فرم درخواست طلاق از طرف زن+نکات مهم

فرم درخواست طلاق از طرف زن چگونه است ؟

صفر تا صد درخواست طلاق یکطرفه از طرف زن

فرم درخواست طلاق از طرف زن یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در هنگام طلاق از طرف زن آن را تهیه و نسبت به تکمیل آن اقدام کند.این مقاله به این موضوع می پردازد که بعضی خانم هایی که سوال در مورد نحوه طلاق از طرف زن دارند به پاسخ خود برسند.

در حقیقت هنگامی که زن می‌خواهد از همسر خود جدا شود و به اصطلاح دیگر طلاق بگیرد، حتما باید نمونه فرم درخواست طلاق از طرف زن تکمیل شود. سپس فرم تکمیل شده را به دادگاه یا دفتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل دهد.

اما توجه به این نکته دارای اهمیت است که بر چه اساسی زن درخواست طلاق داده است. و پر کردن فرم درخواست طلاق از طرف زن چگونه است؟ برای تکمیل این فرم چه باید کرد؟

در ادامه مطالب درباره فرم درخواست طلاق از طرف زن به همراه نمونه فرم و نکات مهم نحوه تکمیل به بررسی بیشتری خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با اگر زن درخواست طلاق دهد و اگر مرد راضی به طلاق نباشد نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

موارد مهم فرم درخواست طلاق از طرف زن چیست؟

با توجه به ماده قانون مدنی 1133 چون حق درخواست طلاق به مرد داده شده، مرد هر زمان بخواهد می‌تواند زنش را با رعایت تشریفات خاص مانند پرداخت همه حق و حقوق مالی طلاق دهد.

بعضی از افراد در این خیال هستند که زن نمی‌تواند درخواست طلاق دهد یا حق چنین درخواستی ندارد.

زن هم مانند مرد این حق و توان را برای درخواست جدایی و طلاق از طرف زن خواهد داشت و برای این کار باید درخواست جدایی و طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم نماید. اما باید بدانید که تفاوتی بین درخواست طلاق از طرف زن و درخواست طلاق از سمت مرد وجود دارد.

توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت خواهد بود. به این صورت که زن اگر بخواهد درخواست طلاق از همسرش را بدهد باید نخست علت محکمه پسند و قوی موجه را بیان نماید.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با نفقه زن در سال 1400 نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

تا علاوه بر ارائه فرم درخواست طلاق به موارد و یا دلایلی که باعث ایجاد این درخواست (طلاقش) می‌شود، اشاره گردد. سپس در دادگاه خانواده بایستی دلایل محکمه پسند نزد قاضی دعوا به اثبات برساند.

فرم درخواست طلاق از طرف زن چگونه پر می شود؟
در فرم درخواست طلاق از طرف زن دلیل طلاق باید ذکر شود.

اما دلایل و عوامل بسیاری هستند که باعث می‌شود زن درخواست طلاق خود را هر چه سریع‌تر پیگیر شود که در ادامه به بررسی همه این دلایل خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با طلاق غیابی از طرف زن چقدر طول میکشد نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

نکته: بهتر است بدانید که زن برای طلاق از همسرش علاوه بر پر کردن و داشتن فرم درخواست طلاق از طرف زن، باید دلایل و علت های مهمی که باعث این درخواست شده را همراه با شواهد کافی، مدارک لازم در دادگاه خانواده به اثبات برساند.

در غیر این صورت تمامی خرج و مخارج و هزینه‌هایی که در راستای اقدام به طلاق گرفته از بین خواهد رفت و به هیچ عنوان به او باز گردانده نخواهد شد. پس بهتر است هر زنی پیش از اقدام جدی برای جدایی از همسرش به این موارد نگاه جدی داشته باشد تا متضرر نگردد.

نحوه اثبات حرف‌های بیان شده در زمان درخواست جدایی از همسر بسیار مهم است. زوجه باید آن قدر توانایی اثبات حرف‌های گفته شده را در دادگاه داشته باشند و این کار جرات و اعتماد به نفس بالا در بیان حقایق اصلی خواهد داشت.از همین جهت می باشد که درخواست طلاق از طرف زن، یکی از مشکل ترین پرونده ها در حوزه خانواده می باشد.

شماره تلفن رایگان برای مشاوره در زمینه طلاق از طرف زن: 02122690179 – 02166901176

عوامل مهم شرح درخواست در فرم درخواست طلاق

توجه داشته باشید که موارد زیر، عواملی هستند که مربوط به جزئیات فرم درخواست طلاق می‌باشند و بایستی این توضیحات در فرم مربوطه درج گردد.

  • عسر و حرج برای طلاق از طرف زن

در بیان این موضوع باید بگوییم که زمانی در زندگی زناشویی زن دچار مشقت و سختی فراوانی خواهد شد و این موضوع آن قدر سنگین می‌شود که ادامه یک زندگی برای زن مشکل و غیر قابل تحمل خواهد شد.

چنانچه ادامه زندگی زناشویی برای زن، با مشقت و دشواری همراه باشد و این موضوع به اثبات قاضی پرونده برسد،  زن میتواند طلاق بگیرد. ولی قبل از هر چیز پر کردن فرم درخواست طلاق از طرف زن الزامی است.و این پاسخ به سوالی می باشد که به قوانین چگونگی طلاق از طرف زن می پردازد.عسر و حرج از مهمترین دلایل برای درخواست طلاق از طرف زن می باشد.

  • غیبت شوهر بیشتر از 4 سال یا مفقودالاثر شدن مرد

اگر مردی 4 سال تمام مفقودالاثر باشد و خبری از وی نباشد، فرم درخواست طلاق از طرف زن به اضافه این دلیل که به عنوان علت محکمه پسند نزد قاضی دادگاه به اثبات رسیده و زن با رعایت ماده 1023 می‌تواند درخواست طلاق خود را از همسرش را به دادگاه ارائه دهد

  • شروط 12 گانه طلاق برای درخواست طلاق از طرف زن

در بخش عقدنامه بین زن و شوهر، اگر شوهر به موارد مهمی که در عقدنامه قید شده عمل نکند و به ضرر همسر خویش قدمی بر دارد در این حالت علاوه بر  درخواست طلاق از طرف زن، برای جدایی از همسر اقدام نماید. اما با ارائه چند مورد از این شرط و شروط داخل عقدنامه موضوع را روشن‌تر خواهیم ساخت.

مثال: ممکن است در حین زندگی زناشویی ،مرد بدون اجازه همسرش و بدون اطلاع به وی اقدام به ازدواج مجدد و اختیار کردن زن دیگر کند در این صورت زن می‌تواند از دادگاه درخواست طلاق نماید.

یا ممکن است مرد بر علیه زندگی زن سو قصد نماید یا طوری رفتار کند که زندگی آن‌ها با هم غیر قابل تحمل شود.

اما در پر کردن نمونه فرم درخواست طلاق به درخواست زن مواردی باید رعایت شود که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اگر زن برای جدایی از همسر خود وکیل اختیار کرده باشد در متن نمونه فرم درخواست طلاق به درخواست زن بخشی به نام خواهان، خوانده، وکیل خواهان و تعیین خواسته و بهای آن، طلاق به درخواست زوجه، مطالبه خسارات دادرسی و دلایل و منضمات قابل رویت خواهد بود.که می توانید در مقاله نحوه درخواست توافقی مشاهده نمایید.

البته در ادامه متن این فرم، شرح درخواست طلاق زن دیده می‌شود که در آن زن از ریاست محترم دادگاه خانواده می خواهد که به این پرونده بنا رعایت نکردن بسیاری از شرط و شروط ها در عقدنامه هر چه سریع تر رسیدگی نماید.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با مشاوره تلفنی رایگان برای طلاق نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

مثال: زن در متن فرم درخواست طلاق این موضوع را بیان می‌کند. البته با دلایل محکمه پسند مبنی بر این که شوهرش به علت بدرفتاری و پرخاشگری زیاد و ادامه دار با همسرش از هم جداگانه زندگی می کنند و به وسیله همسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

در نتیجه به علت نداشتن وضعیت مالی مناسب و تحمل فشار زندگی خواهان جدایی و طلاق از همسرش می‌باشد. که البته این شرح در متن نمونه فرم درخواست طلاق به درخواست زن توسط وکیل زن ارائه خواهد شد.

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با مشاوره حقوقی طلاق توافقی نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

نمونه فرم درخواست طلاق به درخواست زن

خواهان :  خانم ………….   نام پدر : …………….    شغل: ………………   محل اقامت: ……………. .

خوانده :   آقای …………..  نام پدر : ……………..  شغل : ……………      محل اقامت : …………… .

وکیل خواهان : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری  به آدرس : تهران – میدان فاطمی – میدان گلها

تعیین خواسته و بهای آن :    

1-طلاق به درخواست زوجه 

2- مطالبه خسارات دادرسی

دلایل و منضمات :

1- وکالت نامه به شماره …….. مورخ 1394/11/14 میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 15,000 ریال باطل شد.

2- شناسنامه و کارت ملی خواهان به شماره ………….. مورخ …………..

3- سند ازدواج شماره ……… مورخ 1366/01/05 دفتر رسمی ازدواج شماره …….

شرح درخواست طلاق به درخواست زن (زوجه) :

ریاست محترم دادگاه خانواده

با سلام

احتراماً مراتب دادخواهی موکل را به شرح ذیل به استحضار عالی می رساند

  • به موجب سند ازدواج شماره …….. مورخ 1366/01/05موکل به عقد دائم آقای ………. (خوانده) درآمدند و حاصل این ازدواج دو دختر می باشد که هردو از دایره حضانت خارجند.
  • موکل و خوانده مدت چهارسال است به واسطه بدرفتاری ها و پرخاشگری های مکرر و غیر قابل تحمل زوج، جدا از یکدیگر زندگی می کنند و به کرات نیز توسط خوانده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و حتی موکل تحت فشار و اکراه حاصله از ناحیه زوج مجبور به امضای اقرارنامه ای دال بر دریافت مهریه خویش شدند این در حالی است که موکل هیچ مهریه ای دریافت ننموده است.

فلذا با عنایت به کراهت حاصله به دلیل بدرفتاری و پرخاشگری های زوج و جدایی طولانی ایشان از یکدیگر و همچنین با توجه به عسر و حرج حاصله که ادامه زندگی مشترک را برای موکل غیرممکن نموده است با بذل ده هزارتومان تقاضای صدور اجازه طلاق و صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعا می باشد.

با تشکر و تجدید احترام

حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با راه های طلاق از طرف زن نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

نکات مهم در تکمیل فرم درخواست طلاق از طرف زن

نکته اول: زنی که قصد طلاق دارد، بهتر است برای تسریع در روند درخواست جدایی از طرف زن، از همان ابتدا از وکیل مشاوره و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند. زیرا وکلا به دلیل داشتن مهارت کافی و  آشنایی با قوانین می‌توانند روند کار تسریع ببخشند.

مد نظر داشته باشید که هزینه و زمانی که برای این پرونده می گذارید ثمربخش خواهد بود و درخواستی که برای جدایی انجام داده اید، رد نمی شود.

نکته دوم: زنی که قصد جدایی دارد، برای طلاق بایستی ضمن تکمیل فرم درخواست طلاق از طرف زن، دلیل مربوطه را نیز بیان نماید. در حقیقت لازم است که زن دلیلی که به آن برای جدایی استناد نموده را به همراه مدارک و شواهد به دادگاه خانواده ارائه دهد.

تا نزد دادگاه خانواده به اثبات برسد. در غیر این صورت همه هزینه‌های صورت گرفته برای تنظیم و ثبت درخواست طلاق یکطرفه از طرف زن به هدر می‌رود و بازگشتی ندارد. پس قبل از هر چیز زن باید بتواند حرف ها و دلایلش را در دادگاه به اثبات برساند.

فرم درخواست طلاق باید با دقت پر شود.
درست پر کردن فرم درخواست طلاق از طرف زن اهمیت بالایی در روند پرونده دارد.
حتما بخوانید: مقاله ای در رابطه با طلاق غیابی از طرف زن نوشتیم شاید برای شما مفید باشد

وکیل برای درخواست طلاق از طرف زن

یکی از سوالاتی که بعضی خانم هایی که در زندگی زناشویی خود دچار مشکل شده اند می پرسند این می باشد که زن چگونه می تواند طلاق بگیرد و شاید بعضی از آنها نیز به این فکر افتاده باشند که خودشان می توانند اقدامی انجام دهند که با توجه به مواردی که در بالاتر اشاره شد به این نتیجه رسیدیم که طلاق از طرف زن با دردسرهای زیادی ممکن است مواجه شود که برای اینکه بتوانید کار پرونده طلاق را به خوبی پیش ببرید حتما باید از یک وکیل در حوزه طلاق از طرف زن کمک بگیرید

یکی از مواردی که شما باید حتما از وکیل استفاده نمایید وکیل برای طلاق از طرف زن می باشد

مشکلات درخواست طلاق از طرف زن

یکی از قوانینی که در کشور ما وجود دارد وضوع حق طلاق می باشد که با توجه به اینکه در ایران حق طلاق به مرد داده شده است در نتیجه زن ها نمیتوانند اقدامی برای طلاق انجام دهند مگر اینکه دلایل محکم و مطابق با ضوابط قانونی داشته باشند در نتیجه با توجه به اینکه هم دانستن قانون یکی از موارد می باشد و همچنین اثبات اینکه از این قوانین به نفع زن می توان حکم گرفت کار ابدا ساده ای نیست و در نتیجه در ایران برای درخواست طلاق از طرف زن و موفق شدن در این مدل از پرونده ها باید حتما وکیل خبره و آشنا به تمامی قوانین باشد تا بتواند اینکار را انجام دهد.

این دلایل در این مقاله و همچنین در مقاله نحوه درخواست طلاق از طرف زن به صورت کامل آمده است

انتخاب وکیل زن برای درخواست طلاق از طرف زن

درخواست طلاق از طرف زن دارای مشکلات خاص به خود می باشد، یکی از مواردی که گاها از بعضی ها شنیده می شود این موضوع می باشد که برای پرونده های طلاق از طرف زن شاید بهتر باشد از وکیل خانم استفاده نماییم تا حساسیت های اضافی به وجود نیاید و موجب درگیری نشود، البته این موضوع خیلی اشتباه نمیباشد و دیده شده است که خانم هایی که برای طلاق وکیل مرد استخدام مینمایند موجب حساسیت مرذ شده و در نتیجه کارها به درگیری نیز انجامیده است.

در نتیجه از لحاظ عقلانی شاید بهتر باشد که برای پرونده طلاق از طرف از وکیل زن برای طلاق از طرف زن استفاده نماییم… اما به این نکته دقت نمایید که گاهی این مورد جواب عکس می دهد و چون بعضی از وکلای خانم توانایی بالایی در اجرای پرونده های خانواده ندارند در نتیجه پرونده با مشکل مواجه می شود در نتیجه حتما پیشنهاد می شود که اگر قرار است از یک وکیل خانم برای پرونده درخواست طلاق از طرف زن استفاده نمایید حتما به روزمه کاری او و پرونده هایی که قبلا با موفقیت انجام داده است دفت نمایید.

عدم پرداخت نفقه یکی از علت های شکایت از طرف زن

نفقه یکی از دلایل برای شکایت و درخواست طلاق از طرف زن باشد. همانطور که میدانید نفقه یکی از حقوق قانونی زن می باشد که در قانون به صورت واضح در مورد آن سخن گفته شده است. اگر در طول زندگی زناشویی مرد به اندازه کافی به همسر خود نفقه پرداخت ننماید و یا اینکه از دادن نفقه سرباز بزند بر طبق قانون 53 که این قانون در حمایت از خانواده می باشد، زن می تواند از او شکایت کرده و درخواست طلاق را به دادگاه ارائه دهد.اما این موضوع اگر در دادگاه به وسیله مرد اثبات شود که نفقه را به طرق مختلف به شما پرداخت کرده است، آنگاه شکست سنگینی برای شما رقم خواهد خورد در نتیجه همیشه در شکایت خانم ها برای طلاق یکطرفه همیشه این موضوع مهم می باشد که بیگدار به اب نزده و با بررسی جوانب اینکار را انجام دهند.

همچنین مطالعه نمایید: درخواست طلاق یکطرفه از طرف مرد

طلاق از طرف زن در تهران

اگر شما هم در شهر تهران ساکن می باشید می توانید با استفاده از مشاوره های موسسه حقوقی نوین وکیل به صورت حضوری و تلفنی از مشاوره با وکیل خانواده استفاده نمایید. همچنین اگر درگیر پرونده طلاق می باشید نیز می توانید کار وکالت آن را به وکلای با تجربه ما بسپارید.

شما درتهران علاوه بر دریافت مشاوره با وکیل طلاق می توانید به صورت حضوری نیز به دفتر وکالت آمده و مشاوره دریافت نمایید

هزینه های وکالت طلاق از طرف زن

در این بخش از مقاله قصد داریم به موضوع هزینه درخواست طلاق از طرف زن بپردازیم. که با ادامه مقاله با ما همراه باشید

با توجه به پیچیده بودن موضوع حقوقی طلاق از طرف زن در مورد پرونده های مختلف قیمت های مختلفی داده می شود البته ما این ادعا را نداریم که در میان موسسه های حقوقی ارزان ترین موسسه در قبول پرونده های طلاق هستیم ولی دقت نمایید که پرونده های طلاق از طرف زن دارای دردسرهای بسیار زیادی می باشد و در نتیجه وکیل با تجربه که بتواند این پرونده را به سرانجام برساند کم می باشد و در نتیجه مطمئنا هیچ وکیل کاردانی چنین پرونده هایی را هزینه های کم قبول نحواهد کرد

برای استعلام هزینه طلاق از طرف زن می توانید به صورت تلفنی با مشاوران حقوقی نوین وکیل در ارتباط باشید.

آیا با اثبات ناباروری مرد میتوان درخواست طلاق یکطرفه از طرف زن را ثبت نمود؟

در پاسخ به اولین سوال در مورد درخواست طلاق از طرف زن باید گفت که بله پاسخ به این سوال مثبت می باشد و یکی از راههای قانونی برای اینکه خانم ها بتوانند درخواست طلاق دهند این موضوع می باشند که در دادگاه بتوانند اثبات نمایند که همسر او دچار مشکل نا باروری می باشد. البته شما باید خیلی خوش شانس باشید که دچار مشکل زناشویی باشید و شوهر شما هم این مشکل را داشته باشد و علت این موضوع این می باشد که بسیاری از خانم ها با اینکه همسر آنها دچار ناباروری هم باشند اما به علت زندگی خوب و علاقه ای که بین آنها می باشد اقدام به طلاق نخواهند کرد

چه مشاغلی باعث می شود بتوان حکم برای طلاق یکطرفه از طرف زن را گرفت؟

در پاسخ به دومین سوال در مورد طلاق یکطرفه از طرف زن باید گفت که بعضی از مشاغل هستند که هیثیت خانوادگی زن را به خطر می اندازد که دارای قوانین خاص به خود می باشد و با توجه به فرهنگ زندگی زن می تواند متفاوت باشد که در این زمینه کمک گرفتن از یک وکیل با تجربه و خبره می تواند کمک زیادی انجام دهد.

یکی از قوانین درخواست جدایی از طرف زن می تواند بیماری مرد باشد.

تعدادی از بیماری ها هستند که اگر مرد به آنها دچار شده باشد باعث می شود که زن بتواند به صورت یکطرفه عقد نکاح را فسخ نماید. از جمله این بیماریها می توان به بیمای لاعلاج و یا صعب العلاج اشاره نمود که با توجه به اینکه اینگونه بیماری ها زندگی را دچار صعب می نمایند در نتیجه در قانون دیده شده است(براساس ماده 1121 قانون مدنی) در صورتیکه زن دچار عسر و صعب در زندگی شود می تواند عقد نکاح را باطل نماید.

ترک انفاق چیست؟

منظور از ترک انفاق همان ندادن نفقه می باشد که در بالاتر به آن اشاره شده است و در صورتیکه مرد ترک انفاق کرده باشد زن می تواند با توجه به قوانین حمایتی از خانم ها با استفاده از همین قانون درخواست طلاق یکطرفه را به دادگاه اعلام نماید.

همچنین مطالعه نمایید: طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد

دیوانه شدن زوج بعد از ازدواج از دیگر قوانین در جهت حقوق زن

شاید برای شما جالب باشد که چنین قانونی نیز وجود دارد ولی در صورتیکه مرد بعد از ازدواج دچار جنون و دیوانگی شود در نتیجه زن میتواند در خواست طلاق دهد که این مورد به ماده 1122 قانون مدنی موجود می باشد و این حق در قانون برای زن دیده شده است.

طلاق به دلیل ناتوانی جنسی مرد

نارسایی و ناتوانی های جنسی علت های مختلفی ممکن است داشته باشد و همچنین به نحوه های مختلف نیز وجود دارد که در قانون این موضوع دیده شده است که در صورتیکه مرد دارای ناتوانی های جنسی مانند مشکل یا عیب دستگاه تناسلی – سرد مزاجی – زود انزالی و موارد دیگر می تواند زن درخواست طلاق دهد. که این مورد نیز در بند 1130 از قوانین مدنی امده است

یکی از دیگر مواردی که زن می تواند با استفاده از این قانون اقدام به طلاق نمایند موضوع دیوانه شدن مرد می باشد که طبق قانون اگر مرد بعد از ازدواج دیوانه شود و این موضوع اثبات گردد قطعا می تواند یکی از راه های روند طلاق برای زن باشد.

اعتیاد شدید به مواد مخدر

این مورد نیز جزو مواردی می باشد که زندگی را دچار مخاطره می نماید و طبق قانون بر طبق بند ۲ تبصره ماده 1130 قانون مدنی اگر مرد اعتیاد شدید به مواد مخدر داشته باشید یا اینکه شراب خوار و الکلی باشد می تواند درخواست طلاق را تسلیم دادگاه نماید.

اثبات سوء رفتار شوهر

دقت نمایید که موارد بالا باید همگی در دادگاه اثبات شود و پیشنهاد می شود قبل از هرگونه اقدام ابتدا قوانین آن را مطلع باشید و بعد از اینکه مطمئن شدیدادعای شما با قانون همخوانی دارد و قابل اثبات می باشد اقدام نمایید.سوء رفتار از سمت مرد مدل های مختلفی ممکن است داشته باشد و هر نوع رفتاری که زننده باشد دلیلی برای دادن حکم طلاق نیست در نتیجه در قانون رفتارهایی که عنوان سوء رفتار های شدید در نظر گرفته شده است که با توجه به آنها زن می تواند درخواست طلاق را به دادگاه تسلیم نماید

تکلیف مهریه  در طلاق از طرف زن

قوانین مهریه همواره جزو قوانین می باشد که ممکن است در شرایط مختلف و حتی طلاق از طرف زن گرفته شود در صورتیکه مهریه عندالمطالبه باشد در اینصورت مرد باید مهریه را پرداخت نماید و زن هر زمانی می تواند این مهریه را تقاضا نماید به این معنی که علت این موضوع که چرا زن از مرد تقاضای طلاق کرده است و حتی حکم طلاق داده شده باشد نیز ربطی به مهریه ندارد و مرد موظف به پرداخت مهریه می باشد و فقط در صورتی مهریه نباید پرداخت شود که دخول انجام نشده باشد و رابطه جنسی شکل نگرفته باشد.

در هر صورت شما می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد مهریه از مشاوره وکیل مهریه رایگان استفاده نمایید و یا به صورت تلفنی از مشاوره حقوقی مهریه استفاده نمایید

همچنین زنی که قصد ارائه دادخواست طلاق را دارد می تواند  اجرت المثل ایام زوجیت را نیز در درخواست خود بگنجاند و همانگونه که میدانید اجرت المثل از حقوق قانونی زن می باشد.

درخواست طلاق از طرف زن بدون دلیل

هرگاه زنی بدون دلیل از مرد شکایت نماید و درخواست طلاق را به دادگاه ارائه دهد این درخواست بررسی می شود ولی مطمئنا یدون دلایل قوی هرگز دادگاه رای به نفع زن صادر نخواهد کرد و زن باید حتما از قوانین و همچنین مدارکی که این قوانین آنها را تصدیق نماید خیالش اسوده باشد. در نتیجه مرد بعد از پایان دادگاه می تواند شکایتی را برعلیه به دادگاه تسلیم نماید.در نتیجه این موضوع کاملا باید برای خانم ها در کشور باز شود که با توجه به اگاهی از ضوابط شکایات مربوط به طلاق را ثبت نمایند.

مدت زمان درخواست طلاق از طرف زن

در مورد سوال بعدی در مورد پرونده هایی که زوجه درخواست طلاق را به دادگاه اعلام کرده است باید گفت یکی از مدل پرونده هایی که خیلی نمیتوان در مورد زمان آن نظر قطعی داد همین موضوع پرونده طلاق به درخواست زن می باشد که با توجه به پیچیدگی هایی که دارد نمیتوان زمان دقیق اعلام نمود مگر اینکه مرد صریحا یکی از قوانین را زیر پاگذاشته باشد.

کلام آخر

در این مطلب برای آشنایی شما عزیزان، نمونه فرم درخواست طلاق به درخواست زن ارائه گردید. توجه به این نکته دارای اهمیت است که برای تنظیم فرم درخواست طلاق از طرف زن، باید مواردی که به آن در دادگاه اشاره می‌شود از نظر قاضی دادگاه خانواده به اثبات برسد و دلایل محکمه پسندی باشند.

در غیر این صورت علاوه بر هدر شدن وقت و زمان اضافی در این راستا، هزینه انجام  درخواست به هیچ عنوان به زن بازگردانده نخواهند شد. متاسفانه گاهی اوقات موارد و مشکلاتی در زندگی زوجین پدید می آید که تنها تصمیم مهم در این راستا جدایی خواهد بود.

که البته طلاق توسط مرد بسیار راحت‌تر از زن انجام خواهد گرفت. اما زنی که بخواهد از همسر خویش طلاق بگیرد تنها با دلایل محکم و ثابت شده از نظر قانونی می‌تواند اقدام نماید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله های مراحل درخواست طلاق از طرف زن و هزینه درخواست طلاق از طرف زن را نیز مطالعه کنید.

همچنین میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان با همکاران ما در نوین وکیل در ارتباط باشید.

1 دیدگاه دربارهٔ «فرم درخواست طلاق از طرف زن+نکات مهم»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *