده و نمی توانند از حق و حقوق خود دفاع نمایند. در نتیجه حتما پیشنهاد  می شود که برای پرونده های حقوقی خود از مشاوره وکیل طلاق توافقی استفاده نمایید.

وضعیت مهریه در طلاق توافقی

همانگونه که میدانید یکی موارد که چالش زیادی را بین زوجین به وجود می آورد موضوع مهریه می باشد و حتی برای زوجینی که قصد طلاق ندارند می باشد که در این بخش از مقاله مشاوره حقوقی طلاق توافقی به آن میپردازیم.

همانگونه که میدانید مهریه به دو مورد مهریه عندالمطالبه و عندالاسطاعه تقسیم میشود و در نتیجه زوج می تواند در دوران زندگی نیز تقاضای دریافت مهریه را داشته باشد و اگر مهریه از نوع عندالمطالبه باشد زوج باید در هر صورتی پرداخت نماید.

زمانیکه زوجین تصمیم به طلاق توافقی میگیرند باید در مورد مهریه صحبت نموده و توافق نمایند که چه بخشی از مهریه به زوجه پرداخت شود که در مشاوره های طلاق توافقی این مورد با کمک وکیل خانواده حل و فصل می شود

شرایط اجرت المثل ایام زوجیت در مشاوره طلاق

اجرت المثل به مالی گفته می شود که زوج باید به زوجه بابت کارهایی که خارج از وظایف شرعی و قانونی اوست پرداخت می نماید که این مورد هم مانند مهریه باید در مورد آن توافق صورت بگیرد.

اجرت المثل فقط زمانی باید حتما از طرف مرد پرداخت شود که درخواست طلاق از طرف مرد باشد.

بررسی قوانین نفقه در طلاق

نفقه نیز مانند مابقی حقوق زوجه قابل توافق بوده و این زن می باشد که تصمیم میگیرد اگر نفقه او پرداخت نشده است چه مقدار از این نفقه را تحویل بگیرد و چه مقدار از آن را ببخشد ولی طبق قواعد مشاوره طلاق توافقی الزامی در بخشیدم نفقه وجود ندارد

مدت زمان طلاق بعد از مشاوره با وکیل طلاق توافقی

شما اگر از مشاوره وکلای نوین وکیل برای طلاق توافقی استفاده نمایید و همچنین از این وکلا برای پیشبرد پرونده خود استفاده نمایید این امکان وجود دارد که در حدود 2 هفته پرونده طلاق شما به سرانجام برسد و این در حالی است که اگر خود شما بخواهید کارهای حقوقی طلاق توافقی را بدون مشاوره وکیل طلاق توافقی انجام دهید شاید چند ماه طول بکشد.

ایا امکان برقراری تماس برای مشاوره آنلاین با وکیل وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از بدو تاسیس این موسسه تصمیم داشته ایم که بتوانیم با مشاوره های رای

سخن پایانی

در این مقاله نوین وکیل به مشاوره حقوقی طلاق توافقی پرداختیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد چنانچه در این خصوص سوالی دارید می‌توانید با استفاده از شماره 02166901176 با مشاوره حقوقی طلاق توافقی ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را بپرسید.

موسسه نوین وکیل بسیار مفتخر است که با حضور جمعی از مشاوران مجرب و متخصص امکان ارائه انواع مشاوره در زمینه‌های مختلف را دارد برای دریافت مشاوره حقوقی طلاق توافقی با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *