وکیل ثبتی چه کسی است؟

وکیل ثبتی

وکیل ثبتی

وکیل ثبتی به وکیلی گفته می شود که فعالیت و تخصص ایشان دعاوی ثبتی می باشد و کاملاً با قوانین ثبتی آشنا می باشد و با به کارگیری دانش و تجارب خود می تواند پیشرفت چشمگیری درخصوص احقاق حق و رسیدن به نتیجه مطلوب را داشته باشد. وکیل ثبتی می بایست دارای علم حقوق ثبتی، تجارب و همچنین تخصص کافی باشد مخصوصاً در پرونده ها و دعاوی ثبتی که برخی از این پرونده ها دارای پیچیدگی هایی می باشد که فقط وکیل ثبتی می تواند از پس آن برآید.

وکیل ثبتی با اشرافی که بر قوانین و مقررات ثبتی دارد و در کنار آن تجاربی که از پرونده ای دیگر به دست آورده کل جوانب یک دعوا را در نظر گرفته و با سنجیدن آن از موکل خود دفاع می نماید. اشخاصی که درگیر چنین پرونده هایی هستند می توانند از  یک وکیل متخصص ثبتی بهره مند شوند به طوری که در ابتدا مشاوره نموده و با بررسی مدارک ابرازی دادخواستی صحیح و قوی تنظیم نموده و سپس اقدام به دفاع در جلسات دادگاه می نماید.

لازم به ذکر است که دعاوی ثبتی با دعاوی ملکی متفاوت بوده و اکثر افراد بین دعاوی ثبتی با دعاوی ملکی تفاوت قائل نیستند.

صرف آشنایی با قانون نمی شود ادعا نمود که توان موفق شدن در دعاوی ثبتی وجود دارد زیرا قوانین ثبتی پیچیدگی های منحصر به خود را دارد. جهت حل مشکلات ثبتی به بهترین نحو ممکن پیشنهاد می شود که با مشاورین متخصص ما مشاوره نموده و از آنان درخصوص حل مشکل ثبتی کمک بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «وکیل ثبتی چه کسی است؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *