هزینه طلاق در محضر-هزینه طلاق توافقی در محضر

هزینه طلاق در محضر برعهده زوجین می‌باشد و آن موظف هستند پس از پایان صیغه طلاق و ثبت آن در محضر بپردازند.

طلاق دارای سه نوع می‌باشد که شامل طلاق از طرف زن، طلاق از طرف مرد، طلاق توافقی می‌شود و برای گذراندن هر یک از نوع طلاق‌ها طرفین باید هزینه‌هایی را بپردازند که اعم از هزینه تنظیم دادخواست و ثبت آن، هزینه جلسات دادرسی، هزینه جلسات مشاوره، هزینه ثبت طلاق در محضر است و زوجین موظف هستند این هزینه‌ها را بپردازند و در صورت عدم پرداخت پروسه طلاق به صورت کامل انجام نمی شود و دادگاه حکم طلاق را صادر نخواهد کرد.

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم در خصوص هزینه طلاق در محضر و هزینه طلاق توافقی در محضر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه شوید.

 

همچنین مطالعه نمایید: وکیل طلاق توافقی

 

هزینه طلاق در محضر بر عهده کیست؟

هزینه طلاق در محضر بسته به اینکه طلاق از چه نوعی باشد متفاوت است به طور مثال اگر طلاق از طرف مرد باشد هزینه جاری شدن صیغه طلاق و ثبت آن در محضر برعهده مرد می‌باشد که موظف است بلافاصله پس از ثبت هزینه را بپردازد.

هزینه طلاق در محضر هنگامی که طلاق از طرف زن باشد برعهده زن می‌باشد و پس از مراجعه به محضر و جاری شدن صیغه طلاق زن موظف است که هزینه را به صورت کامل بپردازد.

در طلاق توافقی نیز زوجین هر دو نسبت به پرداخت هزینه طلاق در محضر و هزینه ثبت آن موظف هستند.

به طور کلی در پاسخ به این سوال که هزینه طلاق در محضر برعهده کیست؟ باید بگوییم که هزینه طلاق در محضر با توجه به نوع طلاق تعیین می‌شود که چه کسی موظف است آن را بپردازد.

همچنین مطالعه نمایید: گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی

هزینه طلاق توافقی در محضر

حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که هزینه طلاق توافقی در محضر برعهده کیست و کدام یک از طرفین موظف به پرداخت هستند.

از انجا که طلاق از نوع توافقی است و زوجین خود تصمیم می‌گیرند به زندگی مشترک پایان دهند و برای این کار باید برگه توافقنامه‌ای را مبنی بر توافقات مادی و معنوی خود تنظیم کنند.

در این نوع طلاق از آنجا که همه چیز توافقی تعیین و تکلیف می‌شود هزینه‌های طلاق نیز برعهده طرفین می‌باشد و همه هزینه‌ها نصف خواهد شد و هزینه طلاق توافقی در محضر نیز به صورت مساوی میان زوجین تقسیم می‌شود و ان‌ها موظف به پرداخت هستند.

می توانید در این سایت مقاله دادخواست طلاق از طرف زوجه- نمونه َدادخواست طلاق از طرف زن را مطالعه کنید.

 هزینه طلاق در دفترخانه چقدر است؟

در قسمت‌های فوق بیان کردیم که هزینه طلاق در محضر برعهده چه کسی است در این بخش از مقاله می‌خواهیم به این سوال که هزینه طلاق در محضر چقدر است پاسخ دهیم.

هزینه ثبت طلاق در محضر در شهر تهران ۸۰۰ هزار تومان است و هر کدام از طرفین که موظف هستند باید هزینه را بپردازند.

اما این هزینه در شهرتان‌ها متفاوت است و ممکن است افراد هزینه‌های کمتری را برای ثبت طلاق بپردازند.همچمین برای اطلاع از هزینه  وکیل طلاق توافقی کلیک نمایید.

نحوه دریافت مشاوره در زمینه هزینه طلاق در محضر

اگر همچنان در مورد هزینه های طلاق در محضر برای شما ابتهامات و سوالاتی وجود دارد می توانید از مشاوره رایگان وکلای طلاق نوین وکیل استفاده نمایید. برای استفاده از مشاوره از وکلای طلاق نوین وکیل می توانید یا با شماره های شرکت تماس برقرار نمایید و یا اینکه از طریق چت واتساپ سوالات خود را مطرح نمایید. برای تماس تلفنی با شماره 02166902176 تماس بگیرید و برای چت در واتساپ نیز از آیکن سمت راست پایین استفاده نمایید.

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم امید است اطلاعاتی که در خصوص هزینه طلاق در محضر در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد اگر در خصوص هزینه طلاق در محضر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *