شکایت از مجری ساختمان

شکایت از مجری ساختمان معمولا توسط مالک به دلیل رخ دادن تخلف صورت می‌گیرد در بسیاری از موارد مجری ساختمان به دلیل عدم آگاهی از قوانین جاری در حوزه فعالیت کاری و عدم انجام وظایف قانونی دچار درگیری‌های حقوقی می‌شود و این پرونده‌ها که به دلیل تخلفات صادر می‌شود موجب شکایت از مجری ساختمان می‌شود.

در واقع اگر مجری ساختمان در انجام قانون و وظایف قانونی خود کوتاهی کند مالک می‌تواند برای شکایت از آن اقدام کند. در این مطلب از نوین وکیل قصد داریم به شکایت از مجری ساختمان بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

همچنین مطالعه نمایید: بهترین وکیل ملکی

دلایل شکایت از مجری ساختمان

در این بخش از نوشتار می‌خواهیم دلایل شکایت از مجری ساختمان را به صورت کامل بیان کنیم هنگامی که شما با چنین مشکلاتی مواجه شدید می‌توانید با مراجعه به مراجع قضایی برای شکایت از مجری ساختمان اقدام کند.

دلایل شکایت از مجری ساختمان عبارتند از:

  • حذف پارکینگ: عدم رعایت فاصله ستون‌ها در ورودی پارکینگ و عدم دقت به محل استقرار خودروها در زمان دیوارچینی باعث کمبود فضا و حذف پارکینگ و پرداخت جرائم سنگین که منجر به شکایت از مجری ساختمان توسط مالک می‌شود.
  • عدم رعایت درز انقطاع: عدم رعایت درز انقطاع در ساختمان‌های بتنی قبل از بتن ریزی و اجرای ریشه ستون‌ها و در ساختمان‌های فلزی و نصب اسکلت ساختمان که باید توسط مجری ساختمان کنترل شود، در صورت عدم رعایت درز انقطاع می‌توان اقدام به شکایت از مجری ساختمان کرد.
  • عدم نصب آسانسور‌های استاندارد: یکی از دلایل مهم شکایت از مجری ساختمان عدم نصب آسانسورهای استاندارد است که منجر به سقوط آن در زمان بهره برداری قبل از صدور پایان کار می‌شود.
  • عدم رعایت بر و کف ساختمان: عدم رعایت بر ساختمان سبب ورود ملک به داخل معابر و عدم رعایت تراز کف ساختمان موجب افزایش ارتفاع ساختمان یا افزایش طول ستون‌ها شده و در نهایت پرونده در کمیسیون مطرح می‌شود منجر به تخریب یا پرداخت جرائم سنگین می‌شوند.
  • عدم اجرای اسکوپ در نمای ساختمان‌‌: یکی از حادثه‌های ساختمانی سقوط سنگ نما است که دلیل اصلی آن عدم اجرای اسکوپ در نمای ساختمان می‌باشد این مسئله خسارات سنگین مالی و خسارات جبران ناپذیری برای مالک و مجری ساختمان به دنبال دارد، علاوه بر این موضوع سبب شکایت از مجری ساختمان می‌شود.
  • عدم اجرای دریچه تبادل هوا: عدم اجرای دریچه تبادل هوا یکی از حوادث که موجب مرگ خاموش می‌شود و عدم اجرای آن سبب شکایت از مجری ساختمان می‌شود.
  • عدم اجرای مناسب اسکلت بتنی ساختمان‌: در صورت عدم توجه به نکات اجرایی و کنترل نکردن مقاطع بتنی قبل از بتن ریزی و عدم صدور دستور کار و گزارش‌های به موقع باعث بروز حوادث ساختمانی می‌شود که در نهایت منجر به شکایت از سازنده خواهد شد.

همچنین مطالعه نمایید: عدم تحویل ملک توسط سازنده- تاخیر در عدم تحویل ملک

نحوه شکایت از مجری ساختمان

برای شکایت از مجری ساختمان شما باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید و با ارسال دادخواست شکایت و دلایل محکمه پسند از دادگاه درخواست پیگیری نماید.

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم امید است اطلاعاتی که در خصوص شکایت از مجری ساختمان در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد اگر در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید با استفاده از شماره 02166901176 با کارشناسان ما تماس بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *