هزینه طلاق از طرف زن – هزینه دادخواست طلاق از طرف زن در سال 1402

هزینه طلاق از طرف زن شامل هزینه دادخواست طلاق، هزینه جلسات مشاوره قبل از طلاق، هزینه جلسات دادرسی، هزینه اعتراض به آراء دادگاه بدوی و تجدید نظر، هزینه ثبت طلاق در دفتر ثبت اسناد، هزینه مشاوره با وکیل می‌شود و زن موظف است این هزینه را بپردازد.

طلاق از طرف زن یکی از انواع طلاق است که زن تصمیم میگیرد از مرد طلاق بگیرد به همین دلیل باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کند و دادخواست طلاق از طرف زن را تنظیم و ثبت برساند همچنین مدارک و دلایل خود برای طلاق را نیز ضمیمه دادخواست کند در غیر این صورت دادخواست طلاق او زد می‌شود.

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم درباره هزینه طلاق ار طرف زن و هزینه دادخواست طلاق از طرف زن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه شوید.

همچنین مطالعه نمایید: طلاق توافقی در مشهد

دلایل طلاق از طرف زن

در این بخش از نوشتار می‌خواهیم دلایل طلاق از طرف زن را مورد بررسی قرار دهیم همانطور که گفتیم زن برای طلاق یکطرفه باید دلایل محکمه پسند داشته باشد در غیر این صورت دادگاه درخواست آن را رد خواهد کرد.

مهم‌ترین دلایل طلاق از طرف زن عبارتند از:

  • عدم پرداخت نفقه زن به مدت ۶ماه
  • سوء رفتار و سوء معاشرت زوج
  • ابتلا زوج به بیماری‌های صب العلاج
  • ابتلا زوج به جنون و بیماری‌های روانی
  • محکوم بودن زوج به حبس به مدت بیش از ۵ سال
  • اعتیاد زوج به مواد مخدر و داروهای روان گردان
  • ترک زندگی زناشویی زوج به مدت ۶ ماه
  • عقیم بودن زوج
  • مفقود الاثر بودن زوج
  • زوج همسر دیگری را بدن اجازه همسر اول اختیار کند.
همچنین مطالعه نمایید: طلاق یکطرفه از طرف مرد

هزینه دادخواست طلاق از طرف زن

هزینه دادخواست طلاق از طرف زن هزینه‌های تنظیم و ثبت درخواست طلاق در دفاتر خدمات قضایی، هزینه ارسال آن به دادگاه، هزینه دادرسی و هزینه جلسات مشاوره را در برمیگیرد و زن موظف است که لین هزینه‌ها را به صورت کامل بپردازد.

هنگامی که یکی از زوجین تصمیم میگیرد از شخص مقابل طلاق بگیرد باید هزینه‌های مربوط به آن را بپردازد.

کلیه هزینه‌های پرداختی بابت طلاق از طرف زن

در این بخش از مقاله می‌خواهیم کلیه هزینه‌های پرداختی بابت طلاق از طرف زن را برای شما معرفی کنیم.

  • اولین هزینه‌ای که توسط زوجه باید پرداخت شود هزینه تنظیم و ثبت درخواست طلاق یکطرفه است.
  • دومین هزینه مربوط به جلسات دادرسی دادگاه است که در دفاتر خدمات قضایی باید پرداخت شود.
  • هزینه برابر کردن اصل و فتوکپی مدارک شناسایی زوجه که باید به دادخواست ضمیمه شود.
  • هزینه داوری ارجاع شده از دادگاه که توسط دادگاه تعیین می‌شود.
  • هزینه جلسات مشاوره خانواده که پس از پایان جلسات زوجه موظف به پرداخت آن می‌باشد.
  • هزینه خواندن صیغه طلاق و ثبت آن در دفاتر ثبت اسناد که زوجه باید آن رو بپردازد.

 

هزینه وکیل برای طلاق از طرف

همانطور که در قسمت‌های فوق نیز بیان کردیم انتخاب وکیل برای طلاق از طرف زن سبب می‌شود که پروسه طلاق در مدت زمان کمتری انجام شود زیرا طلاق یکطرفه دارای پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی است که لازم است پیگیری آن توسط یک فرد متخصص و با تجربه که نسبت به قوانین و شرایط آن آشنایی کامل دارد انجام شود به همین دلیل همواره توصیه میکنیم که از یک وکیل برای طلاق از طرف زن کمک بگیرید.

هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن نسبت به سایر طلاق‌ها بیشتر است و وکیل با توجه به زمان و خدماتی که برای حل پرونده انجام داده است هزینه رو تعیین و از موکل خود دریافت می‌کند.

هزینه مشاوره برای طلاق از طرف زن

طلاق یکطرفه چه از سوی مرد چه از سوی زن باشد نسبت به طلاق توافقی دشوارتر است و لازم است که افراد با آگاهی کامل برای طلاق یکطرفه اقدام کنند.

مشاوره برای طلاق از طرف زن تا حدودی الزامی است زیرا سبب می‌شود که شما از قوانین طلاق یکطرفه و شرایط و روند دادرسی به آن اطلاعات کافی را کسب کنید سپس با دانش و اطلاعات کافی برای طلاق از طرف زن اقدام کنید.

همچنین مشاوره برای طلاق از طرف زن مانع تضییع حقوق زن نی شود و هزینه مشاوره برای طلاق از طرف زن بستگی به نوع مشاوره و مدت زمان آن دارد.

همچنین مطالعه کنید:هزینه طلاق در محضر-هزینه طلاق توافقی در محضر

هزینه جلسات مشاوره در طلاق از طرف زن

جلسات مشاوره در طلاق الزامی است و بدون شرکت در این جلسات زوجین نمی توانند گواهی عدم امکان سازش را کل یکی از مهم‌ترین مدارک برای طلاق است را دریافت کنند.

جلسات مشاوره در طلاق از طرف زن حدود ۴ الی ۶ جلسه است که بعد از هر جلسه هزینه آن توسط زوجه باید پرداخت شود که این هزینه از سوی دادگاه تعیین می‌شود پس از اتمام جلسات مشاوره چنانچه کارشناس تشخیص دهد که زوجین قادر به ادامه زندگی مشترک نیستند گواهی عدم امکان سازش را صادر خواهد کرد و با این گواهی دادگاه حکم طلاق از طرف زن را صادر خواهد کرد.

هزینه ثبت طلاق از طرف زن در دفترخانه

همانطور که گفتیم هزینه ثبت طلاق در دفترخانه هنگامی که طلاق از طرف زن باشد برعهده او می‌باشد و موظف است که هزینه جاری شدن صیغه طلاق و ثبت آن در دفترخانه را بپردازد.

هزینه ثبت طلاق از طرف زن حدود 800 هزار تومان به بالا است که این هزینه در شهر تهران می‌باشد و سایر شهرستان‌ها متفاوت است.

مراحل طلاق از طرف زن

در قسمت‌های فوق هزینه طلاق از طرف زن را برای شما به صورت کامل بیان کردیم در این بخش از نوشتار می‌خواهیم مراحل طلاق از طرف زن را توضیح دهیم.

  • اولین مرحله برای طلاق از طرف زن مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و تنظیم دادخواست طلاق از طرف زن می‌باشد که در این مرحله مدارک لازم و دلیل خود برای طلاق را نیز بلید ضمیمه دادخواست کنید.
  • دومین مرحله برای طلاق از طرف زن رفتن به جلسات دادرسی است که از سوی دادگاه و از طریق پیامک اعلام خواهد شد.
  • در این مرحله زوجه باید یک شخصی را به عنوان داور به دادگاه معرفی کند.
  • دادگاه پس از بررسی‌های لازم زوجین را به جلسات مشاوره خانواده ارجاع می‌دهد که در صورت عدم سازش کارشناس گواهی عدم امکان سازش را صادر خواهد کرد.
  • سپس دادگاه پس از مشاهده گواهی عدم سازش حکم طلاق از طرف زن را صادر خواهد کرد و زوجه با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد می‌تواند طلاق خود را ثبت کند.

حتما بخوانید: گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی

 

نحوه برقراری ارتباط با وکیل طلاق از طرف زن

در صورتیکه همچنان ابهاماتی در مورد هزینه های طلاق از طرف زن چه با کمک وکیل و یا اقدام برای طلاق به صورت شخصی دارید می توانید از روش هایی که مجموعه نوین وکیل در اختیار شما قرار داده است برای برقراری ارتباط با یکی از وکلای متخصص در حوزه طلاق استفاده نمایید.

اولین روش برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد هزینه های طلاق از طرف زن استفاده از خدمات از راه دور موسسه نوین وکیل می باشد که در این روش ها شما لازم نیست به صورت حضوری به محل دفتر وکالت بیاید و کافی می باشد با استفاده از تماس تلفنی به یکی از وکلای نوین وکیل وصل شده و سوالات خود را مطرح نمایید.

روش بعدی استفاده از شبکه های اجتماعی برای مطرح نمودن سوالات خود می باشد که این روش نیز رایگان می باشد و در حال حاضر فقط از طریق واتساپ می توانید سوالات خود را مطرح نمایید

 

آیا به صورت حضوری می توانیم در مورد طلاق توافقی و هزینه های آن مشاوره دریافت کنیم؟

پاسخ به این سوال نیز مثبت می باشد و شما می توانید به یکی از دفاتر نوین وکیل واقع در شمال شهر و یا دفتر میدان توحید به صورت حضوری مراجعه نمایید ولی به یاد داشته باشید که استفاده از خدمات مشاوره حضوری طلاق توافقی رایگان نمی باشد.

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم اگر در خصوص هزینه طلاق از طرف زن سوال و ابهامی دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی دریافت کنید.همچنین شما می توانید در مورد هزینه وکیل طلاق توافقی اطلاعات کاملی دریافت نمایید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *