هزینه انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت

هزینه انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت برعهده مالک است که مطابق با قرارداد مشارکت در ساخت پس از اتمام پروژه مالک موظف که واحد هایی که سازنده سهم میبرد را به او واگذار کند و سند واحد را به نام او بزند.

معمولا طرفین توافق می کنند که در حین کار یا پایان کار انتقال سند صورت بگیرد و در زمان مقرر مالک باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند و سند واحدهای ساخته شده را که سهم سازنده است به  نام او بزند هزینه انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت را بپردازد.

در این مطلب از نوین وکیل قصد داریم اطلاعاتی را درباره هزینه  انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت را  در اختیار شما قرار دهیم  برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

در مورد قوانین حقوقی پرونده های ملکی می توانید از یک وکیل ملکی با تجربه کمک بگیرید.

انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت

انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت توسط مالک صورت می گیرد که به دو روش انجام  می شود‌:

  • انتقال سند در قرار داد مشارکت در ساخت به صورت مرحله ای توسط مالک انجام می شود یعنی هنگامی که سازنده مطابق با یک برنامه زمان بندی شده کار را پیش ببرد مالک نیز متعهد میشود سهم او را به همان مقدار به نام او بزند.
  • روش دوم این است که مالک تا پایان کار و اتمام پروژه سندی را به نام سازنده نزد و در ازای آن چک تضمین به او بدهد و پس از اتمام پروژه و دریافت صورت مجلس تفکیکی با دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند و سهم سازنده را به نام او بزند.

همچنین مطالعه نمایید: عدم تحویل ملک توسط سازنده- تاخیر در عدم تحویل ملک

هزینه انتقال سند در قرار داد مشارکت در ساخت برعهده کیست؟

در قسمت فوق در خصوص انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت را برای شما توضیح دادیم، حال شاید این سوال برای شما مطرح شود  که  هزینه انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت برعهده کیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه انتقال سند در قرارداد  مشارکت برعهده مالک است و سازنده و مالک در خصوص زمان انتقال سند در قرارداد مشارکت با یکدیگر توافق می کنند ممکن است انتقال سند را در حین کار یا در پایان کار انجام دهند و مالک موظف است که در هنگام مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و انجام امور مربوطه و تنظیم  سند هزینه انتقال سند در قرارداد  مشارکت در ساخت را به صورت کامل بپردازد.

هزینه تنظیم سند

هزینه تنظیم سند نیز یکی از هزینه هایی  است که  مربوط به انتقال سند می باشد و برعهده  مالک است،  هنگامی که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند و درخواست انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت را می دهند درخواست تنظیم سند جدید ملک را نیز بدهد تا پس از جداسازی ملک سند قطعه مربوطه به مالک و سازنده به صورت جداگانه صادر شود.

هزینه های قبل از تنظیم سند

علاوه بر هزینه تنظیم سند هزینه هایی دیگری مثل هزینه استعلام ثبت و  پرداخت دارایی قبل از تنظیم سند وجود دارد،  این هزینه ها نیز مربوط به ملک است و توسط مالک باید پرداخت شود.

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم امید است اطلاعاتی که در خصوص هزینه انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید  می توانید با شماره های موجود در سایت با کارشناسان ما  تماس بگیرید و از ان ها راهنمایی دریافت نمایید.

1 دیدگاه دربارهٔ «هزینه انتقال سند در قرارداد مشارکت در ساخت»

  1. سلام و عرض ادب
    ضمن تشکر از مطالب مفیدتون . بنده یه سوال دارم از حضورتون. ما در حال تنظیم یک قرارداد مشارکت ساخت با یک سازنده هستیم که سهم مشارکت نصف نصف است یعنی هر کدام ۵۰ درصد . بنده مالک هستم وباید ۳ دانگ از ملک را بنام ایشان کنم که می‌توانم همین ابتدا اینکار را انجام دهم یا ۱ دانگ پس از اخذ پروانه ۱ دانگ بعد از سفتکاری و ۱ دانگ پس از نازک کاری . سوال بنده این است با توجه به اینکه مالیات بعهده مالک است آیا درست است اگر مرحله مرحله بنام کنیم مالیات خیلی بیشتری باید پرداخت کنیم ؟ یا اینکه تفاوت زیادی نمی‌کند. چون میگن الان مالیات یک خانه کلنگی ۳۰۰ متری پرداخت میشه ولی بعد که سفکاری تمام شد زیر بنا ۱۳۰۰ متر میشه و مالیات خیلی زیادتری باید پرداخت شود . آیا این مورد صحت دارد.؟
    ممنون میشم محبت کنید راهنمایی بفرمایید.
    باتشکر
    امیر منشئی
    09131293711

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *