وکیل خلع ید کیست + مشاوره رایگان با وکیل متخصص خلع ید-تماس: 02122690179

وکیل خلع ید

وکیل خلع ید یکی از وکلای متخصصی است که به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا حق مالکیت خود را بدست آورد، امروزه وکیل خلع ید در جامعه ما اهمیت بسیاری دارد.

در بسیاری از موارد حقوق مالکیتی افراد رعایت نمی شود و مورد تضییع قرار می‌گیرد در همچنین شرایطی افراد با مراجعه به وکیل خلع ید می‌توانند از او کمک بگیرند تا حق خود را استحقاق نمایند.

در این نوشتار نوین وکیل می‌خواهیم خصوصیات و ویژگی‌های وکیل خلع ید را بیان کنیم با ما همراه شوید.

 

در مورد قوانین حقوقی پرونده های ملکی می تواندی از یک وکیل ملکی با تجربه کمک بگیرید.

 

وکیل خلع ید

وکیل خلع ید کسی است که تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان رساند و پس از آزمون موفق به اخذ پروانه وکالت شده است وکیل خلع ید به صورت تخصصی به دعاوی خلع ید می‌پردازند.

وکیل خلع ید یکی از حرفه‌ای‌ترین وکیلی است که به افراد کمک می‌کنند تا حقوق مالکیت خود را استحقاق کنند.

وکیل خلع ید با دانش و توانایی که دارد می‌تواند از ادله اثبات و مدارک معتبری را برای اثبات جرائم مختلفی مانند تصرف استفاده نماید، به طور کلی وکیل خلع ید توانایی‌های مختلفی دارد و با سایر وکلایی پایه یک دادگستری متفاوت می‌باشد.

همچنین مطالعه نمایید: وکیل متخصص مشارکت در ساخت

ویژگی‌های وکیل خلع ید

حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که وکیل خلع ید باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، در حقیقت وکیل خلع ید دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم.

وکیل خلع ید دارای دانش حقوقی کافی در این زمینه است و می‌تواند به راحتی پرونده‌های مختلف مربوط به تخلیه ید را در یک مدت زمان کوتاه حل و فصل کند هر چه پرونده تخلیه ید با سرعت بیشتری حل شاد و به نتیجه برسد به نفع مالک خواهد بود و کمتر دچار آسیب و زیان خواهد شد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های وکیل خلع ید می‌توان به توانایی او در وکالت اشاره کرد یک وکیل خلع ید باید مهارت و توانایی کامل برای وکالت را داشته باشد در موارد یک وکیل دانش حقوقی کافی را دارد، اما توانایی وکالت ندارد و نمی توانند پرونده‌های مختلف حقوقی را به نتیجه برساند، برای اینکه وکیل خلع ید بتواند پرونده‌های مالکیت را به نتیجه برساند باید از روش‌های حقوقی مانند ارائه اسناد معتبر، فراهم کردن ادله اثبات و… استفاده کند.

همچنین وکیل خلع ید باید تمام اطلاعات لازم را به موکل خود ارائه بدهد جلسات مشاوره حقوقی با وکیل خلع ید به دو صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود که بنا به تشخیص وکیل خلع ید از یکی از روش‌های مشاوره حقوقی استفاده می‌نمایید.

در صورتیکه نیاز به مشاوره ملکی دارید کلیک نمایید.

وکیل خلع ید به چه کسانی کمک می‌کند؟

وکیل خلع ید افرادی که قصد دریافت مشاوره حقوقی دارند مشاوره ارائه می‌دهند و مردم می‌توانند با مراجعه حضوری و غیر حضوری از وکیل خلع ید مشاوره حقوقی دریافت کنند.

تمام افرادی که دارای املاکی هستند، اما املاک به هر دلیلی در تصرف شخص دیگر است می‌توانند برای دفاع از حق خود اثبات مالکیت خود به سراغ وکیل خلع ید بروند.

شاید در مواردی دیده باشید که هنگامی موجر ملک را به دیگری اجاره می‌دهند مستاجر پس از پایان مدت اجاره ملک را تخلیه نمی کند در چنین مواردی باید از راه‌های قانونی استفاده کنید، مالک به هیچ عنوان نباید با زور مستاجر را از ملک بیرون کند؛ زیرا اگر به مستاجر آسیبی وارد شود او می‌تواند از شما شکایت کند شما می‌توانید با مراجعه به وکیل خلع ید ملک خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدست آورید.

همچنین مطالعه نمایید:مشاوره حقوقی رایگان درمورد ملک

مزایای وکیل خلع ید

  • کاهش مدت زمان طرح دعاوی خلع ید
  • عدم نیاز به حضور مالک در دادگاه و اجرای حکم خلع ید
  • عدن نیاز به اخذ دستور تخلیه توسط مالک از شورای حل اختلاف
  • امکان دریافت خسارات از متصرف برای مدت زمانی که از ملک استفاده کرده است.
  • توقیف اموال متوقف به منظور جبران خسارات توسط وکیل

وظایف وکیل خلع ید

در قسمت فوق مزایای کمک از وکیل خلع ید را بیان کردیم در این قسمت می‌خواهیم وظایف وکیل خلع ید را شرح دهیم با ما همراه شوید.

در قدم اول وکیل خلع ید موظف است که تشخیص دهد دعوی باید در چه حوزه‌ای مطرح شود اگر دعوی در حوزه خلع ید مطرح شود مهم‌ترین شرطی که حال باید بررسی شود غیر قانونی بودن تصرف خوانده است در حقیقت خوانده باید ثابت کند که میان او و خواهان رابطه حقوقی وجود دارد در غیر این صورت دعاوی خلع ید در دادگاه مطرح می‌شود و از وکیل خلع ید انتظار می‌رود که بتواند در دادگاه غیرقانونی بودن تصرف خوانده را ثابت کند در صورت دادگاه حکم خلع ید را صادر می‌کند که بلافاصله قابل اجرا است.

همچنین مطالعه نمایی: وکیل ملک مشاع کیست

انتخاب وکیل خلع ید

انتخاب وکیل خلع ید دارای پیچیدگی‌هایی است و مردم به راحتی نمی توانند ان را انجام دهند برای آنکه بتوان بهترین وکیل خلع ید را انتخاب کرد باید معیار‌هایی را بررسی کنید، در صورتی که وکیل خلع ید را به طور صحیح انتخاب نکنید امکان شکست در پرونده و هدر رفتن منابع مالی وجود دارد.

وکیل خلع ید کسی است که بتواند به بهترین نحوه ممکن در پرونده‌های مربوط به تخلیه ید وکالت کند و آن‌ها را به سرانجام برساند زیرا این پرونده‌های دارای پیچیدگی بسیاری است و تنها یک وکیل متخصص و حرفه‌ای می‌تواند آن را به یک نتیجه مطلوب برساند.

وکیل خلع ید در حیازت مباحات

وکیل خلع ید در دادگاه‌های حیازت مباحات نیز گاهی وارد عمل می‌شود و نتیجه مطلوب را بدست می‌آورد در خصوص پرونده‌های حیازت مباحات باید به نکات زیر توجه کرد:

  • مقصود از حیازت تصرف است هر کس مال مباحی را با رعایت قانون حیازت کند مالک آن است.
  • هر گاه شخصی نهری را در زمین مباح بکند و آن را به رودخانه متصل نماید مالک آن نهر می‌شود.
  • هر گاه چند نفر در کندن یک چاه شریک شوند نسبت به آب مالک هستند و بهای آن به نسبت میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

دعاوی خلع ید چیست؟

هنگامی که شما ملکی را می‌خرید، اما متصرف ملک حاضر به تخلیه ملک نیست و شما می‌خواهید متصرف را از ملک خود خارج کنید، در چنین شرایطی بهترین راه این است که دعاوی خلع ید را علیه متصرف در دادگاه اقامه کنید. به طور کلی زمانی که شما بخواهید ملک خود را از تصرف شخص دیگر خارج کنید باید دعوای خلع ید را مطرح نمایید.

دعاوی خلع ید مختص اموال غیر منقول مانند خانه، زمین و آپارتمان می‌باشد و تنها برای اموال غیر منقول قابل طرح است و شما نمی توانید وقتی شخصی به صورت غیر مجاز خودرو شما را تصرف کرده است این دعوا را مطرح کنید.

طرفین دعاوی خلع ید شامل خواهان و خوانده می‌شوند خواهان کسی است که ملک او مورد تصرف قرار گرفته و خواستار خلع ید از تصرف است و خوانده کسی است که متصرف ملک می‌باشد و در صورت اثبات موظف به تخلیه ملک است.

طرح دعاوی خلع ید توسط وکیل

طرح دعاوی تخلیه ید توسط وکیل دارای شرایطی می‌باشد، مهم‌ترین شرط این است که خواهان طرح دعاوی باید سند رسمی مالکیت را داشته باشد یعنی با سند‌های عادی مانند قولنامه قرارداد نمی توانید اقدام به طرح دعاوی خلع ید کنید تنها با سند رسمی طرح این دعاوی در دادگاه ممکن می‌باشد.

دومین شرط این است که ملک تحت تصرف خوانده باشد یکی در زمان طرح دعوی ملک در تصرف فرد خوانده شده باشد در چنین شرایط طرح دعاوی خلع ید ممکن است.

اما اخرین شرطی که باید وجود داشته باشد و از اهمیت بالایی برخورد دار است، براساس قانون دعوی خلع ید زمانی اقامه می‌شود که یک تصرف غیر قانونی صورت گرفته باشد به بیان ساده‌تر هیچ قراردادی میان خوانده و خواهان وجود ندارد در صورت وجود قراردادی مانند قرار داد اجاره امکان طرح دعاوی وجود ندارد بدین ترتیب نداشتن رابطه حقوقی میان خواهان و خواننده اهمیت بالایی دارد؛ زیرا رابطه حقوقی می‌تواند دعاوی خلع ید را به سور کلی منتفی کند.

وکیل براساس سه شرط فوق می‌تواند در دادگاه دعاوی خلع ید را مطرح کند به بیان ساده‌تر وکیل در جلسه اول این سه شرط را برای موکل خود بیان می‌کند در صورتی که این شرایط وجود داشته باشد امکان طرح دعاوی خلع ید وجود دارد در غیر این صورت امکان طرح دعای خلع ید ار بین می‌رود.

دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی خلع ید

براساس ماده ۱۲ قانون آیین دادرسی مدنی: دعاوی مربوط به اموال غیرمنقول اعم از دعاوی مالکیت، مزاحمت، ممانعت ازحق، تصرف عدوانی و سایر حقوق راجع به آن در دادگاهی اقامه می‌شود که مال غیرمنقول در حوزه آن واقع است، اگرچه خوانده در آن حوزه مقیم نباشد.

مطابق با این ماده دادگاه صالح برای پرونده‌های حوزه ملک محل وقوع ملک می‌باشد.

چگونه یک وکیل خوب دعاوی خلع ید را پیدا کنیم؟

در قسمت‌های فوق خصوصیات و ویژگی‌های یک وکیل خلع ید را بیان کردیم حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که چگونه یک وکیل دعاوی خلع ید متخصص و حرفه‌ای را پیدا کنیم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت کانون وکلا رزومه و سوابق وکلای مختلف خلع ید رو مطالعه نمایید سپس از میان آن‌ها یک وکیل متخصص و حرفه‌ای خلع ید را انتخاب نمایید و به او مراجعه کنید.

 حتما بخوانید:وکیل طلاق توافقی 

وکیل خلع ید چه خدماتی به ما ارائه می دهد:

1- طرح دعوای اجرت المثل ایام تصرف:

یکی از دعاوی که وکیل خلع ید می تواند مطرح نماید موضوع اجرت المثل ایام تصرف می باشد که در مقالات مربوط به خود مورد بررسی قرار خواهد گرفت ولی اگر بخواهیم به صورت کلی به آن بپردازیم باید بگوییم که اجرت المثل ایام تصرف برای زمانی است که مستاجر که ملکی را اجاره کرده است، بعد از پایان مدت قرارداد اجاره تخلیه ننماید که به این کار تصرف گفته می شود حال وکیل از طرف موجر میتواند طرح دعوا نماید و با توجه به عرف و قوانین اجرت المثل از مستاجر برای زمانی که خانه را بعد از پایان قرارداد اجاره تصرف کرده است هزینه ای را بگیرد. که این هزینه ممکن است بیشتر از مبلغ اجاره نیز باشد!

2- طرح دعوای خلع ید از ملک ارث و میراثی

یکی دیگر از مواردی که شما می توانید از وکیل خلع ید برای آن استفاده نمایید موضوع خانه های ارث و میراثی می باشد که این خانه ها در صورتی که به وسیله یکی از ورثه تصرف شده باشد و خالی نشود، این امکان وجود دارد که با استخدام وکیل خلع ید درخواست تخلیه را به دادگاه ارسال نماید.

رسیدگی به دعواهای خلع ید چه مراحلی دارد؟

•  اولین مرحله موضوع استعلام این می باشد که دادگاه باید استعلام بگیرد که آیا مالکیت ملک واقعا برای خواهان می باشد یا خیر که این استعلام از طریق اداره ثبت انجام میگیرد

•  دومین مرحله بررسی این موضوع می باشد که آیا خوانده واقعا ملک مورد نظر را تصرف نموده و این موضوع واقعیت دارد یا خیر

•    سومین مرحله از پرونده های خلع ید این موضوع می باشد که دادگاه باید بررسی نماید که به چه میزانی خوانده از ملک به صورت غیر مجاز استفاده کرده است و چه مدت ملک در تصرف خوانده بوده اسد

بعد از بررسی موارد بالا قاضی از خوانده میخواهد که علت استفاده غیر قانونی از ملک را شرح دهد که اگر دلیل محکمه پسندی نداشته باشد در اینصورت کار او غصب بوده است و حکم علیه خوانده صادر خواهد شد.

وکیل ملکی که کار خلع ید را انجام می دهد:

اولین موضوع این باشد که با استخدام وکیل متخصص خلع ید با توجه به اطلاع او از ریز قوانین مراحل اثبات تصرف خوانده بسیار زودتر انجام می شود و در شما سریعتر موفق به دریافت حکم تخلیه و همچنین دریافت اجرت المثل می شوید.

دومین موضوع و از مزایای استفاده از وکیل خلع ید این می باشد که با حضور وکیل خلع ید دیگر نیازی به حضور مالک در جلسات دادگاهی نخواهد بود

وکیل ملکی می تواند کلیه کارهای دریافت اجرت المثل را نیز برای شما انجام دهد

مزیت دیگر استفاده از وکیل متخصص ملکی این موضوع می باشد که با استفاده از وکیل اگر آن ملک دارای چند مال باشد دیگر نیاز نیست هرکدام به صورت جدا طرح دعوا نمایند و همچنین لازم نیست خودشان پیگیرجلسات دادگاه خلع ید باشند و یا برای دریافت اجرت المثل کاری انجام دهند و تمامی مالک ها یک وکیل خلع ید استخدام خواهند نمود.

راه های تماس با وکیل متخصص خلع ید:

اولین راه تماس با وکیل خلع ید با استفاده از تماس تلفنی می باشد که شما برای دریافت مشاوره از وکیل خلع ید می توانید با شماره 02122690179 تماس برقرار نمایید و به صورت آنلاین و تلفنی از وکیل خلع ید مشاوره دریافت نمایید.

روش دوم برقرار ارتباط با وکیل خلع ید مراجعه حضوری به محل موسسه حقوقی نوین وکیل می باشد که می توانید به صورت حضوری به دفتر واقع در میدان توحید و یا دفتر وکالت واقع در محدوده قیطریه مراجعه نمایید.

هزینه دریافت مشاوره از وکیل خلع ید

امروزه با توجه به تغییر روش های مشاوره و به روز شدن انها با توجه به اینکه شما از چه طریقی با وکیل خلع ید ارتباط خواهید گرفت هزینه های مشاوره متفاوت می باشد اما ارزانترین روش در مشاوره های غیر حضوری استفاده از مشاوره آنلاین خلع ید می باشد که با استفاده از اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی انجام می شود.

اما در مورد هزینه های پرونده های حقوقی خلع ید باید این موضوع را گفت که با توجه به نوع پرونده و همچنین ملکی که غصب شده است و پیچیدگی پرونده و همچنین این موضوع که خوانده ایا مدارکی دارد یا خیر و همچنین این موضوع که خوانده ایا از وکیل برای دفافع از خود استفاده می کند یا خیر هزینه های پرونده های خلع ید متفاوت می باشد که برای اطلاع دقیقتر از هزینه های پرونده های خلع ید می توانید بعد از تماس با موسسه حقوقی نوین وکیل درخواست مشاوره با وکلای متخصص ملکی را داشته باشید.

همچنین مطالعه کنید:مدت زمان دستور فروش ملک مشاع

لایحه دفاع در مقابل دعوی خلع ید

به نام خدا

ریاست محترم دادگاه تجدیدنظر استان تهران

با اهداء سلام

احتراماً اینجانب……. بدین وسیله ظرف مهلت قانونی مراتب اعتراض خویش را نسبت به مفاد دادنامه شماره 140191390010001718 مورخ….. ( پیوست‌های شماره یک و دو) صادره از شعبه … دادگاه عمومی رودبار قصران به عرض رسانده و نظر به مخالف رای صادره با مقررات قانونی و موازین شرعی، مستنداً به بندهای «الف»، «ج» و «ه» ماده 348 قانون آیین دادرسی مدنی، به دلایل زیر رسیدگی به تجدید نظرخواهی و نقض دادنامه فوق را استدعا دارم:

1-هر چند از اساس منکر حقانیت تجدیدنظر خوانده و عدم تحقق شرایط و تعهدات موضوع نوشته مورخ….. ( پیوست شماره سه ) می‌باشیم ولیکن به فرض درستی حکم الزام به تنظیم سند، طرح دعوی خلع ید صحیح نیست زیرا منشا رابطه حقوقی بین اینجانب و خانم …، توافقی مشروط بوده و برای اجرای مفاد توافقات بایستی قواعد عمومی قراردادها و نه مباحث ضمان قهری مانند غصب ملاک قرار گیرد به دیگر سخن چون بحث از اجرای مفاد و آثار تعهدات است، تجدیدنظر خوانده می‌بایست با فرض صحت اصل ادعا، دعوی تحویل مبیع را مطرح می‌نمود نه دعوی خلع ید را چون رابطه ما با ایشان رابطه‌ای بر اساس غصب و دیگر مباحث ضمان قهری نبوده است.

 

متاسفانه در حالی که وکیل ما به هیچ وجه بر تصرفات اینجانب اذعان نداشته اند، مشخص نیست چرا دادگاه بدوی از بیانات وی تلقی به اقرار نموده اند؟ و تاکید می‌داریم که هیچ گاه اقرار به تصرف ملک ننموده و نمی نماییم. وقتی ما متصرف ملک نیستیم، یکی از ارکان دعوی خلع ید یعنی تصرف غاصبانه موجود نیست و رای به خلع ید نیز فاقد پایگاه قانونی است.

3-وقتی پایان کار و صورت مجلس تفکیکی ملک اخذ نشده است و پلاک ثبتی، مشخص و اساساً مشخصات و اوصاف ملک مورد دعوی معین نیست، به چه مبنا و استنادی رای به خلع ید صادر شده است؟!

دادگاه علی القاعده می‌بایست برای تشخیص و احراز تطبیق ملک مورد ادعای تجدیدنظر خوانده با ملکی که مدعی است در تصرف اینجانب است و نیز احراز تصرف ما ( که البته قویاً منکر آن می‌باشیم) قرار کارشناسی یا لااقل یکی از قرارهای تحقیق یا معاینه محل را صادر می‌نمود.

4-انجام تعهداتی مانند گرفتن پایان کار و صورت مجلس تفکیکی در خصوص ملک مورد دعوی بر عهده خانم … بوده است در حالی که اینجانبان بر اساس رای تنظیم سند و به عنوان مقدمه می‌بایست مبادرت به انجام آنها نمایم سوال اینکه با این وضع به چه استنادی و در ازای چه عوضی، ملک اینجانبان به خانم … تعلق گرفته است؟!

5- سرکار خانم … مدعی است به عنوان ما به ازای خدماتی مانند اخذ پروانه ساختمان که البته هیچ گاه معمول نداشته اند، ملک مورد دعوی از آن اوست در صورتی که طبق گزارش مرکز فوریت‌های پلیسی 110 (پیوست شماره چهار)مدعی شده اند که ملک مورد دعوی را از …. در ازای مبلغ هفتصد میلیون تومان خریداری نموده اند هفتصد میلیون تومانی که ما خبر نداریم، کی و توسط چه کسی به ما پرداخته شده است شرمنده ایم ولی به هیچ وجه به روند دادرسی و بی طرفی قضاتی که رای به محکومیت مان به تنظیم سند و حالیه خلع ید داده اند، اعتماد نداشته و خوشبین نمی باشیم.

6-خانم … به دروغ مدعی تحویل گرفتن ملک می‌باشند در صورتی که هیچ وقت ملک به ایشان تحویل نشده است و از طرفی در زمان طرح شکایت و حالیه نیز اینجانبان متصرف ملک نمی باشیم لذا به فرض حقانیت نامبرده در خصوص اصل موضوع، بایستی دعوی الزام به تحویل موضوع قرارداد مطرح گردد نه خلع ید.

با توجه به مراتب بالا رسیدگی به تجدید نظرخواهی و نقض رای مورد شکایت را استدعا داریم.

با تشکر و احترام

 

 

سخن پایانی

در این نوشتار به مسائل پیرامونی وکیل خلع ید پرداختیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد چنانچه در این خصوص به راهنمایی‌های بیشتری نیاز دارید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید وار مشاوران و کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

دقت داشته باشید که قوانین مدنی و حقوقی دارای تبصره های زیادی می باشد و در صورتیکه اطلاع کافی از آنها نداشته باشید ممکن است نتوانید به حق و حقوق خود در حوزه شکایات ملکی برسید و پیشنهاد می شود حتما از مشاوره وکیل خلع ید استفاده نمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *