گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی+درخواست مهریه بعد از طلاق توافقی

گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی دارای شرایط خاصی می‌باشد و زن بعد از طلاق توافقی می‌تواند برای مطالبه مهریه اقدام کند.

مهریه از حقوق مالی زن است و قبل از عقد نکاح باید توسط زوجین تعیین شود و هر گاه که زن بخواهد مرد موظف است مهریه زن را به صورت کامل بپردازد و در صورتی که از پرداخت مهریه امتناع کند زن می‌تواند به صورت قانونی برای مطالبه مهریه اقدام کند.

همچنین زن می‌تواند در حین طلاق و بعد از طلاق توافقی مهریه را نیز مطالبه کند.

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم شرایط گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی را برای شما بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

مهریه چیست؟

مهریه مالی است براساس عقد نکاح و موقت به زن تعلق می‌گیرد و هر گونه تصرف می‌تواند در آن داشته باشد و مطابق با قانون مدنی کشور زن هر زمان ته بخواهد می‌تواند آن را از مرد مطالبه کند.

مهریه یکی از شروط صحت عقد نکاح است و زوجین موظفند قبل از جاری شدن صیغه عقد نکاح آن را تعیین کنند اما لازم نیست در زمان عقد مرد مهریه را به زن بپردازد مگر اینکه ماریا عند المطالبه باشد که در صورت پرد بلافاصله پس از عقد باید مهریه را به زن بپردازد.

شرایط گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی

در قسمت فوق مهریه را تعریف کردیم در این بخش از مقاله می‌خواهیم شرایط گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی را بیان کنیم.

  • مهریه از موارد مهمی است که زوجین باید درباره آن با یکدیگر توافق کنند و در برگه توافقنامه ثبت کرده باشند.
  • مهریه مطابق بر اساس در برگه توافقنامه ثبت شده است قابل وصول است.
  • همچنین برای دریافت مهریه مابذل پس از طلاق توافقی زوجه می‌تواند در مدت زمان عده اقدام کند.

به طور کلی شرایط گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی شامل شرایط خاصی نمی باشد جز اینکه مرد موظف است مهریه زن را به هر میزانی که با یکدیگر توافق کردند بپردازد.

نحوه درخواست مهریه بعد از طلاق توافقی

در بخش از نوشتار می‌خواهیم نحوه گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی را برای شما شرح دهیم.

همانطور که می‌دانید برای طلاق توافقی زوجین باید در خصوص مسائل مالی و غیر مالی با یکدیگر توافق کنند مهریه نیز از موارد مهمی است که باید تکلیف آن را مشخص کنند زوجین می‌توانند هر گونه تصمیمی در خصوص مهریه اعم از دریافت آن توسط زوجه، بذل مهریه اخذ کنند و دادگاه به خواست و تصمیم آن‌ها احترام قائل می‌شود.

چنانچه مرد امکان پرداخت مهریه به صورت نقدی نداشته باشد می‌تواند درخواست اعسار مهریه را نماید تا مهریه را به شکل اقساطی پرداخت کند.

 

شرایط گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی در صورت فوت همسر

 گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی در صورت فوت همسر امکان پذیر است چنانچه زوجین از یکدیگر طلاق بگیرند و مرد بلافاصله فوت شود و زن نیز مهریه خود را دریافت نکرده باشد.

زن می‌تواند مهریه خود را از وراث مطالبه کند و به دادگاه درخواست مهریه را بدهند و آن‌ها موظف هستند که مهریه را که جز بدهی فرد متوفی محسوب می‌شود را ابتدا از ماترک فرد بپردازند، سپس برای تقسیم ارث اقدام نمایند.

شرایط گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی در صورت عدم تمکن مالی شوهر

چنانچه مرد مهریه زن را در حین طلاق نپردازد زن می‌تواند برای گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی اقدام نماید و اگر مرد توانایی مالی برای پرداخت مهریه به صورت نقدی را نداشته باشد می‌تواند درخواست اعسار نماید و دادگاه پس از بررسی‌های لازم مهریه را اقساط بندی می‌کند و مرد موظف است تا اقساط مهریه را در مدت زمان مقرر به زن بپردازد.

همچنین زوجین می‌توانند با یکدیگر توافق کنند که مهریه به صورت چک پرداخت شود.

در خصوص اعسار مهریه چند نکته مهم را بیان می‌کنیم:

  • ازدواج مجدد زن مانع دریافت اقساط مهریه نمی شود.
  • در صورت عدم پرداخت اقساط زوجه می‌تواند زوج را ممنوع الخروج کند.
  • در صورت توافق در خصوص مهریه زوج از پرداخت آن امتناع کند زوجه می‌تواند حکم جلب او را بگیرد و درخواست توقیف اموال زوج را به دادگاه بدهد همچنین اگر زوج کارمند باشد یک سوم حقوق او توقیف و به زن پرداخت می‌شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله شرایط طلاق توافقی چیست؟ توضیح کامل شرایط-تماس:۰۲۱۲۲۶۹۰۱۷۹را مطالعه کنید. 

شرایط گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی با وکیل

برای گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی با وکیل در وهله اول شما باید وکیل متخصص و مجربی را انتخاب نمایید که بتواند به وکالت پرونده شما را برعهده بگیرد.

سپس وکیل با داشتن وکالت از جانب شما می‌تواند برای گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی اقدام کند و در صورتی که مرد از پرداخت آن امتناع کند از او شکایت کند و حکم توقیف اموال او را نیز اخذ نماید تا مهریه زن را از طریق اموال او دریافت کند.

به طور کلی گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی با وکیل سبب می‌شود که پروسه گرفتن مهریه به دلیل مهارت و تجربه وکیل کاهش پیدا کند و مانع پایمال شدن حقوق شما شود.

همچنین مطالعه نمایید: وکیل طلاق فوری

 

مدارک لازم برای دریافت مهریه بعد از طلاق توافقی

در این بخش از مقاله می‌خواهیم مدارک لازم برای دریافت مهریه بعد از طلاق توافقی را بیان کنیم که عبارتند از:

  • مدارک هویتی زوجه اعم از کارت ملی و شناسنامه
  • برگه توافقنامه که مهریه و میزان دریافت آن تعیین شده است.
  • برگه طلاق

مشاوره برای گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی

مشاوره برای گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی به شما کمک می‌کند تا با قوانین گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی و نحوه دادخواست و مراحل آن آشنا شوید سپس با آگاهی کامل برای دریافت مهریه اقدام کنید همچنین یک مشاور راه کارهایی را به شما ارائه می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهریه را دریافت کنید.

علاوه براین مشاوره برای گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی سبب می‌شود که در صورت امتناع پرداخت مهریه توسط مرد یا عدم پرداخت اقساط مهریه شما چه کاری را انجام دهید و مانع پایمال شدن حقوق خود شوید.

حتما مطالعه کنید:درخواست طلاق از طرف زن: شرایط+مراحل+مشاوره رایگان:۰۲۱۲۲۶۹۰۱۷۹

مشاوره با وکیل مهریه بعد از طلاق توافقی

همانگونه که می دانید قوانین حقوقی دارای پیچیدگی های خاص به خود می باشد و شما اگر بخواهید خودتان و بدون اطلاعات کامل در مورد قوانین و تبصره های حقوقی اقدام انجام دهید این امکان وجود دارد که نتوانید به حق و حقوق خود برسید. یکی از این موارد حقوقی موضوع مهریه در طلاق توافقی می باشد که شما می توانید از روش هایی که این موسسه حقوقی برای شما در نظر گرفته است از وکیل طلاق مشاوره دریافت نمایید.

روشهای دریافت مشاوره از طریق تماس تلفنی و همچنین چت در واتساپ و مراجعه حضوری می باشد. مشاوره در زمینه مهریه بعد از طلاق توافقی به وسیله وکیل متخصص طلاق و مهریه انجام میگیرد و با توجه به تخصصی که این وکلا در این زمینه ها دارند می توانید از تمام راهکار های موجود برای رسیدن به حق و حقوق خود مطلع شوید.

از چه طرقی می توان سوالات خود را در حوزه مهریه بعد از طلاق از وکیل بپرسیم؟

اگر همچنان بعد از مطالعه این مقاله سوالاتی در مورد نحوه دریافت مهریه بعد از طلاق توافقی دارید می توانید این سوالات را از وکلای مهریه نوین وکیل بپرسید با توجه به نیاز مشتریان به موضوع مشاوره غیر حضوری این موسسه برای پاسخ به سوالات مهریه بعد از طلاق توافقی دو روش را مورد توجه قرار داده است که با استفاده از این دو روش شما می توانید به صورت غیر جضوری سوالات خود را مطرح نمایید و پاسخ خود را از بهترین وکیل مهریه دریافت نمایید. این دو روش استفاده از تماس با تلفن و همچنین مطرح نمودن سوالات از طریق چت واتساپ می باشد.

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم امید است اطلاعاتی که درباره گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد، اگر در خصوص گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از ان‌ها راهنمایی دریافت کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *