نحوه شکایت پیش فروش آپارتمان | وکیل پیش فروش آپارتمان

در پیش فروش آپارتمان قرارداد به صورت کاملا رسمی است و این قرارداد تنها در دفاتر اسناد رسمی ثبت می‌شود. در نتیجه قراردادهایی که به صورت دستی نوشته می‌شوند و یا توسط دفتر املاک منعقد می‌گردند فاقد اعتبار بوده و ارزش ندارند.

 

قوانین انعقاد قرارداد پیش فروش آپارتمان

  1. فروشنده و خریدار باید با یکدیگر آشنا باشند و ذکر زمان تحویل واحد مسکونی به صورت حدودی در این قرارداد مهم است.
  2. کلیه مشخصات واحد مسکونی باید در این قرارداد ذکر شود.
  3. برگه فنی هر واحد مسکونی پیش از عقد قرارداد باید صادر شده باشد.
  4. جواز ساخت مورد تائید شهرداری باید موجود باشد.
  5. این قرارداد باید کاملا رسمی و در دفترخانه منعقد شود.

 

پیش فروش آپارتمان بدون تنظیم سند رسمی چه جرمی دارد؟

باتوجه به مواردی که در بالا نیز به آن اشاره کردیم تنظیم سند پیش فروش آپارتمان باید در دفتر ثبت اسناد صورت گیرد. در این باره اگر فردی بدون تنظیم سند به صورت رسمی برای پیش فروش آپارتمان اقدام کند، این کار جرم بوده و طبق ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان از ۹۱ روز الی ۱ سال حبس دارد و یا فرد متخلف ۲ یا ۴ برابر هزینه و اموال دریافت شده را باید به عنوان مجازات پرداخت کند.

 

همچنین در این باره باید بگوییم، مشاورین املاک نیز مجوز پیش فروش خانه را نداشته و تنها زمینه بستن این قرارداد را مشاورین املاک می‌توانند فراهم نمایند.این را نیز باید بگوییم که در صورت تخلف مشاوره املاک، پروانه کسب او در اولین بار به مدت یک سال تعلیق می‌شود و در صورت تکرار این مورد، تعلیق پروانه مشاوره املاک به مدت دوسال خواهد بود و اگر برای بار سوم نیز این اقدام صورت گیرد، پروانه مشاوره املاک باطل خواهد شد.

پیش فروش ساختمان

 

نمونه شکایت از پیش فروشنده آپارتمان

درست است که قراردادهای پیش فروش آپارتمان فرآیندی راحت دارند اما به این نکته نیز باید توجه کرد که بندهای این قرارداد باید منافع خریدار را نیز در نظر بگیرد و در مقابله با ضرر و زیان، خریدار حق شکایت داشته باشد. در این باره باید بگوییم، اگر فروشنده تعهدات خود را عمل نکرد، پیش خریدار با مدارک و مستندات موجود می‌تواند به یکی از دادسراهای شهر خود مراجعه کند و شکایت خود را مطرح سازد. در این رابطه، متن این شکایت مشابه متن زیر است:

 

موکل به نام آقا/خانم ……..در تاریخ …… با آقا/خانم …………در بنگاه معاملاتی …….. قراردادی در رابطه با پیش فروش یک آپارتمان منعقد کرده‌اند.

در این قرارداد مقرر می‌شود که ۶ دانگ از یک دستگاه آپارتمان شخصی به مساحت ……. و به پلاک ثبتی ……ساخته و تکمیل و در تاریخ…….. تحویل موکل گردد.

آقا/خانم……صاحب بنگاه……. هستند و تنظیم قراداد در این بنگاه صورت گرفته است.

بعد از رسیدن تاریخ تحویل، موکل بنده یعنی آقا/خانم ……. مطلع می‌شوند ملک هیچگونه پیشرفتی نداشته و با وجود آگاهی از قوانین مربوطه، قرارداد را در دفتر اسناد رسمی به ثبت نرسانده است و برای موکل اینجانب خسارات زیادی را فراهم آورده است.

با احترام

 

نمونه رای کیفری پیش فروش آپارتمان

باتوجه به اطلاعات ذکر شده در قراردادی که تنظیم شد و با نظر به اینکه قرارداد در تاریخ ……. منعقد شده و قانون پیش فروش آپارتمان در تاریخ …… اجرا شده است.

طبق قانون مشتکی عنه در سمت مشاور املاک، وظیفه راهنمایی برای تنظیم سند به صورت رسمی و ارجاع هر دو طرف به دفاتر تنظیم اسناد رسمی داشته و در مقام شخصی که پیش فروشنده است، مکلف به انجام تنظیم سند رسمی برای پیش فروش بوده است اما با این وجود از این کار خودداری کرده و موکل آقا/خانم ……. را هم از این حق مطلع نکرده و بدین صورت آقا/خانم …….. مطابق با ماده قانون پیش فروش ساختمان، به …. سال تعلیق پروانه کسب محکوم خواهد شد.

 

قانون پیش فروش آپارتمان به چه مواردی اشاره دارد؟

در سال ۱۳۸۹ قانونی با ۲۵ ماده و ۴ تبصره، تحت عنوان قانون پیش فروش آپارتمان تصویب شد که طبق این قانون واحد‌های ساختمانیِ مورد معامله قرار گرفته باید توسط فروشنده تکمیل شود و کلیه‌ی امکانات و ویژگی‌های ذکر شده در قرارداد باید در آپارتمان پیاده شود و در آخر ملک باید به خریدار رسمی تحویل داده شود.

وکیل پیش فروش ساختمان

 

وکیل پیش فروش آپارتمان

باتوجه به آمار رسمی، یکی از پیچیده‌ترین دعاوی حال حاضر در رابطه با مسئله‌ی پیش فروش آپارتمان بوده و به همین دلیل همواره داشتن یک وکیل خوب در این مورد پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید برای این مورد با مجموعه نوینوکیل در ارتباط باشید و از وکلای مجرب این مجموعه مشاوره بگیرید و کلیه امورات حقوقی مسئله پیش فروش آپارتمان را به وکیل پیش فروش آپارتمان خود بسپارید.

در مسئله وکیل پیش فروش آپارتمان باید بگوییم شما باید از یک وکیل ملکی مجرب استفاده کنید. تا در زمان قرارداد و مسائل مربوطه مشکلی برای شما به وجود نیاید.

در مورد قوانین حقوقی پیش فروش آپارتمان می تواندی از یک وکیل ملکی که در حوزه مشارکت در ساخت دارای تجربه می باشد کمک بگیرید.

 

در قرار داد پیش فروش آپارتمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در قرارداد پیش فروش آپارتمان باید به موارد بسیاری توجه کرد تا این موارد در آینده برای افراد سبب مشکل ساز نشوند که این موارد عبارتند از:

  1. مشخصات طرفین
  2. معرفی داوران
  3. تعداد طبقات
  4. موقعیت آپارتمان
  5. طبقه و واحد
  6. تعداد اتاق‌ها
  7. مواردی مثل پارکینگ، انباری، سیستم‌های گرمایشی
  8. نمای ملک
  9. نوع مصالح مصرفی
  10. زمان اتمام پروژه

 

چه موقع می‌توانیم از پیش فروشنده شکایت کنیم؟

اگر فروشنده مطابق با زمان تعیین شده واحد مربوطه را تحویل نداد و برخلاف توافقات عمل نمود، خریدار می‌تواند برای شکایت اقدام نمیاد.در این رابطه پیش فروشنده باید جریمه دیرکرد ماجرا را پرداخته و یا با مبلغی بالاتر با خریدار توافق نماید.

 

مراحل پیش فروش آپارتمان

در رابطه با مراحل پیش فروش آپارتمان باید بگوییم، دو طرف معامله باید برای ثبت قرارداد حتما به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایند و برای این کار خوب است از یک وکیل مجرب نیز کمک بگیرند. بعد از مراجعه با دفتر اسناد رسمی، قرارداد مطابق اصول این معامله نوشته می‌شود و هر دو طرف این قرارداد را امضا می‌کنند. در هنگام بستن قرارداد هر دو طرف باید به مواردی چون زمان تحویل، متراژ آپارتمان و نحوه پرداخت توجه کنند و قراردادی محکم بنویسند.

 

 

جلوگیری از کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان

باتوجه به اینکه کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و حتی ممکن است فردی یک ملک را به چندین نفر بفروشد. شما باید به موارد مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم و اطلاعات مفیدی در رابطه با این موارد به شما ارائه می‌دهیم.

 

  1. با قوانین و مقررات آشنا باشید

متاسفانه عدم آگاهی افراد همواره باعث کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان شده و بسیاری از افراد در این مورد زیان می‌بینند و در دام کلاهبرداران می‌اُفتند. پس در اولین مورد بهتر است با قوانین و مقررات آشنا شوید.

 

  1. از یک وکیل مجرب استفاده کنید

بسیاری از افراد برای اینکه هزینه‌ای متحمل نشوند خود وارد مسئله‌ی قرارداد پیش فروش آپارتمان می‌شوند و در موارد متعددی به دام می‌اُفتند. در این باره باید به شما بگوییم ابتدا از عجله برای عقد قرارداد جلوگیری کنید و از یک وکیل مجرب نیز استفاده نمایید‌.

 

  1. مراقب کلاهبرداری به روش متراژهای غیرواقعی باشید

یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری استفاده از متراژهای غیرواقعی است. بسیاری از کلاهبرداران سعی می‌کنند با ارائه اطلاعات نادرست از جمله گفتن متراژ غیرواقعی برای ملک از خریدار سوء استفاده نمایند که در این باره شما باید در هنگام قرارداد دقیق باشید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

شکایت پیش فروش ساختمان

 

اطلاعاتی درباره‌ی قرارداد پیش فروش آپارتمان

در قرارداد پیش فروش آپارتمان یک واحد مسکونی قبل از ساخت به فروش می‌رسد. این یعنی پیش از آنکه ملک قابل سکونت باشد، شخصی این ملک را خریداری می‌نماید. قرارداد پیش فروش آپارتمان همان‌طور که گفتیم در سال ۸۹ در ۲۵ ماده و ۴ تبصره تصویب شد و شما در سایت وزارت راه و شهرسازی می‌توانید کلیه‌ی جزئیات این قوانین را مشاهده نمایید.

مطابق با این قوانین، یک واحد با هر نوع کاربری تکمیل می‌شود و بعد از پایان این عملیات به مالکیت شخص دیگری در می‌آید.

 

ثبت قرارداد به صورت قانونی

برای مسئله پیش فروش آپارتمان حتما باید قرارداد به صورت قانونی در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود و شما نباید به هیج عنوان این قرارداد را در دفاتر املاک ثبت کنید. همچنین قرارداد دستی نیز اعتبارات لازم را ندارد و شما باید به این مورد نیز توجه کافی را داشته باشید.

 

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با نحوه شکایت پیش فروش آپارتمان و وکیل پیش فروش آپارتمان سخن گفتیم و در این رابطه اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دادیم و اینک در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم برای این قرارداد از یک وکیل مجرب استفاده کنید تا با خیالی آسوده ملک خود را تحویل بگیرید. در این رابطه، مجموعه نوینوکیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *