صفحه توضیحات شناسنامه + بررسی امکان حذف توضیحات شناسنامه

حذف صفحه توضیحات شناسنامه- وکیل برای حذف و مشاوره با نوین وکیل

صفحه توضیحات شناسنامه و چگونگی حذف صفحه توضیحات شناسنامه

مهم ترین سند هویتی هر فرد شناسنامه آن می باشد. شناسنامه به وسیله ثبت احوال کشور صادر می گردد. شناسنامه کاربردهای بسیاری دارد. به عنوان مثال برای احراز هویت اشخاص حقیقی در امور اداری و شرکت در انتخابات یا برای ثبت ازدواج و طلاق، ثبت نام فرزند مورد استفاده قرار می گیرد.

هر یک از صفحات شناسنامه اطلاعاتی قانونمند دارند که با اهداف یکسان سازی و ساده شدن بسیاری از امور طراحی شده است. از مهم ترین صفحات شناسنامه می توان به صفحه توضیحات آن اشاره کرد. در صفحه توضیحات اطلاعات به خصوصی در مورد هویت فرد ثبت می شود. بنابراین  حذف توضیحات شناسنامه تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست.

مقاله پیشنهادی: حذف نام همسر سابق از شناسنامه

کاربرد صفحه توضیحات شناسنامه

صفحه توضیحات شناسنامه در آخرین صفحه شناسنامه برای یادداشت توضیحات وجود دارد که حاوی اطلاعات متعددی است. این اطلاعات در هنگام صادرشدن شناسنامه یا هنگام دریافت شناسنامه جدید یا شناسنامه المثنی در آن درج می گردد. از مواردی که در زمان صدور یا تعویض شناسنامه،

توضیحاتی در این برگه نوشته می شود شامل موارد زیر می باشد:

  • حذف پسوند و پیشوند نام و نام خانوادگی و ثبت نام قبلی در این برگه
  • تغییر نام و سن و موارد دیگر طبق حکم قانونی و ثبت سابقه
  • صدور شناسنامه جدید یا المثنی و ثبت سابقه در توضیحات
  • اشتباه های املایی در زمان صدور شناسنامه های قدیمی و ثبت مقدار درست در توضیحات

تمام موارد بالا در صفحه توضیحات ثبت می شود تا در بررسی های قانونی مدنظر قرار داده شوند.

صفحه توضیحات شناسنامه چه مواردی را شامل میشود؟
چه توضیحاتی در صفحه توضیحات شناسنامه وجود دارد؟

برای مشاهده مقاله وکیل طلاق توافقی کلیک نمایید

 

امکان حذف توضیحات شناسنامه وجود دارد؟

در ادامه مقاله به بررسی حذف توضیحات شناسنامه می پردازیم. در برخی از موارد وجود توضیحات در صفحه شناسنامه باعث دردسرهایی نیز می گردد. به عنوان مثال در هنگام احراز هویت باید از این صفحه کپی گرفته شود. ولی وجود این صفحه در بعضی از موارد به نفع شما می باشد.

به عنوان مثال اگر به شما ارثی برسد، امور ثبات هویت برای شما ساده تر است. چرا که قانون همیشه به نفع اکثریت تصویب می شود. برخی از توضیحات شناسنامه که اثر قانونی ندارند،

در هنگام تعویض شناسنامه با دریافت شناسنامه المثنی به شکل خودکار از صفحه توضیحات حذف می گردند. ولی برخی موضوعات به دلیل قانونی به هیچ وجه قابل حذف نیستند و شما نمی توانید تغییری در آن ها ایجاد کنید. بنابراین درخواست حذف توضیحات شناسنامه در اداره ثبت احوال پیگرد قانونی ندارد.

برای مطالعه نکات حقوقی بیشتر نحوه تغییر سن در شناسنامه را مطالعه کنید.

اهمیت صفحه توضیحات شناسنامه

اطلاعات موجود در شناسنامه از اهمیت بسیاری بهره می برند. هر گونه ادعا و دعوای حقوقی، احراز هویت، شرکت در انتخابات، مشارکت های مدنی کشور طبق آن ها صورت می گیرد.

البته شاید گاهی اوقات ضروری باشد که براساس لزوم و یا بنا بر دلایل شخصی، این اطلاعات را تغییر داد. صفحه توضیحات شناسنامه به عنوان بخش مهمی از این سند رسمی، دارای اطلاعاتی در رابطه با تغییرات سند است.

صفحه توضیحات شناسنامه چه اهمیتی دارد؟
در این قسمت توضیح دادیم صفحه توضیحات شناسنامه چه اهمیتی دارد

ثبات اطلاعات موجود در بخش توضیحات شناسنامه

بعضی از اطلاعات موجود در شناسنامه با صدور المثنی یا ارائه درخواست قانونی امکان حذف شدن را دارند. به عنوان مثال اگر خانمی در دوران عقد درخواست طلاق قانونی دهد و پزشکی قانونی دوشیزگی آن را ثابت کند، با حکم دادگاه می تواند نام همسر را از شناسنامه خود حذف کند. ولی در خصوص اطلاعات درج شده در صفحه توضیحات شناسنامه این چنین نیست.

البته حتی با صدور المثنی نمی توان اطلاعات آن را پاک کرد. گرچه یادداشت اطلاعات در صفحه توضیحات شناسنامه نیز دردسرهایی به دنبال دارد و در اکثر احراز هویت ها فرد مجبور به کپی گرفتن از این صفحه نیز می شود. ولی درحالت کلی تغییر ناپذیری صفحه توضیحات شناسنامه به نفع شماست.

آیا امکان حذف توضیحات در شناسنامه المثنی وجود دارد؟

برخی از افراد فکر می کنند با گرفتن شناسنامه جدید یا اعلام مفقودی شناسنامه خود امکان حذف توضیحات در شناسنامه وجود دارد. با مفقود شدن شناسنامه شما نیز تمام اطلاعات شما در اداره ثبت احوال ثبت شده است. با مراجعه به ثبت احوال برای دریافت شناسنامه جدید نیز توضیحات در شناسنامه قید می شود.

دریافت مشاوره تلفنی از وکلا در مورد صفحه توضیحات شناسنامه

در پایان مقاله حذف صفحه توضیحات شناسنامه به شما پیشنهاد می شود برای دریاقت اطلاعات بیشتر از یکی از روش های مشاوره با وکلای نوین وکیل استفاده نمایید در این روش ها شما میتوانید از طریق تماس تلفنی و همچنین با استفاده از برقرار چت در واتساپ سوالات خود را مطرح نمایید. در تماس تلفنی شما ابتدا به منشی وصل شده و از او بخواهید که شما را به یکی از وکلا متصل نماید و در چت در واتساپ نیز شما مستقیم با وکیل مکالمه خواهید داشت.

12 دیدگاه دربارهٔ «صفحه توضیحات شناسنامه + بررسی امکان حذف توضیحات شناسنامه»

  1. سلام
    در توضیحات آورده شده که به هیچ عنوان امکان حذف توضیحات شناسنامه نیست
    پس چطور در انتهای صفحه نوشته شده در صورتی که قصد حذف توضیحات شناسنامه خود را دارید و خودتان توانایی و یا فرصت انجام اینکار را ندارید می توانید انجام اینکار را به وکلای ما در موسسه حقوقی نوین وکیل بسپارید. همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام خواهند داد.
    لطفا این تناقض رو پاسخ بدید.

  2. طرف اگه میخواست تغییراتی که درشناسنامه اش انجام بده دوباره درتوضیحات شناسنامه جدیدش نوشته بشه مریض که نبوده بره تغییرات انجام بده.واقعا قانون مزخرف ومسخره ای هست.

    1. افرین دقیقا خاک توسرشون بااین قوانین مزخرفشون مگه هرگونه تغییر تو ثبت احوال ثبت نمیشه پس چه لزومی به توضیحات شناسنامه داره

    2. Ok ,دمت گرم ، کاش مسوولین هم مث شما عقلشون میرسید ، بنظرم راجع به این مطلب باید تفکر کنن و عاقلانه تصمیم بگیرن

  3. خاک تو سرتون بااون قانون‌شکن واقعا مزخرفات چیه مگید بابا م ارث نرسیده الان میخواد ارث برسه ازکجا با این گرونی واقعا متاسفم واستون با اون طرز تفکر تون

  4. منم قصد دارم تغییر سن بدم میخوام وکیل بگیرم تا کارمو زودتر انجام بده. ولی نگران صفحه ی توضیحات هستم. با اون چیکارکنم

  5. کاش حداقل تا چند سال دیگه بشه اون صفحه رو حذف کرد همین الانم حاظرم هرکاری کنم فقط حذفش کنم تازه فهمیدم تغییراتی که تو شناسنامم ایجاد کردم بیخود بوده چون اون صفحه لعنتی کارو خراب میکنه😔😂

  6. معصومه پورنعمت

    حسبناالله نعم المولی ونعم الوکیل
    اینجانب با سن کم با شناسنامه بزرگتر از چند فرسخی بود سن وسالم کمه پدر مادرم ازدواج شون ۶۱ بودند خودم من یعنی از تاریخ عقد یه ماه قبل آمدم وجالب این که دیگر خواهرررر برادرم ۵۳ و ۵۹ و ۵۸ و ۶۰ و ۶۴ و۷۱ ولی قانون چطور به پدر مادر چنین عقدی دادند مگرررر پزشک قانونی نیست تشخیص واقعی منو بده بنده به دلیل اطلاعات کم تو سن کم تونستم تنها سه سن که سن واقعی بنده از طریق دادگاه ۳ سال هم وقت پولم هم تو شناسنامه نوشته سده هیچ علاجی نیست راهنمایی بفرمایین چه خاکی بسرم بریزم ۳۴ سالمه ولی ۴۲ سالمه باشه چطور مدارک لازم ام دارم ولی پدر بنده جانباز اعصابی و مادرم فوت شدن اگر می دانستم این ۳ عدد توتوصیحات نوشته دست به آیت کار نمی زدم ازاول پزشک قانونی می رفتم وکیل کسی نیست منو ازاین بحران نجات دهد حتی نتونستم با آیت شناسنامه چرت ازدواج کنم آبرو برام نموده چکار کنم مادر خودم ۵۴ هستند تازه فوت کردند چطور ممکنه فرزند اولش ۵۰ سالش باشه قانون کو رسیدگی کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *