ثبت نام ثنا با گوشی: راهنمای جامع ثبت نام ثنا با گوشی

در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.

ثبت نام ثنا با گوشی یکی از ارکان اصلی برای اقامه دعوی می‌باشد، در سال‌های اخیر قوه قضاییه برای ارائه خدمات با کیفیت اقدام به طراحی و ایجاد سامانه خدمات الکترونیک قضایی کرده است که در میان عموم مردم به سامانه ثنا شناخته می‌شود.

با ایجاد این سامانه کیفیت خدمات رسانی قوه قضاییه به طرز چشمگیری افزایش یافت، همچنین تا میزان قابل توجهی در زمان، وقت و هزینه‌ها صرفه جویی شد.

افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه ثنا از خدمات آنلاین این سامانه بهره ببرند، در گذشته برای ثبت نام در سامانه ثنا افراد باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند و اقدام به ثبت نام در سامانه ثنا می‌کردند.

اما امروز به دلیل شیوع کرونا روش‌های مختلفی برای ثبت نام در سامانه ثنا بوجود آمده است یکی از این روش‌ها ثبت نام ثنا با گوشی که از دو طریق مرور گر گوشی و اپلیکیشن عدالت همراه امکانپذیر است.

مراحل ثبت نام در سامانه ثنا با گوشی شامل ورود به سایت ثنا و درج اطلاعات هویتی، دریافت تاییدیه ثبت نام، پرداخت هزینه ثبت نام سامانه ثنا و احراز هویت ثنا با گوشی و دریافت رمز شخصی ثنا می‌باشد که برای ثبت نام باید این مراحل را طی کنید.

در این مقاله می‌خواهیم ثبت نام سامانه ثنا با گوشی را به صورت کامل و گام به گام بیان کنیم پس با ما همراه شوید.

آیا ثبت نام ثنا با گوشی امکانپذیر است؟

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر استفاده از اینترنت و ابزار‌های ارتباطی بسیار گسترش پیدا کرده است و بسیاری از افراد کارهای خود را با استفاده از گوشی همراه انجام می‌دهد، یکی از کار‌هایی که امروزه عموم مردم با گوشی همراه خود انجام می‌دهند ثبت نام در سامانه ثنا است.

مراحل ثبت نام سامانه ثنا با گوشی و حضوری تفاوتی ندارد و کاربران باید به نشانی اینترنتی sana.adliran.ir مراجعه کنند و اقدام به ثبت نام در سامانه ثنا نمایید که در قسمت‌های بعدی مقاله به نحوه ثبت نام با گوشی خواهیم پرداخت.

نحوه ثبت نام سامانه ثنا با گوشی

بعد از ورود به سامانه ثنا با گوشی و ثبت نام در سامانه ثنا با گوشی نیاز به آپلود مدارک نمی باشد و مهم‌ترین اطلاعاتی که باید درج شود شامل شماره ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد است.

به طور کلی میتوان گفت که ثبت نام سامانه ثنا با گوشی کمتر از یک ساعت زمان می‌برد، اما چنانچه افراد از نکات ثبت نام آگاهی نداشته باشند ممکن است روند ثبت نام آنها چندین روز طول بکشد.

ثبت نام سامانه ثنا با گوشی به دو روش امکان پذیر است: ۱- مرورگر گوشی۲- دانلود و نصب اپلیکیشن عدالت همراه

در این زمینه میتوانید مقاله برنامه ورود به سامانه ثنا را نیز مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام ثنا با گوشی از طریق مرورگر

در قسمت‌های فوق گفتیم ثبت نام سامانه ثنا با گوشی به دو روش از طریق مرورگر گوشی و اپلیکیشن عدالت همراه امکان پذیر است، از آنجا که ثبت نام در سامانه ثنا برای استفاده از خدمات آنلاین آن الزامی میباشد‌، در این قسمت میخواهیم نحوه ثبت نام در سامانه ثنا با گوشی از طریق مرورگر را توضیح دهیم.

به طور کلی مراحل ثبت نام ثنا با گوشی شامل ۵ مرحله است ابتدا باید اطلاعات هویتی را در کادر مربوطه درج کنید، سپس ثبت نام را تایید زده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید و احراز هویت الکترونیک را به ترتیب انجام دهید و در پایان نیز برای شما رمز شخصی در ثنا ارسال خواهد شد، که هر کدام از این مراحل را به طور کامل بیان خواهیم کرد.

مرحله اول ورود به سایت ثنا و درج اطلاعات هویتی

  • مطابق قسمت‌های فوق شما باید آدرس سامانه ثنا sana.adliran.ir در مرور گر خود سرچ کنید و گزینه ثبت نام برخط شخص حقیقی را انتخاب نمایید، سپس در کادر مورد نظر باید اطلاعات هویتی خود مانند کد ملی و شماره شناسنامه و سایر آن و تاریخ تولد خود را وارد کنید تا بتوانید به مرحله بعد بروید.
در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.
ثبت نام ثنا با گوشی در دوزان شیوع کرونا امکان پذیر شد.

نکاتی پیرامون درج اطلاعات هویتی در ثنا

  • فیلدی برای مشخص کردن وضعیت تاهل و دین در فرم ثبت نام ثنا وجود ندارد.
  • در حین وارد کردن اعداد شماره شناسنامه باید اعداد بعد از ممیز را کامل بنویسید، مانند‌: الف ۳۰/۴۵۰۰۸۷
  • برای درج تاریخ تولد باید ان را به صورت دقیق درج کنید یعنی باید سال و ماه و روز به صورت کامل ۱۳۶۸/۱۰/۰۳نوشته شود.
در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.
برای ثبت نام ثنا با گوشی تاریخ تولد را دقیق درج کنید.

مرحله دوم دریافت تاییدیه ثبت نام

اگر اطلاعات اولیه را به‌صورت صحیح وارد کرده باشید، پیامی برای شما ارسال می‌شود که حاوی تایید ثبت نام شماست و بعد از آن می‌توانید اطلاعات اولیه خود را ویرایش دهید.

مرحله سوم پرداخت هزینه ثبت نام ثنا

هزینه ثبت نام ثنا به طور رسمی مشخص شده است این هزینه ۹ هزار تومان است که به صورت آنلاین باید پرداخت کنید، بعد از پرداخت کردن هزینه شما می‌توانید تا سه مرتبه از خدمات احراز هویت غیر حضوری استفاده کنید.

چنانچه احراز هویت شما دو بار تایید نشود، شما می‌توانید برای بار سوم بدون پرداخت هزینه مجدد احراز هویت انجام دهید.

در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.
هزینه ثبت نام ثنا با گوشی به طور رسمی ۹ هزار تومان است.

مرحله چهارم احراز هویت ثنا با گوشی

مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای احراز هویت سامانه ثنا در نظر بگیرید استفاده نکردن از دکمه‌های آپدیت مرورگر و بازگشت است. در صورتی که یکی از این اقدام‌ها را انجام دهید، فرایند احراز هویت شما به اتمام خواهد رسید و دیگر نمی توانید سایر مراحل را انجام دهید.

مراحل احراز هویت در سامانه ثنا به شرح زیر است:

  • امضا کردن در صفحه سفید و ارسال آن

شما باید در قسمتی که به نمایش گذاشته ایم امضای خود را ترسیم کنید و آن را ارسال نمایید.

در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.
برای ثبت نام ثنا با گوشی باید امضای خود را ترسیم کنید.
  • سلفی گرفتن واضح و آپلود آن.

برای سلفی گرفتن باید تمام بخش‌های چهره شما مشخص باشد و در چارچوب گفته شده تنظیم شود.

در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.
برای ثبت نام ثنا با گوشی در سلفی گرفتن باید تمام چهره مشخص باشد.
  • تهیه ویدیو از اجرای حرکات دست یا مشخص کردن جمله

در این مرحله از احراز هویت شما می‌توانید حرکات دست را اجرا یا یک جمله مشخص را بخوانید و آپلود کنید.

در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.
برای ثبت نام ثنا با گوشی باید ویدیو خواسته شده را بارگزاری کنید.

مراحل احراز هویت که به پایان رسید، اطلاعات شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و دوباره به سایت ثنا باز می‌گردید و پیامی مشابه  پیام زیر برای شما نشان داده خواهد شد.

در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.
در این قسمت از ثبت نام ثنا با گوشی پیام موفقیت آمیز بودن احراز هویت را دریافت میکنید.

مرحله پنجم دریافت رمز شخصی در ثنا

اگر نتیجه احراز هویت شما صحیح باشد، پیامکی حاوی رمز شخصی ثنا برای شما صادر خواهد شد، در غیر اینصورت پیامک عدم تایید احراز هویت را دریافت خواهید کرد.

در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.
در صورت دریافت این پیام یعنی احراز هویت با موفقیت انجام شده است.

مراحل ثبت نام ثنا با گوشی برای افراد حقوقی

اشخاصی حقوقی نیز مانند اشخاص حقیقی برای استفاده از خدمات آنلاین سامانه ثنا باید ثبت نام کرده باشند، اما اشخاص حقوقی نمی توانند تمام مراحل به صورت غیر حضوری انجام دهند، زیرا مراجعه به دفاتر خدمات قضایی برای اشخاص حقوقی الزامی است.

همچنین برای پیدا کردن دفاتر خدمات قضایی در استان خود میتوانید فرم زیر را پر کنید تا لیست مراکز قضایی و خدماتی را دریافت نمایید.

مراحل ثبت نام سامانه ثنا با گوشی از طریق اپلیکیشن عدالت همراه

برای ثبت نام در سامانه ثنا از طریق اپلیکیشن عدالت همراه ابتدا شما باید این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید، برای دانلود اپلیکیشن ثنا، شما باید ادرس سامانه ثنا adliran.ir. را در مرورگر خود جست وجو کنید تا وارد صفحه‌های مانند صفحه زیر شوید.

در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.
برای ثبت نام در سامانه ثنا از طریق اپلیکیشن عدالت همراه ابتدا شما باید این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

 سپس وارد قسمت اطلاع رسانی شوید و گزینه دانلود اپلیکیشن عدالت همراه را انتخاب نمایید و آن رو بر روی سیستم گوشی خود نصب کنید.

در این قسمت تصویری از ثبت نام ثنا با گوشی قرار داده شد.
بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

هنگامی که نرم افزار عدالت همراه را بر روی گوشی خود نصب کردید وارد آن شوید سپس گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید، از آنجا که مراحل ثبت نام از طریق مرورگر و اپلیکیشن عدالت همراه یکسان است همان مراحلی که در قسمت فوق بیان کردیم را باید طی کنید تا در این سامانه ثبت نام نمایید.

چند نکته کاربردی برای ثبت نام ثنا با گوشی

در این قسمت از مقاله میخواهیم چند نکته کاربردی برای ثبت نام با گوشی بیان کنیم که دارای اهمیت می‌باشند.

  • برای فرایند ثبت نام از طریق مرورگر بهتر است از مرورگر کروم استفاده کنید.
  • مرورگر گوشی خود را بروز رسانی نمایید.
  • ثبت نام در این سامانه برای افراد زیر ۱۸ سال مجاز نیست.
  • در صورتی که سایت ثنا باز نشد از سایت پشتیبانی استفاده کنید، پس از ورود به سایت پشتیبانی ابلاغ الکترونیک قضایی باید بر روی گزینه (من در این سایت ثبت نام نکرده ام کلیک کنید) تا به سایت اصلی انتقال پیدا کنید.
  • افرادی که در خارج از کشور هستند امکان دسترسی به سایت ثنا را ندارند، انها می‌توانند از طریق اپلیکیشن عدالت همراه ثبت نام کنند البته یک راه قانونی هم وجود دارد این است که به سفارت ایران در آن کشور مراجعه کنند.
  • همانطور که در مقاله هم اشاره کردیم مراحل ثبت نام ثنا با گوشی از طریق اپلیکیشن عدالت همراه و مرکر گر گوشی یکسان می‌باشد، اما نحوه ورود متفاوت است.
  • روند ثبت نام برای اشخاص حقوقی با اشخاص حقیقی متفاوت است و افراد حقوقی باید در قسمتی از مراحل ثبت نام به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند. در صورتی که اشخاص حقیقی می‌توانید همه مراحل را به صورت غیر حضوری انجام دهند.
  • برای ثبت نام در سامانه ثنا باید اینترنت پر سرعتی داشته باشید، سعی کنید موقعیت جغرافیایی را انتخاب کنید که وضعیت انتن دهی بسیار خوبی داشته باشد.
  • سعی کنید برای ثبت نام ثنا با گوشی حتما از لینک‌های رسمی سامان ابلاغ استفاده کنید، زیرا ممکن است ته لینک‌ها ار نوع فیشینگ و جعل هویت باشد و از شما سواستفاده هویتی شود.
  • برای ثبت نام با گوشی در سامانه ثنا در گذشته اطلاعات هویتی مانند ادرس محل سکونت و محل و شماره تماس الزامی بود، اما امروزه نیازی به انها نیست.
  • سعی کنید ثبت نام سامانه ثنا با گوشی را در محیط‌های عمومی انجام ندهید، زیرا اطلاعات شخصی شما در معرض دسترسی افراد دیگر قرار می‌گیرد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم ثبت نام سامانه ثنا با گوشی و نحوه ثبت نام را بیام کنیم همانطور که گفتیم شما از طریق مرورگر گوشی و نصب اپلیکیشن همراه می‌توانید در سامانه ثنا ثبت نام کنید، چنانچه در خصوص ثبت نام ثنا با گوشی سوالی دارید می‌توانید با استفاده از شمار‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

موسسه نوین وکیل بسیار مفتخر است که با جمعی از وکلای مجرب و متخصص می‌تواند خدمات حقوقی را به هموطنان خود از سراسر کشور ارائه بدهد.

2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام ثنا با گوشی: راهنمای جامع ثبت نام ثنا با گوشی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *