وکیل ارث و میراث چه کسی است؟ مشاوره با وکیل ارث

وکیل ارث و میراث | نوین وکیل

به وکیلی که علاوه‌بر تسلط در حوزه‌های حقوقی؛ در رابطه با قوانین مرتبط با ارث، موانع ارث و مسئله‌ی انحصار وراثت نیز آشنایی دارد وکیل ارث و میراث می‌گویند و این حوزه یکی از سخت‌ترین حوزه‌های حقوقی به حساب می‌آید.

مزایای مشاوره با وکیل ارث و میراث

اگر در مسائل ارث و میراث به مشکل برخوردید می‌توانید با راهنمایی‌های درست و مشاوره‌ی یک وکیل ارث و میراث مجرب، حال چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری در این رابطه موفق عمل کنید. یکی از مزایای وکیل ارث و میراث این است که با کمک این وکیل مراحل پرونده با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در مورد بعد، ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و نمی‌توانند به ایران بیایند می‌توانند با گرفتن یک وکیل ارث و میراث کلیه مراحل مربوط به ارث را پیگیری نمایند.

وکیل ارث و میراث چه وظایفی دارد؟

کلیه‌ی اقدامات لازم برای مسئله‌ی انحصار وراثت را باید وکیل ارث و میراث پیگیری کند و در مواردی که ابهامات خاصی وجود دارد باید این ابهامات توسط او رفع شود و در این بار موفق عمل کند. اگر بخواهیم به اصلی‌ترین وظایف وکیل ارث و میراث اشاره کنیم می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  1. حل کلیه‌ی دعوی مربوط به ارثیه
  2. سرعت بخشیدن به روال انحصار وراثت
  3. پیگیریِ کلیه‌ی امور مربوط به انحصار وراثت
  4. انجام کلیه اقدامات لازم برای صادر شدن گواهی انحصار وراثت
  5. تلاش برای ضایع نشدن حقوق ورثه
  6. جلوگیری از رسیدن زیان به ورثه
وکیل ارث و میراث | نوین وکیل
وکیل ارث و میراث

اطلاعاتی در رابطه با هزینه وکیل ارث

به‌طور کلی برای پرونده‌های مربوط به ارث و میراث نمی‌توان برای وکیل، حق الوکاله مشخصی را در نظر گرفت. چرا که در این حوزه هر پرونده پیچیدگی‌های خاص خود را دارا بوده و نسبت به پرونده است که هزینه وکیل ارث و میراث مشخص خواهد شد.
در واقع برای تعیین حق الوکاله وکیل ارث و میراث عدد مشخصی وجود نداشته و این مورد از تعرفه خاصی پیروی نمی‌کند و توافقات حاصله بین وکیل و ورثه مشخص کننده‌ی میزان حق الوکاله وکیل خواهد بود. در این باره شما می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی ما با مجموعه نوین وکیل ارتباط برقرار کنید و صحبت‌های لازمه را در این موضوع انجام دهید و از ما در این رابطه مشاوره بگیرید.

مراحل تقسیم ارث

کمک گرفتن از یک وکیل ارث و میراث برای تقسیم ارث مسئله‌ای عاقلانه بوده و در اولین مرحله دریافت گواهی انحصار وراثت از مرجع مربوطه یعنی شورای حل اختلاف الزامی است. در این باره وراث می‌توانند به صورت جداگانه نسبت به دریافت این گواهی اقدام کنند و یا با ارائه برخی مدارک به وکیل ارث پیگیری‌های لازم را به این وکیل بسپارند.
در وهله‌ی بعدی محدود یا نامحدود بودن اموال باید تعیین گردد و سپس گواهی مربوطه صادر می‌شود و درخواست کننده می‌تواند از ترکه متوفی، سهم ارث خود را دریافت نماید.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با وکیل ارث و میراث سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه نمودیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما همراهان گرامی مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *