پرونده مواد مخدر: نمونه پرونده مواد مخدر

پرونده مواد مخدر از جمله پرونده‌هایی است که امروزه افزایش پیدا کرده است و در دادگاه انقلاب به آن رسیدگی می‌شود.

این نوع پرونده‌ها بسیار پیچیده هستند و برای حل آن‌ها باید به قوانین و ماده‌های قانونی مربوط به مواد مخدر آشنایی کامل داشته باشید و صورتی که بدون آگاهی اقدام به پیگیری این پرونده نمایید ممکن است مجازات‌های سنگینی برای فرد متهم رقم بخورد.

در این نوشتار می‌خواهیم مطالبی را در خصوص پرونده مواد مخدر بیان کنیم و در انتها یک نمونه پرونده مواد مخدر را ارائه میدهیم با ما همراه شوید.

وکالت پرونده مواد مخدر

جرایم مواد مخدر یکی از جرایم مهم و اساسی در کشور ما است، در این جرایم چون متهم همراه با مواد مخدر دستگیر می‌شود اثبات بی گناهی کار بسیار دشواری است و مجازات‌های سنگینی را برای فرد متهم در پی دارد.

حال اگر فرد در وقوع این جرایم نقشی نداشته باشد یا نسبت به آن آگاهی نداشته باشد برای اثبات بی گناهی خود باید حتما از یک وکیل متخصص و کاربلد کمک بگیرد؛ زیرا این نوع پرونده‌ها پیچیدگی‌هایی دارند که تنها یک فرد متخصص می‌تواند آن را پیگیری کند.

مزایای استفاده از وکیل در پرونده مواد مخدر

وکیل نقش یک پزشک را دارد و متناسب با شرایط پرونده راه حل‌هایی را تجویز می‌کند تا مجازات متهم کاهش یابد در واقع وکیل متخصص با توجه با دانش و تجربه خود از قوانین کاربردی استفاده می‌کند و به دفاع از متهم می‌پردازد.

به طور کلی پرونده‌ مواد مخدر دارای پیچیدگی‌هایی هستند که لازم است حتما با یک وکیل پایه دادگستری مواد مخدر مشورت کنید و از او راهنمایی بخواهید.

مهلت رسیدگی به پرونده مواد مخدر

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرایم مربوط به مواد مخدر دادگاه انقلاب است و در صورتی که متهم نسبت به رای دادگاه اعتراض داشته باشد پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال می‌شود.

مهلت تجدید نظر خواهی برای افراد داخل ایران ۲۰ روز و برای افراد مقیم خارج از کشور ۲ ماه می‌باشد.

لازم به ذکر است که بگوییم دادگاه باید حکم مناسب را در اولین فرصت صادر نماید و مطابق با ماده ۳۷ مبارزه با مواد مخدر طول بازداشت موقت متهم نباید بیشتر از ۴ ماه باشد، اگر در این دوران حکم نهایی صادر نشود مرجع صادر کننده رای موظف است متهم را آزاد نماید مگر اینکه با دلایل قانونی نیاز به بازداشت مجدد باشد. همچنینمشاوره رایگان با وکیل مواد مخدر را مطالعه نمایید.

نمونه پرونده مواد مخدر

گردشکار: محمد ….. در شعبه ۱۱ بازپرسی حضور دارند هویت وی احراز شد به شرح زیر از نامبرده تحقیق به عمل می‌آید.

خطاب به متهم: مشخصات و محل اقامت خود را بیان کنید. چنانچه محل اقامت خود را تغییر دادید مکلف است نشانی کامل جدید را اعلام نمایید در غیر این صورت احضاریه‌ها و سایر اوراق قضایی به محل اعلام شده قبلی فرستاده می‌شود.

خطاب به متهم مراقب اظهارات خود باشید. اقرار یا همکاری موثر شما می‌تواند موجبات تخفیف ما را در دادگاه فراهم سازد. می‌توانید یک نفر وکیل دادگستری همراه خود داشته باشید.

سوال: آیا جواب سوالات را خودتان می‌نویسید؟

آیا در جلسه امروز آمادگی دفاع از اتهام خود را دارید؟ بله

اتهام شما دایر نگهداری مواد روانگردان به میزان 20 سانت شیشه – نگهداری پایپ- نگهداری و مالکیت مواد مخدر به میزان34 گرم تریاک- نگهداری و مالکیت مواد مخدر به میزان ۴ گرم و ۳2سانت سوخته تریاک

که حسب گزارش مرجع انتظامی بوداست اتهام تان مجدداً تفهیم می‌گردد .آخرین دفاع خود را بیان کنید؟ بله قبول دارم هر روز یک بار مصرف تریاک و شیشه داشتم.

قرار نهایی دادسرا

اتهام: استعمال مواد مخدر( تریاک و شیشه) – نگهداری مواد روانگردان به میزان 20سانت شیشه

نگهداری پایپ- نگهداری و مالکیت مواد مخدر به میزان34 گرم تریاک- نگهداری و مالکیت مواد مخدر به میزان ۴ گرم و ۳۰ سانت سوخته تریاک

بسمه تعالی

در وقت فوق العاده، جلسه شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین به تصدی امضا‌کنندگان ذیل تشکیل و پرونده کلاسه تحت نظر قرار دارد و پرونده تحت نظر قرار دارد. با توجه به جمیع اوراق و محتویات پرونده، کفایت و ختم تحقیقات را اعلام و با استعانت از خداوند متعال بشرح آتی مبادرت به صدور قرار می‌نماید.

قرار جلب به دادرسی و منع تعقیب

در خصوص اتهام آقای محمد ….. فرزند …… دایر بر نگهداری 20سانت شیشه و سه گرم تریاک و ۴ گرم و ۳۰ سانت سوخته تریاک موضوع گزارش مرجع انتظامی با عنایت به دلایل و امارات موجود از جمله:

۱. گزارش مرجع انتظامی۲. اقرار متهم۳. کشف مواد مخدر از تصرف متهم

۴. توزین مواد مخدر ارتکاب بزه یادشده را محرز دانسته، ضمن انطباق عمل ارتکابی متهم با بند یک ماده ۵ و بند ۲ ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر و مستند به مواد ۲۶۴ و ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری قرار جلب به دادرسی نامبرده را صادر و اعلام می‌نماید.

در خصوص اتهام متهم دایر بر استعمال تریاک و شیشه به لحاظ مصرف روزانه متهم و فقط به وصف کیفری صرف اعتیاد عدم احراز تجاهر و در خصوص اتهام متهم دایر و نگهداری پایپ( آلات استعمال مواد مخدر) به لحاظ عدم کفایت ادله اثباتی مستند به ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر و اعلام میگردد. قرار صادره ظرف مهلت ده روز از تاریخ ابلاغ به شاکی قابل اعتراض می‌باشد.

پرونده به نظر مقام محترم اظهار نظر می‌رسد و در صورت موافقت با صدور کیفر خواست حداقل ظرف دو روز پرونده از آمار کسر و با حفظ بدل به محاکم جزایی شهرستان قزوین ارسال گردد.

 

دادگاه ختم جلسه را اعلام و به شرح حال او را دارد به اتخاذ تصمیم می‌نماید.

دستور رئیس محترم شعبه به دفتر با توجه به اعلام دایره بلاغ مقرر است کفیل متهم را احضار و ابلاغ فرمائید ظرف فرجه قانونی نسبت به معرفی مکفول خود اقدام و پرونده در وقت نظارت باشد. که با توجه به اقدامات معموله و عدم دسترسی به متهم مقرر گردید وقت رسیدگی تعیین و متهم از طریق جراید کثیر الانتشار احضار و پرونده در وقت نظارت باشد. که به دنبال آن وقت رسیدگی از طریق جراید به اطلاع رسانیده شد .

صورت جلسه در وقت فوق العاده جلسه شعبه …………. دادگاه انقلاب اسلامی

به تصدی امضاءکننده ذیل با حضور نماینده محترم دادستان عمومی و انقلاب تشکیل است.

پیشنهاد مطالعه:پرونده نگهداری مواد مخدر

سخن پایانی

در این مقاله به پرونده مواد مخدر پرداختیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد چنانچه در این خصوص سوالی دارید می‌توانید با استفاده از شماره02166901176 با کارشناسان ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *