رویت ابلاغیه در سامانه ثنا: ‌نحوه مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا:9099070545

در این قسمت تصویری از مراحل رویت ابلاغیه در سامانه ثنا قرار داده شد.

رویت ابلاغیه در سامانه ثنا چگونه است؟ اولین و مهم‌ترین حق قانونی پس از اقامه دعوا علیه شخص این است که فرد از اقامه دعوا علیه خود اگاه شود و علت این تاکید هم این است که فرد فرصت دفاع از خود را داشته باشد.

اطلاع فرد از اقامه دعوا علیه او از طریق ابلاغ اوراق قضایی امکانپذیر می‌باشد، در گذشته با استفاده از کاغذ و توسط مامورین ابلاغ انجام می‌گرفت، اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از اینترنت و ابزار‌های ارتباطی و آنلاین، ابلاغیه‌ها به صورت اینترنتی و در سامانه ثنا ابلاغ می‌شوند.

همچنین مطالعه نمایید: وکیل طلاق توافقی در مشهد

در حقیقیت ابلاغیه سامانه ثنا همان ابلاغ کاغذی است که به شکل الکترونیکی به اشخاص ابلاغ می‌گرد، رویت ابلاغیه در سامانه ثنا مستلزم ثبت نام در این سامانه است و پس از ثبت نام می‌توانید با استفاده از کد ملی و کد ثنا برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا اقدام کنید.

توصیه میشود در این زمینه مقاله های برنامه ورود به سامانه ثنا و ثبت نام ثنا با گوشی را مطالعه کنید.

در این مقاله میخواهیم ابلاغیه الکترونیکی را معرفی کنیم و نحوه ورود به سامانه ثنا و رویت ابلاغیه در سامانه ثنا را مورد بررسی قرار دهیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

قبل از اینکه در مورد نحوه رویت ابلاغیه در سامانه ثنا توضیح دهیم، ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا چیست؟

قبل از اینکه به سوال فوق پاسخ دهیم باید مفهوم ابلاغیه و سامانه ثنا را بیان کنیم.

پس از اقامه دعوا، سیستم قضایی موظف است که به عنوان یک نهاد بی طرف، طرفین دعوا را از روند پرونده آگاه سازد، ابلاغ دادخواست، احضار شهود و ابلاغ رای صادر شده و وقت دادرسی نمونه‌ای از اطلاع رسانی‌ها هستند.

برای اطلاع رسانی، اطلاعات مربوط را در برگه‌ای درج می‌کنند و برای طرفین دعوا ارسال می‌نمایند و براساس قانون به یکی از طرفین دعوا ابلاغ می‌شود که به ان ابلاغیه می‌گویند.

تا قبل از سال ۱۳۹۵‌ و ایجاد سامانه ثنا، ابلاغیه‌ها به شکل حضوری و توسط مامورین انجام می‌شد، اما با طراحی و راه اندازی سامانه ثنا بسیاری از خدمات قضایی به شکل اینترنتی و غیر حضوری انجام می‌گیرد.

سامانه ثنا امکانات و خدمات متعددی برای مراجعین دستگاه قضا فراهم کرده است که رویت ابلاغیه در سامانه ثنا از مهم‌ترین امکانات می‌باشد.

سایت اصلی ابلاغیه الکترونیکی

در قسمت فوق ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا را به طور کامل توضیح دادیم و گفتیم که ابلاغیه الکترونیکی جایگزین ابلاغیه کاغذی شده است و به اصحاب دعوا از طریق سامانه ثنا ابلاغ می‌شود. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به معرفی سایت اصلی ابلاغیه ثنا بپردازیم.

آدرس سایت اصلی ابلاغیه سامانه ثنا ebagh.adliran.ir بوده که مراجعین دستگاه قضایی با ورود به این سایت امکان مشاهده ابلاغیه الکترونیکی را دارند، برای استفاده از امکانات سایت اصلی ابلاغیه الکترونیکی شما باید در این سامانه ثبت نام کرده باشید که ثبت نام به دو صورت ثبت نام حضوری یا ثبت غیر حضوری و آنلاین انجام می‌شود.

پس از ثبت نام یک نام کاربری و رمز شخصی در اختیار فرد متقاضی قرار میگیرد که می‌تواند با استفاده از آنها وارد سامانه اصلی ابلاغیه الکترونیکی شود و از خدمات این سایت استفاده کند.

ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثنا

همانطور که در قسمت فوق گفتیم باید برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا به سایت اصلی ابلاغیه الکترونیکی مراجعه کرده و همچنین از قبل در این سامانه ثبت نام کرده باشید.

نحوه ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثنا به شرح زیر است:

  • مرورگر گوشی یا سیستم خود را باز کرده و آدرس سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثنا یعنی adliran.ir را سرچ کنید تا به صفحه اصلی سایت ثنا وارد شوید که مطابق با تصویر زیر شما با کد ملی و کد ثنا خود را در کادر مربوطه وارد کنید.
در این قسمت تصویری از مراحل رویت ابلاغیه در سامانه ثنا قرار داده شد.
امکان رویت ابلاغیه در سامانه ثنا وجود دارد.
  • در مرحله بعد یک رمز موقت به شماره شما پیامک می‌شود که در کادر مربوطه باید وارد کنید و گزینه ورود را کلیک نمایید.
در این قسمت تصویری از مراحل رویت ابلاغیه در سامانه ثنا قرار داده شد.
برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا لازم است رمز موقت ارسال شده را وارد کنید.
  • همانطور که در قسمت زیر مشاهده می‌کنید وارد صفحه جدیدی می‌شوید که به معنای ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیکی قضایی می‌باشد.
در این قسمت تصویری از مراحل رویت ابلاغیه در سامانه ثنا قرار داده شد.
برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا وراد این صفحه میشوید.

رویت ابلاغیه در سامانه ثنا

پس از ورود به سامانه ثنا شما می‌توانید ابلاغیه‌های الکترونیکی خود را مشاهده کنید. در این قسمت از مقاله قصد داریم مراحل رویت ابلاغیه الکترونیکی را بیان کنیم، مراحل رویت ابلاغیه در سامانه ثنا بسیار ساده است و مطابق با تصاویر زیر می‌باشد:

  • پس از ورود به سامانه ثنا با صفحه‌ای مشابه صفحه تصویر بالا رو به رو میشوید.
  • برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا در سایت اصلی ابلاغ، گزینه‌ رویت ابلاغیه‌های جدید را کلیک کنید همانطور که در قسمت زیر مشاهده میکنید با انتخاب گزینه مشاهده نسخه چاپی ابلاغیه می‌توانید متن ابلاغیه را مشاهده کنید، همچنین با کلیک گزینه دریافت نسخه چاپی از ابلاغیه خود پرینت بگیرید.
در این قسمت تصویری از مراحل رویت ابلاغیه در سامانه ثنا قرار داده شد.
برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا در سایت اصلی ابلاغ، گزینه‌ رویت ابلاغیه‌های جدید را کلیک کنید.

پس از ورود به سامانه ثنا پنج امکان برای مشاهده و رویت ابلاغیه الکترونیکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که عبارتند از:

  • ابلاغیه‌های جدید: ابلاغیه‌های الکترونیکی که توسط شما دیده نشده است در بخش ابلاغیه‌های جدید قرار دارد.
  • ابلاغیه‌های مشاهده شده: ابلاغیه‌هایی که توسط صاحب حساب ثنا دیده شده است در این بخش قرار دارد.
  • دریافت با رمز: این بخش امکان مشاهده و چاپ ابلاغیه‌ها را با استفاده از رمز پرونده می‌دهد.
  • دریافت با شماره: در بخش دریافت با شماره سامانه ثنا می‌توانید با استفاده از شماره ابلاغیه، ابلاغیه الکترونیکی مورد نظر را مشاهده کنید.
  • سامانه آگهی الکترونیک: در بخش سامانه اگهی الکترونیک افراد می‌توانند لیستی از اگهی‌های قضایی منتشر شده را مشاهده کنند.

رویت ابلاغیه در سامانه ثنا با کد ملی

همانطور که در قسمت‌های قبل نیز بیان کردیم برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا باید در سایت اصلی ثبت نام کرده باشید که پس از اتمام ثبت نام یک کد در اختیار شما قرار میگیرد که کد ثنا نامیده می‌شود و برای ورود سامانه ثنا به این کد نیاز دارید.

برای ورود به سامانه ثنا و رویت ابلاغیه‌های الکترونیکی علاوه بر کد ثنا شما به کد ملی نیز احتیاج دارید و هیچ گونه اطلاعات هویتی دیگر نمی تواند جایگزین ان شود.

با استفاده ار کد ملی و کد ثنا می‌توانید وارد صفحه اصلی سامانه ابلاغ شوید و ابلاغیه‌های الکترونیکی خود را مشاهده کنید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی بدون رمز شخصی

رمز شخصی همان کد ثنا است که پس از ثبت نام در اختیار شخصی متقاضی قرار میگیرد و با استفاده از ان و کد ملی می‌تواند وارد سامانه ابلاغ شود و ابلاغیه‌های الکترونیکی خود را مشاهده کند.

در صورتی که شما رمز شخصی ثنا خود را فراموش کرده یا به هر دلیلی به آن دسترسی ندارید می‌تواند در سامانه ثنا بر روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کنید و رمز عبور جدیدی را دریافت نمایید.

کلام اخر

در این مقاله تلاش کردیم که رویت ابلاغیه در سامانه ثنا را به طور کامل بیان کنیم چنانچه در این زمینه سوالی دارید با شماره 02166901176 تماس حاصل نمایید و سوالات خود را از وکلای نوین وکیل بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *