سرقفلی | وکیل سرقفلی

سرقفلی و وکیل سرقفلی | نوین وکیل

وکیل سرقفلی یک وکیل حقوقی است که در حوزه املاک، به ویژه در موضوع سرقفلی، تخصص دارد و در طول دوران وکالت خود، تجربه حقوقی در این زمینه را کسب کرده است. با توجه به تخصص و تجربه وکیل متخصص دعاوی سرقفلی، او تنها فردی است که می‌تواند به شما مشاوره حقوقی در مورد سرقفلی را با قیمت مناسب و با ضمانت ارائه دهد.

اگر در مبحث سرقفلی دچار مشکل شده‌اید ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالب این صفحه را برای کسب آگاهی بیشتر تا انتها دنبال کنید، سپس می‌توانید از مشاورین ما در مجموعه نوین وکیل در رابطه با این موضوع کمک بگیرید و مشکل خود را رفع کنید.

سرقفلی

معنای “سرقفلی” در لغت به حقی اشاره دارد که بازرگانان و کسب و کارها برای استفاده از یک مکان تجاری به آن دست می‌یابند. این حق به دلیل تقدم در اجاره، بهبود شهرت، جذب مشتری و رشد کسب‌وکاری است که به دلیل فعالیت مستاجر در آن محل به وجود می‌آید، اهمیت دارد.

حق کسب و پیشه یا تجارت چیست؟

حق کسب و پیشه یا تجارت، به طور تدریجی و در طول زمان، به دست مستاجر در اثر کار و فعالیت در محل کسب و کارش به وجود می‌آید. با بدست آوردن اعتباری در نزد مشتریان، مستاجر به مرور زمان حقی را کسب می‌کند که به آن “حق کسب و پیشه” یا “حق تجارت” نیز گفته می‌شود.

سرقفلی و وکیل سرقفلی | نوین وکیل
سرقفلی و وکیل سرقفلی

وکیل سرقفلی و اهمیت حضور این وکیل در دعاوی مربوط به سرقفلی

حضور وکیل سرقفلی در دعاوی سرقفلی دارای مزایای زیادی است و با توجه به پیچیدگی مراحل دادرسی، تأثیر مثبتی بر روی تصمیمات و روند پرونده‌ها دارد. در مورد دعاوی سرقفلی و حق کسب و پیشه، حضور وکیل سرقفلی بسیار ضروری بوده و توصیه می‌شود و بدون مشاوره با وکیل سرقفلی، اقدامی صورت نگیرد!

دعاوی مربوط به سرقفلی معمولا به دلیل نیاز به مطالعه قوانین متعدد، بسیار پیچیده هستند. در حالی که در عرف سرقفلی و حق کسب و پیشه از یکدیگر تفکیک نشده‌اند، در قوانین این تفکیک وجود دارد و بهتر است متخصص این زمینه (وکیل سرقفلی) در دعاوی حضور داشته باشد.

در مورد دعاوی مربوط به اجاره، سرقفلی و حق کسب و پیشه، قوانین متعدد شامل قوانین مدنی و قوانین روابط موجر و مستأجر سال ۵۶، ۶۲، ۷۶ و برخی قوانین پراکنده و آیین‌نامه‌ها وجود دارد و تشخیص اینکه دعوا با توجه به کدام قانون اقامه شود بسیار حائز اهمیت است.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اقامه دعوا با تقدیم دادخواست شروع می‌شود و خواسته در دادخواست مشخص می‌شود و دادگاه با توجه به خواسته شروع به رسیدگی می‌کند.

بنابراین، پیشنهاد می‌شود پرونده‌های مربوط به سرقفلی و حق کسب و پیشه، که از دعاوی بسیار مهم و مالی هستند و ممکن است با طرح دعوای اشتباه، هزینه‌ی بیجا به وجود بیاید، با کمک یک وکیل سرقفلی پیگیری شود که در این زمینه، وکلای مجموعه نوین وکیل آماده همیاری شما در پرونده‌های مربوط به سرقفلی هستند.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با سرقفلی و وکیل سرقفلی سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان ارائه دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما همراهان گرامی مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *