شکایت از همسایه مزاحم- نحوه شکایت از همسایه مزاحم

شکایت از همسایه مزاحم به علت ایجاد مزاحمت‌های پی در پی و سلب آرامش شما امکان پذیر است و افراد می‌توانند با ثبت دادخواست در دفاتر خدمات قضایی برای شکایت از همسایه مزاحم اقدام نمایند.

امروزه نحوه زندگی در جامعه به گونه‌ای شده است که اغلب مردم در ساختمان‌های چند طبقه سکونت کرده و در هر واحد یک خانواده مستقر است و می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند.

تغییر سبک زندگی مردم باعث شده است تا روابط افراد با یکدیگر نباشد به صورت مثال این که همسایه‌ای با همسایه دیگر دچار اختلاف شود به ندرت اتفاق می‌افتاده اما امروز به صورت مکرر شاهد بروز چنین اختلافاتی هستیم.

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم در خصوص نحوه شکایت از همسایه مزاحم و نحوه آن و مصادیق مزاحمت‌های همسایه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه شوید.

مصادیق مزاحمت‌های همسایه

یکی از دلایل اصلی شکایت از همسایه ایجاد مزاحمت است، در واقع همسایه با انجام رفتارهایی موجب برهم زدن آسایش عمومی شود، در این بخش از مقاله می‌خواهیم مصادیق مزاحمت‌های همسایه را بیان کنیم.

  • سر و صدای بیش از حد و نا متعارف
  • عدم پرداخت سهم شارژ ساختمان
  • عدم رعایت بهداشت در فضای ساختمان
  • درگیری با اعضای مختلف ساختمان
  • انداختن زباله در محوطه اصلی ساختمان
  • وارد نمودن خسارت به بخش‌های مختلف ساختمان
  • توهین به سایر ساکنین ساختمان

اثبات تخلف همسایه

چنانچه یکی از همسایه‌ها تخلفی را مرتکب شد باید به او هشدار دهید و اگر مجدد رفتار خود را انجام دهد باید به دلیل تخلف رخ داده از وی شکایت کنید.

بنابراین در صورت بروز تخلف توسط همسایه شما می‌توانید از وی شکایت کنید، اما باید مدارک و مستندات کافی داشته باشید تا تخلف آن را اثبات کنید.

در حالت کلی موثر‌ترین راه حل برای رفع اختلافات طرفین شکایت کردن است و این شکایت می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد زیرا از وقوع آن توسط سایر افراد جلوگیری می‌کند.

شکایت از همسایه مزاحم بابت سر و صدا

همانطور که در قسمت‌های فوق بیان کردیم یکی از مصادیق مزاحمت همسایه ایجاد سر و صدا است، در صورتی که همسایه شما در طول روز سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند و آرامش شما را بر هم می‌زند می‌تواند به دلیل سر و صدا از او شکایت کرد.

شکایت از همسایه مزاحم بابت سر و صدا به روش‌های مختلفی امکان پذیر است، در وهله اول می‌توان از مدیر ساختمان بخواهید تا در خصوص سر و صدای که ایجاد می‌کند به او تذکر دهد، اما در صورتی که به تذکر مدیر ساختمان توجه نکرد می‌تواند از شکایت کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید:توهین و فحاشی در فضای مجازی

شکایت از همسایه مزاحم در آپارتمان

امروز شهر نشینی نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است و آپارتمان‌ها جای خانه‌های ویلایی قدیمی را در سطح شهر گرفته اند.

معمولا آپارتمان‌ها را با طبقات بسیار زیادی می‌زند و در هر طبقه دو الی سه واحد وجود دارد، بنابراین ممکن است همسایه‌ها با یکدیگر اختلاف پیدا بکنند.

در آپارتمان اگر همسایه‌ای تخلفی را انجام دهد یا هر یک از مصادیق مزاحمتی که در قسمت‌های قبل برای شما بیان کردیم رخ دهد می‌تواند از او شکایت کرد.

راه‌های شکایت از همسایه مزاحم

در قسمت‌های قبل درباره مزاحمت همسایه و مصادیق آن صحبت کردیم در این بخش از مقاله می‌خواهیم راه‌های شکایت از همسایه مزاحم را برای شما بیان کنیم.

شکایت از همسایه از طریق جلسه با مدیر ساختمان

یکی از روش‌های ابتدایی شکایت از همسایه مزاحم برگزاری جلسه با مدیر ساختمان است قبل از اینکه بخواهید در مراجع قضایی برای شکایت از همسایه مزاحم اقدام کنید بهتر است که مشکل خود را به صورت مستقیم با مدیر ساختمان مطرح کنید.

با توجه به قوانین آپارتمان‌ها باید شخصی را به عنوان مدیر انتخاب کنند تا بتواند به امور جاری ساختمان رسیدگی کند و تخلفاتی را که رخ می‌دهد را بررسی نماید.

در حقیقت می‌توان قبل از شکایت در مراجع قضایی به روش مسالمت آمیز اختلافات پیش آمده را برطرف کرد و با برگزاری جلسه در ساختمان مزاحمت‌های همسایه را بازگو کرده و تخلفات او را گوشزد کنید.

شکایت از همسایه از طریق ارسال اظهار نامه

ارسال اظهار نامه یکی دیگر از روش‌های شکایت از همسایه مزاحم است، ارسال اظهار نامه روش قانونی برای طرح دعوای مختلف می‌باشد اما می‌توان برای شکایت از همسایه مزاحم از آن استفاده کرد.

در صورتی که با برگزاری جلسه با مدیر ساختمان مشکلتان با همسایه رفع نشد می‌توانید از طریق اظهار نامه اقدام کنید.

با ارسال اظهار نامه برای شکایت از همسایه مزاحم در واقع به روش قانونی به ساکنین متخلّف آپارتمان هشدار داده می‌دهد که از انجام رفتار‌های خود که موجب سلب آرامش و آسایش اهالی ساختمان شده است خودداری کنند.

اگر در صورت ارسال اظهار نامه همسایه باز هم به ایجاد مزاحمت‌های خود پایان ندهد می‌توان از طریق مراجع قضایی اقدام به ثبت شکایت کرد.

حتما بخوانید:سند ملک مشاع- شرایط دریافت سند ملک مشاع

شکایت از همسایه از طریق پلیس ۱۱۰

یکی دیگر از راه‌های شکایت از همسایه پلیس ۱۱۰ است، گاهی اوقات مزاحمت‌های همسایه می‌تواند رفتار مجرمانه داشته باشد که می‌توان از طریق پلیس ۱۱۰ برای شکایت اقدام کرد.

به طور مثال اگر همسایه طبقه بالایی استعمال مواد مخدر نماید که موجب آزار و اذیت شود می‌تواند این تخلف را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهید تا اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

هنگامی که پلیس وارد محل مسکونی شود و همسایه در حین بروز جرم باشد پلیس می‌تواند گزارش از اقدامات او را صورت جلسه کند و این صورت جلسه دلیل محکمی برای طرح شکایت از همسایه مزاحم می‌باشد.

شکایت از همسایه از طریق مراجع قضایی

مراجعه به مراجع قضایی یکی دیگر از راه‌هایی است که برای شکایت از همسایه مزاحم تعیین شده است، در صورتی که روش‌های قبل برای شکایت از همسایه مزاحم موثر نبود می‌توان با مراجعه به مراجع قضایی اقدام به شکایت از همسایه مزاحم کرد.

برای شکایت از همسایه مزاحم در مراجع قضایی باید دلیل کافی و قطعی داشته باشید در حقیقت دادگاه مزاحمت‌هایی که شدید نیستند را برای طرح شکایت از همسایه بررسی نمی کند.

برای شکایت قانونی از همسایه مزاحم باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کرد و شکایتی را در این زمینه تنظیم و ثبت کنید.

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم امید است اطلاعاتی که درباره شکایت از همسایه مزاحم در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید با شماره‌های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *