طلاق توافقی با وکیل- طلاق توافقی توسط وکیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن

طلاق توافقی با وکیل به شما کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه پروسه زمانی طلاق توافقی کاهش پیدا و طلاق شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود از تمام حقوق مالی و غیر مالی خود آگاه شوید و حقی از شما ضایع نشود.

همانطور که در مقاله‌های قبل نیز اشاره کردیم طلاق توافقی یکی از رایج‌ترین نوع طلاق است و دلیل اصلی آن پیچیدگی کم و مدت زمان پروسه طلاق می‌باشد، چنانچه در فرایند طلاق توافقی از یک وکیل کمک بگیرید دیگر نیاز به حضور شما در مراحل طلاق و جلسات دادگاه نمی باشد.

در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم درباره طلاق توافقی با وکیل اطلاعاتی را ارائه بدهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

طلاق توافقی با وکیل

 طلاق توافقی همانطور که از نامش پیداست زوجین با یکدیگر توافق می‌کنند که به زندگی مشترک خود پایان دهند در این نوع طلاق اولین قدم بعد تصمیم به جدایی توافقات است یعنی زوجین باید بر سر مسائل مالی و غیر مالی با یکدیگر توافق کنند و آن را به صورت کتبی بنویسند.

به خوبی می‌دانید که پس از جاری شدن عقد نکاح حقوق و تکالیفی برعهده طرفین خواهد بود و هنگام جدایی زوجین باید نسبت به این حقوق و تکالیف تعیین و تکلیف کنند گاهی اوقات بسیاری از زوجین از حق و حقوق خود در زندگی مشترک آگاه نیستند و در هنگام توافقات ممکن است بدون آگاهی عمل کنند و بعدا پشیمان شوند.

بهترین کار این است که در طلاق توافقی با وکیل مشورت کنند و در خصوص تمام مسائل مالی و غیر مالی اعم از نفقه، مهریه، جهیزیه، حضانت فرزندان و… از او راهنمایی بگیرند در این صورت حق هیچ کدام از طرفین پایمال نخواهد شد.

 

مراحل طلاق توافقی با وکیل

مراحل طلاق توافقی با وکیل به ترتیب عبارتند از:

  • توافقنامه زوجین که در حضور وکیل در خصوص تمام موارد اعم از جهیزیه، نفقه، حضانت فرزندان، اجرت المثل، مهریه و… صحبت کرده و با یکدیگر به توافق می‌رسند.
  • ثبت نام در سامانه تصمیم و دریافت نوبت مشاوره اجباری بهزیستی برای دریافت گواهی عدم سازش و گواهی عدم انصراف از طلاق الزامی است. در این مرحله وکیل طلاق توافقی می‌تواند به جای شما در جلسه مشاوره حاضر شود و دیگر نیازی به حضور شما نیست.
  • پس از دریافت گواهی‌های لازم باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید و دادخواست طلاق توافقی را تنظیم و ثبت کنید که در این مرحله وکیل به شما کمک می‌کند که دادخواست خود را با شیوه صحیح تنظیم نمایید.
  • سپس وقت دادرسی تعیین می‌شود که زوجین باید در جلسه دادگاه حاضر شوند اما وکیل می‌تواند به جای شما در این جلسات حضور پیدا کند و دیگر نیازی به حضور شما نیست.
  • پس از آن دادگاه شما را به مراکز مشاوره خانواده ارجاع می‌دهد که در جلسات مشاوره وکیل می‌تواند به جای شما حاضر شود.
  • و در آخر پس از صدور حکم رای دادگاه وکیل می‌تواند به جای شما در محضر حضور پیدا کند تا صیغه طلاق جاری و ثبت شود.

وکالت به وکیل در طلاق توافقی

در طلاق توافقی با وکیل فرد باید با مراجعه به دفتر وکیل تمام شرایط پرونده را برای او شرح دهد و در آخر از او بخواهد که وکالت او را در پرونده طلاق توافقی قبول کند در صورتی که وکیل وکالت شما را قبول کرد شما باید در قالب یک وکالتنامه اختیارات او را در پروسه طلاق توافقی مشخص کنید تا وکیل بتواند به جای شما در مراحل طلاق توافقی، جلسات مشاوره بهزیستی، جلسات مشاوره دادگاه حاضر شود.

 

کلام آخر

به پایان مطلب از موسسه حقوقی نوین وکیل رسیدیم امید است که در خصوص طلاق توافقی با وکیل اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار داده باشیم چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری داشتید می‌توانید با شماره 02166901176 با کارشناسان و مشاوران متخصص ما تماس بگیرید و از ان‌ها راهنمایی بخواهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *