نمونه قرارداد اجاره مغازه و ملک تجاری: انعقاد قرارداد اجاره مغازه و ملک تجاری

قرارداد اجاره

قرارداد اجاره قراردادی است که به موجب آن موجر مال خود را در اختیار مستاجر قرار میدهد تا از منافع آن استفاده نماید، در مقابل مستاجر نیز مبلغی را به عنوان اجاره بها به موجر می‌پردازد میزان اجاره بها با توافق طرفین تعیین می‌شود.

قرارداد اجاره یکی از پیچیده‌ترین نوع قراردادها است که افراد با آن سرو کار دارند اگر قرارداد اجاره به درستی منعقد شود موجر و مستاجر دچار خسارت نمی شوند و این رو بهتر است که در حین انعقاد قرارداد براساس نمونه قرارداد اجاره مغازه، نمونه قرارداد اجاره ملک تجاریبراساس مواد قانونی تنظیم شود.

در حین انعقاد قرارداد اجاره مغازهو ملک تجاریپر کردن نمونه فرم میسر است و موارد مندرج در هر نمونه قرارداد اجاره مغازهاطلاعات مربوط به موجر و مستاجر، عین مستاجره، مبلغ اجاره و نحوه پرداخت آن، سرقفلی، شروط ضمن عقد و امضای دو شاهد است.

در این نوشتار نوین وکیل می‌خواهیمدر خصوص قرارداد اجاره مغازه و ملک تجاریمطالبی را ارائه بدهیم و نمونه قرارداد اجاره ملک تجاری ک نمونه قرارداد اجاره را مورد بررسی قرار دهیم، بدین ترتیب برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

قرارداد اجاره مغازه و ملک تجاری

مطابق ماده ۴۶۶قانون مدنی: اجاره عقدی است که به موجب آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره میشود. اجاره دهنده را موجر و اجاره کننده را مستاجر و مورد ‌اجاره را عین مستاجره گویندبر اساس این ماده اجاره هم مانند سایر عقود دارای شرایط خاصی است و صحت آن منوط به رعایت این شرایط خاص است.

از جمله شرایط، انعقاد قرارداد اجاره عبارتند از: ‌

  • تعیین مدت، قبل از انعقاد قرارداد اجاره باید مدت ان را مشخص کنید.
  • قدرت بر تسلیم عین مستاجره یعنی موجر از زمان شروع مدت اجاره باید عین مستاجره را به مستاجر تحویل بدهد تا او بتواند از منافع آن بهره ببرد.
  • بهره و انتفاع از عین مستاجره با بقای اصل آن: یکی از شروط صحتعقد اجاره این می‌باشد که با بهره بردن از منافع عین مستاجره اصل آن از بین نرود.
  • معین بودن عین مستاجره: عین مستاجره باید معلوم و معین باشد.

همچنین مطالعه نمایید: حقوق و تکالیف موجر

نمونه قرارداد اجاره مغازه و ملک تجاری

در قسمت‌های فوق بیان کردیم که بهتر استقرارداد اجاره مغازه و ملک تجاری مطابق باماده‌های قانونی تنظیم شود تا ضرر منعقد کنندگان قرارداد به حداقل برسد.

موارد مذکور در اجاره نامه شامل اطلاعات طرفین قرارداد، اطلاعات آدرس و تجهیزات عین مستاجره، مدت، مبلغ، سرقفلی و شروط ضمن عقد می‌شودو پس از تنظیم سه نسخه به امضای دو شاهد می‌رسد.

در ادامه می‌خواهیم یک نمونه قرارداد اجاره مغازه و ملک تجاریرا به شما کاربران عزیز ارائه بده

طرفین قرارداد

موجر:

موجر/ موجرین … فرزند ….. بهشمارهشناسنامه … ….. صادرهاز …..كدملی ….. متولد … … ….. ساكن ….. تلفن …….. آدرس …… با مدیریت …….

مستاجر:

خانم / آقای ….. فرزند ……. به شماره شناسنامه …….. صادره از …… تلفن …… آدرس ……. / شرکت ….. به شماره ثبت….. تلفن …… آدرس ….. با مدیریت….

مورداجاره

….. دانگ یک باب مغازه /یک دستگاه آپارتمانواقع در شهر ….. خیابان …… کوچه …….. شماره ….. که مشخصا ثبتی آن به شرحآتی

است:

پلاک ثبتی اصلی …….. پلاک ثبتی فرعی …… منطقه ثبتی …….. مساحت …….. سایر مشخصات …….. مورد اجاره به موجب پروانه ساختمان شماره ……. مورخ ….. و گواهی پایان کار مورخ ….. شماره ……. دارای کاربری تجاری است و برای شغل …..اجاره داده می‌شود.

مدت اجاره

……. سال/ماه شمسی که آغاز آن …….. می‌باشد.

مبلغاجاره

برای تمام مدت ……. ریال معادل ……. تومان است که:

مبلغ …….. ریال آن در اول هر ماه در قبال اخذ رسید به موجر پرداخت می‌شود.

طی ….. فقره چک به موجر پرداخت شد.

سایر روش‌های دیگر پرداخت …….. (با تفصیل نوشته شود).

شروط ضمن عقد

از جملهشروط ضمن عقداین است که مستاجر حق انتقال مورد اجاره را به غیر ندارد / دارد.

 

این اجاره نامه در تاریخ ……. با حضور آقایان:

۱- ……. فرزند …… به شماره شناسنامه …….. آدرس ….

۲- ……. فرزند….. به شماره شناسنامه …… آدرس …….

افراد معتمد موجر و مستاجر که به عنوان شاهد ذیل آن را امضاکرده‌اند. در دو نسخه با اعتبار واحد تنظیم و امضاو مبادله شد.

قسمت‌ها و مطالب زاید در هر دو نسخه، قلم زده و ابطال شده است.

امضا موجر

امضامستاجر

امضاشاهدامضاشاهد

سخن پایانی

در ایننوشتار نوین وکیل یک نمونه قرارداد اجاره مغازه و ملک تجاری را مورد بررسی قرار دادیم چنانچه در این خصوص سوالی دارید با شماره02166901176تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *