دادخواست طلاق از طرف زوجه- نمونه َدادخواست طلاق از طرف زن

دادخواست طلاق از طرف زن باید از سوی دفاتر خدمات قضایی به دادگاه ارسال شود و زن در این دادگاه دلایل محکمه پسند خود برای طلاق را نیز ذکر کند.

هنگامی که زن تصمیم می‌گیرد از همسر خود جدا شود باید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی دادخواست طلاق از طرف زوجه را تنظیم کند و به دادگاه ارسال نماید سپس سایر مراحل طلاق از طرف زوجه را طی کند.

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم در خصوص دادخواست طلاق از طرف زن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه شوید.

 

همچنین مطالعه نمایید: وکیل طلاق توافقی

 

دادخواست و مراحل طلاق از طرف زن

اولین و مهم‌ترین اقدام زن پس از تصمیم به طلاق تنظیم و ثبت دادخواست طلاق از طرف زن می‌باشد زوجه باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کند و دادخواست طلاق از طرف زن را تنظیم و به ثبت برساند همچنین مدارک لازم برای طلاق از طرف زن و دلایل محکمه پسند خود را ضمیمه دادخواست کند.

دادگاه پس از بررسی دادخواست طلاق و دلیل عقلانی و منطقی وقت دادرسی را از طریق پیامک یا سامانه ثنا به زوجین اطلاع رسانی می‌کند.

سپس زوجین باید در جلسه دادگاه حاضر شوند و زن مدارک لازم را به دادگاه ارائه بدهد و دلیل خود ا بیان کند در لین مرحله دادگاه زوجین را به جلسات مشاوره خانواده ارجاع می‌دهد در صورتی که این جلسات موجب بهبود روابط زوجین نشد مشاور گواهی عدم امکان سازش رو صادر می‌کند و دادگاه پس از بررسی نظر کارشناس حکم طلاق را صادر خواهد کرد.

 

مهریه در طلاق از طرف زن

گرفتن مهریه در طلاق از طرف زن امکان پذیر است و زن می‌تواند تمام مهریه یا بخشی از آن را دریافت کند در حقیقت مهریه حقوق مالی زن است و با دادخواست طلاق از طرف زن از او ساقط نخواهد شد.

اما در بسیاری از موارد زن به دلیل اینکه دلیل محکمه پسند برای طلاق ندارد مهریه خود را به صورت کامل می‌بخشد و از مرد درخواست می‌کند تا با طلاق موافقت کند اما به طور کلی زن می‌تواند تمام مهریه خود را از مرد مطالبه کند.

حضانت فرزندان در طلاق از طرف زن

حضانت فرزندان بعد از طلاق مطابق قانون تا سن ۷ سالگی با مادر و تا سن ۹ سالگی با پدر است و پس از رسیدن به بلوغ دادگاه در خصوص حضانت او با توجه به صلاحدید تصمیم می‌گیرد اما نفقه فرزند با پدر می‌باشد و پدر موظف است هنگامی که حضانت با مادر می‌باشد نیز نفقه فرزند را به صورت کامل بپردازد.

در طلاق از طرف زن نیز مطابق قانون و با توجه به شرایط سنی فرزند حضانت به یکی از والدین واگذار می‌شود اما در برخی از موارد زن مهریه خود را در قبال دریافت حضانت فرزندان می‌بخشد در حقیقت زن با عدم دریافت مهریه حضانت فرزندان را به صورت کامل برعهده می‌گیرد.

نفقه در طلاق از طرف زن

به طور کلی حقوق مالی زن در طلاق یکطرفه ساقط نمی شود و زن می‌تواند مطابق قانون تمام حقوق خود اعم از مهریه، نفقه، اجرت المثل، نحله و…. را دریافت کند.

نفقه یکی از حقوق مادی زن پس از عقد نکاح است که مرد موظف است به زن بپردازد، در صورتی که مرد نفقه ایام گذشته زناشویی را پرداخت نکرده باشد زن می‌تواند در زمان طلاق آن را مطالبه نماید و مرد نیز موظف است نفقه ایام گذشته را به زن بپردازد.

همچنین مطالعه کنید:گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی+مشاوره برای گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی

دادخواست طلاق از طرف زن با وکیل

دادخواست طلاق از طرف زن با وکیل بهترین راهکار برای طلاق لازم طرف زن می‌باشد زیرا طلاق یکطرفه نسبت به طلاق توافقی دارای دشواری‌ها و پیچیدگی‌هایی است که لازم می‌باشد فرد با قوانین و ماده‌های قانونی طلاق یکطرفه آشنایی کامل داشته باشد بنابراین اگر زن در ابتدا از یک وکیل متخصص و مجرب کمک بگیرد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروسه دادخواست طلاق از طرف زن طی شود.

همچنین یک وکیل طلاق یکطرفه می‌داند که دادخواست طلاق از طرف زن را چگونه و با چه دلایل محکمه پسندی تنظیم کند که مورد قبول دادگاه باشد و دادگاه دادخواست طلاق را رد نکند علاوه بر این با حقوق شما در طلاق از طرف زن آشنایی کامل دارد و مانع پایمال شدن حقوق شما در طلاق یکطرفه می‌شود.

نمونه دادخواست طلاق از طرف زن

 خواهان: خانم …………. نامپدر: ……………. شغل: ……………… محل اقامت: ……………. .

خوانده: آقای………….. نام پدر: …………….. شغل: ……………  محل اقامت: …………… .

وکیل خواهان: سید محمد اندرزگو

تعیین خواسته و بهای آن:

1-طلاق به درخواست زوجه

2-مطالبه خسارات دادرسی

دلایل و منضمات:

1-وکالت نامه به شماره …….. مورخ…….. میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 15,000 ریال باطل شد.

2-شناسنامه و کارت ملی خواهان به شماره ………….. مورخ …………..

3-سند ازدواج شماره ……… مورخ ……دفتر رسمی ازدواج شماره …….

شرح دادخواست طلاق به درخواست زن (زوجه):

ریاست محترم دادگاه خانواده

با سلام

احتراماً مراتب دادخواهی موکل را به شرح ذیل به استحضار عالی می‌رساند؛

1-به موجب سند ازدواج شماره …….. مورخ….. موکل به عقد دائم آقای ………. (خوانده) درآمدند و حاصل این ازدواج دو دختر می‌باشد که هردو از دایرهحضانتخارجند.

2-موکل و خوانده مدت چهارسال است به واسطه بدرفتاری‌ها و پرخاشگری‌های مکرر و غیر قابل تحمل زوج، جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند و به کرات نیز توسط خوانده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و حتی موکل تحت فشار و اکراه حاصله از ناحیه زوج مجبور به امضای اقرارنامه‌ای دال بر دریافت مهریه خویش شدند این در حالی است که موکل هیچمهریه‌ای دریافت ننموده است.

فلذا با عنایت به کراهت حاصله به دلیل بدرفتاری و پرخاشگری‌های زوج و جدایی طولانی ایشان از یکدیگر و همچنین با توجه بهعسر و حرجحاصله که ادامه زندگی مشترک را برای موکل غیرممکن نموده است با بذل ….. تقاضای صدوراجازه طلاقو صدورگواهی عدم امکان سازشمورد استدعا می‌باشد.

با تشکر و تجدید احترام

ایا راهی برای مشاوره درخواست طلاق وجود دارد؟

اگر شما اطلاعات کافی در مورد درخواست طلاق از طرف زوجه ندارید می توانید از مشاوره حقوقی نوین وکیل استفاده نمایید. همانگونه که  میدانید روش های متنوعی برای ارائه مشاوره در زمینه درخواست طلاق از طرف زوجه وجود دارد که در این بخش این روشها را به شما ارائه خواهیم داد.

اولین روش دریافت مشاوره استفاده از مشاوره تلفنی می باشد که در این روش شما می توانید با شماره گیری شماره : 02122690179 از همکاران ما در نوین وکیل که تخصص در زمینه طلاق از طرف زن دارند مشاوره دریافت نمایید همچنین شما با استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی نیز می توانید این مشاوره ها را دریافت نمایید.

ایا برای ارائه دادخوست طلاق از طرف زوجه مراجعه حضوری اجباری می باشد؟

پاسخ به این سوال نیز باید گفت که در صورتیکه به یک وکیل وکالت دهید او میتواند تمامی مراحل طلاق را برای شما انجام دهد و نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت.

کلام آخر

به پایان این نوشتار از نوین وکیل رسیدیم امید است اطلاعاتی که درباره دادخواست طلاق از طرف زن در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در خصوص دادخواست طلاق از طرف زن و نمونه دادخواست طلاق از طرف زن و تنظیم آن نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و از کارشناسان و متخصصان ما راهنمایی دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *