وکیل تمکین کیست-بهترین وکیل تمکین

وکیل تمکین

پیش از آن که به وکیل تمکین بپردازیم توضیحات مختصری درخصوص تمکین ارائه می شود تا زوجین متوجه شوند درخصوص چه مسئله ای و چه حقوقی صحبت می شود.

تمکین پس از ازدواج زوجین، حقی است که با پرداخت نفقه از سوی زوج به زوجه واجب می شود و براساس این حق، زن می بایست رفتار و اعمالی همانند حسن صحبت، حضور در منزل همسر و همچنین برقراری روابط زناشویی را با زوج داشته باشد. لازم به ذکر است که در برخی مواقع این تمکین تحت شرایطی بر زوجه واجب نبوده و ایشان می تواند تمکین ننماید که شرایط آن در بخش تمکین به طور کامل توضیح داده شده است.

وکیل تمکین چه مواردی را باید در نظر داشته باشد

وکیل تمکین می داند که پرونده های مربوط به تمکین از حساسیت زیادی برخوردار می باشد که می توانند منجر به طلاق شوند لذا داشتن وکیل تمکین در کنار خود می تواند جهت حل این مسئله پیش از هرگونه اقدامی به شما کمک نماید. شما می توانید پیش از هر اقدامی با مشاورین حقوقی و متخصص نوین وکیل تماس گرفته و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید.

چرا داشتن وکیل تمکین واجب است

درخصوص تمکین که امروزه اکثر افراد را درگیر خود کرده زوجین احتیاج به شخصی دارند تحت عنوان وکیل تمکین تا توانایی این را داشته باشد مشکل پیش آمده را حل و فصل نماید. جهت حل اینگونه موارد وکیل الزام به تمکین می تواند تسریع در پیشرفت پرونده را ایجاد نماید. زیرا بدون مشاوره حقوقی و اشخاص متخصص می تواند پیامدهای نامطلوبی را در پی داشته باشد.

شکایت بابت تمکین از طرف زن چیست؟

با بسته شدن عقد نکاح زن و شوهر در مقابل یکدیگر وظایف قانونی و شرعی دارند که می بایست به آن عمل نمایند. یکی از وظایفی که می توان به آن اشاره نمود تمکین است. مثلاً شوهر موظف است که نفقه پرداخت نماید و در مقابل نیز زن می بایست از ایشان تمکین نماید.

براساس عرف و فقه تمکین اختصاص به زوجه دارد اما نباید فراموش کرد زوج هم از زمان انعقاد عقد نکاح تکالیفی در برابر زوجه دارد اما در اصطلاحات حقوقی و عرف عبارت عدم تمکین برای مردی که به تکالیف زناشویی خود عمل نمی کند به کار نمی رود بلکه به ایشان ناشز می گویند. ناشز به شخصی که نشوز انجام می دهد گفته می شود.

چنانچه زوج ناشز باشد به تکالیف زناشویی خود عمل نکند به طوری که باعث عسر و حرج زوجه گردد و وی در شرایط سخت و مشقت باری قرار گیرد که ادامه دادن به زندگی غیرممکن باشد می تواند از طریق مراجع قضایی و درصورت ثابت نمودن شرایط عسر و حرج در دادگاه، منجر به صدور حکم طلاق ایشان می شود.

شکایت بابت تمکین از طرف مرد چیست؟

تمکین در لغت به معنی الزام است همانطور که پیشتر بیان شد به محض عقد نکاح زوجین موظف به عمل  نمودن تکالیف خود می باشند و هریک به این وظایف عمل ننماید طرف دیگر می تواند از دادگاه الزام طرف مقابل خود را بخواهد.

زوجه باید در مسکنی که زوج انتخاب نموده ساکن شود مگر شرط شده باشد البته مسکنی که در شان و منزلت زوجه باشد. پس از انتخاب مسکن مناسب زوجه می بایست از همسر خود تمکین به عمل آورد. مستند قانونی این گفتار مواد 1105 و 1114 قانون مدنی می باشند که اشعار می دارند:

ماده 1105 قانون مدنی – در روابط زوجین ریاست خانواده از خصائص شوهر است.

ماده 1114 قانون مدنی – زن باید در منزلی که شوهر تعیین می کند سکنی نماید مگر آنکه اختیار تعیین منزل به زن داده شده باشد.

رابطه زناشویی در حد متعارف تمکین خاص می باشد که زوجه نیز می بایست در مسائل جنسی از همسر خود اطاعت پذیری داشته باشد.

چنانچه زوجه از همسر خود تمکین ننماید زوج می تواند دادخواست الزام به تمکین را تقدیم دادگاه نماید.

وکیل تمکین چقدر حق الوکاله می گیرد؟

آیین نامه تعرفه حق الوکاله و همچنین حق مشاوره و علاوه بر آن هزینه سفر وکیل دادگستری مورخه 28/12/1398 توسط رئیس قوه قضاییه تصویب و به وکلا ابلاغ گردیده شد. تشریح کامل حقوق شما طبق قانون در رابطه با تمکین توسط وکلای مجرب و متخصص امور خانواده. آسوده خاطر نمودن موکل در زمان پروسه رسیدگی به پرونده توسط وکیل حرفه ای. در کلیه مراحل تمکین نیاز به حضور موکل نیست. تسریع بخشیدن به روند قانونی پرونده. دریافت حق الوکاله منصفانه و پرداخت آن طی مراحل دادرسی. جهت اطلاعات بیشتر درخصوص حق الوکاله تمکین با شماره های 66901176 و 66902176 تماس حاصل فرمایید.

قوانین تمکین که وکیل تمکین باید بداند

وکیل تمکین می بایست علاوه بر علم به قوانین کشور به قانون مدنی و همچنین قوانین خانواده نیز تسلط کامل داشته باشد. وکیل تمکین علاوه بر دانش حقوقی می بایست تبحر و تجربه نیز در دعاوی خانواده مخصوصاً تمکین را دارا باشد زیرا درست که زوجین موظف به تمکین از یکدیگر هستند اما همین تمکین استثنائاتی دارد که با وجود شرایط خاص زوجه می تواند از همسر خود تمکین نکند مثلاً چنانچه زوج سوءرفتار داشته و اعمالی غیرمتعارف که باعث آسیب دیدن جسمی و روحی زوجه شود و یا اعمالی از ایشان سر بزند که لطمه به حیثیت و آبروی زوجه وارد شود، زن می تواند جهت حفظ جان، مال و حیثیت خود از تمکین همسر خودداری نماید و از دلایل و مستندات در دادگاه استفاده نماید.

اینگونه موارد می بایست بر قوانین مسلط بود تا بتوان با ظرافت در دادگاه بیان نمود که منجر به صدور رای مطلوب شود.

درخواست سپردن وکالت تمکین چگونه است؟

دعوای الزام به تمکین جزء دعاوی خانوادگی است که وکلایی که در زمینه تمکین اینگونه پرونده ها را قبول میکنند و دادگاه صلاحیت دار آن محل اقامتگاه زن می باشد. به دلیل این که دعاوی الزام به تمکین اثرگذاری مستقیمی بر دعوای مطالبه نفقه زن دارد لذا بهتر است در اینگونه دعاوی از وکیل تمکین استفاده نمایید زیرا اکثراً این دو نوع دعوا را همزمان و به صورت دعوای متقابل مطرح می نمایند پس قبل از هرگونه اقدامی با تماس تلفنی با مشاورین حقوقی متخصص ما مشورت نمایید یا برای اعطای وکالت دادگستری به موسسه ما مراجعه نمایید.

برای سپردن پرونده های تمکین به وکیل باید بعد از تماس با مرکز و بیان کلیت کار خود  می توانید از وکلای تمکین مشاوره لازم را بگیرید و در نهایت پرونده وکالت تمکین را به یکی از وکلای ما بسپارید.

معرفی وکیل تمکین در تهران

پرونده دعوای تمکین از حساسیت بسیار زیادی برخوردار می باشد که پیشتر بیان شد رابطه مستقیم با نفقه زوجه دارد و می تواند در آخر به طلاق ختم شود بر همین اساس وکیل تمکین در تهران می تواند برای رفع این مسئله پیش از هر نوع عمل و اقدامی به شما کمک نماید و بسیار تاثیرگذار است. چنانچه با مشاوره حقوقی که ارائه می گردد نتوانستید مشکل خود را حل نمایید. موسسه حقوقی ما برای شما به طور قانونی اقدامات لازم را انجام خواهد داد. اگر در جستجوی وکیل تمکین در تهران هستید با شماره 66901176 و 66902176 تماس حاصل فرمایید.

وکیل تمکین در چه زمانی می تواند پرونده را به سرانجام برساند؟

با توضیحاتی که پیشتر داده شد چنانچه عدم تمکین توسط زوج در دادگاه به اثبات رسید بعد از قطعی شدن حکم مذکور، نفقه به زوجه تعلق نمی گیرد، چون پرداخت نفقه زمانی می باشد که زوه تمکین نماید و زوجه ای که نشوز آن در دادگاه ثابت شود مستحق نفقه نخواهد بود.

البته لازم به ذکر است که چنانچه زوج در دادگاه ثابت نماید که همسرش از او تمکین نمی کند و در محل سکونت حاضر نمی شود می تواند از دادگاه اجازه ازدواج مجدد را دریافت نماید چون یکی از مواردی که دادگاه طبق قوانین خانواده مجوز ازدواج مجدد را صادر می کند عدم تمکین زوجه می باشد.وکیل تمکین با توجه به قوانین مربوط به تمکین می تواند در زمان مناسب پرونده های تمکین را به سرانجام برساند

وکیل تمکین بهتر است مرد باشد یا زن؟

در رابطه با این که وکیل تمکین از وکلای آقا باشد یا خانم باید گفت که اولاً بستگی به خواسته موکل دارد. گاهی ممکن است موکل به خاطر هم جنس بودن با وکیل احساس امنیت و راحتی بیشتری کند و بهتر بتواند مسائل و موارد را با وکیل خود در میان بگذارد و همین امر باعث شود که وکیل ایشان بهتر دفاع نماید. ثانیاً باید خاطر نشان کرد که در امر وکالت، مهم تجربه و تخصص وکیل است. یک وکیل با سابقه درخشان مسلماً بهتر از وکیلی می باشد که در مسائل حقوقی دیگر تجربه دارد لذا پیشنهاد می شود که درخصوص تمکین از وکلایی که تجربه اینگونه پرونده ها را دارند کمک بگیرید. مشاورین حقوقی ما می توانند شما را در این امر یاری نمایند.

چه کارهایی بر زنان برای تمکین واجب است؟

برخی وظایف و تکالیف میان زوج و زوجه مشترک می باشد مثلاً در ماده 1102 قانون مدنی بیان شده است که: (همین که نکاح به طور صحت واقع شد، رابطه زوجیت بین طرفین موجود و حقوق و تکالیف زوجین در مقابل یکدیگر برقرار می شود.)

شرایط تمکین از زوج شامل زوج هم می شود عبارتند از:

1.حسن معاشرت

2.حسن معاضدت در تشیید مبانی خانواده و تربیت فرزند

3.وفاداری زوجین نسبت به یکدیگر در تمامی مراحل زندگی

4.رعایت سکونت مشترک و حق هم زیستی زوجین با یکدیگر. طبق ماده 1114 قانون مدنی (زوجه باید در منزلی که زوج تعیین کرده سکونت نماید مگر آن که اختیار تعیین منزل به زوجه داده باشد.)

براساس ماده 1105  (در روابط زوجین ریاست خانواده از خصایص شوهر است) این حکم از احکام مربوط به نظم عمومی بوده و نیم توان خلاف آن توافق نمود.این موارد از جمله پرونده هایی است که وکیل تمکین برای مشاوره در اختیار شما قرار میدهد

در تشریح ماده 1103 باید اینگونه بیان نمود که سکونت مشترک و رعایت تمایل جنسی همسر از لوازم حسن معاشرت است.

وظایف مرد در تمکین از زوجه چیست؟

براساس قانون به محض منعقد شدن عقد نکاح، زوج  تکالیفی را در تمکین از زوجه دارد که می بایست به آن عمل نمایند و چنانچه هر یک از زوجین از انجام هر یک از وظایف خود سر باز زنند، این عدم انجام وظایف آثار حقوقی در پی دارد.

زوج باید در مقابل همسر خود تکالیفش را به خوبی انجام دهد و این تکالیف شامل وظایف زناشویی و حسن معاشرت با زوجه می باشد. چنانچه زوج این تکالیف را انجام ندهد به ایشان ناشز می گویند.که این از شرایط تمکین مرد می باشد

درصورتی که زوجه تمکین نماید ولی زوج نفقه ایشان را پرداخت ننماید، زوجه می تواند از همسرش شکایت کیفری نماید و دادگاه هم زوج را به حبس از 6 ماه تا 2 سال محکوم می نماید.که در این مورد وکیل تمکین می تواند مشاوره های مناسبی را در اختیار زوج قرار دهد.

قانون حمایت از خانواده در این خصوص در ماده 53 بیان نموده: (هرکس با داشتن استطاعت مالی، نفقه زن خود را در صورت تمکین نپردازد یا از تادیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع ورزد به حبس تعزیری درجه 6 محکوم خواهد شد.)

چنانچه این عدم حسن معاشرت با زوجه به صورتی باشد که باعث سختی و مشقت ایشان شود و دیگر قادر به ادامه زندگی نباشد، زوجه می تواند طبق همین امر از دادگاه حکم طلاق عسر و حرج دریافت نماید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *