سوالات متداول جهیزیه

جهیزیه

سوالات مربوط به جهیزیه

 

سوال:

سلام. پدر من دارای دو همسر می باشد و من از همسر اولش هستم. برای خواهرهای ناتنی ام جهیزیه تهیه کرده اما برای من هیچگونه جهیزیه تهیه نکرده و خرجی هم نمی دهد ایا میتونم از پدرم شکایت کنم؟

پاسخ:

سلام. در خصوص نفقه، چنانچه شما شاغل نباشید و ازدواج هم نکرده باشید نفقه بر عهده پدرتان است و در این خصوص می توانید دادخواست بدهید اما در خصوص جهیزیه، طبق قانون پدرتان هیچ تکلیف و مسئولیتی ندارد و نمی توان علیه ایشان در خصوص جهیزیه دادخواست داد.

………

سوال:

باسلام بنده حکم استرداد جهیزیه ام را گرفته ام، اما در حال حاضر همسرم در زندان می باشد ایا می توانم جهیزیه ام را با حضور شاهد یا مامورین ببرم؟

پاسخ:

باسلام. با حضور دادورز و همچنین مامورین کلانتری و شاهد از طرف شوهر و خودتان، مراتب را صورتجلسه نمایید و شهود آن را امضا نمایند و صورتجلسه را شما تحویل بگیرید.

………

سوال:

باسلام . برای استرداد جهیزیه ام زیر فاکتور فروشگاهی که لوازم را خریده بودم خودم چند قلم اضافه کردم و همسرم نیز محکوم شد و من هم خبر نداشتم اقلامی که اضافه کردم کادوهایی بوده که خانواده شوهرم دادن، همسرم اعتراض زد و آن چند قلم از لیست کسر شد. حالا شوهرم رفته شکواییه علیه من داده با عنوان جعل سند، البته سیاهه امضا ندارد، خواهشاً راهنماییم کنید. بد توی دردسر افتادم . ضمنا وکیل همسرم گفته زندانی داره آیا راست میگه؟

پاسخ:

سلام، شما بدون اطلاع و ناخواسته مرتکب جرم جعل و استفاده از سند مجعول شده اید متاسفانه با اینکه آن لیست امضا ندارد ولی شما با همان لیست از دادگاه رای گرفته اید. لذا به شما پیشنهاد می کنم در صورت احضار از سوی دادسرا حتما در این خصوص از وکیل دادگستری استفاده نمایید تا در کنار شما باشد.

………

سوال:

سلام. بنده جهت استرداد جهیزیه دادخواست دادم و رای گرفته ام اما شوهرم به دلیل اینکه چند فقره از فاکتورها اسم ندارد اعتراض زده است ایا می تواند رای علیه من بگیره و اون اجناسو به من برنگردونه؟

پاسخ:

سلام. همسر شما این حق را دارد که اعتراض نماید. اموالی که عادتاً جهت استفاده آقایان می باشد مثل ماشین ریش تراش متعلق به هسمرتان است. چنانچه فاکتورها در این خصوص باشد احتمال اینکه علیه شما رای صادر شود وجود دارد اما اگر سیاهه ای که همسرتان آن را امضا کرده باشد می توانید به آن استناد نمایید و یا با معرفی شهود به دادگاه از شهادت آنان نیز استفاده نمایید.

درصورتیکه هرگونه سوال دیگه ای در مورد جهیزیه دارید می توانید با تماس با دفتر وکالت نوین وکیل از مشاوره رایگان ما بهره مند گردید …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *