طلاق توافقی برای معافیت کفالت- طلاق توافقی برای معافیت از سربازی

طلاق توافقی برای معافیت کفالت یکی از روش‌هایی است که موجب می‌شود فرزند به سربازی نرود در چند سال اخیر زوجین برای معافیت فرزند از سربازی از یکدیگر طلاق می‌گیرند و راحت‌ترین شیوه طلاق را انتخاب می‌کنند.

طلاق توافقی یکی از رایج‌ترین نوع طلاق است که زوجین برای اینکه زودتر از یکدیگر جدا شوند این شیوه از طلاق را انتخاب می‌کنند در این شیوه از طلاق باید زوجین بر سر تمام مسائل مادی و غیر مادی با یکدیگر توافق کنند و ان را به ثبت برساند.که برای این موضوع می توانند از وکیل طلاق توافقی کمک بگیرند.

یکی از روش‌های معافیت سربازی این است که فرزند کفالت مادر را برعهده داشته باشد و باید هزینه‌های زندگی مادر را تامین کند در این صورت معافیت دائم به او تعلق خواهد گرفت اما این معافیت دارای شرایط و ضوابط خاصی می‌باشد.

همچنین مطالعه نمایید: حضانت فرزند در طلاق توافقی

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم درباره طلاق توافقی برای معافیت کفالت صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم با ما همراه شوید.

طلاق توافقی برای معافیت کفالت

سربازی به مدت دو سال یکی از سد‌های دشواری برای هر پسری است که به سن قانونی می‌رسد و بلافاصله باید خود را به نظام وظیفه معرفی کند تا دوره‌های سربازی او مشخص شود.

معمولا جوانان در لین سن دست به هر کاری می‌زنند تا معافیت بگیرند و همه راه‌های ممکن را برای دریافت معافیت از سربازی امتحان نی کنند یکی از مهم‌ترین راه این است که پسر سرپرست مادر باشد در چند سال اخیر بسیاری از والدین به صورت صوری از یکدیگر طلاق توافقی میگیرند تا فرزند از سربازی معاف شود.

پس از ثبت طلاق والدین در دفتر تبت و اسناد پس از گذشت سی ماه فرزند می‌تواند به عنوان کفیل مادر خود را به نظام وظیفه معرفی کند تا از معافیت کفالت مادر مطلقه به طور دائمی بهره مند شود البته معافیت دائمی دارای شرایطی می‌باشد که در قسمت زیر بیان خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره از  وکیل طلاق توافقی کلیک نمایید

شرایط طلاق توافقی برای معافیت کفالت

همانطور که در قسمت فوق اشاره کردیم بلافاصله پس از طلاق صوری معافیت کفالت صورت نخواهد گرفت و فرد باید دارای شرایطی زیر باشد تا بتواند معافیت کفالت دائم بهره مند شود:

  • فردی که مشمول خدمت سربازی است تا قبل از طلاق توافقی برای معافیت کفالت نباید هیچ گونه غیبتی داشته باشد.
  • مادر پس از طلاق نباید به هیچ وجه ازدواج کند در غیر این صورت معافیت کفالت به فرزند تعلق نخواهد گرفت.
  • طلاق توافقی باید در دفاتر ثبت اسناد، ثبت شده باشد و موعد جدایی از زمان ثبت در دفتر احتساب می‌شود.
  • حداقل باید سی ماه از جدایی والدین گذشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:طلاق توافقی بدون وکیل چقدر طول می‌کشد؟ 

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت کفالت

همانطور که گفتیم طلاق توافقی برای معافیت کفالت یکی از شیوه‌هایی معافیت از سربازی است اما فرد باید دارای شرایط خاصی باشد تا بتواند آن را دریافت کند که به این شرایط در قسمت فوق اشاره کردیم در این بخش از مقاله می‌خواهیم مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت کفالت را بیان کنیم.

  • کپی تمام صفحات شناسنامه پدر و مادر و مشمول خدمت سربازی
  • کپی صفحه اول خواهر و برادر مشمول خدمت سربازی
  • دو عدد عکس 3×4 تمام رخ
  • ارائه مدارک واکسیناسیون فرد مشمول خدمت سربازی
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمول

طلاق توافقی بدون وکیل چقدر طول می‌کشد؟ 

 

 آیا طلاق توافقی برای کفالت معافیت جرم است؟

حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا طلاق توافقی صوری برای کفالت معافیت جرم است؟ بله در صورتی که طلاق توافقی صوری باشد جرم محسوب خواهد شد.

مطابق با ماده ۱۹۰ قانون مدنی در صورتی که اثبات شود طلاق توافقی صوری بوده است فرزند به سربازی خواهد رفت و والدین نیز باید تبعات قانونی ان را بپذیرند.

کلام اخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم چنانچه در خصوص طلاق توافقی برای معافیت کفالت سوالی دارید می‌توانید با استفاده از شماره 02166901176 با کارشناسان ما تماس بگیرید و از ان‌ها راهنمایی دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *