وکیل گمرک – وکیل دعاوی گمرکی – وکیل امور گمرکی

جرایم گمرکی چیست

جرایم گمرکی به مواردی گفته می شود که پس از اینکه محموله ای را وارد کشور کرده اید دچار مشکل برای ترخیص آن شده اید.با توجه به قوانین خاص و سختگیرانه گمرکی باید حتما طبق اصول ارائه شده توسط سازمان گمرک اقدام ترخیص کالاهای خود نمایید.

نحوه انتخاب بهترین وکیل گمرک

برای اینکه پرونده امور گمرکی خود را به یک وکیل دعاوی گمرکی خوب بسپارید باید نکاتی را رعایت نمایید که در این قسمت از مقاله به این موارد اشاره می شود.
با توجه به اینکه جرایم گمرکی از جمله جرایم اقتصادی می باشد که از قوانین خاص خود برخوردار می باشد باشد یک وکیل گمرک اطلاعات کافی از قوانین مربوط به امور گمرکی کشور داشته باشد و همچنین در مورد این قوانین به روز باشد تا بتواند امور مربوط به پرونده های گمرکی را به خوبی پیش ببرد.
از جمله موارد دیگری با دقت نمایید این مورد می باشد که یک وکیل گمرک باید حتما با روندهای اداری کارهای گمرکی آشنایی کامل داشته باشد و همچنین آشنایی کافی با قسمت های گمرک و مسئولین گمرکی داشته باشد.

وکیل دعاوی گمرکی چه کسی است

در اصطلاح به وکیل گمرک به وکیلی گفته می شود که در حوزه پرونده های گمرکی فعال می باشد. این وکیل باید تخصص در زمینه جرایم اقتصادی داشته باشد که دعاوی گمرکی زیر شاخه این جرایم می باشد.

مشاوره رایگان دعاوی گمرکی

مرکز نوین وکیل بخش تخصصی برای دعاوی گمرکی دارد که میتوانید با خیال اسوده پرونده وکالت خود را به ما بسپارید وکیل امور گمرکی در این مرکز دارای تجربه کافی می باشند که می توانند امور گمرکی شما را حل و فصل کنند.

گمرک کجاست

گمرک یک سازمان دولتی می باشد که در زمینه تجارت فعال بوده و چنانچه تاجری کالایی را وارد یا صادر می نماید قوانینی که برای ایشان از سوی گمرک اجرا می شود برای تمامی تجار یکسان می باشد.

همه چیز درباره امور گمرکی 

در جامعه امروزی تجارت یکی از پردرآمدترین مشاغل است که در بین مردم به خوبی قابل درک است. اما باید در نظر داشت که همین تجارت چنانچه از قوانین و امور گمرکی اطلاعاتی نداشته باشید نه تنها نمی توانید در این زمینه فعالیت کنید بلکه امکان ورشکستگی و ضرر و زیان زیادی را متحمل خواهید شد. لذا باید با امور گمرکی آشنا باشید و از قوانین تجارت به خوبی مطلع باشید.

وکیل گمرک کیست

یک بخش از وکلای دادگستری وکلای جرایم اقتصادی هستند که وکیل گمرک نیز زیر شاخه وکلای جرایم اقتصادی می باشد. از آنجایی که وکیل گمرک ارتباط مستقیم با امور تجاری دارد از اینرو جزو مهم ترین پرونده های وکالت وکیل گمرک می باشد.

یک وکیل گمرک خوب با استفاده از اطلاعاتی جامع و کاملی که از قوانین گمرکی دارد می تواند پرونده های حقوقی مربوط به امور گمرکی را به خوبی پیش ببرد.

تعرفه گمرکی چیست؟

تعرفه یعنی مالیات و عوارضی که حکومت ها به دلایل حمایتی، مالی یا ترکیبی آن ها از کالاهای وارداتی و یا صادراتی اخذ می کنند. در اصطلاح به این دریافتی، حقوق گمرکی نیز می گویند. تعرفه گمرکی می تواند طبق ارزش کالا دریافت شود که در این حالت آن را تعرفه ارزشی می گویند و از طرق مختلف محاسبه و دریافت می شود.

معنای تعرفه گمرکی در ایران و در بین تجار متفاوت می باشد و در ادبیات تجاری گاهی تعرفه به صورت معنا می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

هزینه های وکیل گمرک چه مقدار است

وکیل گمرک با توجه به موضوع پرونده امور گمرکی هزینه ای را به شما ارائه خواهد داد.

در چه مواردی نیاز به وکیل گمرک داریم؟

اعتراض به ضمانت نامه یا وثیقه گمرکی – اعتراض به جریمه های گمرک  – اعتراض به ماموران گمرک  – اعتراض  به مغایرت در گمرک  – اختلاف  در ارزش کالا  – مطالبه  عوارض بندری انبار و گمرک  – اختلافات  پس از ترخیص کالا  – خسارت وارده به کالا  – متروکه شدن کالا در گمرک

تعرفه گمرکی چیست؟

تعرفه یعنی مالیات و عوارضی که حکومت ها به دلایل حمایتی، مالی یا ترکیبی آن ها از کالاهای وارداتی و یا صادراتی اخذ می کنند. در اصطلاح به این دریافتی، حقوق گمرکی نیز می گویند. تعرفه گمرکی می تواند طبق ارزش کالا دریافت شود که در این حالت آن را تعرفه ارزشی می گویند و از طرق مختلف محاسبه و دریافت می شود.

معنای تعرفه گمرکی در ایران و در بین تجار متفاوت می باشد و در ادبیات تجاری گاهی تعرفه به صورت معنا می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

گمرک و امور گمرکی همانند کشورهای دیگر از گذشته در کشور ما نیز وجود داشته و در زمان وارد یا صادرکردن کالایی عوارض دریافت می نموده. امور گمرکی فقط مختص به دریافت مالیات و عوارض نیست بلکه شامل امور دیگری مثل ترخیص کالا، واردات، صادرت و غیره می باشد.

تجار جهت ترخیص کالا به افرادی در امور گمرکی خود که به آنان ترخیص کار می گویند نیاز دارند. همانطور که پیشتر بیان شد باید تمامی مقررات مربوط به امور گمرکی رعایت گردد که یکی از این قوانین صادرات و واردات کالاها دارابودن کارت بازرگانی است که اشخاص می توانند آن را به صورت حقیقی یا حقوقی دریافت نمایند. نوع حقیقی آن به یک فرد خاص اختصاص دارد و تحت نظر هیچ شرکت و یا سازمان خاصی نمی باشد و نوع حقوقی آن به نام شخص مدیرعامل شرکت صادر می شود.

چه کسانی می توانند امور گمرکی را انجام دهند

اشخاصی که کارت بازرگانی حقیقی دارند به راحتی می توانند کالاهای موردنظر خود را ترخیص نمایند و نیازی به انجام دادن امور گمرکی به صورت خاص ندارند ولی به علت این که جهت ترخیص کالا باید مراحلی طی شود و همین امر نیاز به وقت و زمان زیاد دارد به شخص ترخیص کار وکالت می دهند تا از جانب ایشان ترخیص کالا را انجام دهند.

نحوه دریافت مشاوره در حوزه گمرک

این مرکز با توجه به نیاز مشتریان در زمینه مشاوره گمرک این امکان را قرار داده است که بتوانید به صورت حضوری و غیر حضوری از مشاوره از وکیل گمرک استفاده نمایید.  برای دریافت مشاوره تلفنی می توانید از 8 صبح الی ساعت 18 با شماره های 02166901176 و همچنین شماره 02166902176 از سراسر کشور تماس بگیرید و همچنین می توانید بر روی پلتفرم واتساپ سوالات خود را مطرح نمایید.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *