مراحل طلاق توافقی بدون وکیل+صفر تا صد مراحل طلاق توافقی-مشاوره رایگان

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل چگونه است؟

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل چگونه است؟ طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که روند سریع تری نسب به سایر طلاق‌ها دارد و تفاوت اصلی که با دیگر انواع طلاق‌ها دارد این است که طرفین باید با یکدیگر توافق می‌کنند که به زندگی مشترک خود خاتمه بدهند، این نوع جدایی برای طرفین هم زن هم مرد بدون دردسر و جنگ روانی است.

برای اینکه بتوانید اطلاعات بسیاری خوب و کاملی در مورد مراحل طلاق توافقی داشته باشید اولا باید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید و همچنین باید از مشاوره وکیل طلاق توافقی حتما استفاده نمایید که این مشاوره به صورت آنلاین و حضوری قابل انجام می باشد.

 

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با عدم حضور زوجین در طلاق توافقی نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

 

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل شامل توافق زوجین، ثبت نام در سامانه ثنا، ثبت نام در سامانه تصمیم، ثبت و تنظیم دادخواست طلاق توافقی، شرکت در جلسه دادگاه، صدور رای گواهی عدم امکان سازش، جاری شدن صیغه طلاق می‌باشد و تفاوتی با مراحل طلاق توافقی با وکیل ندارد، اما اگر شما در فرایند طلاق توافقی برای خود وکیل بگیرید، تمام این مراحل توسط وکیل انجام می‌شود.که می توانید در مقاله نحوه درخواست توافقی مشاهده نمایید.

چون طلاق توافقی یکی از بی دردسرترین، کم هزینه‌ترین نوع طلاق است زوجینی که به این نتیجه می‌رسند جدایی به نفع آنها است، طلاق توافقی را انتخاب می‌کنند.

در این نوشتار نوین وکیل میخواهیم مراحل طلاق توافقی بدون وکیل را مورد بررسی قرار دهیم، پس با نوین وکیل همراه شوید.

طلاق توافقی بدون وکیل

در حقیقیت باید بگوییم که امکان طلاق توافقی بدون وکیل وجود دارد و قانون نیز الزامی برای اخذ وکیل و سپردن کارهای طلاق توافقی به وکلا ندارد، بدین ترتیب زوجین می‌توانند شخصا خود برای ثبت و تنظیم دادخواست طلاق توافقی و پیگیری روند پرونده طلاق توافقی مبادرت کنند.

البته لازم به ذکر است که افراد نمی توانند برای شرکت در جلسات دادگاه به فردی که وکیل دادگستری نیست وکالت محضری بدهند.

شما برای اینکه بتوانید خودتان اقدام حقوقی برای طلاق توافقی نمایید باید اطلاعات کافی و بسیار خوبی از مراحل طلاق توافقی داشته باشید و در اینصورت نیز با توجه به اینکه انجام مراحل طلاق توافقی ممکن است دچار گیر و گور های زیادی شده و همچنین انجام خود توافقات معمولا با پالش و مشکل مواجه می شود مدت زمات طلاق توافقی معمولا طولانی و زوجین را دچار ناراحتی خواهد کرد.

به طور کلی طرح دعوی طلاق توافقی یا باید توسط زوجین یا وکیل انجام بگیرد، گفتیم که مطابق قانون اخذ وکیل الزامی نیست، اما سپردن پرونده طلاق توافقی به یک وکیل مجرب و متخصص بسیار در فرایند سرعت پرونده و رسیدن به نتایج مطلوب موثر است.

 

تکلیف مهریه در طلاق توافقی چیست؟
توافق درباره مهریه یکی از مهم ترین مراحل طلاق توافقی است.

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

در این قسمت از مقاله میخواهیم مراحل طلاق توافقی بدون وکیل را به صورت کامل بیان کنیم.

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل:

  • توافق زوجین: گام اول در طلاق توافقی بدون وکیل یا وکیل توافق زوجین بر سر مسائل مالی و غیرمالی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، اجرت المثل ایام گذشته است، زوجین چه وکیل داشته باشند چه نداشته باشند باید بر سر مسائل ذکر شده با یک دیگر توافق کنند و آن را به صورت مکتوب بنویسند و امضا نمایند، اما در صورت داشتن وکیل، زوجین توافقات خود را به او بیان می‌کنند و او توافقنامه را تنظیم می‌کند.
  • ثبت نام در سامانه ثنا: سپس زوجین باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند، سامانه ثنا برای ثبت دادخواست و پیگیری ابلاغیه می‌باشد، در چند ماه گذشته ثبت نام در سامانه ثنا جز مراحل طلاق توافقی نبوده، اما به تازگی اضافه شده است. شما می‌توانید به جای رفت و آمد مدوام به دادگاه در این سامانه ثبت نام کنید و از طریق اپلیکیش ثنا ابلاغیه‌های مربوط به دادخواست طلاق توافقی خود را مشاهده و بررسی کنید. در این زمینه میتوانید مقاله ورود به سامانه ثنا با گوشی را مطالعه کنید.

 

  • ثبت نام در سامانه تصمیم: لازم به ذکر است که برای صدور گواهی عدم امکان سازش حضور شما در جلسات مشاوره و غربالگری بهزیستی الزامی است، برای شرکت در این جلسات زوجین باید در سامانه تصمیم ثبت نام کنند و برای شرکت در جلسات مشاوره نوبت بگیرند، از انجا که تعداد افرادی که میخواهند در این جلسات شرکت کنند زیاد می‌باشد ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا نوبت شما شود، بعد از رسیدن نوبت شما باید در ۵ جلسه مشاوره که هر ده روز یکبار تشکیل خواهد شد، حضور پیدا کنید.
  • ثبت دادخواست طلاق توافقی: یکی از مراحل طلاق توافقی بدون وکیل این می‌باشد که شما باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید و دادخواست طلاق توافقی خود را تنظیم و ثبت نمایید که از طریق سامانه ثنا امکانپذیر است، در صورتی که وکیل داشته باشید، وکیل شما فرایند تنظیم و ثبت دادخواست شما را انجام می‌دهد.
  • شرکت در جلسه دادگاه: پس از ثبت دادخواست خود به زوجین پیامی ارسال می‌شود که تاریخ و زمان مراجعه به دادگاه در آن معین شده است، که زوجین موظف به حضور در جلسه دادگاه در زمان مقرر می‌باشند، در طلاق توافقی بدون وکیل زوجین در جلسه دادگاه توافقات خود را باید به قاضی اعلام نمایند تا قاضی به توافقات آنها رسیدگی و آن را مکتوب کند.
  • صدور رای گواهی عدم امکان سازش: در این مرحله از طلاق توافقی بدون وکیل‌، قاضی پس از بررسی نتیجه جلسات مشاوره و توافقات زوجین گواهی عدم امکان سازش را صادر خواهد کرد.
  • جاری شدن صیغه طلاق‌: گواهی عدم امکان سازش دارای اعتبار سه ماهه است، زن و مرد در طول این سه ماه می‌توانند به دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کنند تا صیغه طلاق جاری و ثبت شود.
همچنین مطالعه نمایید: وکیل طلاق توافقی در مشهد

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل در تهران چه قدر زمان میبرد؟

در قسمت فوق مراحل قانونی طلاق توافقی را بیان کردیم شاید در ظاهر این مراحل ساده باشد و نیاز به صرف زمان زیادی نداشته باشد اما باید بگوییم هر یک از مراحل طلاق توافقی بدون وکیل یک بازه زمانی یک ماهه را به خود اختصاص می‌دهد، به طور کلی بین ۶تا ۹ ماه زمان میبرد تا زوجین بتوانند طلاق توافقی خود را بدون وکیل ثبت نمایید.

مدارک لازم برای مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

برای انجام مراحل قانونی طلاق توافقی بدون وکیل باید به کامل بودن مدارک خود دقت نمایید، زیرا در صورت عدم کامل بودن وقت رسیدگی به پرونده شما به زمان دیرتری موکول می‌شود.

  • اصل و کپی شناسنامه زن و مرد
  • اصل و کپی کارت ملی زن و مرد
  • سند ازدواج( در صورت مفقودی سند ازدواج می‌توانید رونوشتی را از دفتری که ازدواج ثبت شده است، تهیه کنید)
  • گواهی بکارت خانم ( در صورتی که زوجین در دوران عقد طلاق بگیرند و زوجه دوشیزه باشد، نصف مهریه به او تعلق خواهد گرفت برای این کار باید گواهی بکارت را دریافت کنید)
  • گواهی عدم بارداری( دریافت گواهی عدم بارداری برای انجام هر طلاقی الزامی است.)
  • برگه نتایج شرکت در جلسه مشاوره برای صدور گواهی عدم امکان سازش ضروری است.

مراحل طلاق توافقی در دوران عقد

اگر زوجیت در دوران عقد تصمیم بگیرند که از یک دیگر به صورت توافقی جدا شوند باید مراحلی را طی کنند تا از یکدیگر جدا شوند.

مراحل طلاق توافقی در دوران عقد تفاوتی با مراحلی که در قسمت‌های فوق ذکر کردیم ندارد، تنها نکته‌ای که بسیار دارای اهمیت است مهریه زن می‌باشد، زیرا مهریه از جمله مسائل مالی است که طرفین باید نسبت به آن توافق برسند اما مطابق قانون اگر طلاق در دوران عقد صورت بگیرد و زن دوشیزه باشد، نصف مهریه به او تعلق خواهد گرفت.

البته زوجه باید گواهی عدم بکارت را از پزشک قانونی دریافت کند. اما اگر زوجه دوشیزه نباشد، تمام مهریه به او تعلق خواهد گرفت که زوجین خود باید نسبت به آن توافق کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله درخواست طلاق از طرف زن در دوران عقد را نیز مطالعه کنید.

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل چقدر طول میکشد؟
مراحل طلاق توافقی بدون وکیل طولانی تر از زمانی است که وکیل داشته باشید.

دادخواست طلاق توافقی بدون وکیل

دادخواست در دعوای حقوقی بسیار مهم می‌باشد، زیرا قاضی به درخواست رسیدگی می‌کند، بدین ترتیب هر گونه ایراد و نقصی در درخواست موجب رد و بی نتیجه ماندن ان می‌شود، بنابراین شما باید قبل از هرگونه دادخواستی در مورد عواقب و پیامدهای احتمالی و نحوه صحیح طرح دادخواست با وکیل مجرب و متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 

شرایط طلاق توافقی بدون وکیل

شاید این سوال در ذهن شما مطرح شود که شرایط طلاق توافقی بدون وکیل یا با حضور وکیل چه تفاوتی دارند؟ همانطور که گفتیم زوجین برای طلاق توافقی باید مراحلی را طی کنند و چندین گواهی را اخذ کنند که یکی از این گواهی‌ها، گواهی عدم انصراف از طلاق است.

حال اگر زوجین وکیل داشته باشند، در جلسات مشاوره که برای اخذ این گواهی باید شرکت کنند، وکیل به جای آنها شرکت می‌کند. به طور کلی حضور یا عدم حضور وکیل در طلاق توافقی در شرایط آن تفاوتی ندارد و تنها در چگونگی روند پرونده طلاق توافقی موثر است، به گونه‌ای که یک وکیل مجرب و متخصص می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه‌ها شود.

اما این مورد به وفور دیده شده است که مراحل طلاق توافقی بدون وکیل خیلی بیشتر از زمانی طول می کشد که شما از وکیل برای انجام مراحل  طلاق توافقی استفاده نمایید. در نتیجه بسیاری از زوجین این تمایل را خواهند داشت که مراحل طلاق توافقی را با استخدام یک وکیل طلاق توافقی انجام دهند.

علت این موضوع این می باشد که وکیل طلاق توافقی با توجه به تسلطی که در حوزه مراحل و نحوه انجام طلاق دارد می تواند کار پرونده طلاق توافقی را خیلی بهتر انجام دهد.

 

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با طلاق توافقی نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

 

روند طلاق توافقی بدون وکیل

حال شاید این سوال در ذهن شما نقش ببند که روند طلاق توافقی بدون وکیل با زمانی که وکیل روند طلاق توافقی را پیگیری می‌کند چه تفاوتی دارند؟

در صورتی که شما وکیل داشته باشید اولین اقدام تنظیم قرارداد به صورت الکترونیکی است. سپس وکیل جلسه را با حضور زوجه و زوج برگزار می‌کند تا توافقات آنها را به صورت مکتوب ثبت نماید و به امضای آنها برسد.

این موضوع سبب می‌شود که وکیل یک مدرک قانونی داشته باشد که در صورت شکایت هر یک از طرفین بتواند به آن مدرک استناد کند، همچنین باعث می‌شود تا طرفین به توافقنامه خود پایبند باشند و همچنین در رابطه با طلاق غیابی همین موضوع صدق می کند..

در صورتی که روند طلاق توافقی بدون وکیل انجام بگیرد، خودشان باید توافقنامه را مکتوب بنویسند و امضا کنند و با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی درخواست طلاق توافقی را تنظیم و ثبت نمایند.

 

هزینه طلاق توافقی بدون وکیل

بسیار از افراد پس از چندین بار طرح دعوی طلاق توافقی در نهایت با مراجعه به وکیل دادگستری توانسته اند به مقصود خود برسند، بدین ترتیب هزینه‌های طلاق توافقی بدون وکیل بسیار گزاف‌تر از داشتن وکیل می‌باشد.

هنگامی که شما مراحل طلاق توافقی بدون وکیل را طی می‌کنید باید هزینه‌هایی رو بپردازید هر چند در صورت داشتن وکیل نیز این هزینه‌ها را نیز باید پرداخت می‌کردید، هزینه طلاق توافقی بدون وکیل شامل هزینه ثبت دادخواست طلاق توافقی، هزینه واحد مشاوره دادگاه خانواده، هزینه محضر و دفترخانه برای ثبت طلاق و هزینه جهت اخذ گواهی عدم بکارت می‌شود.

این هزینه‌ها را زوجین می‌توانند به صورت مساوی تقسیم کنند و بپردازد یا با توافق یک دیگر یکی از آنها عهده دار پرداخت هزینه شود.

دریافت مشاوره در مورد مراحل طلاق توافقی چگونه است؟

در صورتیکه شما قصد دارید اطلاعات حقوقی خوبی در مورد مراحل طلاق توافقی داشته باشید می توانید از مشاوره طلاق توافقی از وکلای نوین وکیل استفاده نمایید که در حوزه پرونده های طلاق دارای تخصص می باشند استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق توافقی، دو را پیش روی شما قرار دارد که اولین روش برای دریافت مشاوره در حوزه قوانین طلاق توافقی استفاده از مشاوره تلفنی می باشد که شما می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی با یکی از شماره های داده شده در بخش تماس با ما که یکی از این شماره ها برای دفتر توحید و شماره دیگر برای طلاق توافقی دفتر اندرزگو می باشد تماس برقرار نمایید.

بعد از تماس با دفتر وکالت و ارتباط با منشی دفتر از او درخواست نمایید که شما را به یکی از وکلای طلاق توافقی متصل نماید تا شما بتوانید در مورد مراحل و نحوه طلاق توافقی از او اطلاعات خوبی بگیرید

روش دوم برای دریافت مشاوره در زمینه مراحل طلاق توافقی استفاده از مشاوره حضوری از وکیل طلاق توافقی می باشد شما می توانید به صورت حضوری به یکی از شعب نوین وکیل واقع در میدان توحید و یا قیطریه آمده و در خواست مشاوره با وکیل طلاق توافقی را ارائه دهید.

تکلیف توافقات طلاق توافقی بدون وکیل طلاق توافقی چگونه است؟

در این قسمت از مقاله این موضوع را باید مورد بررسی قرار دهیم که اطلاع از مراحل طلاق توافقی به تنهایی کافی نمی باشد و شما باید بتوانید توافقات را با طرف مقابل انجام دهید

یکی از مواردی که وکیل طلاق توافقی می تواند کمک زیادی  در این مورد به شما ارائه دهد موضوع انجام توافقات به صورتی می باشد که هم زوج و هم زوجه رضایت داشته باشند که این مورد با توجه به تجربه وکیل طلاق توافقی قابل انجام می باشد و همچنین موجب سهولت پیشرفت پرونده می شود.

روش های دریافت مشاوره برای مراحل طلاق بدون وکیل

در صورتیکه قصد دارید در مورد مراحل طلاق توافقی اطلاعاتی داشته باشید و هنوز برای این پرونده حقوق وکیل نگرفته اید در این بخش از مقاله به شما روشهای دریافت مشاوره را ارائه خواهیم داد. برای اینکه بخواهید با وکیل طلاق توافقی به صورت مستقیم ارتباط گرفته و از او دریافت مشاوره نمایید می توانید از 3 روش استفاده نمایید.

اولین روش برای دریافت مشاوره استفاده از روش مشاوره غیر حضوری می باشد که در این روش شما می توانید از طریق تلفنی و یا چت واتساپ از وکلای طلاق مشاوره دریافت نمایید. اگر قصد دارید به صورت تلفنی با وکیل ارتباط بگیرید می توانید با یکی از شماره های 02166901176 و 02122690179 تماس برقرار نمایید و بعد از ارتباط با منشی مجموعه از او درخواست نمایید که شما را به یکی از وکلای مرتبط متصل نماید.

در روش استفاده از مشاوره به وسیله چت شما می توانید به صورت چت در واتساپ سوالات حقوقی خود را در زمینه طلاق مطرح نمایید.این روش برای کسانی مناسب می باشند که به علت های مختلف دوست ندارند سوالات خود را رو در رو و یا حتی تلفنی از وکیل بپرسند.

برای مشاوره به صورت حضوری نیز می توانید بعد از دریافت وقت از منشی مجموعه نوین وکیل در تاریخ اعلام شده به شما به دفتر وکالت آمده و مشاوره دریافت نمایید.

ضمنا به یاد داشته باشید که مشاوره حضوری دارای هزینه می باشد و علت این موضوع این می باشد که در این مشاوره وکلا پرونده شما را نیز مورد بررسی قرار می دهند و به شما راهکارهایی را ارائه خواهند داد.

ایا بدون وکیل میتوانیم موضوع مهریه را در طلاق توافقی مشخص نماییم؟

موضوعی که در این قسمت مورد بررسی قرار می دهیم این می باشد که در طلاق توافقی همه چیز براساس توافقات زوج و زوجه می باشد در نتیجه با کمک وکیل و تجربه ای که او دارد تمامی مراحل توافقات با روند بهتری طی خواهد شد و از بسیاری درگیری ها جلوگیری خواهد شد.

کلام آخر

به طور کلی گفتیم که مراحل طلاق توافقی بدون وکیل چه مراحلی است و شما باید این مراحل را طی کنید تا بتوانید از همسر خود جدا شوید، امید است با این نوشتار به سوالات و ابهامات شما در خصوص مراحل طلاق توافقی بدون وکیل پاسخ داده باشیم، اما لازم به ذکر است که مراحل طلاق توافقی بدون وکیل تبعات و هزینه‌های بیشتری نسبت به زمانی دارد که از یک وکیل در فرایند طلاق کمک می‌گیرید.

موسسه نوین آمادگی ارائه خدمات حقوقی در هر زمینه‌ای را دارد تنها کافیست با شماره 02166901176 تماس حاصل نمایید و از مشاوران و کارشناسان حقوقی نوین وکیل مشاوره دریافت کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *