بهترین وکیل برای طلاق از طرف مرد+هزینه+مشاوره رایگان

شاید بتوان گفت که هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد یکی از دغدغه مردان باشد، که در این خصوص توضیحاتی کاملی را در اختیار شما قرار میدهیم.

براساس نظام حقوقی ایران علاوه بر طلاق توافق، زن و مرد می توانند هر کدام به صورت جداگانه ازدادگاه درخواست طلاق نمایند.در گذشته براساس قوانین سابق مردان می توانستند بدون ارائه دلیل همسر خود را طلاق بدهند، اما این قوانین تغییر پیدا کرد و قانون های جدیدی برای طلاق از طرف مرد بوجود آمد.

مطابق با قانون جدید شرایطی برای طلاق از طرف مرد پیش بینی شده است، با توجه به این شرایط مردبرای طلاق از همسر خود باید مراحلی را طی کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی مسائل پیرامونی طلاق از سوی مرد و هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد بپردازیم و هر کدام از این مسائل را با جزئیات بیان خواهیم کرد.

همچنین مطالعه نمایید: مشاوره تلفنی با وکیل طلاق
هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد چقدر است؟ چگونه میتوان برای طلاق از طرف مرد یک وکیل متخصص پیدا کرد؟
در این مقاله توضیح دادیم هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد چقدر است و مراحل طلاق از طرف مرد چگونه است.

طلاق از طرف مرد چیست؟

مطابق با قانون مدنی سابق، مردان می توانستندبدون ارائه دلیل و مدرک و با مراجعه به دفاتر ثبت طلاق و معرفی نمودن دو شاهد و پرداخت حقوق مالی زن، همسر خود را طلاق بدهند، اما به علت سواستفاده برخی از مردان این قانون تغییر پیدا کرد، که این تغییر قانون مطابق با ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی عبارتند از :مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید.

مطابق با این ماده مرد با توجه به شرایط خاصی می تواند همسر خود را طلاق بدهد.

شرایط مرد برای طلاق چه میباشد؟

مطابق با قانون مدنی مرد که قصد طلاق همسر خود را دارد؛ باید اهلیت داشته باشد، یعنی شخص قاصد و مختار، بالغ و عاقل باشد، به عبارت ساده ترشخص دیوانه یا غیربالغ نباشد، همچنین شخص باید قصد واقعی برای طلاق داشته باشد یا با اکراه و زور اقدام به طلاق نکند، در صورت دارا بودن این شروط، حکم طلاق شرعی و صحیح خواهد بود.

مراحل طلاق از طرف مرد چیست؟

در قسمت فوق طلاق از طرف مرد را به صورت کامل بیان کردیم، در این قسمت مراحل طلاق از طرف مرد را بیان خواهیم کرد یکی از این مراحل انتخاب وکیل برای طلاق از طرف مرد می باشد که شما باید هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد را نیز بدانید.

مراحلطلاق عبارتند از:

  • اولین گام برای طلاق درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش میباشد، که مرد با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و پس از تنظیم گواهی عدم سازش آن را برای دادگاه خانواده ارسال نماید.
  • زوجین مکلف به معرفی یکی از نزدیکان خود به عنوان داور در دادگاه هستند.
  • هنگامی که طلاق از طرف مرد باشد، او مکلف به پرداخت تمام حقوق مالی زن از جمله نفقه، اجرت المثل، مهریه و…میباشد.
  • در صورت تشخیص دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر خواهد شد.
  • و مرحله آخر مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق و از طریق خطبه طلاق زوجین از یکدیگر جدا می شوند.
  • شما می توانید قبل از انجام این مراحل وکیلی برای خود انتخاب کنید و کار وکالت را به او واگذارید.
همچنین مطالعه نمایید: مشاوره تلفنی با وکیل خانواده

معایب طلاق از طرف مرد چیست؟

به طور کلی مدت زمان فرایندطلاق از طرف مرد ۴تا ۶ماه  به طول می انجامد، از جمله آثار منفی طلاق از طرف مرد این می باشد، که در صورتی که تنصیف دارایی را جزء شروط ضمن عقد باشد و مرد نیز آن را امضا کرده باشد و درخواست طلاق از طرف مرد به علت سوء اخلاق زن هم نباشد. در هنگام طلاق مرد باید نصف دارایی خود را مطابق با شرط ضمن عقد به زوجه بپردازد.

هزینه وکالت طلاق از طرف مرد

شما می توانید در فرایند طلاق از یک وکیل متخصص و حرفه ای کمک بگیرید، در این صورت فرایند طلاق شما در مدت زمان کمتری انجام میگیرید، موسسه نوین وکیل مفتخر است که میتواند به شما در زمینه مسائل حقوقی کمک کند، برای اطلاع از هزینه وکالت طلاق از طرف مرد با شمارههای موجود در سایت تماس حاصل نمایید. همچنین بهرمندی از وکیل در فرایند طلاق مزایایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

همچنین مطالعه نمایید: وکیل برای طلاق از طرف زن

 

مزایای بهرمندی از وکیل در طلاق از طرف مرد

  • عدم نیاز به حضور مرد در جلسات داوری دادگاه
  • عدم نیاز به حضور مرد برای اجرای طلاق
  • پرداخت حقوق مالی زن با توجه به رعایت مصلحت مرد توسط وکیل

وکیل برای طلاق از طرف مرد

در قسمت های فوق مزایای بهرمندی از وکیل در طلاق از طرف مرد و هزینه وکالت طلاق از طرف مرد را به صورت مختصر بیان کردیم. حال میخواهیم ویژگی های بهترین وکیل برای طلاق از طرف مرد را بیان کنیم.

از آنجا که طلاق ازجمله مسائلی میباشد، که دارای دشواری است، بهتر است برای فرایند طلاقاز وکیل خوب و متخصص کمک بگیرید، همچنین شما میتوانید قبل از انتخاب وکیل از هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد آگاهی یابید، سپس اقدام به انتخاب وکیل کنید.

درخواست طلاق از طرف مرد چه قدر طول می کشد؟

پس از ثبت دادخواست طلاق از طرف مردو تشکیل جلسات دادگاه، دادگاه مدارک لازم و دلیل ارائه شده از سوی مرد را مورد بررسی قرار می دهد و سپس حکم طلاق را صادر خواهد کرد. زوجه می تواند تا مدت بیست روز نسب با حکم طلاق صادر شده اعتراض کند، با توجه بهرد یا قبول اعتراض زوجه زمان اجرای حکم اصلی طلاق متفاوت خواهد بود.

مطابق با قانون برای قطعی شدن حکم طلاق سه مرحله باید طی شود که عبارتند از: مرحله اول که صدور حکم طلاق از سوی دادگاه می باشد و در صورت اعتراض زوجه پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع می شود،که تقریبا می توان گفت حدود یک سال زمان خواهد برد؛اما اگر زوجه نسبت به حکم طلاق اعتراض نکند، پس از گذشت ۴ماه حکم طلاق قطعی خواهد شد.

مدارک لازم برای طلاق از طرف مرد

  • اصل شناسنامه و کارت ملی مرد
  • اصل سند ازدواج
  • در صورت عدم دسترسی به اصل می توانید المثنی آن را تهیه کنید.

برای برقراری تماس رایگان شبانه روزی با وکیل طلاق از طرف مرد می توانید از سراسر کشور با شماره 02122690179 تماس برقرار نمایید. وکلای ما در نوین وکیل در این حوزه آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی می باشند

هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد

هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد با توجه به پیچیدگی و تخصصی بودن مسئله طلاق متفاوت است، شما میتوانید با استفاده از شماره های مندرج در سایت ما با وکلای خبره و حرفه ای نوین وکیل تماس حاصل نمایید و از هزینه های وکیل برای طلاق از طرف مرد آگاهی یابید. اما به طور کلی از آنجاکه طلاق جزء دعاوی غیر مالی است با حداقل هزینه انجام خواهد گرفت.

آیا مشاوره از وکیل برای طلاق از طرف مرد الزامی است؟

با صراحت کامل می توان پاسخ داد بله، مشاوره از وکیل برای طلاق از طرف مرد الزامی است، زیرا طلاق از طرف مرد موجب آشفتگی های در نظم اجتماعی می شود و دارای شرایط سخت و پیچیده است، به همین دلیل مشورت و مشاوره گرفتن با یک وکیل خوب و متخصص میتواند در حل این مسئله بسیار کمک کند،ما به شما پیشنهاد می کنیم با استفاده از شماره های موجود در سایت نوین وکیل با مشاوران حرفه ای انها تماس حاصل نمایید و مشاوره بگیرید.

حضانت فرزندان در طلاق از طرف مرد برعهده کیست؟

مطابق با قانون حضانت فرزند وابسته به اینکه طلاق از طرف مرد باشد یا زن نیست، بلکه حضانت بر اساس شرایط قانونی و مصلحت طفل میباشد، حضانت فرزند پسر و دختر تا سن ۷سالگی با مادر می باشد سپس حضانت به پدر واگذار می شود و در صورت عدم صلاحیت هر یک از والدین حضانت از آنها سلب خواهد شد.

تکلیف مهریه در طلاق از طرف مرد

برای صدور حکم طلاق تعیین تکلیف مهریه الزامی می باشد، اگر طلاق از سوی مرد باشد و زوجه نیز باکره باشد، به او نصف مهریه تعلق خواهد گرفتو درصورت توانایی مالی مرد آن را باید به صورت یکجا بپردازد، اما اگر توانایی مالی ندارد باید دعوای اعسار را مطرح کند، که دادگاه پس از بررسی های لازم مهریه را اقساط بندی خواهد کرد، همچنین درصورت ازدواج زوجه با مرد دیگر مرد موظف به پرداخت کامل اقساط مهریه می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکلیف و تعیین مهریه در طلاق از طرف مرد با یک وکیل مشورت کنید.

نوین وکیل امکان برقراری ارتباط به صورت آنلاین و تلفنی را برای مردم از سراسر کشور فراهم کرده است.

طلاق غیابی از طرف مرد چگونه است؟

عدم حضور زوجه در زندگی مشترک وغیبت آن مانع صدور حکم طلاق نمیباشد و در این حالت نیز دادگاه حکم قطعی را صادر خواهد کرد.

شاید جالب باشد که بدانید طلاق غیابی با طلاق حضوری زن تفاوتیندارد. دادگاه درهر صورت مکلف به تعیین تکلیف تمام حقوق مالی زن از جمله نفقه، مهریه، اجرت المثل میباشد. به طورکلی هیچ حقی از زن در طلاق غیابی از طرف مرد سلب نخواهد شد. چنانچه زن بعد از مدتی متوجه طلاق شود می تواند در قالب واخواهی اعتراض نماید.

همچنین مطالعه نمایید: درخواست طلاق از طرف زن

دادگاه صالح در طلاق از طرف مرد

مطابق به قانون درخواست طلاق از طرف مرد باید در محلی رسیدگی شود که زن در آن حوزه سکونت دارد.

نحوه دریافت مشاوره از وکیل طلاق از طرف مرد چگونه است؟

در صورتیکه شما نیز درگیر پرونده حقوقی در زمینه طلاق می باشید و به علت های مختلف این تصمیم را گرفته اید که همسر خود را طلاق دهید می توانید از مشاوره وکیل طلاق از طرف مرد استفاده نمایید البته این نکته حائز اهمیت می باشد که پیشنهاد نوین وکیل برا شما به هیچ عنوان انجام طلاق نمی باشد و همیشه صحبت ما با موکلین این می باشد که آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک طلاق از طرف میرد می باشد.

اما در صورتیکه قصد دارید از وکیل طلاق از طرف مرد مشاوره دریافت نمایید می توانید این مشاوره را از طریق تماس تلفنی دریافت نمایید که این مدل از مشاوره طلاق از طرف مرد کاملا رایگان میباشد، البته اگر قصد دارید که اطلاعات کاملتری برای قوانین طلاق از طرف مرد داشته باشید می توانید بعد مشاوره تلفنی با وکیل طلاق از طرف مرد به صورت حضوری نیز به محل دفتر وکالت نوین وکیل آمده و درخواست انجام امور حقوقی به وسیله وکیل را داشته باشید

همچنین روش مشاوره دیگری نیز با وکیل طلاق از طرف مرد وجود دارد که در این روش مشاوره شما می توانید به صورت آنلاین با وکیل طلاق از طرف مرد در ارتباط باشید و سوالات خود را در زمینه طلاق از طرف مرد به صورت انلاین و در بستر شبکه اجتماعی واتساپ یا ایتا مطرح نمایید

هزینه طلاق از طرف مرد

برای اینکهپرونده حقوقی طلاق از طرف مرد را به وکیل دادگستری بسپارید هزینه هایی را باید تقبل نمایید و به علت اینکه طلاق به درخواست مرد می باشد در نتیجه تمام هزینه های جاری برای طلاق از طرف مرد به عهده مرد می باشد. در ادامه مقاله به صورت لیست وار به هزینه های که برای اقدام طلاق از طرف مرد باید توسط زوج پرداخت شود اشاره میکنیم:

1- اولین هزینه ای که باید مرد برای طلاق یکطرفه از طرف مرد بپردازد هزینه تنظیم دادخواست طلاق است که به وسیله وکیل آماده می شود

2- دومین هزینه ای که زوج برای درخواست طلاق با کمک وکیل باید بپردازد هزینه ارسال دادخواست طلاق در یکی از دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی می باشد

3- سومین هزینه برای طلاق از طرف مرد هزینه های مربوط به دادرسی پرونده طلاق می باشد

4- چهارمین هزینه ای که به گردن مرد می باشد پرداخت هزینه داوری در طلاق می باشد.

5- پنجمین هزینه که از آخرین هزینه های طلاق می باشد ثبت طلاق یک طرفه می باشد

6- در انتها نیز و بعد از به نتیجه رسیدن پرونده طلاق شما باید هزینه ای که وسیله وکیل طلاق از طرف مرد به شما اعلام می شود را پرداخت نمایید.

مدارک طلاق از طرف مرد

برای هرکدام از مدل های طلاق مدارکی نیاز است که به دادگاه ارائه شود و در طلاق از طرف مرد این مدارک کمتر نیز می باشد و علت این موضوع این می باشد که مرد برای اینکه بخواهد همسر خود را طلاق دهد نیاز به دلایل محکمه پسند ندارد و علت این موضوع این می باشد که در قانون اسلامی و مدنی حق طلاق به مرد داده شده است.

اما در پایین می توانید مدارکی را که مرد باید به دادگاه ارائه نماید را مشاهده نمایید

  • اولین مدرک: اصل شناسنامه مرد
  • دومین مدرک: اصل سند ازدواج
  • سومین مدرک: گواهی نشان دهنده پرداخت حقوق مالی زن
همچنین مطالعه نمایید: وکیل طلاق توافقی در تهران

مرد برای طلاق دادن همسر خود چه مراحلی را باید انجام دهد؟

برای اینکه مرد بتواند همسر خود را طلاق دهد مراحلی را باید طبق قانون انجام دهد که در زیر این مراحل را مشاهده میکنیم

  • اولین مرحله این می باشد که در دفاتر خدمات قضایی باید گواهی عدم سازش را ثبت نماید
  • دفاتر خدمات قضایی گواهی عدم سازش را به دادگاه ارسال خواهند نمود
  • مرد باید یک فرد عاقل را به دادگاه به عنوان داور معرفی نماید
  • مرد باید حقوق قانون زن را که در قانون دیده شده است را بپردازد
  • زوج باید گواهی عدم امکان سازش را از دادگاه دریافت نماید که دریافت گواهی عدم سازش آخرین مرحله از مراحل طلاق از طرف مرد می باشد و بعد از دریافت این گواهی مرد می تواند به محضر مراجعه نماید و صیغه طلاق جاری شود

جایگاه داوری در طلاق از طرف مرد چگونه است؟

مرد و زن برای انجام تشریفات طلاق در قدیم لازم بود که یک وکیل به دادگاه معرفی نمایند که این مورد در قوانین جدید بیشتر تشریفاتی شده است و شما به وسیله وکیل طلاق از طرف مرد می توانید این مراحل را به او بسپارید.

آیا طلاق از طرف مرد رجعی می باشد؟

پاسخ به این سوال نیز مثبت می باشد و طلاق از طرف مرد از نوع طلاق رجعی می باشد یعنی مرد می تواند در مدت عده که 40 روز می باشد به زن مراجعه نماید که اگر در مدت عده مرد به زن مراجعه نماید طلاق از بین رفته و زن باید با مرد زندگی نماید. البته به این نکته دقت نمایید در صورتیکه زوجه باکره باشد طلاق از طرف مرد بائن خواهد بود و امکان رجوع از طرف مرد وجود نخواهد داشت.

شرط تصنیف که در عقدنامه می باشد چیست؟

اگر مرد قصد طلاق یکطرفه داشته باشد و در عقدنامه نیز شرط تصنیف را امضا کرده باشد باید نیمی از اموال کسب شده بعد از ازدواج را به زن تعلق دهد.

اما ممکن است عده ای از مرد ها ای موضوع را عنوان نمایند که در هنگام امضای عقد نامه این موضوع را توجه نداشته اند و قصد قبول کردن شرط تصنیف را نداشته اند که این ادعا برای قاضی دادگاه خانواده قابل قبول نمی باشد.

اگر مرد کلیه وکالت ها را به وکیل طلاق از طرف مرد بسپارد نیاز به هیچکونه مراجعه به دادگاه را نخواهد داشت و کلیه مراحل به وسیله وکیل طلاق انجام خواهد شد

سوال دیگری که بعضی از موکلین میپرسند این موضوع می باشد که اگر اثبات شود که زن رابطه نامشروع داشته است ایا با اثبات این موضوع می تواند از پرداخت مهریه سرباز بزند که پاسخ به این سوال منفی می باشد و اثبات رابطه نامشروع زوجه ارتباطی با پرداخت یا عدم پرداخت مهریه ندارد.

نمونه ای از دادخواست مرد برای طلاق یکطرفه:

خواهان : محمد ضیائی مشخصات زوج  خوانده : لیلا صبوری مشخصات زوجه ( زن )

وکیل یا نماینده قانونی : محمد اندرزگو

خواسته یا موضوع و بهای آن : تقاضای طلاق ( صدور گواهی عدم امکان سازش )

مدارک دادخواست : 1 – فتوکپی عقدنامه

شرح دادخواست :

ریاست محترم دادگاه خانواده ….

همچنین مطالعه نمایید: مشاوره تلفنی رایگان با وکیل طلاق توافقی

با سلام و احترام

با توجه به عقد نامه پیوستی اینجانب محمد ضیائی (خواهان) و زوجه خانم لیلا صبوری به تاریخ 1389/02/03 که با قانون  عقد دائم ازدواج نموده ایم . به مدت 5 سال از زندگی مشترک می گذرد . حاصل زندگی ما دو  فرزند 3 و 5 ساله می باشد. با توجه به مشکلات فرهنگی و به علت عدم سازش با یکدیگر با استناد به ماده 1133  قانون مدنی تقاضای رسیدگی و صدور حکم را دارم .

شرایط : تقاضای صدور حکم به حضانت برای فرزندم را دارم . از لحاظ مالی معسر بوده و تقاضای تقسیط مهریه زوجه ام را دارم . ( /مهریه را یکجا پرداخت می کنم ) اجرت المثل کاری همسرم را تا روز طلاق با تعیین مبلغ از طرف دادگاه به صورت یکجا می پردازم .

مزایای داشتن وکیل طلاق از طرف مرد چیست؟

در صورتیکه شما از وکیل طلاق از طرف مرد استفاه نمایید این مزیت را خواهد داشت که اولا هیچگونه نیاز به مراجعه به دادگاه را نخواهید داشت و همچنین ضمنا قوانین طلاق دارای ریزه کاری هایی می باشد که بسیار دیده شده است زوج یا زوجه به علت عدم اطلاع کافی از قوانین به درستی نتوانسته اند از حقوق خود دفاع نمایند و در نتیجه متحمل ضرر و زیان شده اند

در مثالی همواره گفته می شود که هزینه های نداشتن وکیل بسیار بیشتر از هزینه های داشتن وکیل می باشد.

تکلیف اجرت المثل ایام زوجیت و همچنین نفقه در طلاق از طرف مرد چگونه است؟

مرد موظف به پرداخت تمام حقوق قانونی زن می باشد که اجرت المثل و نفقه نیز جزو حقوق قانونی زوجه می باشد که برای دریافت اطلاع از این موارد می توانید از مشاوره وکیل طلاق از طرف مرد استفاده نمایید.

نتیجه گیری

تلاش کردیم در این مقاله هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد را و مسائل پیرامونی طلاق از طرف مرد را مورد بررسی قراردهیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم، امید است توانسته باشیم به سوالات و ابهامات شما در این خصوص پاسخ داده باشیم.برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران نوین وکیل تماس حاصل نمایید.

در انتهای مقاله موضوعی را که میخواهیم به شما گوشزد نماییم این موضوع می باشد که یک مثل قدیمی وجود دارد که میگویند هزینه های نداشتن وکیل بسیار بیشتر از داشتن وکیل می باشد، این موضوع به تجربه بارها دیده شده است و در صورتیکه درگیر پرونده های حقوقی می باشید ابدا از انجام هزینه برای استخدام وکیل نگران نباشید و مطمئن باشید این هزینه جهت جلوگیری از ضرر و زیان های بیشتر شما خواهد بود مخصوصا اینکه در پرونده های طلاق بسیاری از مردها رقبتی به انجام هزینه و استخدام وکیل ندارند ولی برعکس خانم به علت داشتن وکیل در بسیاری پرونده ها پیروز می شوند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *