مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن + مشاوره رایگان:02122690179

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن چیست؟

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن یکی از موضوعات مهمی است که اکثر افراد به دنبال آن هستند. زمانی که زن اقدام به درخواست طلاق می‌کند و مرد مخالف آن باشد مراحل رسیدگی نسبت به درخواست طلاق از طرف مرد بسیار سخت خواهد شد.

در قانون در شرایطی برای جلوگیری از سو استفاده مردان شرایطی برای زنان در نظر گرفته شده که درصورت وجود آن شرایط زن بتواند از طریق قانونی خود را از شرایط نامساعد زندگی نجات دهد.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با سریع ترین راه طلاق از طرف زن نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

توجه به این نکته دارای اهمیت است که اگر طلاق از طرف وکیل توانمند و با تجربه طراحی و برنامه ریزی نشود، احتمال موفقیت زوجه خیلی کمتر خواهد شد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن و مشاوره رایگان بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان طلاق

در دنیای امروز طلاق به یکی از مشکلات اجتماعی مبدل شده و خیلی از زوج ها احتیاج به مشاوره رایگان طلاق دارند تا در ارتباط با این مشکل اطلاعات بیشتری به دست آورند.

اگر شما به عنوان یک زن یا مرد احتیاج به مشاوره برای طلاق و جدایی از همسر خود دارید، می‌توانید مشاوره را در هر شهری با یافتن موثرترین وکلای با تجربه در امور خانواده، طلاق از طریق مشاوره حقوقی و همچنین تیم نوین وکیل دریافت کنید.

دلیل بالا رفتن آمار طلاق چیست؟

نبود آشنایی کامل زوجین با یکدیگر و دیدگاه های جدید که در جامعه افزایش یافته باعث شده که طلاق در جامعه افزایش یابد. با ذکر مثالی به بررسی موضوع خواهیم پرداخت.

در شهرهایی که دارای جمعیت بالاتری هستند به علت تغییر دیدگاه‌های سنتی، جدایی و طلاق بین زوجین به امری متعارف تبدیل شده است.

به همین علت شاهد نیاز روز افزون مردم به خدماتی مثل مشاوره رایگان طلاق خواهیم بود.و تمام مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن را عنوان خواهیم کرد

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با نفقه زن در سال 1400 نوشتیم شاید برای شما مفید باشد
مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن شامل چه مواردی است؟
مدارک شناسایی از جمله مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن است.

برای درخواست طلاق از طرف زن چه مدارکی لازم است؟

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که برای درخواست طلاق از طرف زن چه مدارکی لازم است؟ خوب است بدانید اگر زن بخواهد درخواست طلاق دهد باید به دفتر خدمات قضایی برود و درخواست خود را در این زمینه ثبت نماید.

بعد آن درخواست طلاق او به شعبه‌ای از دادگاه ارسال می‌شود و دادگاه هم به آن رسیدگی خواهد کرد. اما بر اساس دلیل و مدارک موجود یا حکم طلاق زن صادر خواهد شد و یا رد می‌شود. در هر شکل این حکم به ضرر هر فردی باشد، امکان اعتراض وجود دارد.

نکته: اگر مراحل درخواست طلاق از طرف زن به کمک وکیل خانواده صورت گیرد با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. که در این حالت احتیاجی به حضور شما در دفتر قضایی نخواهد بود.ولی ارائه مدارک لازم برای درخواست طلاق به وکیل ضروری و مهم می باشد.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با اگر زن درخواست طلاق دهد و اگر مرد راضی به طلاق نباشد نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن چیست؟

1_داشتن شناسنامه و به همراه داشتن کارت ملی جز مدارک لازم جهت طلاق از طرف زن خواهد بود.

2_عقدنامه که البته باید اصلش موجود باشد اما اگر اصل آن در دسترس نباشد، رونوشت آن نیر قابل قبول است.

3_تست بارداری زن مبتنی بر این قضیه که ایشان باردار نیستند جز مدارک لازم جهت طلاق از طرف زن است.

4_داشتن دیگر مدارک معتبری که در پیشرفت پرونده طلاق موثر باشند.

گاهی اوقات ممکن است داشتن یکی از دلایل ذکر شده بالا، باعث ‌شود زن برای گرفتن طلاق از همسرش سریع‌تر از پیش تصمیم بگیرد؛ اما در هر شکل برای این اقدام دارا بودن مدارک لازم برای دادخواست طلاق از طرف زن بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

ضمنا اگر نیاز دارید اطلاعات کاملتری در مورد درخواست طلاق از طرف زن را داشته باشید می توانید مقاله طلاق یکطرفه از طرف زن را مطالعه نمایید.

علت طلاق گرفتن زن از شوهر چیست؟

برخی عوامل باعث می‌شوند تا زن‌ها برای درخواست طلاق اقدام کنند. برخی از این موارد به اختصار شامل موارد زیر است:

1_داشتن اعتیاد شوهر

2_ازدواج مجدد مرد به طوری که از همسر خود در این باره اجازه نگرفته باشد.

3_گاهی مردها از دادن خرجی به همسر خود امتناع می‌کنند که این موضوع باعث درخواست طلاق از سمت زن می‌شود.

4_ترک کردن زندگی و عدم برقراری ارتباط با زوجه در زندگی زناشویی

5_خیانت مرد در طی دوران زندگی با زن و عدم تهیه مسکن مناسب برای زن و…

6_محکوم شدن به زندان برای 5 سال

نحوه مطرح نمودن طرح دعوا در جهت گرفتن طلاق توسط زن چیست؟

1-اگر زنی بخواهد طلاق خود را به همسرش مطرح کند علاوه بر مدارک لازم برای دادخواست طلاق از طرف زن باید دادخواست در شهری که شوهرش در آن زندگی می‌کند نیز تنظیم گردد.

2_زن برای این اقدام می‌بایست به دفتر خدمات قضایی برود. در صورت مقدور نبودن این عمل می‌توان به دادگستری مراجعه کنید.

3_پس از این اقدام باید شناسنامه و عقدنامه را به همراه خود داشته باشید و با خود ببرید. پس از آن علت طلاق خود را بازگو کنید. خوب است بدانید ابلاغیه برای شما و همسرتان به علت حضور در دادگاه ارسال خواهد شد.

همچنین توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله مراحل درخواست طلاق از طرف زن را مطالعه کنید

طلاق غیابی از طرف زن چگونه است؟

تقاضای طلاق غیابی از طرف زن به علت مفقودالاثر بودن مرد یا نداشتن آدرسی از طرف مرد و انتشار آگهی در روزنامه‌های محلی یا کثیرالانتشار خواهد بود.

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن چیست ؟
گواهی عدم بارداری جزء مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن می باشد.
حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با طلاق غیابی از طرف زن چقدر طول میکشد نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

طلاق از طرف زن در دوران عقد به چه شکلی است؟

اگر زن در دوران عقد باشد و مراسم عروسی و دخولی صورت نگیرد، می‌تواند نصف مهریه را طلب نماید.

اما درصورت انجام دخول و یا این که زوجه باکره باشد با حق حبس و تا زمانی که همه مهریه از طرف زوج پرداخت نشود، از هم بستری با زوج دوری کند که باعث کراهت یا حق حبس می‌شود.

نفقه و اجرت المثل در طلاق از طرف زن

در طلاق از طرف زن تا پایان که زن در عده است، نفقه باید توسط زوج به زوجه پرداخت شود. اما اگر توافق دیگری در زمان عده بین آن‌ها صورت گیرد، چنان چه دخول انجام نشده باشد، نفقه پس از طلاق به زوج تعلق نخواهد گرفت.

اجرت المثل و درخواست آن از طرف زن بر مبنای سال ازدواج تا طلاق و برحسب ملائت و مکنت مرد بر اساس نظریه کارشناس رسمی دادگستری معین خواهد شد.

به یاد داشته باشید که برای اینکه بخواهید نفقه و اجرت المثل را دریافت کنید باید مدارک مربوط به عدم دریافت نفقه و همچنین مدارک درخواست طلاق از طرف زن را همراه خود داشته باشید

بعضی از محاکم به این اصل معتقدند اگر توافقی از ناحیه زوجین در ادامه زندگی راجع به اجرت المثل نشده باشد، زن نمی‌تواند مطالبه اجرت المثل را در زمان ادامه زندگی زناشویی از مرد داشته باشد.

چون احتمال دارد در آینده نقصان یا ازدیاد برای زوج حاصل گردد. در نتیجه محاسبه آن نیز بعدا امکان پذیر نگردد.

مهریه در طلاق از طرف زن به چه صورت است؟

در طلاق از طرف زن، اگر زن تقاضای طلاق کند، طبق ماده 1146 قانون مدنی اگر زوجه کراهتی نسبت به شوهر داشته باشد، می‌تواند با بذل همه یا کمی از مهریه آن هم با احراز عسرو حرج و کراهت و مخاطرات به وجود آمده تقاضای طلاق خلعی را از دادگاه تقاضا نماید و بقیه مهریه قابل مطالبه خواهد بود.

اگر در مساله مهریه توافقی شده باشد زوجه می‌تواند از آن توافق در دادگاه بهره ببرد. شرط نصف دارایی فقط در طلاق از سمت مرد خواهد بود.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با نحوه درخواست طلاق توافقی نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

کلام آخر

درخواست و تقاضای طلاق از طرف زن و پیروزی در آن بدون رضایت شوهر و حق طلاق زن یک موضوع دشوار می‌باشد. این امر احتیاجی به آوردن دلایل و از همه مهم‌تر ثابت کردن این دلایل در دادگاه دارد.

در نتیجه فرد ناگزیر است برای کمک گرفتن از وکیل خانواده و البته مشاوره‌های رایگانی که فراهم است، استفاده نماید. این که چه راه حلی وجود دارد و کارتان در چه مسیری قرار دارد، تنها نیازمند مشاوره و یا داشتن وکیل خوب است که البته برای هر گونه اقدامی مدارک لازم جهت طلاق از طرف زن مهم و موثر خواهد بود.در نتیجه حتما مدارک درخواست طلاق از طرف زن را همراه خود داشته باشید.

در این مقاله سعی شده به کلیه مدارک لازم برای درخواست طلاق اشاره داشته باشیم و در نتیجه شما می توانید با اطلاعات بیشتر از مدارک و نحوه اقدام برای درخواست طلاق آشنا شوید. اما به یاد داشته باشید که موضوع طلاق  مکروه ترین حلال خداوند می باشد و شما باید اخرین گزینه را برای گرفتن طلاق در نظر بگیرید. شما با مطالعه این مقاله میتوانید از مدارک و مراحل طلاق از طرف زن مطلع شوید ولی به یاد داشته باشید که موضوع طلاق از طرف زن با توجه به قوانین خاص آن در کشور ما حتما نیازمند یک وکیل می باشد و در نتیجه شما باید از وکیلی که در حوزه طلاق از طرف زن دارای تخصص می باشد حتما کمک بگیرید. این وکیل با توجه به تجربه ای که در حوزه پرونده های طلاق از طرف زن دارد می تواند کمک زیادی به شما نماید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *