دادخواست مطالبه مهریه و تامین خواسته- نمونه دادخواست مطالبه مهریه و تامین خواسته

دادخواست مطالبه مهریه و تامین خواسته معمولا با یکدیگر ارائه می‌شوند در واقع بسیاری از خانم‌هایی که قصد مطالبه مهریه را دارند برای جلوگیری از فرار آقایان از پرداخت مهریه درخواست تامین خواسته را نیز می‌دهند تا اموال زوج توقیف شود.

بسیاری از آقایان در هنگام درخواست زوج برای مطالبه مهریه اقدام به انتقال اموال خود به دیگری می‌کنند تا از پرداخت مهریه به صورت نقد فرار کنند در این صورت زوجه باید در هنگام درخواست مطالبه مهریه اقدام به تنظیم و تقدیم دادخواست تامین خواسته نیز نماید تا اموال مرد ثبت و ضبط و توقیف شود.

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم نمونه دادخواست مطالبه مهریه و تامین خواسته را برای شما ارائه دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

نمونه دادخواست مطالبه مهریه

خواهان: …. (نام زوجه)

 

خوانده: …… (نام زوج)

 

وکیل یا نماینده قانونی: …. (در صورت داشتن وکیل، نام و نام خانوادگی نوشته می‌شود)

 

تعیین خواسته و بهای آن: تقاضای محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ ……. ریال تعداد … سکه تمام بهار آزادی مقوم به مبلغ …….. ریال) به عنوان مهریه به نرخ روز با احتساب کلیه خسارات قانونی اعم از هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل

 

دلایل و منضمات دادخواست: 1 ) فتوکپی مصدق کارت ملی  2 ) فتوکپی مصدق سند نکاحیه

 

ریاست محترم دادگاه عمومی شهرستان …………

با سلام، احتراما به استحضار می‌رساند اینجانب به دلالت سند نکاحیه شماره ……… تنظیمی در دفتر رسمی ازدواج شماره …… در تاریخ ……… بهعقد نکاحرسمی و قانونی خوانده در آمدم . که وفق مفاد مندرج در عقدنامه تعداد ……… سکه طلای بهار آزادی (مبلغ …… ریال) به عنوان مهریه بر ذمه خوانده تعیین و توافق گردید . با عنایت به اینکه، با وجود ارسالاظهارنامه مطالبه مهریه، تاکنون اقدامی درجهت پرداخت آن ننموده است .

فلذا درخواست اتخاذ تصمیم شایسته به صدور حکم بایسته دائر به وصول مهریه به اینجانب به نرخ روز (بر اساس شاخص بانک مرکزی) با احتساب کلیه خسارات قانونی اعم از هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل مورد استدعاست.

همچنین مطالعه کنید:دادخواست مطالبه مهریه سکه- نمونه دادخواست مطالبه مهریه سکه

نمونه دادخواست تامین خواسته

خواهان: …….. نام پدر:  شغل: محل اقامت: …………

خوانده: …….. نام پدر: شغل:  محل اقامت: ……. .

وکیل: سید محمد اندرزگو وکیل پایه یک دادگستری نشانی: …..

تعیین خواسته و بهای آن: تامین خواسته (تامین خواسته مبنی بر مطالبه مهریه به میزان 110 عدد سکه تمام بهار آزادی)

دلایل و منضمات:

1- وکالت نامه به شماره ….. مورخ…. میزان تمبر مالیاتی به مبلغ …… ریال باطل شد.

2- شناسنامه به شماره ….مورخ……

3- رونوشت سند ازدواج به شماره … مورخ……

ریاست محترم دادگاه خانواده

با سلام

احتراماًبه استحضار عالی می‌رساند مستنداً به سند نکاحیه شماره … صادره از دفتر ازدواج شماره …. تهران، موکل در تاریخ…. با میزان110 عدد سکه طلاق تمام بهار آزادی به عقد دائم خوانده محترم در آمده اند لذا با تقدیم دادخواست تامین خواسته نسبت به مهریه مندرج در سند نکاحیه و نظر به فوریت امر مستنداً به بند الف ماده 108 و بخش اخیر ماده 117 قانون آیین دادرسی مدنی تقاضای صدور تامین خواسته و به جهت حساسیت و فوریت امر و بیم اخفای اموال از سوی خوانده، اجرای آن پیش از ابلاغ از محضر عالی مورد استدعاست.

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم امید است نمونه دادخواست مطالبه مهریه و تامین خواسته را که برای شما ارائه دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *