حق الوکاله وکیل طلاق توافقی-نرخ و هزینه وکیل طلاق توافقی

حق الوکاله وکیل طلاق توافقی هزینه‌ای دست کا وکیل در قبال حل پرونده طلاق توافقی به سرانجام رساندن آن از موکل خود دریافت می‌کند.

نمی توانیم نرخ وکیل طلاق توافقی را به صورت یکسان بیان کنیم زیرا عوامل مختلفی در تعیین حق الوکاله طلاق توافقی موثر است، انتخاب وکیل طلاق توافقی مزایای زیادی دارد و به فرد کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از همسر خود جدا شوند و هیچ یک از حقوق مالی و غیر مالی او پایمال نشود.

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم به حق الوکاله وکیل طلاق توافقی و نرخ وکیل طلاق توافقی بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

حق الوکاله وکیل طلاق توافقی چقدر است؟

در سال‌های اخیر آمار طلاق بسیار افزایش پیدا کرده است و زوجین طلاق را بهترین راه حل برای پایان دادن به اختلافات می‌دانند.

طلاق نیز مبحث پیچیده‌ای است و قوانین مختلفی را در بر میگیرد و پرونده‌های طلاق تنها با حضور وکیل راهگشا هستند و چه بسیار پرونده‌هایی که به دلیل عدم آگاهی از قوانین به نتیجه مطلوب نرسیدند به همین دلیل افراد سعی می‌کنند در پرونده‌های طلاق از یک وکیل مجرب کمک بگیرند.

افرادی که خواهان طلاق توافقی هستند نیز باید یک وکیل طلاق توافقی را برای حل پرونده خود انتخاب کنند حال شاید به دنبال این باشند که بدانند حق الوکاله وکیل طلاق توافقی چقدر است؟

حق الوکاله وکیل طلاق توافقی براساس معیارها و پارامتر‌هایی مشخص می‌شود و نمی توان هزینه واحدی را اعلام کنیم همچنین هر وکیل معیارهای خاصی را برای تعیین حق الوکاله دارد و لزوما حق الوکاله دو وکیل یکسان نیست.

نرخ مشاوره با وکیل طلاق توافقی

نرخ مشاوره با وکیل طلاق توافقی نیز بر حسب عوامل مختلفی تعیین می‌شود و نمی توانیم یک نرخ یکسان را برای جلسه مشاوره با وکیل طلاق توافقی بیان کنیم.

نرخ مشاوره با وکیل طلاق توافقی به تعداد جلسات مشاوره، مدت زمان مشاوره، راهکارهایی ارائه شده توسط مشاور، خدمات ارائه شده توسط مشاور و… بستگی دارد.

عوامل موثر در تعیین حق الوکاله وکیل

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی در تعیین حق الوکاله وکیل طلاق توافقی نقش دارند هر کسی مطابق با معیار‌های خود بهترین وکیل را برای طلاق توافقی انتخاب می‌کند و همین موضوع نقش مهمی در هزینه وکیل طلاق توافقی دارد در این بخش از مقاله می‌خواهیم عوامل موثر در تعیین حق الوکاله وکیل را بیان کنیم.

  • نوع پرونده: طلاق دارای پیچیدگی و قوانین خاصی است که هر پرونده‌های طلاق دارای شرایط خاصی هستند که هزینه را می‌توانیم بر حسب پیچیدگی پرونده تعیین کنیم البته لازم است بگوییم هزینه وکیل برای طلاق توافقی بسیار کمتر از انواع دیگر طلاق است.
  • محل فعالیت: محل فعالیت و دفتر وکالت وکیل یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین حق الوکاله است اینکه دفتر وکالت او در تهران یا شارستان‌های دیگر در یک مکان گران شهر یا متوسط تعداد پرسنل دفتر و … در تعیین حق الوکاله نقش مهمی دارند.
  • مرحله رسیدگی: مرحله رسیدگی نیز یکی از عوامل موثر در تعیین حق الوکاله است، یعنی پرونده در کدام یک از مرحله بدوی، تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی باشد به طور کلی ار یک از این مراحل هزینه مخصوص به خود را دارد چون وکیل باید برای بررسی پرونده و روند بهتر پرونده دقت زیادی خرج کند.

همچنین مطالعه نمایید: هزینه طلاق توافقی

  • تجربه: تجربه یکی از عوامل مهم انتخاب وکیل و تعیین دستمزد آن است، ار چه تبحر و تجربه وکیل در حل پرونده طلاق بیشتر باشد امکان رسیدن به نتیجه مطلوب در پرونده برای شما نیز بیشتر می‌شود و وکیل حق الزحمه بیشتری نیز دریافت می‌کند زیرا با استفاده از تجربه سعی می‌کند از مواد قانونی به نفع شما در دادگاه استفاده کند.

 

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم چنانچه در خصوص حق الوکاله وکیل طلاق توافقی سوالی دارید می‌توانید با استفاده از شماره02166901176 با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *