مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی-‌ شرایط و مراحل مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی

مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی زمانی امکانپذیر است که مهریه زوجه بر ذمه پدر شوهر باشد و او فوت شده و اموالی از او برجای مانده باشد، در این صورت زوجه می‌تواند با تقدیم دادخواست مطالبه مهریه، مهریه خود را از ماترک پدر شوهر متوفی اخذ نماید.

مهریه مالی است که زوج پس از عقد نکاح موظف است که به زوجه بپردازد و در صورتی که در عقد نامه قید شده باشد که پدر زوج مسئول پرداخت مهریه است زوجه می‌تواند مهریه خود را از او مطالبه کند.

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم شرایط و مراحل مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی را بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

مطالبه مهریه از پدر شوهر

مطابق قانون مهریه و تعیین آن یکی از شروط مهم برای صحت عقد می‌باشد و پس از جوری شدن عقد نکاح زوجه مالک مهریه است و می‌تواند هرگونه دخل و تصرفی در آن داشته باشد.

بنابراین زوجه هر زمان که بخواهد می‌تواند مهریه را از زوج مطالبه کند و زوج موظف است که برای پرداخت مهریه اقدام کند، حال اگر در عقد نامه قید شده باشد که پرداخت مهریه بر ذمه پدر شوهر است زوجه باید دادخواست مطالبه مهریه را به دادگاه ارائه دهد تا بتواند مهریه خود را از پدر شوهر مطالبه کند.

آیا از پدر شوهر متوفی می‌توان مهریه را مطالبه کرد؟

حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا از پدر شوهر متوفی می‌توام مهریه را مطالبه کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در صورتی می‌تواند از پدر شوهر متوفی مهریه را مطالبه کرد که در عقد نامه قید شده باشد که پدر شوهر متوفی مسئول پرداخت مهریه بوده است و اگر در زمان حیات برای پرداخت مهریه اقدامی نکرده است زوجه پس از فوت او می‌تواند درخواست مطالبه مهریه از اموال ماترک پدرشوهر نماید تا بر این اساس از اموال برجای مانده از پدر شوهر مهریه خود را مطالبه کند.

مراحل مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی

در قسمت فوق به این سوال پاسخ دادیم که آیا از پدر شوهر متوفی می‌توان مهریه را مطالبه کرد در این بخش می‌خواهیم مراحل مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی را بیان کنیم.

  • تنظیم و ثبت دادخواست مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی در دفاتر خدمات قضایی
  • ضمیمه کردن مدارک لازم به دادخواست
  • حضور در جلسه دادرسی دادگاه
  • ارائه دفاعیه خود برای مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی
  • ارائه مدارک و مستندات به دادگاه در جلسه دادرسی
  • بررسی اموال ماترک پدر شوهر متوفی
  • براساس نظر کارشناسان میزان مهریه زوجه از اموال ماترک جدا شده و پس از مزایده گذاشتن و فروش آن مهریه زوجه پرداخت می‌شود.

همچنین می توانید مقاله  مطالبه مهریه از سهم الارث زوج را در سایت ما مشاهده کنید.

 

مشاوره حقوقی مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی

 مشاوره حقوقی مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی به شما کمک می‌کند تا با مراحل و شرایط مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی آگاه شوید و قوانین مربوط به این حوزه آشنا شوید و با اطلاعات کامل برای مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی اقدام نمایید.

همچنین مشاوره حقوقی به شما کمک می‌کند تا با بهترین و سریع‌ترین راه برای مطالبه مهریه از پدر شوهر آشنا شوید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسید.

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم امید است اطلاعاتی که در خصوص مطالبه مهریه از پدر شوهر متوفی در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری بود می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *