بهترین وکیل چک برگشتی-وکیل چک برگشتی در تهران

وکیل چک برگشتی | نوین وکیل

وکیل چک برگشتی می‌تواند کمک حال شما در برخی امور حقوقی باشد و با دانشی که دارد به شما در امورات مختلفی کمک کند. در این باره باید بگوییم باتوجه به اینکه چک برگشتی علاوه‌بر جنبه حقوقی، جنبه کیفری نیز دارد، فردی که صاحب چک است باید جهت وصول چک دارای اطلاعات کافی بوده و برای تنظیم شکایت آگاهی لازم را داشته باشد. در این باره از آنجایی که احتمال زمان‌بر بودن پروسه وجود دارد بهتر است از یک وکیل مجرب بهره بگیرید تا روند شکایت شما در مبحث چک برگشتی بهینه‌تر و راحت‌تر باشد.
در این باره گاها پیش می‌آید که پشت نویس چک درست نوشته نشده باشد که پیگیری موارد مربوط به آن کمی دشوار بوده و وکیل چک برگشتی باید هم برای مطالبه چک اقدامات لازم را انجام دهد و هم طبق مورد پیش آمده برای شکایت در مبحث کلاهبرداری یا جعل سند اقدام کند.
از آنجایی که مسئله چک برگشتی و وکیل چک برگشتی مجرب بسیار حائز اهمیت است. ما امروز در نوین وکیل تصمیم گرفتیم در رابطه با این دو مورد سخن بگوییم و اطلاعات جالبی در این باره در اختیار شما قرار دهیم و اینک به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید.

وکیل چک برگشتی | نوین وکیل
وکیل چک برگشتی

اطلاعاتی درباره‌ی قانون جدید چک ۱۴۰۱

پیش از آنکه در رابطه با وکیل چک برگشتی سخن بگوییم لازم است در رابطه با جدیدترین قانون چک نیز به شما اطلاعاتی ارائه دهیم. در این باره باید بگوییم، از اوایل سال ۱۴۰۰ باتوجه به قوانین جدیدی که وضع شد. تنها شعب بانک‌های سراسر کشور حق توزیع دسته چک را داشته و تنها در صورت ثبت این دسته چک‌ها در سامانه “صیاد” این دسته چک‌ها از اعتبار لازم برخوردار هستند.
در این باره باید بگوییم صادرکننده چک موظف است در سامانه صیاد اطلاعات درج شده بر روی برگه چک را ثبت نماید و اجازه ثبت را در صورت برگشتی نبودن چک دریافت کند. در این مراحل چک هنوز صادر شده به حساب نمی‌آید و باید گیرنده حتما در سامانه، کد ۱۶ رقمی چک را وارد کرده تا مراحل صدور چک تکمیل شود.

در این باره باید بگوییم قانون جدید چک موجب شده تا در صورت برگشت خوردن چک، صاحب چک نسبت به صدور اجرائیه درخواست دهد و یکی از مزایای این قانون نیز همین مورد است که سرعت وصول چک برگشتی افزایش یافته و در صورت برگشت خوردن چک، تمامی حساب‌های بانکی شخص صادرکننده چک نیز مسدود خواهد شد.

همچنین مطالعه نمایید: حکم جلب چک برگشتی

وکیل چک برگشتی در تهران

حال که در رابطه با قانون جدید چک برگشتی اطلاعاتی بدست آوردید نوبت به سخن در رابطه با وکیل چک برگشتی می‌رسد. در این باره تسلط بر روی حوزه چک تنها کار یک وکیل چک برگشتیِ مجرب بوده و این وکیل با آگاهی کلیه قوانین مربوطه برای دریافت حق موکل خود اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
اگر به دنبال وکیل چک برگشتی در تهران می‌گردید و می‌خواهید با کمک تجربه و تخصص یک وکیل خوب برای چک برگشتی خود اقدام کنید، مجموعه نوین وکیل می‌تواند در این راستا به شما کمک نماید. در این باره نوین وکیل، دارای وکلایی است که سال‌ها در حوزه چک برگشتی فعالیت می‌نمایند و شما می‌توانید از این وکلا راهنمایی‌های لازمه را داشته باشید.

 

هزینه وکیل برای چک برگشتی

به‌طور کلی حق الوکاله وکیل چک برگشتی وابسته به مبلغ چک یا سفته بوده و چون مسائل مربوط به چک برگشتی در حوزه دعاوی مالی قرار دارد، پرداخت مالیات برای وکلا در نظر گرفته می‌شود. در این باره سختی کار نیز اهمیت دارد و اگر بخواهیم یک هزینه کلی برای وکیل چک برگشتی در نظر بگیریم معمولا ۳ تا ۱۰ درصد از مبلغ چک یا سفته در نظر گرفته می‌شود و باید به هزینه‌های مربوط به دادرسی نیز در این باره توجه نمود.

 

مزایای وکیل چک برگشتی

اگر بخواهیم در رابطه با مزایای وکیل چک برگشتی سخن بگوییم، یکی از مزایای داشتن وکیل برای این نوع پرونده‌ها توقیف اموال بدهکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. این مورد بسیاز حائز اهمیت است چرا که باید پیش از اینکه فرد بدهکار اموال خود را به شخص دیگری انتفال دهد مسئله‌ی توقیف اموال وی انجام شود.
تجربه وکلای چک برگشتی مجموعه نوین وکیل نشان داده که افراد بدهکار سریعا نسبت به انتقال اموال خود اقدام می‌کنند و در این باره سرعت توقیف اموال از سوی وکیل چک برگشتی بسیار حائز اهمیت است.

توقیف اموال چک برگشتی | نوین وکیل
توقیف اموال چک برگشتی

توقیف اموال چک برگشتی

اگر در زمان وصول چک، حساب خالی باشد، باید گواهی عدم پرداخت چک دریافت شود و نسبت به توقیف اموال صاحب چک اقدامات لازم صورت گیرد و از اموال توقیف شده برای پرداخت چک اقدام شود در این زمینه شما می‌توانید با کمک یک وکیل چک برگشتی، اقدامات لازم را انجام و یا از وکیل خود مشاوره بگیرید تا به راحتی به پول خود دست یابید.
در این باره تنها کافیست، سوابق وکیل چک برگشتی موردنظر خود را بررسی نمایید و بهترین وکیل را برای این موضوع انتخاب کنید.

 

همچنین مطالعه نمایید: شکایت چک برگشتی

 

طلب وجه چک به وسیله‌ی اجرای ثبت

یکی از روش‌های مناسب برای وصول چک، به اجرا گذاشتن آن در مراجع مربوطه است. در این باره باید فرم درخواست صادر شدن اجرائیه‌ را با ارائه مدارک لازمه بدست آورید تا در مدت ۲ روز اجرائیه صادر شود و در این مورد بدهکار الزاما باید طی ۱۰ روز نسبت به پرداخت چک اقدام کند و در غیر این صورت نسبت به توقیف اموال وی اقداماتی صورت خواهد گرفت.

 

اطلاعاتی درباره‌ی حق‌الوکاله اجراییه چک

طبق ماده ۲۳ اصلاحی قانون صدور چک تنها برای حق‌الوکاله وکیل چک و مقدار کسری چک، تقاضای صدور اجرائیه جایز است و در این باره حق و الوکاله وکلا ۲٪ از حق الوکاله در مرحله اجرا و میزان کسری چک خواهد بود.

 

وصول چک به صورت همزمان در دادگاه و اداره ثبت

بسیاری از افراد طرح دعوا در دو مرجع قضایی را برای وصول چک بیان می‌کنند که این مورد امکان‌پذیر نمی‌باشد. در این باره باید گفت طرح دعوا در دو مرجع قضایی ممکن نبوده و اگر چک برگشت بخورد نمی‌شود در اداره ثبت و دادگاه این مورد را پیگیری نمود.

وصول چک برگشتی | نوین وکیل
وصول چک برگشتی

اطلاعاتی درباره‌ی دادخواست مطالبه وجه چک

اگر پرداخت چک صورت نگیرد صاحب چک می‌بایست تقاضای صدور حکم اجرائیه دهد و یا تنظیم شکایت حقوقی یا کیفری را در دستور کار خود قرار دهد. در این باره جهت تنظیم دادخواست مربوطه، رجوع به دفتر خدمات قضایی الزامی بوده و بهتر است دارنده چک پیش از این موارد با یک وکیل چک برگشتی مجرب مشورت کند و در صورت لزوم این موارد را به وکیل بسپارد.

 

برای وصول چک چه راه‌هایی وجود دارد؟

علا‌وه‌بر مواردی که در پاراگراف قبلی به آن اشاره کردیم جهت وصول چک راه‌های دیگری نیز وجود دارد که در زیر به ۳ مورد آن اشاره کردیم:

  1. رجوع به اداره اجرای ثبت و تنظیم درخواست صدور حکم اجراییه برای وصول چک
  2. درخواست صدور حکم اجرائیه از طریق احکام دادگستری
  3. شکایت کیفری

فرم دادخواست توقیف اموال چک برگشتی

خواهان: آقای امیر محمد محمدی
خوانده: خانم مینا حسینی اصل
وکیل: آقای سعید حیدری
وضعیت درخواست مربوطه و مقدار آن:

  • طلب وجه چک موردنظر
  • اعطای خسارت تأخیر
  • صادر کردن قرار توقیف اموال

دلایل: درخواست طلب وجه چک و توقیف کلیه اموال صادرکننده چک

ریاست محترم دادگاه …….
با سلام و احترام به استحضار می‌رساند موکل اینجانب ……. به موجب یک چک بانک سپه به شماره ……… مبلغ …….. ریال معادل ……… تومان از خانم/آقای ……….. طلبکار است. در این مورد چک صادر شده برگشت خورده و طبق این مورد طبق تقاضای تسلیمی صادر شدن حکم محکومیت و پرداخت هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله وکیل را دارم.
با سپاس و احترام فراوان

 

وکیل چک برگشتی و وظایف او

قوانینی چون تامین خواسته، ثبت چک در سامانه صیاد، نیم عشر، چک برگشتی و برخی موارد دیگر در حوزه چک و امور مالی وجود داشته و یکی از مسئولیت‌های مهم وکیل چک برگشتی آشنایی با این قوانین و داشتن آگاهی کامل نسبت به آن‌ها است. اگر بخواهیم به دیگر وظایف این وکیل اشاره کنیم باید بگوییم، وکیل چک برگشتی باید اطلاعات حقوقی به‌روزی داشته باشد و برای دریافت حق و حقوق موکل خود مفید باشد.
در این باره معمولا صاحبان کسب و کارهای تجاری بزرگ با مشاوره یک وکیل چک متخصص در حوزه‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا از زیان‌های مالی بزرگ جلوگیری کنند. در این باره وکلای متخصص ما در مجموعه نوین وکیل می‌توانند کمک بسیاری به شما ک است برای شما در این زمينه مفید باشند.

وکیل چک برگشتی | نوین وکیل
وکیل چک برگشتی

هزینه دادرسی چک برگشتی چگونه محاسبه می‌شود؟

به‌طور کلی جهت دادرسی چک برگشتی تا به امروز مبلغ ۵۰۰۰ تومان جهت شکواییه، ۱۵۰۰ تومان برای چک‌های تا سقف ۱۰۰۰۰۰ تومان دریافت می‌شود که در این باره برای چک‌های بالای یک میلیون تومان، مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان دریافت می‌شود و هزینه دادرسی به این شکل محاسبه می‌شود.

 

مطالبه وجه چک گم شده (مفقودی)

اگر دارنده چک آن‌ را گم کند، جهت مطالبه وجه آن باز هم می‌تواند اقدام نماید. در این باره در نخستین گام باید چک مفقودی باطل شود و سپس با اثبات متعلق بودن چک به آن شخص، وجه چک از دادگاه درخواست شود. در این باره در نخستین مرحله شخصی که چک را گم کرده باید با مراجعه به بانک نسبت به صدور حکم عدم پرداخت چک اقدام نماید.

سپس در دومین گام فرد می‌تواند با مراجعه به دادسراها یا شورای حل اختلاف با دریافت گواهی مفقودی، برگه اعلام شکایت چک گم شده را به بانک ارائه دهد و جهت ابطال آن اقدامات لازم را انجام دهد. بعد از این موارد وصول چک طی فرآیندی امکان‌پذیر بوده و مشکلی برای این مورد وجود نخواهد داشت.

 

فوت صادرکننده چک و مطالبه وجه چک از ورثه او

در صورت فوت صادرکننده چک، وراث باید از سهم الارث نسبت به پرداخت وجه چک اقدام نمایند و این مورد امری الزامی است. چک به نوعی دارایی منفی به حساب می‌آید و شورای حل اختلاف در هنگام تقسیم سهم ارث ابتدا به سراغ دارایی‌های منفی اشخاص می‌رود و این دارایی‌ها را تسویه می‌کند.

افرادی ‌که وارث فرد فوت شده هستند باید بدهی او را تسویه نمایند و اگر تقسیم اموال صورت گرفت و بعد آگاهی از چک وصول نشده حاصل شد، باید وراث از سهم خود نسبت به پرداخت چک اقدام نمایند و در غیر این صورت شکایت کیفری برای آن‌ها تنظیم خواهد شد.

فوت صادرکننده چک و مطالبه وجه چک از وراث | نوین وکیل
فوت صادرکننده چک و مطالبه وجه چک از وراث

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه از وبسایت نوین وکیل در رابطه با وکیل چک برگشتی و چک برگشتی سخن گفتیم و اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار شما عزیزان قرار دادیم و اینک در انتها امیدوارم مطالب این صفحه برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *