وکیل متخصص ملکی+ مشاوره رایگان با وکیل ملکی در نوین وکیل

وکیل متخصص ملکی، در زمیته ملکی تخصص دارد. امروزه حجم بسیاری از پرونده‌های در مراجع قانونی مربوط به حوزه املاک می‌باشد. به طور خلاصه بگوییم منظور از ملک اموال و دارایی‌هایی است که غیر منقول می‌باشد و مهم‌ترین آن‌ها شامل زمین، خانه و آپارتمان است که با توجه به قیمت بالای املاک پرونده‌های حقوقی مهمی در این حوزه مطرح می‌شود.

پرونده‌های املاک بسیار متنوع و گسترده هستند که انجام وکالت ملکی در خصوص آن‌ها نیازمند آگاهی و دانش حقوقی در زمینه املاک می‌باشد، در چنین دعاوی پیشنهاد می‌شود که افراد وکالت خود را به یک شخص متخصص ارائه بدهند تا دعاوی ملکی آن‌ها را در دادگاه پیگیری کند.

وکیل ملک به وکیلی گفته می‌شود که در دعاوی مربوط به املاک غیر منقول تخصص دارد و می‌تواند اقدام به وکالت ملکی نماید.

در مورد قوانین حقوقی پرونده های ملکی می توانید از یک وکیل ملکی با تجربه کمک بگیرید.

در این نوشتار نوین وکیل می‌خواهیم تعریف وکیل متخصص ملکی وظایف و ویژگی‌های آن را بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با نوین وکیل همراه شوید.

وکیل  متخصص ملک چه کسی است؟

مطابق با قانونی هنگامی که شخص، شخص دیگری را به عنوان نمایند خود معرفی کند تا امور حقوقی او را انجام دهد عقد وکالت شکل میگیرد. عقد وکالت در امور مختلفی انجام می‌شود مثل دادن وکالت کاری، دادن وکالت به سر دفتر برای جاری کردن عقد نکاح یا وکالت دادن به وکیل دادگستری برای پیگیری یک پرونده در مراجع قضایی.

برخی از اشخاص وکالت دعاوی را برعهده میگیرند و در دادگاه به دفاع از شخص می‌پردازند با وکیل پایه یک دادگستری یا وکیل مرکز وکلای قوه قضاییه هستند این وکلا بعد از اتمام تحصیل و شرکت در آزمون وکالت و کسب پروانه وکالت می‌توانند در تمام دعوای حقوقی و کیفری که در مراجع قضایی مطرح می‌شود وکالت کنند و محدودیتی نخواهند داشت.

البته برخی از وکلا به صورت تخصصی در یک حوزه به وکالت افراد مشغول می‌شوند به طور مثال وکیلی که در حوزه املاک تخصص دارد تنها دعاوی املاک را قبول می‌کند.

در پاسخ به این سوال که وکیل متخصص ملکی چه کسی است باید بگوییم وکیل ملکی به وکیلی که دارای پروانه وکالت است و در حوزه املاک به فعالیت مشغول می‌باشد می‌گویند.

البته لازم با ذکر است که بگوییم وکلای ملکی می‌توانند وکالت در پروندهای دیگر مثل دعاوی خانوادگی یا دعاوی کیفری را قبول کنند، اما از انجا که به آن‌ها وکیل ملکی می‌گویند اصولا از پذیرش پرونده‌های دیگر حقوقی امتناع می‌کنند و تنها در دعاوی ملکی مشغول به فعالیت هستند.

بنابراین وکیل ملک چون در پرونده‌های مختلف در حوزه املاک به وکالت می‌پردازد دانش و اطلاعات حقوقی مفیدی به دست می‌آورد و می‌تواند تسلط کافی در رویه قضایی دادگاه در حوزه املاک داشته باشد که نقش مهمی در موفقیت وکیل متخصص ملکی پرونده خواهد داشت.

حتما بخوانید:وکیل در اندرزگو 

وظایف وکیل متخصص ملکی چیست؟

همانطور که در قسمت فوق بیان کردیم داشتن وکیل ملک به این معناست که وکیل با صورت تخصصی مبادرت به وکالت ملکی نموده و در این حوزه از تخصص ویژه‌ای برخوردار است.

حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که وظایف وکیل متخصص ملکی چیست؟

در پاسخ به این سوال فوق باید بگوییم وظایف وکیل ملکی مانند سایر وکلا است به این معنا که وکیل موظف است مطابق با مفاد وکالت نامه در دعوی ملکی به دفاع از موکل خود بپردازد و برای احقاق حقوق او تلاش کند و به طور منظم پرونده موکل خود را پیگیری نماید.

همچنین وکیل موظف است که در جلسات دادگاه حضور پیدا کند و موکل خود را در جریان جزئیات پرونده قرار بدهد.

لازم به ذکر است که بگوییم یکی دیگر از وظایف مهم وکیل ملکی این است که با موکل خود قراردادی منعقد کند و مبلغ دقیق حق الوکاله را تعیین کند، همچنین او نباید هیچ مبلغ دیگر جز حق الوکاله دریافت کند و در قبال مبالغی که دریافت می‌گند به موکل خود رسید بدهد.

اما علاوه بر وظایف عادی که تمام وکلا دارند وکیل ملکی باید از تخصص خود در این حوزه برای حل دعوی و دفاع از موکل خود استفاده نماید.

وکیل ملک

دعاوی ملکی شامل چه دعاوی می‌شود؟

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم مهم‌ترین دعوی که اقامه انها برعهده وکیل ملکی است را بیان کنیم با ما همراه شوید.

دعاوی ملکی شامل عقد بیع یا خرید و فروش، عقد صلح، عقد رهن، عقد اجاره و ساید عقودی که در ارتباط با ملک یا مال غیر منقول منعقد می‌شوند و میان طرفین اختلاف بوجود می‌اید وکیل ملکی موظف است که با استناد به قوانین و مقررات از موکل خود دفاع کند تا به حق خود برسد.

به طور مثال اگر مستاجر ملک را تخلیه نکند یا اقدام به ممانعت یا مزاحمت کند، همچنین در صورت کلاهبرداری فروش مال یا جعل سند ملکی وکیل ملک می‌تواند با اقامه دعوی در دادگاه این مشکلات را پیگیری کند.

علاوه بر این در صورتی که فروشند از تحویل ملک امتناع کند یا از مراجعه به دفترخانه و تنظیم سند رسمی ملک خودداری کند با استفاده وکالت ملکی می‌توان دعوی الزام به تنظیم رسمی را در دادگاه اقامه کند.

همچنین در صورتی که در تقسیم ملک میان شرکاء اختلاف ایجاد می‌شود یا زمانی که در قرارداد مشارکت ساخت و ساز میان طرفین قرارداد اختلافاتی بوجود آید با ارائه وکالت ملکی به وکیل ملک می‌توانید دعوای مربوطه را پیگیری کنید.

ویژگی بهترین وکیل ملکی چیست؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وکیل متخصص ملکی داشتن مجوز و پروانه وکالت است، همچنین تخصص و شم حقوقی در زمینه مسائل دعاوی حقوقی و ملکی است؛ زیرا این دعاوی دارای حساسیت بالایی است.

اولین ویژگی لازم یک وکیل ملکی تجربه می‌باشد، تجربه حقوقی و اجتماعی لازم برای رسیدگی به پرونده‌های ملکی بسیار مهم می‌باشد.

وکیل متخصص ملکی که قبلا پرونده‌های متنوع در حوزه ملک را بررسی کرده است، بهترین گزینه برای مشاور و انجام دفاع در دادگاه است، به طور کلی می‌توان گفت که هر میزان تجربه وکیل بیشتر دفاع او دقیق‌تر و کامل‌تر خواهد و موکل را به هدف نزدیک خواهد کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم وکیل متخصص ملکی این است که به روند دادگاه و محل رسیدگی پرونده ملکی و به رویه حوزه قضایی آشنایی کامل داشته باشد.

و اخرین ویژگی یک وکیل متخصص ملکی باید داشته باشد این است که نسبت به نحوه دادخواست و کیفیت و خواسته دعوا آگاهی کامل داشته باشد گاهی اوقات قانونگذار نسبت به یک حقوق سکوت می‌کند و دادرسی به ان را به حقوقدان هر پرونده واگذار می‌کند.

اهمیت وکیل ملکی در دعاوی ملکی

همانطور که در قسمت‌های فوق بیان کردیم وکیل ملکی وکیل متخصص در حوزه ملک و امور ان است این دعاوی در دادگاه‌های حقوقی با طرح دعوا شروع و رسیدگی می‌شود.

اگر شما در این خصوص از یک وکیل ملکی متخصص مشاوره بگیرید مدت زمان روند رسیدگی به پرونده کاهش می‌یابد؛ زیرا وکیل متخصص با توجه به تجربه و دانش خود کوتاه‌ترین و کم هزینه‌ترین راه را برای رسیدن به حق در پرونده موکل را پیشنهاد می‌دهد.

آیا مشاوره از وکیل ملکی در دعاوی ملکی الزامی است؟

به خوبی می‌دانید که پرونده‌های ملکی دارای حساسیت و پیچیدگی بسیار هستند، پس دریافت مشاوره از  وکیل متخصص ملکی در دعاوی ملکی الزامی است؛ زیرا طی کردن مراحل پیچیده چنین پرونده‌هایی نیازمند دانش و تجربه کافی است و چنانچه شما در این مسئله دانش کافی را نداشته باشید به مشکل بر می‌خوردید.

وکیل متخصص ملکی به دلیل اگاهی و دانش و تجربه کافی در زمینه به شما کمک می‌کند، روند پرونده سریع‌تر طی شود و در این مسیر حقی وز شما ضایع نشود.

مرجع رسیدگی وکیل ملکی

وکیل متخصص ملکی برای رسیدگی به دعاوی ملک باید به دادگاهی مراجعه کند که ملک در ان واقع شده است به طور مثال اگر ملک در شمال است و وکیل در تهران او برای طی کردن روند دعاوی ملکی باید به شمال بیاید؛ زیرا ملاک تعیین مرجع قضایی صالح محل وقوع ملک می‌باشد.

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم؟

همانطور که در قسمت‌های فوق اشاره کردیم برای اقامه دعوی الزام به تنطیم سند رسمی و گرفتن سند ملکی بهتر است از یک وکیل متخصص ملکی کمک بگیرید حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم؟

به طور کلی پیدا کردن و انتخاب یک وکیل خوب ممکن است برای بسیاری افراد مشکل باشد به همین دلیل می‌توانند با مراجعه به سامانه جستجوی وکیل از میان وکلای دارای پروانه در کانون وکلای دادگستری یا مرکز وکلای قوه قضاییه اقدام به پیدا کردن وکیل نمایند.

اما اگر می‌خواهید یک وکیل خوب ملکی پیدا کنید سعی کنید از طریق پرس و جو کردن از اقوام و دوستانی که قبلا از وکالت ملکی یک وکیل خوب استفاده کردند وکیل را انتخاب کنید.

در غیر این صورت می‌توانید با جستجو در سایت‌ها و موسسات حقوقی یک وکیل ملکی خوب را پیدا کنید و پس از اینکه شرایط خود را برای او شرح دادید اقدام به تنظیم قرارداد وکالت کنید.

همچنین بخوانید:مشاوره حقوقی رایگان درمورد ملک

سخن پایانی

در این نوشتار نوین وکیل تلاش کردیم مطالبی را در خصوص وکیل  متخصص ملکی متخصص ارائه بدهیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد چنانچه در این خصوص سوالی دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را بپرسید.

موسسه نوین وکیل آمادگی ارائه انواع خدمات حقوقی را به شما کاربران عزیز به صورت تلفنی و آنلاین دارد تنها کافیست با شماره 02166901176 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *