فیلم قمه کشی دختر اصفهان – مجازات درگیری و نزاع دختر ها در اصفهان با قمه

چند روز پیش فیلمی در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است که در آن چند دختر در حال درگیری می باشند که این درگیری در شهر اصفهان رخ داده است… در این دعوا بین دخترها در اصفهان رخ داد ابتدا دختر ها با هم درگیر شده و بعد از دعوای لفظی و فحش های رکیک دعوا به دعوای فیزیکی تبدیل می شود و دختر ها شروع به گیس کشی می کنند ولی تا اینجای کار سلاح سرد یا همان قمه کشی به وسیله دختر انجام نشده است.

بعد از اینکه یکی از دختر ها به زمین میخورد مورد تمسخر قرار گرفته و یکی از دختر ها متوجه می شود که زیر لباسش قمه پنهان کرده است و به او میگوید زیر لباس خود چاقو پنهان کرده ای…. در این هنگام به صورت کاملا ناباورانه دختری که قمه داشت این دختر قمه کشی می کند و در عین ناباوری با کشیدن قمه دیگر دختران را تهدید مینماید….

قمه ای که این دختر از زیر لباس خود در می آورد حدود نیم متر می باشد و نکته بسیار عجیب این می باشد که این دختر چگونه این قمه را زیر لباس خود پنهان کرده است.

نزاع و درگیری خیابانی و مجازات آن

لغت نزاع به معنی زد و خورد، ستیز و جدال می باشد که قانون تعریفی از آن ارائه نداده است. نزاع و منازعه به معنی درگیری میان افراد می باشد به صورتی که ضرب و جرح از هر دو طرف باشد. افرادی که در نزاع های خیابانی یا غیرخیابانی شرکت نمایند به مجازات حبس محکوم خواهند شد.

این مورد نیز از نزاع های خیابانی می باشد که در انتها منجر به قمه کشی شده است موردی که در ایران به اینگونه در حوزه نزاع دختر ها در خیابان دیده نشده است.

درگیری و زد و خورد همراه با خشم و انتقام امکان اینکه منجر به قتل، مجروح و معلول شدن طرفین دعوا شود وجود دارد.

مسئله ای که در جامعه امروزی ما دارد رواج پیدا می کند و دامن زدن آن توسط افراد جامعه با پخش نمودن فیلم و طنز نمودن آن و به سخره گرفتن امنیت جامعه روز به روز به این ناهنجاری ها افزوده می شود.

خودنمایی اشخاصی مانند هلیا و برخی از دختران این سرزمین با آلاتی چون قمه و چاقو به احتمال خیلی زیاد از روی ناآگاهی از عواقب و مجازات آن می باشد لذا بر آن شدیم تا توضیحاتی در این خصوص ارائه نماییم.

 

مجازات نزاع و درگیری خیابانی چیست؟

در ادامه با توجه به مورد پیش آمده درباره قمه کشی دختر ها در اصفهان به مجازات نزاع های خیابانی می پردازیم:

براساس ماده 615 قانون مجازات اسلامی که اشعار می دارد: (هر گاه عده‌ای با یکدیگر منازعه نمایند هر یک از شرکت‌کنندگان در نزاع حسب مورد به مجازات زیر محکوم می شوند:

1.   در صورتی که نزاع منتهی به قتل شود به حبس از یک تا سه سال.

2.   در صورتی که منتهی به نقص عضو شود به حبس از شش ماه تا سه سال.

3.    در صورتی که منتهی به ضرب و جرح شود به حبس از سه ماه تا یک سال

تبصره ۱ – در صورتی که اقدام شخص، دفاع مشروع تشخیص داده شود، مشمول این ماده نخواهد بود.

تبصره ۲ مجازات های فوق مانع اجرای مقررات قصاص یا دیه حسب مورد نخواهد شد.)

طبق نظریه شماره 1652/7 مورخه 10/07/1370 اداره کل حقوقی قوه قضاییه: درصورت دخالت چند نفر در ضرب و جرح و معلوم نبودن نوع کار هرکدام حکم به پرداخت دیه به صورت مساوی صادر خواهد شد.

 

ضرب و جرح

ضرب و جرح عمدی هم مشابه جرم منازعه می باشد که براساس ماده 614 قانون مجازات اسلامی اشعار می دارد: هر کس عمداً به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که موجب نقصان یا شکستن یا از کار افتادن عضوی از اعضا یا منتهی به مرض دایمی ‌یا فقدان یا نقص یکی از حواس یا منافع یا زوال عقل مجنی‌علیه گردد در مواردی که قصاص امکان نداشته باشد چنانچه اقدام وی موجب اخلال در نظم ‌و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد و درصورت درخواست مجنی‌علیه مرتکب ‌به پرداخت دیه نیز محکوم می شود.

البته درباره قمه کشی دخترها که در فیلم زیر نمایش داده شده است منجر ضرب و جرح نشده است ولی جرم قمه کشی در این مورد صادق می باشد.

تبصره – در صورتی که جرح وارده منتهی به ضایعات فوق نشود و آلت جرح اسلحه یا چاقو و امثال آن باشد مرتکب به سه ماه تا یک سال حبس ‌محکوم خواهد شد.

 

قدرت نمایی، مزاحمت و اخاذی افراد با توسل به سلاح

قدرت نمایی، قلدری یا مزاحمت و زورگیری جرایمی هستند که در ماده 617 قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات در نظر گرفته شده است که بیان می دارد: هر کس به وسیله چاقو و یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت‌نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد ‌یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 

تبصره ۱ (الحاقی ۱۳۹۶/۹/۲۹) – حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی که صرفاً به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح انجام شود جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌گردد. واردات، تولید و عرضه سلاحهای مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد این سلاحها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

فیلم قمه کشی دختر ها در اصفهان سر و صدای زیادی به پا کرده است و احتمالا مرکز پلیس که برای مبارزه با اشرار کار می کند احتمالا برای این مورد وارد عمل می شود تا به وضعیت نابسامان فرهنگی رسیدگی کند….

در ادامه مقاله می توانید فیلم قمه کشی دختر ها در اصفهان را مشاهده نمایید:

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *