وکیل مشارکت در ساخت-مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت تهران

وکیل مشارکت در ساخت، وکیلی است که قراردادی میان مالک زمین و سازنده آن منعقد می‌کند و بر اساس آن مالک، زمین خود را برای در اختیار سازنده قرار می‌دهد تا ساختمان خاصی احداث کند.

مشارکت در ساخت مزایای زیادی دارید و بسیاری از مالکان و سازندگان از آن استقبال کرده اند.ولی این نکته بسیار مهم میباشد که برای هرگونه مشاورکت در ساخت باید از اطلاعات خوبی برخوردار باشید و به همین علت حتما باید مشاوره مشارکت در ساخت استفاده نمایید.

در این نوشتار نوین وکیل می‌خواهیم در خصوص مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت و وکیل مشارکت در ساخت مطالبی را ارائه بدهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

مشارکت در ساخت چیست؟

مشارکت در ساخت یعنی شخص اول که مالک زمین است زمین خود را در اختیار شخص دوم سازنده قرار می‌دهند تا بنایی با مشخصات مورد نظر که طرفین توافق کرده اند در همان زمین بسازند و بعد از آن طرفین در آن شریک هستند.

گاهی اوقات طرفین توافق می‌کنند که پس از پایان ساخت بخشی از زمین در اختیار سازنده قرار بگیرد به طور مثال دو دنگ زمین به نام سازنده شود.

جهت دریافت مشاوره مشارکت در ساخت با شماره 02122690179 تماس برقرار نمایید

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت بسیار مهم می‌باشد؛ زیرا در این قرارداد حقوق و تعهدات طرفین و قوانین و مقررات تعیین می‌شود و طرفین موظف به انجام تعهدات خود هستند.دقت نمایید در این زمینه باید از مشاوره حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت استفاده نمایید

این قرارداد نسبت به سایر عقود و قرارداد از اهمیت بسیار ویژه اس برخوردار است، نمونه قرارداد مشارکت در ساخت توسط اتحادیه املاک طراحی شده است، اما بسیار مختصر و ناقص می‌باشد به همین دلیل لازم است یک قرارداد جامع و کامل تنظیم شود.

قرار مشارکت در ساخت یک نوع قرارداد جامع است که میان شرکا منعقد می‌شود قرارداد مشارکت در ساخت شامل قوانین و قواعد عموی قرارداد می‌شود که بهتر است توسط یک وکیل مشارکت در ساخت حرفه‌ای تنظیم شود؛ زیرا این نوع قرارداد‌ها دارای پیچیدگی زیادی هستند.

همچنین مطالعه نمایید: وکیل ملک مشاع

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت توسط وکیل متخصص

تنظیم قرارداد توسط وکیل  متخصص مشارکت در ساخت باعث می‌شود از اشتباهات و خطاهای قراردادی جلوگیری شود، همچنین استفاده از یک وکیل مشارکت در ساخت فوایدی دیگری دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش دغدغه‌ها و استرس روانی با مشاوره با وکیل مشارکت در ساخت
  • شفافیت و وضوح بیشتر قراردادها و جلوگیری از ابهام زدایی با مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت
  • جلوگیری از هزینه و خسارات مالی فراوان با مشاوره  با وکیل مشارکت در ساخت
  • جلوگیری از تعهدات سنگین قراردادی با مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت
  • پیش بینی چالش‌ها و ارائه راه حل در آن زمین با مشاوره مشارکت در ساخت
همچنین مطالعه نمایید:  فروش ملک مشاع 

عوامل موفقیت یک پروژه مشارکت در ساخت

۳ عامل برای موفقیت یک پروژه مشارکت در ساخت وجود دارد که عبارتند از:

  • اقتصادی

جنبه اقتصادی همان سود آوری مشارکت در ساخت است که قبل از شروع پروژه، تحقیقات در بازار مسکن صورت میگیرد با توجه به بازار مسکن جنبه اقتصادی مشارکت در ساخت تا حدودی مشخص می‌شود.

  • مهندسی

این جنبه مشارکت در ساخت به نقشه ساختمان و کیفیت مصالح و ساخت توجه دارد ، در واقع عوامل موفقیت پروژه از نظر مهندسی منوط به نقشه و مصالح و ساخت بنا می‌باشد.

  • حقوقی

مهم‌ترین جنبه حقوقی پروژه‌های مشارکت در ساخت قوانین مشارکتی است که طرفین ملزم رعایت این قوانین هستند، این قوانین شامل قوانین شهرداری، قوانین مهندسی و مقررات ملی ساختمان، قوانین ثبتی و تفکیک و افراز و سند، قوانین بیمه و کار و قوانین مدنی و جزایی می‌شود.

مزایای مشارکت در ساخت

مهم‌ترین مزیت قرارداد مشارکت در ساخت این است که مالکانی که تخصص لازم را برای احداث ساختمان زمین ندارند و سازندگانی که تخصص لازم را دارند، اما مالک زمین نیستند با همکاری یک دیگر می‌توانند اقدام به سرمایه گذاری در حوزه املاک کرده و مکمل یکدیگر در کسب سود باشند.

مزایای مشارکت در ساخت برای مالکان

  • امکان تبدیل ملک به ملک نوساز
  • مشارکت در یک سرمایه گذاری پر سود
  • زیبایی و استحکام بنا بعد از نوسازی
  • کاهش هزینه تعمیرات به علت نوسازی
  • عدم دخالت و درگیری فرایند اجرای پروژه ساختمان
  • تامین سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ساخت املاک

مزایای مشارکت در ساخت برای سازندگان

  • استفاده از تخصص خود دی یک سرمایه گذاری پر سود
  • کاهش ریسک اقتصادی به علت سرمایه گذاری جمعی
  • امکان جذب سرمایه لازم برای انجام پروژه ساختمانی
  • امکان بهره مندی از واحد‌های نوساز ساختمان به عنوان سود خود

معایب مشارکت در ساخت

در قسمت‌های فوق مزایای مشارکت در ساخت را بیان کردیم با توجه به تمام این مزایا، مشارکت در ساخت مانند دیگر فعالیت‌های اقتصادی دارای ریسک‌ها و معایب خاصی دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

یکی از معایب مشارکت در ساخت این است که سازنده باید سرمایه لازم را داشته باشد؛ زیرا فعالیت ساخت و ساز ساختمان نیاز به دریافت مجوز‌های لازم و تهیه مصالح کافی و استخدام نیروی کار و… می‌باشد و تمام این مراحل نیاز به سرمایه کافی دارد، در صورتی که سازنده توانایی مالی کافی را نداشته باشد پروژه ساختمانی متوقف می‌شود و با توجه به رشد تورم مالک علاوه بر اینکه سود نمی کنه بلکه با ضرر ناشی از تورم نیز مواجهه خواهد شد.

ویژگی‌های وکیل مشارکت در ساخت حرفه‌ای

وکیل متخصص مشارکت در ساخت ویژگی‌هایی دارد که مشمول موارد زیر است:

  • صداقت از ویژگی‌های یک وکیل متخصص است او از دادن وعده‌های دروغین به موکل خود اجتناب می‌کند.
  • حقیقت پرونده را به مراجعه کننده توضیح می‌دهد حتی اگر به ضرر او باشد.
  • وکالت پرونده‌های ناحق را نمیگیرد.
  • رازدار است، در واقع وکیل محرم اسرار موکل خود است.
  • در کار خود پیگیر و سمج می‌باشد و تمام تلاش خود برای به نتیجه رساندن پرونده به کار میگیرد.
  • وکیل با توجه به تغییرات مکرر قانون علم خود را به روز رسانی میکند، البته وکیل متخصص مشارکت در ساخت باید علم کافی و لازم را در این زمینه داشته باشد.
  • یک وکیل حرفه‌ای باید مهارت ‌های نرم مانند فن بیان و سخنوری، تکنیک‌های جنگ روانی، زبان بدن، ارتباط موثر، هوش اجتماعی بالا، تکنیک حل مسئله و تعارض و مذاکره و اقباع مخاطب را بلد باشد.
  • اقدام به موقع و اطلاع رسانی یکی دیگر از ویژگی‌های متخصص مشارکت در ساخت است او موکل خود را همواره در جریان و روند پرونده قرار می‌دهد.
  • یک وکیل مشارکت در ساخت تخصصی کار می‌کند مراجعین هوشمند به سراغ وکیلی می‌روند که در یک زمینه خاص کار می‌کند.
در صورتیکه نیاز به مشاوره با وکیل ملکی دارید کلیک نمایید.

بهترین وکیل مشارکت در ساخت

در قسمت‌های فوق ویژگی بهترین وکیل متخصص مشارکت در ساخت را بیان کردیم حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که بهترین وکیل مشارکت در ساخت چه کسی است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهترین وکیل مشارکت در ساخت کسی است که در زمینه مشارکت در ساخت تخصص و دانش لازم رو داشته باشند و توانسته باشد انواع مختلف دعاوی مشارکت در ساخت را به سرانجام برساند و انواع مختلف قرارداد مشارکت در ساخت را تنظیم کرده باشد.

همچنین شما باید به رزومه کاری وکیل متخصص مشارکت در ساخت توجه کنید، بهترین وکیل مشارکت در ساخت تنها پرونده‌های که مربوط به قراردارد مشارکت در ساخت هستند را قبول می‌کنند و در حل و فصل این نوع پرونده‌ها تبحر خاصی دارند

آیا مشاوره با یک وکیل مشارکت در ساخت الزامی است؟

در پاسخ به این که آیا مشاوره حقوقی با یک وکیل مشارکت در ساخت الزامی است باید با صراحت کامل بگوییم بله، امروزه حجم زیادی از پرونده‌های دعاوی ملکی مربوط به مشارکت در ساخت می‌باشد به همین دلیل قبل از انعقاد قرارداد بهتر است با یک وکیل متخصص مشارکت در ساخت مشورت کنید و از او بخواهید یک قرارداد کامل و جامع که شامل تمام قوانین و مقررات این نوع قرارداد می‌شود را تنظیم نمایید.

از طرفی دیگر وکیل مشارکت در ساخت به جزئیات و روند دعاوی مشارکت در ساخت آگاهی دارد و با تنظیم یک قرارداد که به نفع طرفین باشد مانع بروز هر گونه دعاوی در این زمینه خواهد شد.

وکیل دعاوی مشارکت در ساخت

با توجه با رشد روزافزون جمعیت و رشد ساخت و ساز‌ها جدید و مشارکتی در سراسر کشور اهمیت تنظیم قراردارد مشارکت در ساخت توسط وکیل متخصص بیشتر احساس می‌شود.

از آنجاکه قراردادهای مشارکت از ساخت در واقع سرمایه گذاری در حوزه املاک است و سود زیادی نصیب طرفین قرار داد می‌کند، پس انعقاد قرار داد توسط وکیل متخصص و مجرب بسیار اهمیت دارد.

وکیل دعاوی مشارکت در حل و فصل دعاوی مشارکت در ساخت تبحر خاصی دارند که در این قسمت چند نمونه از دعاوی مرتبط با مشارکت در ساخت را یان می‌کنیم:

  • الزام به انجام تعهدات قراردادی
  • الزام به تنظیم تقسیم نامه رسمی
  • الزام به تنظیم اصل سند و تحویل ملک
  • الزام به اخذ پروانه تخریب و نوسازی
  • الزام به اخذ پایان کار و صورت مجلس تفکیکی
  • الزام مالک به پرداخت بدهی‌های ملک قبل از شروع عملیات ساخت و ساز

 وکیل مشارکت در ساخت در تهران

انتخاب وکیل در یک کلان شهر مانند تهران کاری بسیار مشکل است و به یک وکیل مجرب و متخصص در این زمینه نیاز دارید پس سعی کنید با پرس و جو و مراجعه به سایت کانون وکلا یک وکیل متخصص و مجرب در زمینه مشارکت در ساخت در تهران که رزومه قوی دارد را انتخاب نمایید.

اگر شما به یکی از دادگاه‌ها مراجعه نمایید مشاهده می‌کنید به دلیل بی دقتی در امور مشارکت افراد درگیر مشکلاتی شدند که حل آن‌ها زمان بر می‌باشد علاوه بر این‌ها افراد دچار زیان مالی فراوانی نیز شدند.

پس با انتخاب یک وکیل مجرب در زمینه مشارکت در ساخت با آن مشورت کنید و روند کار را به او بسپارید.

همچنین مطالعه نمایید: فسخ قرارداد مشارکت در ساخت

در قرارداد مشارکت در ساخت چه مواردی را رعایت کنیم؟

1- بررسی صحت سند ملک و همچنین مالک

یکی از مواردی که وکیل مشارکت در ساخت به شما حتما پیشنهاد خواهد داد موضوع بررسی صحت ملکی که قرار است برای آن قرار داد مشارکت نوشته شود و صحت مالک آن می باشد و علت این موضوع این می باشد که ممکن است ملک از نظر مالک دچار مشکل بوده و مالکان دیگر بعد از شروع به کار ساخت و ساز مشکلاتی را اجرای ساخت و ساز به وجود خواهند آورد.

2- دریافت یک ضمانت اجرایی هنگام بستن قرارداد

در قراردادهای مشارکت در ساخت بسیار دیده شده است که سازنده از تحویل به موقع خودداری نموده و به علت مشکلات مختلفی که یکی از آنها می تواند عدم دسترسی سازنده به منابع مالی کافی می باشد کار ساخت و ساز ملک عقب افتاده و در نتیجه سازنده نمی تواند ساختمان را در موعد موقرر تحویل دهد… به همین علت یکی از مواردی که وکلای مشارکت در ساخت حتما باید به موکلین خود و در قرارداد مشارکت در ساخت مدنظر داشته باشند این موضوع می باشد که در قرارداد حتما برای دیرکرد تحویل ساختمان و همچنین عدم تحویل طبق توافق جزیمه در نظر گرفته شود و همچنین در هنگام بستن قرار داد حتما باید ضمانت مالی مانند سفت و چک ضمانت نیز دریافت گردد.

3- بررسی میزان ارزش ملک و هزینه های ساخت ملک

از دیگر مواردی که در قرارداد های مشارکت در ساخت باید در نظر گرفته شود این موضوع می باشد که میزان ارزش ملک و نیست این ارزش به هزینه ای که قرار است سازنده انجام دهد چه قدر می باشد و با توجه به ارزش آن اقدام به ثبت قرارداد نمایند و درصد تقسیم واحد های ساختمانی طبق همین موضوع تعیین می گردد.

ساختمان هایی که داراری ارزش ملک بالایی می باشند معمولا با نسبت 60 به 40 بین مالک و سازنده تقسیم می شود. و سازنده باید هزینه های اسکان مالکین در طول ساخت را نیز متقبل شود

4- قرار دادن زمان مشخص برای ساخت و تعیین ضرر برای دیرکرد

از مهمترین موارد در قراردادهای وکیل مشارکت در ساخت موضوع زمان قرارداد مشارکت می باشد و این زمان باید طبق عرف با توجه به متراژ ساخت و ساز در نظر گرفته شود و قاعدتا وقتی طبقات و متراژ نهایی که قرار است به مالکین تحویل شود بالا می رود این زمان افزایش پیدا می کند

5- قرارداد مشارکت در ساخت را حتما به صورت رسمی منعقد نمایید.

نحوه تماس با وکیل متخصص مشارکت در ساخت

برای اینکه بخواهید از مشاوره وکیل مشارکت در ساخت استفاده نمایید می توانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری از این مشاوره استفاده نمایید. برای دریافت مشاوره غیر حضوری می توانید به صورت آنلاین یا تلفنی از این مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حضوری با وکیل متخصص مشارکت در ساخت می توانید به شعب موسسه حقوقی نوین وکیل واقع در قیطریه و میدان توحید مراجعه نمایید.

مشاوره حقوقی قراداد وکیل مشارکت در ساخت

یکی از مهمترین وظایف وکیل مشارکت در ساخت در زمینه قرارداد های حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت می باشد که در زمینه بستن قرارداد های مشارکت در ساخت می توانید به صورت حضوری به محل دفتر وکالت نوین وکیل آمده و از مشاوره یکی از وکلای ملکی استفاده نمایید. وکیل مشارکت در ساخت از زیر شاخه های وکیل ملکی می باشد

هزینه های وکیل مشارکت در ساخت چه قدر است؟

بسته به نوع قرارداد و موضوع مشارکت در ساخت هزینه وکیل متفاوت می باشد که برای استعلام این قیمت می توانید با دفتر حقوقی نوین وکیل به صورت تلفنی تماس بگیرید.

چه کمکی می توانیم از وکیل مشارکت در ساخت دریافت نماییم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اولا وکیل مشارکت در ساخت به علت اینکه تجربه زیادی در پرونده های مشارکت در ساخت دارد و به قول معروف با سازنده ها و مالکین زیادی سر و کله زده است در انتخاب سازنده می تواند کمک زیادی به شما نماید و البته خود شما نیز برای انتخاب سازنده باید دقت به خرج بدهید و حتما سری به ساختمان هایی که قبلا ساخته است بزنید و پرس و جو نمایید.

یکی از مهمترین تکنیک هایی که می توانید با کمک وکیل مشارکت در ساخت به کار بگیرید موضوع شناخت میزان صداقت سازنده می باشد که این موضوع با توجه به تجربه بالای وکیل مشارومت در ساخت قابل تشخیص می باشد.

همچنین وکیل مشارکت در ساخت می تواند بهترین قرارداد مشارکت در ساخت را برای شما تهیه نماید، به صورتیکه اگر هرگونه تخلفی از سازنده سر زد و یا اینکه برخلاف انتظارات شما عمل نمود شما بتوانید ضرر و زیان خوبی از او بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشارکت در ساخت از  وکیل ملکی  کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این نوشتار نوین وکیل به مسائل پیرامونی مشارکت در ساخت و بهترین وکیل مشارکت در ساخت پرداختیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی‌ها و اطلاعات بیشتر دارید کافیست با شماره 02166901176 تماس بگیرید و از کارشناسان نوین وکیل راهنمایی بگیرید.

در انتها یادآور می شویم که ما در این مقاله سعی نمودیم آشنایی کاملی به شما در زمینه پرونده های ساخت و ساز و همچنین قوانین مشارکت در ساخت را به شما ارائه دهیم ولی مطالعه این مقاله به هیچ عنوان کفایت نمی نماید و برای اینکه بتوانید یک قرارداد سفت و سخت و مناسب را برای مشارکت در ساخت تهیه و اجرا نمایید باید حتما ار مشاوره وکیل مشارکت در ساخت استفاده نمایید. این وکلا که از زیر شاخه های وکلای ملکی می باشند با آشنایی با انواع مشکلاتی که ممکن است در هنگام اجرای پروژه مشارکت در ساخت به وجود بیاید می توانند با قراداد خوب و پیگیری های اجرای دقیق قرارداد و همچنین طرح دعوا با سازنده در صورت تخلف او جلوی بسیاری از ضرر و زیان های شما را بگیرند

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *