مشاوره طلاق توافقی چند جلسه است؟ + تماس با وکیل: 02122690179

مشاوره قبل از طلاق توافقی با هدف حل اختلافات زوجین برگزار می‌شود و زوجین موظف به شرکت در این جلسات می‌باشند و در صورتی که در این جلسات شرکت نکنند نمی توانند گواهی عدم امکان سازش را دریافت کنند

طلاق توافقی به دو دسته تقسیم می‌شود یکی مشاوره اجباری مراکز بایستی که قبل از درخواست طلاق توافقی باید زوجین به این جلسات بروند یکی هم جلسه مشاوره خانواده که دادگاه پس از جلسه اول دادرسی زوجین را به آن جلسات مشاوره ارجاع می‌دهد.

بسیاری از زوجین که به دلیل اختلافات تصمیم بر طلاق دارند، تصور میکنند که مشاوره طلاق توافقی منجر به طلاق می‌شود. درحالی که جلسات مشاوره در طلاق توافقی به منظور حل اختلافات مابین زوجین برگزار می‌شود و چنانچه سوء تفاهمی بین زن و شوهر وجود دارد، به کمک مشاور آن را برطرف سازند و در صورتی که کارشناس احساس کند زوجین قادر به ادامه زندگی مشترک نیستند گواهی عدم سازش را برای آن‌ها صادر خواهد کرد.

 

در مقالات قبلی در مورد مدت زمان طلاق توافقی موارد را به شما عنوان نموده ایم و در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم در خصوص مشاوره طلاق توافقی و انواع آن و تعداد جلسات مشاوره صحبت کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

مشاوره قبل از طلاق

مشاوره قبل از طلاق یکی از شرایط مهم برای صدور حکم طلاق است در واقع زوجین موظف است تصمیم به هر نوع طلاقی که بگیرند در جلسات مشاوره قبل از طلاق شرکت کنند تا بتوانند گواهی عدم امکان سازش را دریافت نمایند.

گواهی عدم امکان سازش یکی از مدارک مهم برای طلاق است و در صورتی که کارشناس و مشاور خانواده این گواهی رو برای زوجین صادر نکند به این معنی است که آن‌ها می‌توانند به زندگی مشترک خود ادامه دهند اما در صورت صدور این گواهی دادگاه حکم طلاق را صادر خواهد کرد.

مشاوره قبل از طلاق توافقی

مشاوره قبل از طلاق توافقی یکی از مراحل طلاق است هنگامی که زوجین تصمیم می‌گیرند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند پس از تنظیم و ثبت دادخواست در دفاتر خدمات قضایی باید در سامانه ثنا نیز ثبت نام کنند و نوبت جلسه مشاوره قبل از طلاق را دریافت کنند.

آن‌ها باید جلسات مشاوره قبل از طلاق توافقی را شرکت کنند تا مشاور و کارشناس خانواده تشخیص دهد آن‌ها قادر به زندگی مشترک نیستند و گواهی عدم امکان سازش را برای آن‌ها صادر کند این گواهی از مدارک مهم برای طلاق توافقی است.

تعداد جلسات مشاوره قبل از طلاق

همانطور که در قسمت‌های قبل گفتیم زوجین باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند تا نوبت مشاوره قبل از طلاق را دریافت کنند این جلسات معمولا ۵جلسه است هر جلسه با فاصله طولانی از جلسه قبلی برگزار می‌شود و مکان این جلسات معمولا مراکز بهزیستی می‌باشند.

در این جلسات حضور زوجین یا وکیل آن‌ها الزامی است و در صورت عدم حضور جلسات برگزار نخواهد شد و نمی توانند گواهی عدم امکان سازش را دریافت کنند.

در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟

حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟ در جلسه مشاوره طلاق نیاز نیست سوالات و مباحث پیچیده خود را مطرح کنید مشاور و کارشناس خانواده سوالاتی از شما می‌پرسد تا با ریشه اختلافات شما پی ببرد، اگر پس از جلسات متوجه شود که شما قادر به زندگی مشترک با یکدیگر نیستید گواهی عدم سازش را برای شما صادر خواهد کرد که دادگاه نیز با استفاده از این گواهی حکم طلاق را صادر می‌کند.

همچنین شما می‌توانید اختلافاتی که با همسر خود در زندگی مشترک دارید را برای مشاور بازگو کنید.

همچنین مطالعه کنید:طلاق توافقی، شرایط و مراحل آن در سال 1402

آیا مشاوره برای طلاق اجباری است؟

یکی از سوالات مهمی که دغدغه بسیاری از افرادی که قصد طلاق دارند این است که آیا مشاوره برای طلاق اجباری است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله مشاوره برای طلاق اجباری است فرقی نمی کند که چه نوع طلاقی باشد در هر صورت زوجین باید در جلسات مشاوره برای طلاق شرکت کنند تا ریشه اختلافات آن‌ها شناسایی شود.

و در صورت عدم شرکت در جلسات مشاوره نمی توانید گواهی عدم امکان سازش که یکی از مدارک مهم برای طلاق است را دریافت کنید در واقع بدون این گواهی دادگاه حکم طلاق را صادر نخواهد کرد.

 

جلسه مشاوره مراکز بهزیستی

مشاور در جلسات مشاوره برای طلاق توافقی، فضایی به دور از دخالت خانواده‌ها برای تعامل و گفتگوی زن و مرد ایجاد میکند. او سعی می‌کند با گوش کردن به صحبت‌های زوجین، راهکارهای مناسب به آنها پیشنهاد دهد و در صورتی که راهی برای بازگشت آنها به زندگی مشترکشان وجود دارد، آن را امتحان کنند.

در حقیقت هدف از این جلسات مشاوره بهبود روابط میان زوجین است این جلسات در یک بازه ۴۵ روزه و حدود ۵ جلسه می‌باشد و حضور زوجین در این جلسات الزامی است چنانچه کارشناس تشخیص دهد که ادامه زندگی مشترک برای زوجین ممکن نیست گواهی عدم سازش را برای آن‌ها صادر خواهد کرد.

این گواهی از مدارک مهم برای طلاق توافقی می‌باشد.

جلسه مشاوره دادگاه چند جلسه است؟

بعد از دریافت گواهی عدم سازش زوجین می‌توانند دادخواست طلاق توافقی را تنظیم و به دادگاه تسلیم کنند، دادگاه از طریق پیامک زوجین را از وقت دارسی مطلع می‌کند آن‌ها باید در جلسه حاضر شوند سپس دادگاه برای حصول از عدم سازش آن‌ها، زوجین را به جلسات مشاوره خانواده ارجاع می‌دهد که مدت زمان ان بستگی به تشخیص کارشناس و مشاور دارد و عوامل تعیین کننده‌ای برای تعداد جلسات دادگاه وجود دارد که در این بخش به آن اشاره خواهیم کرد.

  • میزان اختلاف و شدت دعوا بین زن و شوهر

گاهی اوقات اختلاف میان زن و شوهر زیاد نیست و طی یک جلسه مشاوره طلاق توافقی، سوء تفاهمات برطرف می‌شود. بنابراین اگر جلسهی مشاوره باعث شود زوجین متوجه اشتباهات خود شوند و درصدد رفع یا جبران آن برآیند، نیازی به تکرار جلسات مشاوره در طلاق توافقی نخواهند داشت.

  • شدت احساسات زن و مرد

این امکان وجود دارد که بعضی از زوج‌های دارای اختلاف، در جلسه اول مشاوره احساساتی مانند خشم، عصبانیت، غرور و… را با شدت‌های متفاوت تجربه کنند. بروز اینگونه احساسات ممکن است روند جلسات مشاوره را کند کرده و جلسات مشاوره طلاق توافقی تا 2 الی 3 جلسه نیز ادامه پیدا کند.

  • میزان متقاعد شدن و تغییرات زوجین

گاهی اوقات برخی از زوجین با شرکت در جلسه اول مشاوره، اشتباهات خود را پذیرفته و تصمیم بر تغییر رفتار خود میگیرند. پذیرش زن و شوهر باعث تسهیل روند جلسات شده و سوء تفاهمات آنها طی 2 یا 3 جلسه رفع میشود. اما در صورت عدم پذیرش اشتباه از سوی زن و مرد یا یکی از آنها و پافشاری بر اشتباهات، لازم است تعداد جلسات بیشتری برای متقاعد کردن آنها در نظر گرفت.

همچنین مطالعه کنید: شرایط ازدواج مجدد بعد از طلاق توافقی

اهداف جلسات مشاوره طلاق توافقی

  • اطمینان زن و شوهر از تصمیمشان
  • آگاهی زوجین از اشتباهاتشان
  • بررسی میزان مشکلات و اختلافات طرفین توسط مشاور
  • در مقاله دیگری در مورد زن در طلاق توافقی چه حقوقی دارد؟ به تفصیل توضیخاتی ارائه شده است

مشاوره حقوقی طلاق توافقی چه قدر هزینه دارد؟

در این مورد باید گفت که منظور از مشاوره حقوقی طلاق توافقی متفاوت با موضوع مشاوره بهزیستی می باشد و بسته به اینکه شما قصد دارید از چه مدل مشاوره حقوقی طلاق توافقی استفاه نمایید متفاوت می باشد اما اگر از نوع مشاوره تلفنی طلاق توافقی استفاه نمایید این مشاوره به صورت رایگان به شما داده می شود.

ایا شرکت در جلسات مشاوره بهزیستی طلاق توافقی اجباری است؟

در پاسخ به این سوال نیز باید گفت که اگر شما دلیل خاص و قانونی برای عدم شرکت در جلسات مشاوره نداشته باشید باید حتما در این جلسات شرکت نمایید و عدم شرکت در این جلسات باعث می شود کار پرونده حقوقی طلاق توافقی شما با تاخیر مواجه شود

پیشنهاد نوین وکیل در مورد جلسات مشاوره طلاق چیست؟

ما به شما پیشنهاد می دهیم حتما در این جلسات شرکت نمایید و علت این موضوع این می باشد که ممکن است شما به خاطر عصبانیت و عدم آگاهی از عواقب طلاق و با عجله تصمیمی به طلاق گرفته باشد و شرکت در جلسات مشاوره این کمک را به شما می نماید که بتوانید با آرامش و آگاهی بیشتر و عقلانیت به موضوع فکر کرده و از طلاق توافقی دست بکشید.

چگونه می توان در مورد جلسات مشاوره طلاق توافقی از وکیل اطلاعات کسب کرد؟

این سوال مهمی می باشد زیرا بسیار از موکلین می باشند که سوالاتی در مورد جلسات مشاوره طلاق توافقی دارند ولی دسترسی به یک وکیل مجرب ندارند تا این سوالات را از او بپرسند در پاسخ به این سوال باید گفت که شما میتوانید از چند روش برای ارتباط گیری با وکیل استفاده نمایید و سوالات حقوق خود در حوزه طلاق را از او بپرسید. این روش ها شامل مشاوره با تماس تلفنی –  مشاوره با استفاده از اپ های شبکه اجتماعی و در نهایت مشاوره در دفتر وکالت می باشد که شما با توجه به فراخور حال خود می توانید یکی از این روش ها را استفاده نمایید. این روشها به غیر از روش مشاوره در دفتر وکالت هزینه ای برای شما نخواهد داشت و شما می توانید از این مشاوره ها به صورت رایگان استفاده نمایید. اما اگر قصد دارید به صورت حضوری در دفتر وکالت حضور پیدا نمایید می توانید از منشی دفتر برای هرینه های مشاوره طلاق توافقی استعلام قیمت نمایید

کلام آخر

به پایان این مطلب از سایت موسسه حقوقی نوین وکیل رسیدیم اگر در خصوص جلسه مشاوره طلاق توافقی نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «مشاوره طلاق توافقی چند جلسه است؟ + تماس با وکیل: 02122690179»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *