وکالت بلاعزل ملک+قوانین به روز وکالت بالاعزل-02122690179

House lights turned on

وکالت قانونی به معنی قراردادن اختیار انجام کار و یا چیزی به شخص دیگر است که انواع مختلفی دارد. یکی از انواع وکالت های قانونی وکالت بلاعزل ملک است. در این مقاله به بررسی وکالت بلاعزل ملک و قوانین و ویژگی های آن میپردازیم.

در ابتدای مقاله توضیحاتی در مورد اینکه اساس وکالت بلاعزل چیست داده شده و بعد از این مورد به توضیحاتی در مورد وکالت بلاعزل ملک داده می شود.

وکالت بلاعزل چیست؟

همانگونه که پیش تر گفتیم وکالت در قانون به سندی گفته میشود که طبق آن برای انجام کاری که میتواند به عنوان نمونه فروش یک خودرو ، انجام امور اداری یا در تمام امورات اداری و … باشد، شخصی را به عنوان وکیل مشخص میکنید یا به اختصار اختیار کامل آن امور را به آن شخص واگذار میکنید.

در مورد قوانین حقوقی پرونده های ملکی می توانید از یک وکیل ملکی با تجربه کمک بگیرید.

در توضیح وکالت بلاعزل همانطور که از نام آن مشخص است میتوانیم بگوییم، به وکالتی که شخص پس از صدور آن دیگر توانایی عزل وکیل را نداشته باشد، وکالت بلاعزل میگویند. این نوع از وکالت میتواند در تمام امور استفاده شود و محدودیتی ندارد. به عنوان مثال شما میتوانید حتی برای فروش خودرو نیز شخصی را به عنوان وکیل بلاعزل مشخص کنید.

ابطال وکالت بلاعزل

وکالت بلاعزل همانطور که گفته شد در حالات عادی قابل ابطال نیست و نمیتوان وکیل مشخص شده را عزل کرد. این نوع از وکالت تنها در زمانی باطل میشود که مورد وکالت انجام شده باشد و یا دیگر وجود نداشته باشد. به عنوان مثال وکالت بلاعزل فروش ملک تنها در زمانی باطل میگردد که ملک به فروش رفته باشد.

وکالت بلاعزل فروش ملک چیست؟

یکی از موضوعات مطرح در سند وکالت ، وکالت فروش ملک است. در این نوع شخصی مسئولیت قانونی فروش ملک خود را به شخص دیگری میسپارد و یا به اصطلاح شخصی را وکیل میکند.این نوع از وکالت ممکن است به صورت بلاعزل یا معمولی صادر شود. شاید این سوال براش شما مطرح شود که اساسا به چه دلیل باید یک نفر وکالت فروش ملک خود را به شخص دیگری بدهد؟

وکالت فروش ملک معمولا در مواقعی صادر میگردد که معامله ملکی انجام شده است و مالک قصد دارد سند مالکیت ملک را به خریدار انتقال دهد، اما به دلایلی مانند آماده نبودن سند مالکیت و یا عدم امکان حضور مالک در موعد مقرر جهت انتقال اسناد، امکان پذیر نباشد. در اینگونه خریدار میتواند با دریافت یک وکالت فروش ملک بلاعزل، در هر زمانی نسبت به انتقال اسناد مالکیت اقدام کند.

جهت انجام وکالت بلاعزل موکل باید مدارک ملک مورد نظر از جمله سند و پایان کار و… را به دفتر اسناد رسمی برده و تقاضای تنظیم سند وکالت را طبق ضوابطی که در پایینتر گفته خواهد شد می دهد.

طرفین وکالت فروش ملک چه کسانی هستند:

در وکالت فروش ملک دو طرف وجود دارد:

1- موکل : شخصی که وکالت می دهد

2- وکیل : شخصی که برای انجام موضوع وکالت تعیین میگردد.

حدود اختیارات وکیل در فروش ملک چه قدر است

اما سوالی که در این قسمت از مقاله به وجود می آید این می باشد که حدود اختیارات وکیل برای فروش ملک چه قدر است که در این قسمت به سوال پاسخ داده می شود. زمانیکه سند وکالت فروش تنظیم میگردد در این سند اختیاراتی که برای وکیل دیده می شود طبق این اختیارات وکیل می تواند عمل نموده و اقدام به فروش ملک نماید.

اما در اینجا باید دو نوع دیگر از وکالت را به شما توضیح بدهیم:

1- وکلات مطلق

در این نوع وکالت به وکیل به صورت مطلق وکالت داده می شود که هرگونه تصمیمی را در مورد موضوع مورد نظر بگیرد و اختیار هرگونه کاری در جهت اداره موضوع مورد نظر دارد

2- وکالت مقید

در این نوع از وکالت نوع دخالت وکیل در موضوع مورد نظر تعیین میگردد و در نتیجه وکیل فقط طبق اختیاراتی که به او داده شده می تواند در موضوع دخالت و انجام اموری خارج از اختیارات داده شده تخلف به حساب امده و از عهده وکیل خارج است.

در وکالت فروش ملک نوع وکالت از نوع مقید می باشد یعنی به وکیل این اختیار داده می شود که ملک مورد نظر را به فروش برساند که البته در دادن همین نوع از وکلات نیز می توانید تبصره های مختلفی و اختیارات مختلفی را به وکیل بدهید که در ادامه مقاله به آن می پردازیم…

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *